Komentářů: 136, score 1.4 | Svět mobilně: 8/-0.2 | TV Freak: 1/1.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –
Nejméně přínosné komentáře
Komentář z 4.1.2022 s hodnocením -4:
Pěkná hračka za 200 miliard se životností 5 let. :D
Už se těším na fotky. :)
Už se těším na fotky. :)
Komentář z 12.9.2024 s hodnocením -3:
Měl bych kousavý dotaz na autora. Co tak článek i o negativních zprávách v oblasti. Třeba za posledních pár týdnů?
1. 23 mrtvých fabrika na baterie . Baterie explodovala.
2. El. auto dva dny stálo v podzemní garáži a začalo hořet. Přes 20 lidí v nemocnici, zničeno 140 aut, poničená konstrukce objektu a 700 evakuovaných?
3. Tesla kamion v Kalifornii, neví se jestli požár mohl za nehodu nebo nehoda za požár. Na tom nezáleží. Ale 16h zavřená dálnice, 8h oba dva pruhy, nešlo to uhasit ani za pomocí letadel. Museli to nechat dohořet. Tu akci vyčíslili nejméně na 200 tisíc dolarů jen na zásahu hasičů, o poškozené ekonomice a času lidí nemluvě.
4. Že taková Tesla v žebříčku Consumer Reports (zaměření na spolehlivost) dopadla 24 z 26.
Myslím že by se mělo psát objektivně a vyváženě.
1. 23 mrtvých fabrika na baterie . Baterie explodovala.
2. El. auto dva dny stálo v podzemní garáži a začalo hořet. Přes 20 lidí v nemocnici, zničeno 140 aut, poničená konstrukce objektu a 700 evakuovaných?
3. Tesla kamion v Kalifornii, neví se jestli požár mohl za nehodu nebo nehoda za požár. Na tom nezáleží. Ale 16h zavřená dálnice, 8h oba dva pruhy, nešlo to uhasit ani za pomocí letadel. Museli to nechat dohořet. Tu akci vyčíslili nejméně na 200 tisíc dolarů jen na zásahu hasičů, o poškozené ekonomice a času lidí nemluvě.
4. Že taková Tesla v žebříčku Consumer Reports (zaměření na spolehlivost) dopadla 24 z 26.
Myslím že by se mělo psát objektivně a vyváženě.
Komentář z 9.8.2024 s hodnocením -3:
No pan autor je nadšenec. Píše dobře, ale jsou tu jen články o teoretických věcech v laboratorním podmínkách, experimentech, a jen ty kladné a super kladné věci.
Rád bych tu viděl článek:
1) Ekologie elektro auta od začátku do konce. A jaká je realita, a že život auta nezačíná při 0km u prvního nabíjení. A nekončí životností auta ale recyklací.
2) Baterie vždycky budou z těžkých kovů, a ty hoří a vždycky budou. A přeplněná parkoviště nedej bože podzemní je obrovský problém při požáru. A s přibývajícími auty a jejich stárnutím se bude zvětšovat.
3) Ty auta jsou těžké, a třeba se teď ukázalo mimo jiné jak zatěžují různé konstrukce. Tak že takové SUV s baterkama prorazí svodidla, takže svodidla se budou muset předělat na betonové. To bude stát desítky miliard.
4) Nabíjení je kapitola sama o sobě. Ceny dobíjení půjdou strmě nahoru, mění se trend a elektrika se cena bude měnit co 15 minut. A v odpoledních hodinách kdy přijedou lidi z práce a dají si dobíjet auto bude cena největší. O tom že na každém místě bude dobíjecí stanice, nebo rychlo-nabíječky na každém rohu. To je čistokrevná utopie. Kdo to tak zaplatí? Servis, výměny, poškození, provoz? Rozkopat kompletně celé Česko každý chodník, každou cestu, každé parkoviště? A dát tam kabely jak k elektrárně? Nedělejme si iluze. To nebude.
