Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Facebook zatím zvládá nápor kvůli COVID-19, snižuje kvalitu videa

25.3.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Facebook zatím zvládá nápor kvůli COVID-19, snižuje kvalitu videa
S obrovský nárůstem návštěvnosti se nyní potýká Facebook. Lidé na sociální síti tráví až o 70 % více času, nejvíce narostla obliba skupinových hovorů. Společnost ovšem podle svého tvrzení nápor uživatelů zatím zvládá.
Pohyb lidí byl v mnoha částech světa omezen kvůli pandemii nového typu koronaviru, takže sociální sítě a chatovací aplikace se staly pro řadu uživatelů náhradou osobní komunikace mezi rodinou a přáteli. Lidé, kteří teď trávíc více času doma, navíc hledají způsob, jak se zabavit, a právě sociální sítě patří k jedné z velmi častých voleb. Největší nárůst nepřekvapivě zaznamenává Facebook, pod který kromě samotné sociální sítě patří spousta dalších populárních služeb a aplikací jako Facebook Messenger, WhatsApp nebo Instagram. Společnost tento týden poprvé zveřejnila alespoň některá čísla o tom, jak COVID-19 ovlivňuje návštěvnost.
 
 
V zemích, které byly nejvíce zasaženy nemocí, se počet odeslaných zpráv zvýšil o více než polovinu. Počet hovorů a videohovorů přes Messenger a WhatsApp se potom ve stejných regionech dokonce zdvojnásobil. V případě Itálie, která je zatím nejhůře zasaženým státem v Evropě, zaznamenal Facebook o 70 % déle stráveného času ve svých službách. Dvojnásobný počet lidí během týdne používalo živé vysílání na Facebooku nebo Instagramu, zasílání zpráv potom zažilo nárůst o více než polovinu. Vůbec nejvíce ovšem narostla délka skupinových hovorů (se třemi či více účastníky) v Itálii, kde společnost v uplynulém měsíci zaznamenala zvýšení o neuvěřitelných 1 000 %.
 
 
Facebook tvrdí, že prozatím nápor zvládá. Na druhou stranu firma přiznává, že to není vůbec snadné. Ačkoliv obrovský nápor během olympiády, Nového roku a dalších událostí není pro Facebook není ničím novým, v daných případech se jedná o krátkodobá vytížení, na které se společnost připravuje dlouho dopředu. Prozatím není jasné, jak se tato situace projeví na výdělcích. Ačkoliv služby Facebooku zažívají skoro každý den nový rekord, nejvíce roste používání chatovacích aplikací, kde monetizace není tak vysoká. Zvyšuje se sice také čas, který uživatelé stráví např. procházením příspěvků na sociální sítí, ale zároveň Facebook zaznamenal výpadek v některých příjmech z reklamy (pravděpodobně od podniků, které musely v těchto dnech zastavit nebo omezit provoz).
 
Facebook a Instagram také tento týden omezily kvalitu streamovaného videa pro evropské uživatele, aby ulevily napjatým datovým sítím. Ke stejnému kroku dříve přistoupil také Netflix, YouTube a jiné služby. Facebook také připomněl, že velká část jeho zaměstnanců nyní pracuje z domu, proto může být udržování služeb v provozu i implementace nových funkcí komplikovanější než dříve. Přesto firma spustila ve své aplikaci stránku, která poskytuje ověřené informace o pandemii COVID-19 nebo zpřísnila boj proti fake news, které se týkají tohoto onemocnění.
 
Zdroj: Fb.com