Facebook koupil herní streamovací službu PlayGiga
20.12.2019, Milan Šurkala, aktualita
Také Facebook chce proniknout na trh se streamováním her, který se začíná v posledních měsících hodně rozšiřovat. Proto zakoupil madridskou službu PlayGiga a bude tak nejspíš konkurovat Googlu, Sony i Microsoftu.
Dnes jsme přinesli velký článek o herních streamovacích službách, neboť to vypadá, že by takhle nějak mohla vypadat budoucnost počítačového hraní. V posledních týdnech se hodně mluví o službě Googe Stadia, Sony PlayStation Now, přichází i Microsoft xCloud, v betaverzi je tu Nvidia GeForce Now, a to zdaleka nejde o kompletní výčet. Firmy v tomto vidí potenciál a ani Facebook nechce zůstat pozadu a podle všeho hodlá rozšířit portfolio svých her od jednodušších HTML5 hříček na řádné áčkové herní tituly. To je patrně důvod toho, proč koupil španělský startup PlayGiga, který herní streamování nabízel v několika zemích.
Hovoří se o tom, že koupě této služby vyšla Facebook na přibližně 70 milionů EUR. Společnost ale nechce tuto záležitost dále komentovat, takže se jen můžeme dohadovat o tom, v jaké podobě se tento nákup v budoucnu objeví pro koncové uživatele a hráče. Dodejme, že společnost PlayGiga byla založena v roce 2013 ve španělském Madridu a v poslední době se snažila o optimalizaci pro hraní přes 5G připojení.