Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Facebook tvoří AI pro Minecraft, neboť v něm se dobře trénuje

4.9.2019, Jan Vítek, aktualita
Facebook tvoří AI pro Minecraft, neboť v něm se dobře trénuje
Facebook se rozhodl využít světoznámou hru Minecraft jako prostředí pro trénink své nové umělé inteligence. Jde přitom o obecnou AI, která může posloužit jako virtuální asistent ve stylu Cortany či Siri. 
Výzkumníci Facebooku se tak v tomto případě nezaměřili na vývoj umělé inteligence, která bude extrémně dobrá a výkonná jen v jednom a úzkém zaměření, třeba v rozpoznávání bradavek světoznámých celebrit. Jde o tzv. generalist AI, čili obecnou AI, která nebude asi v ničem opravdu vynikat, ale zase toho zvládne mnoho s uspokojivými výsledky. 
 
 
A že půjde o virtuálního asistenta, pak takový musí být schopen přijímat ústně zadávané příkazy s využitím běžné mluvy, musí počítat s dialogem a také případným upřesněním zadání. Dále takový asistent musí být schopen využívat běžné aplikace pro získávání dat či provádění úkolů, přičemž nic z toho ještě nefunguje k plné spokojenosti. 
 
Jde třeba o funkci pro porozumění běžné mluvě (Natural Language Understanding - NLU), která je stále zkostnatělá a omezená na jisté předem předpokládaná témata. Zkrátka jde o to, že s takovou AI si zatím ještě volně nepokecáme a ona nebude schopna splnit skutečně vše, co jí zadáme a čemu porozumí a bude mít na to prostředky. 
 
Ovšem proč si výzkumníci pro vylepšování své AI vybrali zrovna Minecraft? Zvláště proto, že nabízí vhodné možnosti z hlediska prováděných úkonů, na nichž se dá otestovat NLU a dále pak příležitosti pro interakci mezi AI a lidmi. Výzkumná AI fungující ve světě Minecraftu by tak měla být schopna přijímat ústní příkazy (především ve formě dialogu) a ty pak splnit, takže může jít třeba o sběr materiálu, tvorbu věcí, stavbu či boj. Důraz bude také kladen na rozpoznání zpětné vazby od lidského hráče, který tak umělé inteligenci řekne, zda svůj úkol splnila dobře, nebo ne.
 
AI také bude schopna lidské hráče pozorovat a od nich se přímo učit nebo se jich zeptat na doplňující informace. Člověk tak může poznamenat, že ten právě stavěný dům je příliš malý nebo že nechce okno přímo uprostřed stěny a AI by na to měla být schopna adekvátně reagovat.