Engine Unity 5.6 beta nyní podporuje Vulkan
16.12.2016, Jan Vítek, aktualita
Herní engine Unity byl obohacen o podporu herního API Vulkan, a to konkrétně v betaverzi 5.6. Pro Vulkan jde o důležitý krok při jeho rozšiřování, však je důležité, aby toto nové multiplatformní API získalo řádnou podporu.
Vulkan máme v herním světě spojený především s novým Doomem, přičemž toto API je přímým následovníkem OpenGL, ale vychází také z Mantle od AMD. Není tak divu, že právě Radeony dokáží pod Vulkanem v Doomu poskytnout výrazně vyšší výkon, zatímco GeForce vykázaly spíše jen mírné zlepšení. Nárůst výkonu slibuje i společnost Unity ve svém enginu, která doslova píše, že Vulkan pozvedá grafický výkon na novou úroveň.
Vulkan má oproti DirectX 12 či Metal tu výhodu, že podporuje více platforem, čili vedle x86 rovněž ARM, což platí i pro různé operační systémy (Windows, Android, Linux a Tizen). Oproti tomu DirectX 12 akutálně běží pouze na x86 a navíc jen Windows 10 a Metal je zase určen jen pro počítače Apple. Ovšem podobně jako pro DirectX 12 nám Vulkan poskytne vyšší výkon tím, že redukuje overhead a efektivněji využívá procesorový čas. Unity říká, že na základě jejich vlastních testů betaverze byl pozorován i 60procentní nárůst výkonu, a to před tím, než bylo provedeno ladění.
Vedle toho tu máme Crytek, jehož zaměstnanci v některých případech ještě pracují, a tak připravili Cryengine 5.3 s novým jazykem Schematyc pro Visual Scripting. To má umožnit přidávat další funkce do her, aniž by bylo třeba jako doposud činit všechny potřebné kroky ručně. Čili jde o funkci pro ušetření času.
Cryengine také tradičně využíval pro simulaci fyziky vlastní CryPhysics, ovšem verze 5.3 podporuje také v betaverzi NVIDIA PhysX jako alternativu. Vedle toho tu jsou další stovky oprav a vylepšení, které najdete v příslušných poznámkách.
Zdroj: Hexus.net