* poplatek 30% je katastrofa a vyděračství.
* ignorace cheaterů, dneska prakticky díky cheaterům nejde hrát CS 1.6 i na údajně zabezpečených serverech. Klidně tam někoho natočíte, ale stejně BAN na steam ani CS nedostane.
* nemají odděleny hlavní tituly od podřadných, nabízí vám kupu bordelu vedle AAA titulů.
* nemají oddělené akční střílečky, strategie a mlátičky od sebe. Filtry vám nedovolí filtrovat paletu her a jak o bod výš uvádím ještě to smíchá dohromady A tituly s C tituly.
* řada C titulů tvářících se jako A tituly jsou jen trapné ojebávky, které se vás snaží hru naučit hrát alespoň 2 hodiny a než zjístite, že je hra kravina a nebaví vás tak už ji nemůžete vrátit.
* chybí ta placka doma, služba je někde v síti, takže pokud steam zavře krám, tak vaše digitální licence si můžete strčit víte kam.
Odpovědět2 3
Představte si menší prodejnu v obchodním centu, 30 tisíc nájem, minimálně 3 lidi (na střídačku, každý den cca 10-12 hodin) kteří pokryjí +- otvíračku, mzdoév náklady budou min 90 tisíc, nějaké drobnosti k tomu a jste na 150 tisících jen v nákladech na provoz, neberu náklady na vybavení. Při 30% marže musíte prodat zboží za 500 tisíc měsíčně při cenách 1500/položka to je nějakých 330 kusů prodaných za měsíc jen aby se zaplatily náklady na provoz, pokud chcete budovat finanční rezervu, chcete vydělat, tak potřebujete prodat tak 400 položek v ceně 1500 korun tzn nějakých 13-14 denně. Nicméně ve vybavení a ve skladu vám leží klidně několik milionů. 30% je ještě poměrně malá maloobchodní marže. Tzn Vyděračsvtví to rozhodně není, kamenná distribuce bude stát stejně, ba více (je třeba dělat média, balení, fyzicky dostat do prodejen)
Steam účtuje jednak za prodej, tak za provozování distribuční infrastruktury, ale v těch 30% je také support. Něco nefunguje, steam to s vámi bude řešit, nezřídka se stává že když oslovíte přímo vydavatele/autora hry (není to steam, ten je jen prostředník) tak vás odkáže právě na podporu steamu, protože v těch 30% platí i ten support. Samo aby Steam mohl poskytovat support musí hra splňovat nějaké podmínky a projít schvalovacím procesem.
S cheatery nemá steam nic společného, asi taky nepůjdete třeba do JRC že ve hře co jste si koupil jsou cheateři, že... JRC to nevyřeší.
Placka doma je vám k ničemu u spousty her, dnes už hodně velkých titulů běží na bázi server-klient kdy ten server není server steamu ale vydavatele (resp ho má někde v cloudu pronajatý) když vydavatel vypne server, máte smolíka i když steam poběží dál a to se netýká jen multiplayeru ale i lecjaký singl player potřebuje server. Když vypne steam, může vydavatel zpřístupnit svou alternativu pro ty co si to koupili na steamu. Ale ve vypnutí steamu nevěřím, i kdyby mělo Valve zavírat krám a krachovat, tak se jistě najde dost zájemců, kteří by to celé rádi převzali, třeba jedna z konkurenčních platforem, je to prostě velký business.
Odpovědět3 1
při počtu prodaných her i denně je 30% prostě hodně, konkurence ukázala že to jde bez problémů za méně, ale steam prostě měl monopol a to je průser ber 30% nebo táhni a máš smůlu, konkurence je pro nás jedině dobře.
Odpovědět1 1
To jsou zaváděcí procenta. Podmínky se budou časem měnit, protože ... PR si už něco vymyslí.
Navíc tato "konkurence" je dobrá leda tak pro vývojáře. Ty si hru díky tomu levněji nekoupíš, protože koncové ceny jsou totožné.
Odpovědět2 1
"konkurence" neukazala nic, zatim jenod lije penize z Fortnite do sveho laucheru, dotuje procenta z prodeju a "plati" za ne exkuzivity.
Odpovědět0 0
Srovnání Steamu a kamenné prodejny her kulhá na všechny nohy.
To je jak srovnávat pobočku banky s online bankovnictvím.
Náklady na online platformu jsou samozřejmě řádově jinde než provozování retail shopu v obchodním centru.
30% je brutální, vzhledem k tomu co Steam nabízí.
Čekal bych to do 10% a třeba nechat uživatele platit i za nějaké extra služby navíc jako Premium Support apod. což je drahá záležitost.
Odpovědět0 0