Firefox opět zkouší sponzorované odkazy, nyní od Pocketu
29.1.2018, Milan Šurkala, aktualita
Mozilla před dvěma lety skončila se sponzorovanými odkazy, zároveň ale připustila, že se nejspíš vrátí v pozměněné podobě. Tak se i děje a pomocí platformy Pocket spouští testovací provoz sponzorovaných článků.
Mozilla poslední dobou zabodovala výrazně zrychleným internetovým prohlížečem Firefox 57 a 58 (i když třeba 58 je na mém počítači nezanedbatelně pomalejší než 57). V budoucnu chce zapracovat ale nejen na rychlosti, ale také na způsobu zobrazování sponzorovaného obsahu. Sponzorované odkazy sice opustila koncem roku 2015, nicméně v roce 2017 převzala platformu Pocket nabízející návrhy na zajímavé články. Ta zatím funguje v USA, Kanadě a Německu, kdy už v Mozille Firefox zobrazila přes 14 miliard návrhů. Nově ale bude využita i k občasnému zobrazování sponzorovaného obsahu.
Mozilla tvrdí, že to chce vzít za správný konec a nenabídnout otravné reklamy, které nectí uživatelovo soukromí. Testovací provoz bude spuštěn jen na omezeném množství prohlížečů v USA. Proti klasickému reklamnímu modelu chce ale být lepší v několika bodech.
- Soukromí - Perzonalizace bez toho, aniž by o uživatelích byla schraňována nadbytečná data a sdílena s dalšími stranami.
- Kvalita - Rozumné články, které mají být zajímavé svým obsahem a ne touhou klikat.
- Kontrola - Možnost schovat nezajímavé články nebo sponzorovaný obsah úplně vypnout.
- Transparentnost - Sponzorované články budou viditelně označeny.
- Otevřenost - Zdrojový kód Firefoxu je otevřený a je možné zjistit, jak vlastně odkazy fungují.
Zdroj: theregister.co.uk, mozilla.org