Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Firefox bude od verze 60 zobrazovat sponzorovaný obsah

9.5.2018, Jan Vítek, aktualita
Firefox bude od verze 60 zobrazovat sponzorovaný obsah
Mozilla má sice motto "Internet pro lidi, ne pro zisk", ovšem nějaké finance přeci jen získávat musí a pro tuto firmu jako vývojáře prohlížeče Firefox či klienta Thunderbird je to zvláště těžké, když svůj software nabízí zcela zdarma. 
Mozilla tak chce od verze Firefox 60 nabízet přímo sama o sobě sponzorovaný obsah, čili prostě a jednoduše zobrazovat reklamy, s jejichž pomocí si chce sama finančně přilepšit. Zároveň ale hlásá, že bude ctít soukromí uživatelů, ale je otázka, co to pro ně bude znamenat a zda půjde o reklamy, které nebudou zobrazovány dle toho, co si daný uživatel prohlíží či co si dříve koupil. A vůbec, půjde o klasické reklamy?
 
 
Nedílnou součástí toho je nová aplikace Pocket, kterou si Mozilla dle Mashable koupila v minulém roce. Jde o tzv. read-it-later aplikaci, jejíž motto říká, že pokud jsme narazili na něco, co bychom si později chtěli v klidu přečíst, dejme si to do kapsy (čili pocket). A právě skrze Pocket chce Mozilla zobrazovat sponzorovaný obsah. 
 
Pocket už je do Firefoxu integrován a na jeho funkce lze narazit na různých místech, jako jsou především kontextová menu, tlačítko v nástrojové liště, nebo na výchozí stránce. Jde tak o jednu z funkcí, kterou se řada uživatelů snaží po instalaci prohlížeče alespoň skrýt, když už se jí nemohou plně zbavit. 
 
Tato již integrovaná aplikace ale nenabízí pouze možnost uchovat si vybrané stránky pro pozdější přečtení. Nabízí také návrhy na to, co by nás mohlo zajímat, takže zde už je jasné, odkud vítr vane. Mozilla chce jednoduše nabízet sponzorované odkazy na články na nových tabech. To vypadá rozhodně lépe než reklamy nabízející některou z metod, kterou vědci/doktoři/učitelé/kdokoliv nenávidí. 
 
Nová funkce tak přijde do Firefoxu verze 60 už tento měsíc, ovšem dle zdroje je připravena pro americké uživatele a Mozilla navíc umožní sponzorované odkazy zcela odstranit, jak ukazuje následující screenshot. 
 
 
Mozilla dále uvádí, že veškerá "personalizace", čili cílení reklam na konkrétního uživatele, bude probíhat na straně klienta, což znamená, že příslušná data nepotečou do vzdáleného serveru a ani nebudou sdílena s třetími stranami. Dále slibuje, že nabízené odkazy nás zavedou na kvalitní obsah, čili žádné hoaxy, podvody a podobně. A to vše si bude moci kdokoliv sám ověřit, neboť Firefox má samozřejmě otevřený kód, v němž bude vidět, jaká data se k tomuto účelu používají. 
 
Zdroj: Hexus.net