tady si fiat dělá srandu, takový malý skrček proti prémiovým suv mastodontům které běžně ve měste potkávám. A ten 6kW elektromotor je pro smích, mi mnohem výkonější motor pohání snad i stěrače. Za rozumný výkon beru těch 60kW, už i dacia spring mi přišla trapná. Ano třeba na jízdu více nepotřebuji. Ale taky chci vjet na křižovatce kde dávám přednost nějak rozumně a neumřít u toho.
Odpovědět0 0
No vidíte, a spousta lidí se mě tu v diskuzích snaží přesvědčit, že právě něco takového je snem každého městského řidiče.
Dacia Spring má v běžných městských rychlostech 2krát větší výkon než podobné malé auto s ICE. Když sešlápnete plyn, tak jste tam měl 33 kW (od cca 40 km/h). Na 33kW musíte takový litrový tříválec vytočit na 3500 otáček (jenže běžný člověk nejezdí 50 na dvojku, ale na trojku nebo na čtyřku, dokonce jsou šílenci, kteří to jezdí na pětku - třeba 44kW Citigo má v 50 km/h na trojku 19 kW, na čtyřku 14 kW, ten trapný Spring 33 kW). Při 2000 otáčkách, které jsou u takových ICE v provozu typické, mají běžná auta výkon sotva poloviční.
Odpovědět2 0
prosím v které diskuzi se vás snaží někdo přesvědčit že 33kW je dostatečných, tady k tomu článku to určitě není. A nepopírám že to je naprosto vhodné auto na ježdění po městě v obchodu. Ano v obchodu mezi regály.
Odpovědět0 1
Já ale mluvím o těch 6 kW, místo pro jednoho dva lidi, max. 50 km/h,... V diskuzích v minulosti tu bylo takových čtenářů mnoho, kteří tvrdili, že se s takovými auty mělo začít u elektromobility.
Co se týče Springu, tak těch 33kW má to auto skoro neustále (od 40 km/h pořád). Uvědomte si, že běžný benzínový litr má takový výkon až od nějakých 3300-3500 otáček. Kdo jezdí nad 3500 otáček, aby měl větší výkon než Spring? Při 3500 otáčkách se tak možná přeřazuje, ale rozhodně je nemáte jako minimální (nebo alespoň průměrné), abyste měl větší výkon než Spring. Většina lidí se bude pohybovat někde kolem 2000 rpm a tam má litr asi 18 kW.
1,
https://eu.zonerama.com/MilanSurkala/Photo/7256319/299547280 (tohle je srovnání s 44kW Citigem, když řidič řadí tak, aby po přeřazení měl 1500 otáček, tam, kam ty otáčky po přeřazení spadnou, tedy otáčky minimální - dynamická dominance Springu je myslím naprosto zřejmá).
2,
https://eu.zonerama.com/MilanSurkala/Photo/7256319/299547281 (tady, když mu po přeřazení spadnou otáčky na 2000)
3,
https://eu.zonerama.com/MilanSurkala/Photo/7256319/299633142 (když jedete úplně na maximum, tak se Spring pochopitelně vůbec nechytá - jenže trvale do červeného to skoro nikdo netočí)
Běžní řidič s tím autem jezdí někde mezi režimy 1 a 2.
Odpovědět2 0
Na SUV kašlete, elektrickým dodávkám chtějí zvednout váhový limit na 4.2 tuny. I kdyby nakonec zůstalo 3.5 tuny, tak následky nehody nechci vidět.
Další ohromný průser je výška vozidla, V náklaďáku se vám slepý prostor zvětšuje velmi výrazně, tohle by mělo mít povinně klacek s balónkem
Odpovědět1 0
"Neodpověděl jste na to co se stane s takovým skrčkem když se srazí s nyní běžným suv ve městě. "
Ale co na tom chcete řešit? Jasně, že takový skrček dopadne špatně, což podobně platí o mopedu ze stejné kategorie. A špatně dopadne i SUV po střetu s tatrovkou. Že menší auta mají horší bezpečnost než větší, to je tak nějak... nepřekvapující.
