Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.1.2019, Jan Vítek, aktualita
Steam a s ním i společnost Valve má jeden velký problém. Velcí herní vývojáři a nakladatelé se od něj začali odvracet a je otázka, zda se tento trend podaří vůbec zvrátit. Spíše než zvrátit by je bylo třeba nalákat zpět, a tak je tu opět téma Half-Life 3.
* poplatek 30% je katastrofa a vyděračství.
* ignorace cheaterů, dneska prakticky díky cheaterům nejde hrát CS 1.6 i na údajně zabezpečených serverech. Klidně tam někoho natočíte, ale stejně BAN na steam ani CS nedostane.
* nemají odděleny hlavní tituly od podřadných, nabízí vám kupu bordelu vedle AAA titulů.
* nemají oddělené akční střílečky, strategie a mlátičky od sebe. Filtry vám nedovolí filtrovat paletu her a jak o bod výš uvádím ještě to smíchá dohromady A tituly s C tituly.
* řada C titulů tvářících se jako A tituly jsou jen trapné ojebávky, které se vás snaží hru naučit hrát alespoň 2 hodiny a než zjístite, že je hra kravina a nebaví vás tak už ji nemůžete vrátit.
* chybí ta placka doma, služba je někde v síti, takže pokud steam zavře krám, tak vaše digitální licence si můžete strčit víte kam.
Odpovědět2  3
komplikator (827) | 31.1.201913:00
Představte si menší prodejnu v obchodním centu, 30 tisíc nájem, minimálně 3 lidi ­(na střídačku, každý den cca 10­-12 hodin­) kteří pokryjí +­- otvíračku, mzdoév náklady budou min 90 tisíc, nějaké drobnosti k tomu a jste na 150 tisících jen v nákladech na provoz, neberu náklady na vybavení. Při 30% marže musíte prodat zboží za 500 tisíc měsíčně při cenách 1500­/položka to je nějakých 330 kusů prodaných za měsíc jen aby se zaplatily náklady na provoz, pokud chcete budovat finanční rezervu, chcete vydělat, tak potřebujete prodat tak 400 položek v ceně 1500 korun tzn nějakých 13­-14 denně. Nicméně ve vybavení a ve skladu vám leží klidně několik milionů. 30% je ještě poměrně malá maloobchodní marže. Tzn Vyděračsvtví to rozhodně není, kamenná distribuce bude stát stejně, ba více ­(je třeba dělat média, balení, fyzicky dostat do prodejen­)

Steam účtuje jednak za prodej, tak za provozování distribuční infrastruktury, ale v těch 30% je také support. Něco nefunguje, steam to s vámi bude řešit, nezřídka se stává že když oslovíte přímo vydavatele­/autora hry ­(není to steam, ten je jen prostředník­) tak vás odkáže právě na podporu steamu, protože v těch 30% platí i ten support. Samo aby Steam mohl poskytovat support musí hra splňovat nějaké podmínky a projít schvalovacím procesem.

S cheatery nemá steam nic společného, asi taky nepůjdete třeba do JRC že ve hře co jste si koupil jsou cheateři, že... JRC to nevyřeší.

Placka doma je vám k ničemu u spousty her, dnes už hodně velkých titulů běží na bázi server­-klient kdy ten server není server steamu ale vydavatele ­(resp ho má někde v cloudu pronajatý­) když vydavatel vypne server, máte smolíka i když steam poběží dál a to se netýká jen multiplayeru ale i lecjaký singl player potřebuje server. Když vypne steam, může vydavatel zpřístupnit svou alternativu pro ty co si to koupili na steamu. Ale ve vypnutí steamu nevěřím, i kdyby mělo Valve zavírat krám a krachovat, tak se jistě najde dost zájemců, kteří by to celé rádi převzali, třeba jedna z konkurenčních platforem, je to prostě velký business.
Odpovědět3  1
Andir (750) | 31.1.201914:20
při počtu prodaných her i denně je 30% prostě hodně, konkurence ukázala že to jde bez problémů za méně, ale steam prostě měl monopol a to je průser ber 30% nebo táhni a máš smůlu, konkurence je pro nás jedině dobře.
Odpovědět1  1
durib (290) | 31.1.201916:15
To jsou zaváděcí procenta. Podmínky se budou časem měnit, protože ... PR si už něco vymyslí.
Navíc tato ­"konkurence­" je dobrá leda tak pro vývojáře. Ty si hru díky tomu levněji nekoupíš, protože koncové ceny jsou totožné.
Odpovědět2  1
SatanS (211) | 4.2.201920:11
"konkurence­" neukazala nic, zatim jenod lije penize z Fortnite do sveho laucheru, dotuje procenta z prodeju a ­"plati­" za ne exkuzivity.
Odpovědět0  0
SpaZ (1) | 13.2.201915:25
Srovnání Steamu a kamenné prodejny her kulhá na všechny nohy.
To je jak srovnávat pobočku banky s online bankovnictvím.
Náklady na online platformu jsou samozřejmě řádově jinde než provozování retail shopu v obchodním centru.
30% je brutální, vzhledem k tomu co Steam nabízí.

Čekal bych to do 10% a třeba nechat uživatele platit i za nějaké extra služby navíc jako Premium Support apod. což je drahá záležitost.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.