Kdyby zákonodárci bojovali za zájem voličů, tak vytvoří zákon, který by nařizoval, že vlastník fyzického zařízení si s ním může dělat co chce a firmy to nesmí pomocí SW znemožňovat
Odpovědět0 0
Na druhou stranu, proč mají platit různá pravidla pro hardware, než pro software? Pokud si člověk koupí jakýkoliv produkt, mělo by mu podle mě být umožněno s ním nakládat dle libosti, pokud to nepoškodí prodejce/výrobce.
Odpovědět0 0
S tím souhlasím. Nesmí ovšem dojít k tomu, že to zákazník (v případě tiskáren) jaksi nepochopí, narve do tiskárny neoriginální náplně v záruční době a pak jde tiskárnu reklamovat s odpálenou tiskovou hlavou a domáhá se svého "práva". Bohužel takových je opravdu moc.
Odpovědět0 0
Za to si ale mohou výrobci sami, když originální náplně prodávají za takové nehorázné peníze. Jako i ty neoriginální jsou šíleně předražené, ale pořád jsou pro koncového zákazníka levnější. Nákup za 39 CZK, prodej za 320 CZK. Není divu, že si chtějí tento prodejní model, kde se vydělává až na spotřebním materiálu, zachovat.
Odpovědět0 1
Těch 39 je za cenu neoriginálního inkoustu. To dělá například Xerox. Fušuje ostatním výrobcům do náplní. Lidem už nevysvětlíte, že Xerox pro Canon je neoriginál. Oni se potom diví, že jim to sprasilo tiskovou hlavu už po jedné této cartridgi. Vždyť je to přeci "Xerox". Nebo ne?
Originální náplně například pro Canon jsou vždy vyrobeny v Japonsku. Neoroginální všude jinde. Receptura inkoustu je přísně střežena a nepřekročila hranice Japonska.
Ještě jednou upozorním ale, že mi je úplně jedno, jestli si je tam zákazník dá, nebo ne (neoriginály). Vadí mi blbost zákazníka, který poté požaduje reklamaci. A věřte, oni jí opravdu požadují, přestože v takovém případě na ni nemají nárok.
Zpátky k traktorům. Totéž by znělo logicky v případě Deeru. To je ale situace jiná (vážnější).
Odpovědět0 0
ale ved nebudem davat do tlaciarne neoriginalnu napln, ked mi ty tu tvoju originalnu nebudes predavat za uzernicke peniaze. Tlaciaren 55€ a sada naplni do nej 40€. Vy*er si oko! Ked nova tlaciaren stoji 150€, repas toner 20, tvoj toner 60, tak na 3 toneroch usetrim na novu tlaciaren a to moze byt kludne pol roka po kupe. Za 3 tonery sa to nepokazi a potom to zahodim a kupim novu. Cize suma sumarum, mozu si za to vyrobcovia svojim hlupym biznis modelom. Tak im treba.
Odpovědět0 0
Za chvíli se dočkáme toho, že nám auta a farmářům traktory a jiné stroje budou sloužit pouze po omezenou dobu. Jakmile překročí onen výrobek řekněme 10 let stáří, tak nám na displayích napíše, že vypršela doba technické podpory a dále jej nelze užívat, kupte si nový vůz/traktor/bagr... i kdyby byl ve skvělé kondici a nepůjde to nijak obejít.
Ohledně John Deer zatím existuje řešení hodit jim to na hlavu a jít ke konkurenci, která tohle nedělá. Když to udělá majoritní většina zákazníků, pak si hodně rychle rozmyslí co budou montovat a jak nastaví firemní politiku. Pro současné majitele je to trochu horší, protože takový traktor za miliony se blbě vyměňuje za něco jiného.
Je teda fakt, že mě osobně taky štve, že si na autě dnes člověk skoro nevymění ani blbou žárovku, ale hlavně, že je povinnost mít náhradní sadu.