Jde o to, že tahle autíčka prostě nemají potenciál zaznamenat nějaký větší prodejní úspěch. Jsou nepraktická, jak sám správně podotýkáte, méně bezpečná. Není divu, že mají tak malé prodejní úspěchy. Lidé nechtějí dělat moc kompromisů a raději než tohle za 150 tisíc si koupí pořádné 4-5místné auto s vyšší bezpečností za 300 tisíc. No v dnešní době spíše nějaký malý "crossover" za 450.
"pak jste neodpověděl, jak se slušně dostanu z vedlejší na hlavní bez toho abych při větším provozu neriskoval život."
U každého auta musíte přizpůsobit jízdu jeho schopnostem. I těch Vašich 60 kW Vás bude výrazně limitovat např. při předjíždění proti tomu, co si budete moci dovolit a s autem se 300 kW. U těch skrčků té akceleraci pomáhá fakt, že tam nemusíte šaškovat se spojkou, prokluzem a otáčkami (nepočítáme-li automaty).
Odpovědět0 0
Kolik lidí tvrdilo, že se má začít s nevýkonným, malými a pomalými vozy s tragickým dojezdem?
" Většina lidí se bude pohybovat někde kolem 2000 rpm a tam má litr asi 18 kW. "
Ty dnešní litry mají přes 80 kW (není řeč o starých 40+ kW atmosférách). Jakou má Spring dynamiku od 90-140 km/h? I to Citygo dá např. stovku citelně dřív než Spring
Odpovědět0 0
"Ty dnešní litry mají přes 80 kW (není řeč o starých 40+ kW atmosférách)."
Jenže tu je řeč právě o atmosférách. Jen pro představu. Atmosférická 1.8 má při 2000 rpm 31 kW. Jde o to, že při běžné jízdě bude 33kW Spring výrazně svižnějším autem než třeba 44kW nebo 55kW atmosférický litr. Jednoduše proto, že ty mají vyšší výkon než 33 kW až od nějakých 3300-3500 otáček, kam se většina z nich v životě ani nepodívá, natož, aby to byly průměrné otáčky a my mohli říci, že mají stejnou dynamiku. Nebo Vy chcete opravdu říci, že průměrné otáčky u cílové skupiny těchto vozů jsou 3500?
"Jakou má Spring dynamiku od 90-140 km/h?"
Mizernou, nikdo nikdy netvrdil opak.
"I to Citygo dá např. stovku citelně dřív než Spring "
Samozřejmě, nikdo nikdy netvrdil opak.
Viz ten odkaz https://eu.zonerama.com/MilanSurkala/Photo/7256319/299633142 Citigo při jízdě na krev ten Spring naprosto rozmetá. To přece není vůbec překvapivé. Ostatně má max. výkon 44 kW proti 33 kW. To by bylo hodně divné, kdyby to Citigo bylo pomalejší. Problém je ale v tom, že typický řidič jezdí spíše takto:
https://eu.zonerama.com/MilanSurkala/Photo/7256319/299547280 nebo takto:
https://eu.zonerama.com/MilanSurkala/Photo/7256319/299547281, takže v běžném provozu naopak ten Spring rozmetá to Citigo. Jednoduše proto, že málokterý řidič v Citigu drží průměrné otáčky na 3500, aby se průměrně pohyboval na 33 kW, které má Spring k dispozici takřka neustále.
Jde o to, jak s tím ti lidé jezdí. Pokud budete jezdit na maximum, není na trhu horší auto než Citigo. Takovou lemru línou aby člověk pohledal. Jde ale o to, že lidé takto nejezdí. Třeba pro představu, jedete 70 km/h v silném litrovém Civicu s 95 kW. Když zašlápnete plyn v Springu, máte tam 33 kW. Co v Civicu? No pokud běžně jezdíte 70 km/h na trojku, tak super, máte tam 66 kW a Spring úplně rozmetáte. No, myslím, že většina lidí v této rychlosti nebude mít asi ani čtyřku, to jsme na 50 kW. Většina bude mít asi pětku, no to máme 38 kW. To už zas tak moc proti 33 kW u Springu není. Jsou i takoví, kteří se řídí rádci řazení a mají tam šestku. Jenže to už jsme na 27 kW.
