Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Epic Games spouští vlastní herní obchod s velkorysým podílem pro autory

5.12.2018, Jan Vítek, aktualita
Epic Games spouští vlastní herní obchod s velkorysým podílem pro autory
Proč se společnost Valve nedávno odhodlala velkým vydavatelům dát vyšší procento z prodeje her na Steamu? Určitě ne díky vlastní štědrosti. Můžeme za tím vidět i krok Epic Games, který na Tom's Hardware označují za počátek "války obchodů". 
Společnost Valve jednala rychle a ze svého Steamu udělala na PC zcela dominantní prodejní platformu, která brzy začala být trnem v oku jiných velkých herních firem. Ty si začaly zakládat vlastní obchody, ale vesměs skončily u toho, že v nich nabízejí jen vlastní tituly, tudíž se nemohou vyrovnat Steamu. CD Projekt na to šel trošku jinak, a to cestou nulové tolerance k DRM, ale právě proto také nemůže Steamu konkurovat. Nicméně když si každý ve snaze snížit svou závislost na Steamu založí svůj vlastní obchod, Valve tento drobící se trh jistě pocítí a nejspíš proto firma reagovala zvýšením podílu z prodeje her pro velké firmy. 
 
 
Epic Games známe díky jejich herním enginům Unreal a stejnojmenné herní sérii, ovšem nyní jde především o hru Fortnite, která v podstatě už převzala otěže titulu PUBG jako hra se systémem Battle Royale. Jeho úspěch dokládá už jen ten fakt, že Fortnite Battle Royale by měl být jen jeden herní režim dané hry, ale ve skutečnosti jako by ty ostatní ani neexistovaly. 
 
Firma tak získala pocit, že je nyní vhodný čas ke spuštění vlastního multiplatformního herního obchodu, který bude nejdříve podporovat Windows a macOS a později Android a snad i Linux. V případě mobilních zařízení Apple to pochopitelně nepůjde, ale mohlo by dle toho, jak dopadne aktuální spor projednávaný u amerického Nejvyššího soudu. Právě díky Fortnite získali Epic Games potřebné zkušenosti s provozem elektronického obchodu, v jehož rámci nabízí ostatním společnostem celkem velkorysých 88 procent z prodejní částky. Valve si doposud bralo 70 procent a nově jen těm největším vydavatelům a herním studiím dá maximálně 80, zatímco ono procento od Epic Games platí pro všechny. 
 
Samozřejmě jde také o to, že na Steamu mají firmy šanci prodat nejvíce kopií své hry a rozjet další byznys v rámci komunit. Je ale skutečně cítit, že herní obchody a platformy ze začínají přetahovat o zákazníky. Epic se také zaměřili na Google, který si dle nich bere příliš velký podíl z prodeje softwaru na Play Store, a to obyčejně 30 procent, což platí i pro Apple a platilo pro Steam. 

Uvidíme, jak se to všechno vyvine. Nyní můžeme čekat především na rozhodnutí Nejvyššího soudu, protože dle něj by mohl Apple být donucen pustit na svou platformu iOS i konkurenční obchody a to samé by pak mohlo platit i pro Xbox a PlayStation.