Facebook chce VR headset Oculus Rift prodávat co nejlevněji
13.6.2014, Jan Vítek, aktualita
Asi každého zájemce o VR headset Oculus Rift zajímá, jaká bude nasazena cena v koncovém prodeji. Nyní si můžeme pořídit prototyp za 350 USD a koncová verze měla stát i o 50 dolarů méně. Nebo bude ještě levnější?
Když se podíváme na to, z čeho se skládá moderní VR headset, není toho moc. Máme tu optiku, nějaké senzory a především malý displej s rozlišením Full HD, takže výsledné zařízení nemusí být příliš drahé. A pokud Facebook, nový majitel firmy Oculus VR, chce co nejvíce rozšířit headset Oculus Rift, musí nasadit rozumnou cenu. A prodat co nejvíce headsetů je samozřejmě hlavní předpoklad k tomu, aby na nich Facebook mohl začít vydělávat, protože pochopitelně nejde o peníze z prodejů, ale o peníze ze služeb spojených s používáním prodaných headetů.
Mluví se tedy o tom, že Facebook bude výrobu a prodeje headsetu dotovat či prodávat za cenu nákladů na výrobu, o čemž mluvil dosavadní CEO firmy Oculus VR, Brendan Iribe. Ten předpokládá, že v první várce se snadno prodá více jak milion kusů. Dle Iriba tak Facebook bude následovat příkladu firmy Google a její strategie ohledně zařízení Nexus. Oculus Rift se tak má stát především nástrojem k co největší penetraci trhu a jeho přípravě na produkty a služby, které přijdou nedlouho poté. Otázkou je, co to bude konkrétně znamenat. Nasnadě je zobrazování reklam a prodej softwaru.
Nicméně Facebook i tak nemá mít velký vliv na to, co přinese první komerčně dostupná verze Oculus Rift. To je vcelku logické, protože v době, kdy Facebook oznámilů akvizici firmy Oculus VR, byl headset již v podstatě hotový. Dle Iriba se tak vliv Facebooku znatelně projeví až u druhé verze headsetu a nyní jde především o to, že Oculus VR se může těšit z finanční podpory Facebooku.
Zdroj: Hexus.net
Mluví se tedy o tom, že Facebook bude výrobu a prodeje headsetu dotovat či prodávat za cenu nákladů na výrobu, o čemž mluvil dosavadní CEO firmy Oculus VR, Brendan Iribe. Ten předpokládá, že v první várce se snadno prodá více jak milion kusů. Dle Iriba tak Facebook bude následovat příkladu firmy Google a její strategie ohledně zařízení Nexus. Oculus Rift se tak má stát především nástrojem k co největší penetraci trhu a jeho přípravě na produkty a služby, které přijdou nedlouho poté. Otázkou je, co to bude konkrétně znamenat. Nasnadě je zobrazování reklam a prodej softwaru.
Nicméně Facebook i tak nemá mít velký vliv na to, co přinese první komerčně dostupná verze Oculus Rift. To je vcelku logické, protože v době, kdy Facebook oznámilů akvizici firmy Oculus VR, byl headset již v podstatě hotový. Dle Iriba se tak vliv Facebooku znatelně projeví až u druhé verze headsetu a nyní jde především o to, že Oculus VR se může těšit z finanční podpory Facebooku.
Zdroj: Hexus.net