Facebook bude sledovat nákupy a informovat inzerenty
Facebook už vytvořil nové měřicí a informační nástroje, které mají sloužit jeho uživatelům k vyhledání obchodů a služeb, jež mají blízko k jejich zájmům. Pokud ale takové nástroje využijí, musí být připraveni na to, že některé informace budou poskytnuty právě oněm obchodům a provozovatelům služeb, ale ne nutně a konrétně o jejich osobě.
Jak to tedy bude fungovat? Pokud máte zapnuty v telefonu či počítači Location Services, pak bude Facebook sledovat, jaké cílené reklamy se vám zobrazují a především jak na ně reagujete. Stačí kliknout na zobrazenou reklamu například nějakého obchodu a funkce to zaregistruje, což ale není vše. Facebook se rovněž dozví i to, zda jste po kliknutí na reklamu a vstoupení do obchodu něco koupili, takže tato funkce dokáže spojit reklamu s výsledným obchodem a určit míru její úspěšnosti. K těmto datům se dostanou pak i samotní prodejci, kteří si budou moci tvořit vlastní statistiky.
Dále chce Facebook v lokálních reklamách využít i další funkci. V rámci reklamy samotné nás tato funkce navede k nejbližšímu obchodu a zobrazí relevantní informace jako otevírací hodiny, telefonní čísla nebo odhadovadý čas dojezdu. Fungovat to bude takto:
Facebook ale neplánuje získávat, a tedy ani sdílet s třetími stranami informace o individuálních zákaznících, takže v obchodě a ani ve Facebooku by se neměli dozvědět, že Václav Vomáčka si novou televizi koupil na základě reklamy, která mu byla zobrazena v době pondělní snídaně. Data by tak měla být statistická a anonymní, takže Facebook se z obchodu dozví to, že si televizor koupil muž ve věku 25 až 34 let, který do obchodu vstoupil v osm ráno a opustil jej v půl deváté. Jenomže pokud někdo takové informace zná a ví rovněž to, co si daný zákazník koupil, není už zrovna těžké najít konkrétního člověka, a to alespoň s vysokou pravděpodobností. Je tak docela možné, že Facebook bude opravdu vědět, co si s využitím jeho služeb kupujete.
Zdroj: Extremetech