Fastfoodový řetězec využívá při objednávkách rozpoznání obličeje
25.12.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Americký řetězec restaurací CaliBurger testuje umělou inteligenci a rozpoznávání obličeje s cílem usnadnit objednávky. Kiosek pozná člena věrnostního programu a pamatuje si jeho oblíbené objednávky.
Využití umělé inteligence může změnit způsob, jakým nakupujeme v obchodech nebo objednáváme v restauracích. Obchodníci však zatím tyto možnosti objevují jen velmi pomalu a jedním z prvních je americký franšízový řetězec rychlého občerstvení Cali Burger. Na jedné své pobočce v Pasadeně testuje nový objednávkový kiosek, který kromě velkého dotykového displeje obsahuje také kameru pro rozpoznání obličeje a systém umělé inteligence. Dodavatelem technologií je společnost NEC Corporation. Pokud ke kiosku přistoupí zákazník zaregistrovaný ve věrnostním programu, systém je pozná a automaticky jej přihlásí. Následně může využívat různé výhody jako slevy, nebo možnost rychlého výběru podle historie objednávek.
Systém si třeba pamatuje, že si tento zákazník často objednává Double Hambourger bez hranolků a kolu, proto tuto možnost nabídne hned po přihlášení. Pokud se novinka osvědčí, rozšíří se do dalších restaurací CaliBurger v USA. Šéf společnosti John Miller také uvádí, že možnosti využití umělé inteligence a rozpoznání obličeje při objednávání jídla jsou ještě rozsáhlejší. Cílem jsou především rychlé platby bez nutnosti hledat kreditní kartu, kdy by byla identita zákazníka ověřována rozpoznáním obličeje. CaliBurger se nebrání ani dalším inovacím ve svých fastfoodových restauracích. Letos na jaře jsme tak mohli vidět robotickou ruku, která v kuchyni pomáhá s přípravou burgerů – otáčí maso a umísťuje jej na housky.
Zdroj: Engadget.com