Znova, jde o to, jak s tím ti lidé jezdí. To, že Spring bude při požadavku na max. dynamiku naprostý lenoch, to nikdo nepopírá. Jenže v běžném provozu to je docela svižné autíčko, protože těch jeho 33 kW v městském provozu málokdo běžně využívá. Jak říká, u 1.0 to znamená být cca 3400+ otáček, u 1.4 2600+, u 1.8 2100+, u 1.0T už je to ale jen 1800+.
Odpovědět0 0
Normalni ridic jezdi podle potreby = klidne na to slapne, nebo podradi (podradi i automat) a cim vice dostupnych kW, tak tim mensi potreba drtit pedal az na podlahu ;)
Jen idiot by jedzil dlouhodbe na nizsi prevodovy stupen, aby mohl tocit motor na 3,5 tis. rpm, kdyz k udrzeni te same rychlosti staci preradit ;)
Odpovědět0 0
"cim vice dostupnych kW, tak tim mensi potreba drtit pedal az na podlahu ;) "
No a to je právě ono. U elektromobilu stačí sešlápnout plyn. U ICE s manuálem si o ty "dostupné" kW člověk musí říci podřazením, jinak je nemá. Což málokdo dělá. Málokdo třeba u toho Citiga při 70 km/h podřadí na dva, aby tam měl všech těch dostupných 44 kW. Pokud už podřadí, tak spíše na 3, takže má 30 kW (Spring 33 kW). Pokud podřadí na čtyřku, má tam 20 kW (Spring 33 kW). No a pokud nepodřadí a jen šlápne na plyn, tak má kolik "dostupných" kW? No 44 to není. Je to 17 kW. Půlka toho, co má Spring ve stejných podmínkách.
"Jen idiot by jedzil dlouhodbe na nizsi prevodovy stupen, aby mohl tocit motor na 3,5 tis. rpm"
Skvěle, to jsem rád, že to říkáte. Takže jste právě sám řekl, že neidioti s Citigem mají v drtivé většině případů pod pedálem plynu méně výkonu než ten "slaboučký" Spring. Řešením může být automat, ale většina těch autíček je s manuálem. A proto ve městě bude ve většině situací svižnější ten Spring. Protože jak sám říkáte, jen idiot by jezdit trvale na 3500, aby měl větší výkon než Spring.
Odpovědět0 0
To uz neskutecne okecavate :) takze ridic springu asi furt drti pedal na podlahu a vyuziva plny vykonnostni potencial, takze realny dojezd bude v takovem pripade cca max 50-70 km :)
Kolik ridicu/automatu nepodradi, kdyz vuz "netahne"? To fakt myslite vazne? To je presne ten duvod proc ma lepsi akceleraci jak spring, protoze vyuziva mensiho vykonu vc. prodlev pri razeni :))
Odpovědět0 0
"takze ridic springu asi furt drti pedal na podlahu"
A proč by ho měl drtit? Když ale potřebuje, okamžitě tam má 33 kW. V ICE ne, v ICE si musíte ve srovnatelném autě podřadit, jinak tam těch 33 kW nemáte. A dost lidí nerado podřazuje.
"Kolik ridicu/automatu nepodradi, kdyz vuz "netahne"?"
No dle mé zkušenosti hodně.
"To je presne ten duvod proc ma lepsi akceleraci jak spring, protoze vyuziva mensiho vykonu "
Cože? Má lepší akceleraci, protože má menší výkon?
Odpovědět0 0
takže ICE akceleruje lépe, ale výkon tam nemá a je hrozný problém, že ho nemá instatně dostupný. Spring akceleruje pomaleji a přitom má instatně dostupný maximální výkon. Hmmm zajímavé :D Ne ani ten Spring nemá okamžitě maximální krouťák ani výkon ..vy fabulujete s tím, že i Springu nemá řidič problém s jízdou s pedálem na podlaze a u ICEV tak v případě potřeby neučiní :D Pokud se tak nezachová u ICEV, tak pochybuji, že bude "drtit" BEV :)
Ano "neřidičů" je poměrně dost, což je dost velký problém, ale tací se zrovna obvykle nepouští do situací, kde je ten výkon třeba.
Dobře když například potřebují předjet a vůz se doslova dusí, tak si nepodřádí a raději bude předjíždět stylem kamioňáka?
