ESRB začně označovat hry nabízející nákupy
28.2.2018, Jan Vítek, aktualita
Entertainment Software Rating Board (ESRB) se rozhodla, že bude speciálním štítkem označovat veškeré hry, které nabízejí tzv. In-Game Purchases, čili nákupy čehokoliv jakýmkoliv způsobem, pokud tedy půjde o opravdové dolary, eura, koruny, atd.
Entertainment Software Rating Board tak dá nakupujícím vodítko k tomu, aby věděli, zda po nich daná hra může chtít další platby za obsah. Nové označení bude hned vedle známých štítků týkajících se věkového omezení, ale odděleně od dalších štítků, které varují třeba před zobrazenou nahotou, násilím, atd. Účelem je dle ESRB především informovat zákazníky o tom, co mohou očekávat, takže nejde přímo o restriktivní opatření.
Nicméně ESRB to bude brát šmahem všechno stejně, takže nebude vůbec záležet na tom, zda půjde rovnou o průhledné Pay to Win mechaniky jako v případě Star Wars: Battlefront II nebo jen o možnost nákupu různých skinů, které slouží maximálně k vizuálnímu vyčlenění se z davu. Samotná komise uvádí, že do toho spadají placené bonusové levely, skiny, loot boxy a jiné formy pořizování zajíců v pytli, celé předplacené soubory DLC (season pass) nebo i upgrady, které ze hry odstraní reklamy, což se týká především těch mobilních. Možná že by tak bylo jednodušší, kdyby ESRB přišla s jiným štítkem, který bude označovat hry, jež nic z toho nenabízí.
Komise také spouští nové stránky ParentalTools.org, které mají za úkol zařídit osvětu, aby se lidé dozvěděli více o systému hodnocení jednotlivých her a také tu jsou rady pro rodiče ohledně nastavení rodičovských kontrol na populárních herních zařízeních. Důvod je dle prezidentky ESRB Patricie Vance ten, že "valná většina rodičů ani netuší, co je loot box", s čímž se dá souhlasit. Rodiče tak potřebují jasně a stručně podané vysvětlení, které nebude zabředávat do detailů, neboť už dříve se zjistilo, že ti mezi různými mechanismy placených doplňků her moc nerozlišují.
Vedle toho prezidentka ESRB udává, že devět z deseti rodičů dohlíží nad nákupy svých dětí ve hrách, a proto je toho názoru, že nové obecné varování bude mít svůj smysl. Nicméně ona sama zrovna proti loot boxům nebrojí, protože je označila za "zábavnou cestu, jak získat virtuální předměty pro použití ve hrách" a přirovnala je k baseballovým kartám, které lidé sbírají a vyměňují mezi sebou.
Zdroj: techPowerUp