Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.2.2023, Milan Šurkala, aktualita
Ford pozastavil výrobu důležitého modelu F-150 Lightning. Velmi populární elektrický pickup má už nyní problém s nedostatečnou výrobou, nicméně požár v továrně pošramocené image výrobce asi moc nepřidá. Není však sám, kdo má problémy s požáry.
jpsix (17) | 19.2.202320:21
prajem co najviac smoly, vela poziarov a nezdaru elektrokramom
Odpovědět1  8
eMKejx (108) | 19.2.20230:13
snad sa tie baterie budu dat v buducnosi recyklovat, tvl tolko sajrajtu co produkuju, 100x horsie ako hrdzava nadrz spalovaku niekde v prirode.
Odpovědět1  4
Milan Šurkala (4972) | 19.2.20238:06
Ty baterie se recyklují už dnes. A mimochodem, ty ­"rezavé­" nádrže spalováků jsou dnes obvykle z plastu.
Odpovědět4  0
vaclav2211 (399) | 18.2.202320:29
Pochopil som to spravne?, cize ak vznikne chyba pri montazi, alebo samotnej vyrobe komponentu, nejak to riesi bezpecnost ,alebo ochrani moju investiciu do vehiklu?
Odpovědět0  0
Bison (877) | 18.2.202315:57
batérie zrejme horeli pre nesprávnu montáž pri výrobe, nie pre výrobnú vadu batérie, druhý problém Fordu je nulový zisk pri týchto plechovkách a lepšie to nebude ani po nábehu max výroby, jediná možnosť bude presunúť výrobu do krajín kde sú nízke mzdy napr.SK, tu robia mukli v podstate len za nevyhnutné náklady na prežívanie.
Odpovědět3  2
Choakinek (1607) | 19.2.202316:50
V CZ je podobná situace :­-­).
Odpovědět2  2
Budman (261) | 18.2.202312:54
Je zajímavé, že i tak zkušená automobilka jako je Ford má problémy s náběhem sériovky, zajímalo by mne v čem je kámen úrazu, procesy přece musí mít zvládnuté a nechce se mi věřit, že by se kompletace principiálně nějak výrazně lišila od klasiky
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (4972) | 18.2.202313:18
Důvodů je více. Prvním je stále trvající čipová krize i hospodářská krize obecně ­(ostatně i nejedno ICE se zpozdilo s náběhem výroby nebo se čekací lhůty v některých případech motají i kolem jednoho roku­). Druhým je to, že jde o baterkové auto, problémem je sehnat tolik baterek. Ford je na tom ještě dobře, ještě horší je to s výrobou Hummeru EV, tam by GM nynější dodávky uspokojil za více než 15 let. tam to drhne ještě více.

Ostatně na Mustanga Mach­-E i Taycana se čeká až 1,5 roku, asi polovina elektromobilů má čekačku k jednomu roku, rychle dodané jsou akorát tak elektromobily od těch, kteří mají rychlý přístup k baterkám, tedy Číňani a Tesla. Nicméně právě u Tesly to byl kdysi problém, pokud vzpomeneme na Model 3, kde to drhlo především na nemožnosti vyrobit tolik baterek najednou. Tehdy mnozí říkali, že zavedené automobilky by takový problém se svými zkušenostmi a desítkami let budovanými zásobovacími řetězci a procesy nikdy mít nemohly. A ony ho mají.
Odpovědět1  1
Deluxa (225) | 19.2.202310:11
jj ­"cipova kriza­" je dovodom preco hori auto na montaznej linke :D daj este nejaky dalsi lebo toto ma vazne pobavilo....
Odpovědět1  5
Milan Šurkala (4972) | 19.2.202310:21
Kdo tu dává čipovou krizi do souvislosti s požárem na montážní linky? Ten příspěvek byl o problémech pomalého náběhu výroby ­(malého počtu vyrobených kusů u zkušené automobilky, která by měla mít zmáknuté procesy­) a netýkal se tohoto požáru. Nikdo tu nedává dohromady čipovou krizi a požár na lince.
Odpovědět2  0
Jardadoma (1546) | 18.2.202310:23
Brzy přijde na trh nová verze Ford Fireball.
Odpovědět5  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.