"Cože? Má lepší akceleraci, protože má menší výkon? "
zkuste si to znovu přečíst ;)
Odpovědět0 0
"takže ICE akceleruje lépe, ale výkon tam nemá"
Akceleruje lépe, pokud nejste líný si podřadit na nejnižší možný kvalt. Což z cílovky skoro nikdo nedělá. Ale plyn klidně sešlápne na podlahu a.... nic se neděje, protože to nemá výkon. U Springu to ten max. výkon při sešlápnutí má, pokud ho potřebuje, a podřazovat nemusí.
"Springu nemá řidič problém s jízdou s pedálem na podlaze a u ICEV tak v případě potřeby neučiní"
U ICEV to na tu podlahu zašlápne, proč by nezašlápl? Problém je v tom, že většina si nepodřadí a pokud ano, tak ne na nejnižší možný kvalt, aby měl nejvyšší možný výkon.
"Ne ani ten Spring nemá okamžitě maximální krouťák ani výkon"
Max. výkon má dostupný od cca 40 km/h, stačí se podívat na specifikace.
"Dobře když například potřebují předjet a vůz se doslova dusí, tak si nepodřádí a raději bude předjíždět stylem kamioňáka? "
Takových lidí je hodně. A pokud podřadí, tak ne na nejnižší kvalt. Ve 100km/h při předjíždění zařadím trojku tak možná já, ale většina lidí to bude drtit na "pružné zrychlení" nebo podřadí tak možná z pětky na čtyřku (bavíme se o Citigu), ale ne na trojku. Znovu, aby to Citigo mělo větší výkon, tak potřebuje 3400 otáček. Takže jestli se dusí třeba při 1500, opravdu bude podřazovat na 3400? Nepodřadí třeba na 2000, 2500? Ale 3400?
Odpovědět0 0
Všimol som si jednu výhodu , vysoký chlap sa v pohode vojde a hlava mu bude trčať skrz otvor v streche štvorkolky , takže bude mať lepší prehľad počas jazdy.
Odpovědět0 0
"...max. rychlost 45 km/h..."
To jako fakt? :-D
Odpovědět1 1
Do města to stačí. Je to kvůli tomu, aby to bylo klasifikováno jako čtyřkolka (přesněji jako "lehký quadrimobil") a nikoli jako auto, takže to lze řídit se skupinou AM už od 15 let. Moc nevím, co na tom má být tak vtipného. Na 45 km/h jsou čtyřkolky limitovány normálně a nikomu to moc vtipné nepřijde.
Odpovědět2 0
Takovy "lepsi" Tuk-tuk na 4 kolech :)) tragický výkon i dojezd..
4 kolky maji jinou prostupnost terenem a delaji se i takove, ktere mohou i na dalnici ;)
Odpovědět0 0
To je možné, ale bavíme-li se o autu, tak to fakt do města nestačí. Tedy nevím, jak daleko v politickém progresivismu postoupila různá evropská města, ale v Praze to opravdu nestačí.
Jó, kdyby to mělo max. 80 km/h, neřeknu jediné ošklivé slovo. Tato hodnota je v pořádku.
Odpovědět0 0
1, Jenže to bys pak nemohl řídit od 15 let, což tohle můžeš.
2, A proč by to nemělo stačit? Jestli někde můžeš ve městě jet rychleji než 50, tak ta silnice bude mít v jednom směru nejspíš dva pruhy.
Odpovědět1 0
1. takže u přehlcené infrastruktury to ještě zhoršíme a zpomalíme :D
2. v našem městě je na jednoproudu i 70 a dvou 80 :) Takže až 45 km/h = super brzda i ve městech
Odpovědět1 0
1, Já ale neříkám, že je ježdění v tomhle dobrý nápad. Na to jsou tady jiní diskuzní experti, kteří zastávají názor, že 50 takových mikroaut na cestě je lepší než jeden autobus MHD. V tom, co říkáte, s Vámi naprosto souhlasím. I proto pořád tvrdím, že elektromobilita v takových mikroautech pro 1-2 lidi nemá velký smysl a neřeší problém. Lidé buď pojedou autobusem, nebo si koupí podstatně větší auto pro 4-5 lidí, které je mnohem univerzálnější, ale ne takový kompromis, byť by byl levný. Taková malá auta nikdy nefungovala ani jako ICE, alespoň po druhé světové si asi nevybavuju žádné lidové vozítko, které by bylo úspěšné a bylo jen dvoumístné.
