Facebook předal info o ruských reklamách během voleb prezidenta USA
17.9.2017, Milan Šurkala, aktualita
Už pěkně dlouhou dobu se spekuluje o tom, jak velkou roli měli Rusové na výsledku posledních prezidentských volbách v USA. Facebook byl tak nyní přinucen poskytnout detaily o reklamách, u kterých je podezření na vazbu na ruské organizace.
Poslední prezidentské volby v USA rozhodně nebyly klidné a vítězství Donalda Trumpa mnozí nesou dost nelibě. Spolu s tím se hodně spekuluje o tom, jak moc byli do výsledků voleb zapleteni Rusové. Tyto vlivy se už nějaký ten pátek vyšetřují a jednou ze společností, která je v hledáčku amerických úřadů, je i sociální síť Facebook. V minulém týdnu nebyl Facebook Senátu moc nápomocný, nicméně tento týden obdržel oficiální příkaz, kvůli kterému musel poskytnout více detailů o reklamách, které měly mít na svědomí ruské organizace.
Konkrétně šlo o zvláštního prokurátora Roberta Muellera, jehož tým má nyní tato pro Facebook hodně citlivá data. Podle původních informací z minulého týdne mělo jít o 3000-5000 reklam v hodnotě okolo 100-150 tisíc dolarů, které měly běžet od června 2015 a jejichž původ se předpokládal z falešných účtů z Ruska. O moc více informací se ale americké úřady nedozvěděly.
Nyní se vyšetřovatelský tým díky příkazu dostal k podrobnějším údajům o reklamách, na koho byly cíleny a kdo přesněji je vlastně zakoupil. To by mělo dopomoci se dopátrat ke skutečným zdrojům. Stopy mají vést do Petrohradu do ruské trolí farmy Internet Reasearch Agency, to se ale zatím nepotvrdilo a je předmětem vyšetřování. I proto se předpokládá, že podobné příkazy poputují i k dalším sociálním sítím a médiím, která zobrazovala podezřelé reklamy. Mezi jinými se hodně mluví např. o Twitteru.
Zdroj: techcrunch.com, cnn.com