ForceWare 182.50 - výkonnostní srovnání
30.4.2009, Petr Štefek, článek
Uplynul nějaký čas, a tak zde opět máme srovnání výkonu mezi současnou a minulou verzí ovladačů ForceWare pro grafické karty GeForce. O informace nepřijdou ani majitelé SLI systému, které ve grafech najdou vedle samostatné GeForce GTX 285 také.
Kapitoly článku:
- ForceWare 182.50 - výkonnostní srovnání
- Call of Duty:World at War
- Crysis Warhead
- Fallout 3
- Farcry 2
- F.E.A.R. 2: Project Origin
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Závěr
Nové série ovladačů NVIDIA ForceWare přidávájí stejně jako konkurenční ovladače Catalyst nezanedbatelná vylepšení a výkonnostní nárůsty v oblíbených hrách. V několika z nich si prověříme nakolik nové ovladače dokáží vymačkat ze systému s jedinou grafickou kartou i z SLI opravdové maximum.
Novinky a výkonnostní nárůsty ForceWare série 182
Poznámka: V release notesu jsou nejsou zaznamenány žádné výkonnostní narůsty, ale zmiňují se především opravy bugů a kompatibility SLI u nových her. Nvidia zmiňuje i opravenou chybu při využití quad-sli se dvěma GeForce GTX 285 ve hře F.E.A.R. 2: Project Origin, kde by již nyní mělo vše být bez problému.
Testovací sestava a testy
Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core 2 Extreme QX6850 3 GHz@3,6 GHz chlazeného Zalmanem CNPS-9500 LED. Jako základ posloužila základní deska Asus Striker II Formula s pamětí A-Data DDR 1066 MHz 2x 2 GB. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200W.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP1. Ovladače ForceWare byly ve svých posledních aktuálních verzích. Jako zobrazovací zařízení posloužil 30“ LCD monitor s maximálním rozlišením 2560x1600.
Ovladače grafických karet:
Použité testy:
Novinky a výkonnostní nárůsty ForceWare série 182
- Ovladače doporučeny pro hru F.E.A.R. 2: Project Origin.
- Výkonnostní nárůsty ovladačů ForceWare 182.06/08/50 WHQL vs. 181.22 WHQL (výsledky závisí na konfiguraci systému a nastavení aplikace):
- až 8% nárůst ve hře Fallout 3 ve vysokém rozlišení s AA
- až 10% nárůst ve hře F.E.A.R. 2: Project Origin
- až 9% nárůst ve hře Half-Life 2 ve vysokém rozlišení s AA.
- až 11% nárůst ve hře Left 4 Dead ve vysokém rozlišení s AA
- až 10% nárůst ve hře Race Driver: GRID ve vysokém rozlišení s AA
- plná podpora OpenGL 3.0 na kartách GeForce 8/9/GTX
- update PhysX System Software verze 9.09.0203
Poznámka: V release notesu jsou nejsou zaznamenány žádné výkonnostní narůsty, ale zmiňují se především opravy bugů a kompatibility SLI u nových her. Nvidia zmiňuje i opravenou chybu při využití quad-sli se dvěma GeForce GTX 285 ve hře F.E.A.R. 2: Project Origin, kde by již nyní mělo vše být bez problému.
Testovací sestava a testy
Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core 2 Extreme QX6850 3 GHz@3,6 GHz chlazeného Zalmanem CNPS-9500 LED. Jako základ posloužila základní deska Asus Striker II Formula s pamětí A-Data DDR 1066 MHz 2x 2 GB. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200W.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core 2 Extreme QX6850 3,0@3,6GHz |
Zákl. deska | Asus Striker II Formula |
Operační paměť RAM | A-Data DDR2 1066+ 2x 2 GB |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | 2xGigabyte GeForce GTX 280 1GB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows Vista SP1 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP1. Ovladače ForceWare byly ve svých posledních aktuálních verzích. Jako zobrazovací zařízení posloužil 30“ LCD monitor s maximálním rozlišením 2560x1600.
Ovladače grafických karet:
- ForceWare 182.08
- ForceWare 182.50
Použité testy:
- Call of Duty 5: World at War
- Crysis Warhead
- Fallout 3
- F.E.A.R. 2: Project Origin
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Farcry 2