Jen se vyjadřuju k tomu, proč to jezdí 45 km/h. Důvod je legislativní, ne že by to více nedalo. To, že s tím mohou jezdit lidé od 15 let neznamená, že říkám, ať to dělají a že to podporuju.
2, To je možné. Nicméně to, jaká to bude brzda, také záleží na tom, jak moc rychle se tam reálně jezdí, jak dlouhý ten úsek je. Je-li tam hustý provoz, tak se tam patrně pojede spíše pod limit. Je-li tam řídký provoz, tak takovou "strašnou brzdu" nebude problém předjet, ne? Tedy za předpokladu, že se tam dá předjíždět.
Odpovědět2 0
2. reálně i hodně přes limit :)
- na dvouproudé pravidelně
- na jednoproudové stačí jedna brza a desítky aut se musí přizpůsobit :)
Ano nejen ve městech bývá problém předjet díky hustotě provozu v obou směrech
Odpovědět1 0
"Ano nejen ve městech bývá problém předjet díky hustotě provozu v obou směrech "
No ale hustý provoz přece obvykle nejezdí rychle a ve městech už vůbec ne. Čím hustější provoz je, tím se jede pomaleji, a čím řidší je, tím rychleji jede, ale tím jednodušší je zase předjet. Za další, ta jednoproudá silnice s limitem 50+ ve městě obvykle nemá délku kilometrů.
Odpovědět0 0
dokážete si představit městský obchvat, kde se běžně jezdí i 100+ km/h na "80", aby oba pruhy zasekala podobná vozítka s maximem 45 km/h? :D To bude opravdu super :D
v našem 90 tisícovém městě jsem namátkou vybral dva úseky "70"(1 pruh) cca 2,5 km a "80"(2 pruhy) cca 4 km navazuje na "110" ;) takže ano má délku kilometrů..
Odpovědět0 0
""80"(2 pruhy) cca 4 km navazuje na "110" ;) takže ano má délku kilometrů.. "
A ta 110 má jeden pruh? Bavíme se přece o jednopruhovém řešení.
Odpovědět0 0
"obvykle nemá délku kilometrů" ;)
Resim oboji ;) mestsky provoz 70 v jednom proudu a 80 ve dvou s napojenim na 110 ..
Odpovědět0 0
70 v jednom proudu problém být může. Jenže takové cesty obvykle nemají délku kilometrů.
80 ve dvou proudech... no to se dá snad předjet, ne?
110... no tak tam snad takové auto ani legálně nesmí, ne? 110 se dává na silnice pro motorová vozidla, a tam takové vozítko nemůže.
Odpovědět0 0
U nas v mensim meste ma delku kilometru.
Kdyz pojedou vedle sebe, tak jak budete predjizdet?
To je takovy problem sjet z obchvatu pred zacatkem silnice pro motorova vozidla?
Odpovědět0 0
"Kdyz pojedou vedle sebe, tak jak budete predjizdet? "
Kdo pojede vedle sebe? Ta dvě 45km/h vozítka? To by byla teda sakra smůla.
"To je takovy problem sjet z obchvatu pred zacatkem silnice pro motorova vozidla?"
A proč by to měl být problém? A co to s tím má vůbec společného? Jde o to, že na té Vaší silnici pro motorová vozidla se s tím 45km/h vozítkem nesetkáte, protože tam nesmí. Problém vyřešen, protože problém neexistuje.
Odpovědět0 0
Nesetkám se s autem v protisměru, nesetkám se s předjíždějícím kamionem i přes zákaz, nesetkám se s traktorem na dálnici, nesetkám se s bandou cyklistů jedoucí ve čtyřstupu atd. atd. atd. atd. ;)
Teorie by vám šla o tom žádná. :D
Odpovědět0 0
Takže zakážeme traktory, protože by s ním někdo mohl omylem najet na dálnici, nebo co jste tím chtěl říci? To auto tam prostě nemá co dělat. Že se tam objevit může, to je samozřejmě možné, ale nemělo by. Stejný problém můžete mít i s jinými typy vozidel, ale to z nich nedělá něco špatného.