Odpovědět2 0
Klid. Akorát prostě servisák (neoficiální) nahraje co počítače auta crack. Když to bude potřeba častěji, tak budou nakonec v každém maloměstě, stejně jako svého času odblokování mobilu. Jakmile má někdo fyzicky přístup k hardwaru, tak je jeho softwarové zabezpečení v podstatě nemožné. Natož v době kdy náhradní paměťový "šváb" stojí pár kč.
Odpovědět0 0
Samozřejmě. Například vysavače mají potvrzenou dobu životnosti ze strany EU na 500 motohodin...
Odpovědět0 0
to sa deje uz teraz. Napriklad konica minolta bizhub ma opticky valec na niekolko stran. Dosiahnes pocet stran, tlaciaren sa odstavi a netlaci kym nevymenis valec. A je jedno ze si vytlacil xy 100% stran alebo len 1 pismeno na kazdej strane, pocitadlo nepusti. Spravne by to malo byt tak, ze vytlacis aj 200% stran, bude tlacit spatne nevadi tlaci spatne. Ked vadi, tak vymenim valec. Ale to by nebol biznis pre Konicu.
Odpovědět1 0
Naprosto souhlasím.
Navíc neuznávat reklamaci z důvodu použití neoriginálních tonerů, nebo cartridgí jsou jen alibistické kecy servisů.
Pokud ta neoriginální elektronicky zcela odpovídá parametrům, které má splňovat a její barevná náplň nezadělá celou tiskárnu, pak nevidím problém v jejím použití. Mám takové tušení, že se to už řešilo skrze parlament, že výrobci nemohou po uživateli vyžadovat originální náplně, aby uznali záruku.
Je to stejné, jako kdyby výrobce automobilů neuznal závadu motoru, protože jste nepoužili jím doporučovanou značku motorového oleje. Pokud bude mít olej adekvátní specifikace pro daný typ motoru, pak nic nebrání v jeho použití.
Nevidím jediný důvod, proč by to s náplněmi pro tiskárnu mělo být jiné.
Odpovědět0 0
dovod je biznis model. Ten maju z dovodu cenovej konkurencie nastaveny tak, ze tlaciarne (nie vsetky) predavaju za dumpingove ceny. To na com sa zaraba je toner. A do tohoto modelu prides ty s neoriginalnou naplnou a vyrobca je stratovy. Ale este raz, to je cisto ich chyba! tento model je nespravny!
Odpovědět0 0
Stačí se podívat na svůj telefon. Zamčený bootloader z toho dělá placku, která je vydaná na nemilost distributorovi. Po skončení oficiální životnosti se vydá update, který telefon uvede do těžkopoužitelnosti a hurá koupit nový.
Nebo ta kauza se SONY a klíčem k PS3. Fakt maso!
Firmy už pochopily, že na prodeji zboží se dá zbohatnout, ale na prodeji služeb se dá nechutně zbohatnout. Že vendor lock-in je úžasný nástroj, jak si dlouhodobě zvyšovat své zisky. Je to v podstatě taková diktatura, kde je třeba pomalu utahovat pouta, aby se lid nenaštval a neodešel, když ještě může.
Odpovědět4 1
Tohle se děje i segmentu silničních vozidel a je jedno zda nákladních a nebo osobních. Já mám nyní takovou zkušenost. U mého Fordu MK4 odešel snímač zatížení vozu pro ovládání nastavení předních světel. V servisu kde jsem s autem byl zjistily závadu, podle vin kódu zjistily který mají objednat. Po namontování ejhle chyba naskakuje pořád, protože se snímač musí spárovat s počítačem. Když zajedu do servisu Fordu, zaplatím částku jako by mi ten snímač montovali oni +diagnostika (aspoň že nemusím ten snímač platit ještě jednou). Ta politika je jasná, vyšachovat malé servisy ze hry a udělat si z řidičů (firem) vazaly který jim zajistí stálý tok peněz. Firma si tyto výdaje může dát do nákladu pro odpočet na daně a když v tom budou všichni, tak do ceny přepravy a v důsledku to zaplatíme všichni, včetně nákladu za údržbu soukromích aut.
Odpovědět4 0