Facebook útočí na YouTube, rozdělí se o zisky z reklam
3.7.2015, Milan Šurkala, aktualita
Facebook chystá podobný obchodní model jako server YouTube a chce se více zaměřit na videa. Proto se bude v blízké budoucnosti dělit o zisky z videoreklam se společnostmi, které na Facebook nahrají videa.
Pokud nahráváte na YouTube videa a stanete se Partnerem YouTube, můžete nechat zpeněžit svá videa. Za přehrání nebo kliknutí na reklamu získáte 55% provizi, YouTube si pak nechá 45 %. Podobný obchodní model chce nově zavést i Facebook. Vybraní partneři tak mohou nahrávat videa, která půjde zpeněžit a stejně jako u YouTube, partneři dostanou 55% a FB pak zbývajících 45 %.
Přesto zde bude několik rozdílů. Zpeněžená videa se budou zobrazovat v novém kanálu Navrhovaná videa, do kterých budou přispívat vybraní partneři jako jsou různé televize a jiné mediální společnosti. Reklamy se v tomto kanálu budou přehrávat jen občas, takže pokud se přehrají tři zpeněžená videa a jedna reklama, zisk z této reklamy se rozdělí mezi tři autory videí podle délky přehrání. Facebook si vždy nechá 45 %, takže autoři se budou muset rozdělit o oněch 55 %, což může znamenat docela malé provize.
Připomeňme, že YouTube na reklamách v roce 2014 vydělal 4 miliardy dolarů, Facebook pak na videoreklamách "jen" 1,5 miliardy. V prvních měsících poběží testovací provoz, za reklamy se tedy nebude platit a stejně tak nebudou žádné provize. Facebook chce studovat, jak lidé přijmou nový model Navrhovaných videí. Reklamy se totiž budou přehrávat automaticky se zvukem. Nejprve se tyto reklamy objeví na iOS verzi aplikace Facebook, mělo by se tak stát v následujících týdnech. Během několika měsíců se dostane i na verzi pro Android a na web.
Zdroj: recode.net, businessinsider.com
Přesto zde bude několik rozdílů. Zpeněžená videa se budou zobrazovat v novém kanálu Navrhovaná videa, do kterých budou přispívat vybraní partneři jako jsou různé televize a jiné mediální společnosti. Reklamy se v tomto kanálu budou přehrávat jen občas, takže pokud se přehrají tři zpeněžená videa a jedna reklama, zisk z této reklamy se rozdělí mezi tři autory videí podle délky přehrání. Facebook si vždy nechá 45 %, takže autoři se budou muset rozdělit o oněch 55 %, což může znamenat docela malé provize.
Připomeňme, že YouTube na reklamách v roce 2014 vydělal 4 miliardy dolarů, Facebook pak na videoreklamách "jen" 1,5 miliardy. V prvních měsících poběží testovací provoz, za reklamy se tedy nebude platit a stejně tak nebudou žádné provize. Facebook chce studovat, jak lidé přijmou nový model Navrhovaných videí. Reklamy se totiž budou přehrávat automaticky se zvukem. Nejprve se tyto reklamy objeví na iOS verzi aplikace Facebook, mělo by se tak stát v následujících týdnech. Během několika měsíců se dostane i na verzi pro Android a na web.
Zdroj: recode.net, businessinsider.com