Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Firefox opět zkouší sponzorované odkazy, nyní od Pocketu

29.1.2018, Milan Šurkala, aktualita
Firefox opět zkouší sponzorované odkazy, nyní od Pocketu
Mozilla před dvěma lety skončila se sponzorovanými odkazy, zároveň ale připustila, že se nejspíš vrátí v pozměněné podobě. Tak se i děje a pomocí platformy Pocket spouští testovací provoz sponzorovaných článků. 
Mozilla poslední dobou zabodovala výrazně zrychleným internetovým prohlížečem Firefox 57 a 58 (i když třeba 58 je na mém počítači nezanedbatelně pomalejší než 57). V budoucnu chce zapracovat ale nejen na rychlosti, ale také na způsobu zobrazování sponzorovaného obsahu. Sponzorované odkazy sice opustila koncem roku 2015, nicméně v roce 2017 převzala platformu Pocket nabízející návrhy na zajímavé články. Ta zatím funguje v USA, Kanadě a Německu, kdy už v Mozille Firefox zobrazila přes 14 miliard návrhů. Nově ale bude využita i k občasnému zobrazování sponzorovaného obsahu.
 
Mozilla Firefox logo
 
Mozilla tvrdí, že to chce vzít za správný konec a nenabídnout otravné reklamy, které nectí uživatelovo soukromí. Testovací provoz bude spuštěn jen na omezeném množství prohlížečů v USA. Proti klasickému reklamnímu modelu chce ale být lepší v několika bodech. 
  • Soukromí - Perzonalizace bez toho, aniž by o uživatelích byla schraňována nadbytečná data a sdílena s dalšími stranami.
  • Kvalita - Rozumné články, které mají být zajímavé svým obsahem a ne touhou klikat.
  • Kontrola - Možnost schovat nezajímavé články nebo sponzorovaný obsah úplně vypnout.
  • Transparentnost - Sponzorované články budou viditelně označeny.
  • Otevřenost - Zdrojový kód Firefoxu je otevřený a je možné zjistit, jak vlastně odkazy fungují.