Odpovědět0 0
" Jde o to, že na té Vaší silnici pro motorová vozidla se s tím 45km/h vozítkem nesetkáte, protože tam nesmí. Problém vyřešen, protože problém neexistuje. "
nejsem ten, co tvrdí, že zákaz vyřeší problém ;)
Odpovědět0 0
Kdo by v tom pustil svoje dítě řídit v 15 do města, když se je bojí pustit pěšky/mhd do školy... prostě další nesmysl.
Odpovědět0 0
Ne nestačí. Limit 45 kmh je totální konina a je to extrémně nebezpečné. Logika za tím je totiž zvrácená z mysli nějakého tupého úředníka. Ano, do centra města je dostatečné, ale všude jinde ne. Pokud budu reziidentem centra, tak do auta vůbec nesednu. Malý elektromobil si typicky pořídím, když bydlím těsně z aměstem, jenže to do města jedu po silnicích s rychlostí 90 nebo 80 kmh. A jet v hustém provozu poloviční než dovolenou rychlostí, to má za následek, že vyprudíte zbývajících 100% motoristů, kteří "překážku" budou nějak řešit. Mám s tím bohaté zkušenosti a mimojiné vlastním elektromotorku, která všude jinde kromě EU má 70kmh, jen v evropě to úředníci zkrouhli na 45. A bylo to tak nebezpečné, že jsem musel modifikovat ECU, aby to zas jezdilo 70. A to to byla motorka, která jde snadno objet. Mimochode, všechyn tyhle vozítka, co mají 45max jedou do kopce 30 max... opravdu skvělé t potkávat.
Pravdu máte v tom, že to není vtipné, úsměvné ani legrační. Je to nebezpečné nedomyšlené a napřesdržku.Ale rozhodně bych podobné rozhodnutí neobhajoval.
Odpovědět0 0
"Ale rozhodně bych podobné rozhodnutí neobhajoval."
Já to neobhajuju, jen říkám, proč to tak je. To je rozdíl. Naopak, myslím si, že taková autíčka příliš smysl nemají, a zákazníci to svým nezájmem také dávají už hodně dlouho najevo. Na to, jak smysluplné tyto vozy jsou, tu máme jiné diskutéry, kteří pořád tvrdí, že přesně něco takového je naprosto ideálním elektromobilem, kde se mělo začít.
"Malý elektromobil si typicky pořídím, když bydlím těsně z aměstem, jenže to do města jedu po silnicích s rychlostí 90 nebo 80 kmh."
Tohle už také záleží na konkrétních městech. V poslední době je situace taková, že v podstatě jedete jen z obce do obce a už je docela zázrak potkat 70 (a pokud ano, zpravidla jde o víceproudou silnici).
Odpovědět0 0
Snad to projde všemi crash testy na jedničku. Při dnešním provozu musí být auto hlavně bezpečné, když to do vás nějaký opilý nebo zfetovaný doveda napálí.
Odpovědět2 0
Do tohoto když to napálí elektroSUV s 2.5 T tak to možná ani nezaznamená a z tohohle micra zbude knoflíková baterie.
Odpovědět3 0
Taková sr@čka malá za 3/4 míče, a hnusná.🤮
To už radši Citroen C1, novej teď stojí 200000
A když elektro, tak bych si připlatil 300tis za Teslu a mohu s tím i do měst kde jsou zakázané spalováky, uvezu s tím i rodinu a větší nákupy,
Když bych jel s tímhle (***) nakupovat a přítelkyně udělala nákup kam to dá? Bude to držet na klíně ? Hroznej bazmek
Odpovědět2 1
"Taková sr@čka malá za 3/4 míče, a hnusná"
Za 3/4 milionu je Fiat New 500, ne Topolino. To vychází z Ami, které je za oněch 170-250+ tisíc podle verze a dotací. Fiat si za 500-design určitě nechá něco připlatit, takže tam si myslím, že bez dotací to pod 300 tisíc nebude. Co se týče kufru, má to prostor na 63 litrů. Není moc, ale nějaký ten nákup to odveze.
"Hroznej bazmek "
No vidíte a spousta lidí Vás tu bude přesvědčovat, že přesně něco takového je tím pravým, jak se má elektromobilita vyvíjet.
Odpovědět1 2
To si asi pletete. Co sleduju lidi, tak se chce malé auto velikosti fabie a ne tohle minipidi. Prostě to nemůže být být moc úspěšné, protože se nenaslouchá lidu.