5) Cena. Chystá se že elektro auta budou platit za každý ujetý kilometr (chybí peníze z benzínu), Recyklační poplatek za vozidlo bude drsný. Pojistky budou hodně vysoké. Důvody proč asi netřeba vysvětlovat.
6) Prodeje letí strmě dolů, lidi to nechtějí, nebaví je dobíjení, omezený dojezd nedá se to skoro prodat. To si koupí nadšenec, ale bazarové el auto je skoro neprodejné. Dotace na auta se škrtají napříč světem.
Chápu že pan autor je nadšenec, a většina článků je ctrl+c a ctrl+v. Ale chce to nezaujatost, a ta tady tragicky chybí. Tady je o každém teoretickém pokusu článek, ale tvrdá data z reality tu člověk nenajde. Divím se že tu ještě není článek k E-Mustangu co udělal rekord na baterku skoro tisíc kilometrů, při průměrné rychlosti 33km/h. Moc hezké. Ale i tak je to parodie proti 30let starému benzínu. :)
Rád bych tu viděl článek:
1) Ekologie elektro auta od začátku do konce. A jaká je realita, a že život auta nezačíná při 0km u prvního nabíjení. A nekončí životností auta ale recyklací.
2) Baterie vždycky budou z těžkých kovů, a ty hoří a vždycky budou. A přeplněná parkoviště nedej bože podzemní je obrovský problém při požáru. A s přibývajícími auty a jejich stárnutím se bude zvětšovat.
3) Ty auta jsou těžké, a třeba se teď ukázalo mimo jiné jak zatěžují různé konstrukce. Tak že takové SUV s baterkama prorazí svodidla, takže svodidla se budou muset předělat na betonové. To bude stát desítky miliard.
4) Nabíjení je kapitola sama o sobě. Ceny dobíjení půjdou strmě nahoru, mění se trend a elektrika se cena bude měnit co 15 minut. A v odpoledních hodinách kdy přijedou lidi z práce a dají si dobíjet auto bude cena největší. O tom že na každém místě bude dobíjecí stanice, nebo rychlo-nabíječky na každém rohu. To je čistokrevná utopie. Kdo to tak zaplatí? Servis, výměny, poškození, provoz? Rozkopat kompletně celé Česko každý chodník, každou cestu, každé parkoviště? A dát tam kabely jak k elektrárně? Nedělejme si iluze. To nebude.
5) Cena. Chystá se že elektro auta budou platit za každý ujetý kilometr (chybí peníze z benzínu), Recyklační poplatek za vozidlo bude drsný. Pojistky budou hodně vysoké. Důvody proč asi netřeba vysvětlovat.
6) Prodeje letí strmě dolů, lidi to nechtějí, nebaví je dobíjení, omezený dojezd nedá se to skoro prodat. To si koupí nadšenec, ale bazarové el auto je skoro neprodejné. Dotace na auta se škrtají napříč světem.
Chápu že pan autor je nadšenec, a většina článků je ctrl+c a ctrl+v. Ale chce to nezaujatost, a ta tady tragicky chybí. Tady je o každém teoretickém pokusu článek, ale tvrdá data z reality tu člověk nenajde. Divím se že tu ještě není článek k E-Mustangu co udělal rekord na baterku skoro tisíc kilometrů, při průměrné rychlosti 33km/h. Moc hezké. Ale i tak je to parodie proti 30let starému benzínu. :)
Nejvíce přínosné komentáře
Ale na poli grafiky bída. Přemýšlel jsem že přejdu na 2K, už přeci je tu docela dlouho. Ale minimálně to chce RTX 2070 nebo 5700 XT aby tam byla pár let rezerva. A pro moje občasné hraní zase grafika za 12k nemá smysl.
Takže remíza ale pro 3700X 5 tisíc je levnější a žere o třetinu mín takže. Není moc co řešit nebo diskutovat.