Odpovědět0 0
Ne, nepletu. Pozor na to, o čem se bavíme. Já se tady bavím o lidech v diskuzích, ne o reálných zákaznících. To je právě to, nač se snaží upozornit druhá polovina článku.
Tady v diskuzích se roky snažím vysvětlit přesně to, co říkáte, že takové prdítko není tím, co chce běžný člověk. Ale najde se tu spousta lidí (tím "tu" myslím diskuze na internetu včetně SHW), kteří si pořád myslí, že malý lidový elektromobil pro dva pod 200 tisíc je přesně tím, o čem sní skoro každý Evropan dnem i nocí. Přitom prodejní čísla i u ICE ukázala, že to není pravdou. Já si to, že většina lidí chce podobné malé elektrické minipidi nemyslím, ale lidé v diskuzích , kteří "BY" si to koupili, ano. Skuteční lidé, kteří pak dávají peníze u dealera na stůl, si to nemyslí také.
Odpovědět1 2
Taky zalezi na uhlu pobledu. Co si kdo predstavuje pod pojmem maly elekromobil ;) Urcite maji na mysli pomaly pidi vuz s tragickym dojezdem? Kdyz mi nekdo nabidne treba elektricky vuz o velikosti Fiat Panda(kdyz jsme u toho Fiatu) s taznym za 350 tisic s aspon 30 kWh baterii, tak hned instantne kupuji jako doplnkovy vuz.
Odpovědět1 0
"Urcite maji na mysli pomaly pidi vuz s tragickym dojezdem?"
No pokud se za vzor ideálního elektromobilu dává jednomístný CityEl, auta s maximálkou "klidně 50" a podobně, tak asi ano. Diskutoval jsem tu o tom mnohokrát.
Odpovědět0 0
kolik lidí dáva za vzor ideálního BEV CityEl? :D
Odpovědět0 0
Pár se jich tu v diskuzích našlo. Buď přímo nebo něco tomu odpovídající. Nedávno tu třeba někdo říkal, že by chtěl podobné malé vozítko za 150 tisíc na své 2km dojíždění do práce, a kdyby to existovalo, tak by si ho hned koupil. A také to, že tam měla začít elektromobilita, protože právě v takových prdítcích dává smysl. Tak by mě docela zajímalo, zda už si toho Citroena Ami koupil nebo ne.
Odpovědět0 0
par :)))))
"No vidíte, a spousta lidí se mě tu v diskuzích snaží přesvědčit, že právě něco takového je snem každého městského řidiče."
Odpovědět0 0
Tohle je pro středně movitého synka na ježdění do školy, jehož rodič nemá na vlastní vlak nebo autobus(jak bylo v jednom vtipu). Možná i pizza boy by to v deštivé dny (pokud to tedy má okýnka a netrče do toho)docela ocenil... Ve finále to je dokonce levnější než některé Aixam a podobná vozítka, která mají výkon i užitnou hodnotu podobnou a trochu se také prodávají.
V minulé diskuzi jsem zmiňoval že čím menší auto, které splní daný účel tím lepší. Jako vzor jsem dával japonské kei-car, které občas i v Evropě byly k vidění, většinou s nám obvyklejšími motory. Tam už se o plnohodnotném mikroautě mluvit dá. Bohužel u nás ke koupi takového auta není moc velká motivace, cena je skoro stejná (když vezmu Smart tak i násobně vyšší a žádné zvýhodnění jako v tom Japonsku tu také pokud vím nemáme. Ono i v minulé arose jsem pračku odvezl, ale na takové okapy jsem stejně potřeboval půjčit dodávku.
Jinak ten Spring pro nějakou ne příliš aktivní rodinku/důchodce z domečku co popojíždí 20km do práce, školy, na nákup, úřad... asi dobrý. Kdyby prošlo euro 7 tak už bude cena s Fabií srovnatelná a při dobrém tarifu/fve by se to i vyplatilo. Samozřejmě aktivní nebo vícečlenná rodina potřebuje auto větší, nebo tohle jako druhé. Třeba tady v Rakousku celkem k vidění jsou a Zoe které je tedy podstatně dražší tu je dost běžné auto...
Odpovědět1 0