Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Software: Problémy s aktivací programu

Neregistrovaný (0)|10.1.2008 16:58
Jméno tazatele: Milan L.

Znění dotazu:
Už před rokem jsem koupil online program WinDVD7 Platinum. Po instalaci fungoval, ale pak musel být dočasně odstraněn (potřeba místa na disku). Po reinstalaci mi při prvním spuštění odmítl aktivaci s odůvodněním, že aktivační údaje nesouhlasí. Po různých peripetiích s podporou Intervidea která vyústila v radu koupit novou licenci mi můj dodavatel (Miton sw.cz) velmi solidně vlastně "daroval" novou licenci zdarma. Ale situace se asi o měsíc později doslova zrcadlově opakovala - do detailů. Jak běžel čas, vyšla DVD8 a Intervideo převzal Corel. V naději že je po problémech protože program se začal distribuovat na nosičích jsem ji koupil. Současně s CD příšel i "Corel Licensing Certificate" s údaji, pouze dodávka poštou trvala od 29.11. až do včerejška.
Jenže po instalaci která proběhla úspěšně (instalátor si pouze vyžádal ještě instalaci jazyka C++) mi došel dech: za prvé mi program ohlásil, že na stroji již program WinDVD je (asi zbytek verze 7,ten ale byl vyčištěn podle návodu!) Pak při prvním spuštění už po mne program ani nechtěl číslo licence, rovnou červeně vypsal že už bylo použito!
Troufám si tvrdit že to není možné. Původní údaje "sedmičky" byly diametrálně jiné a navíc tam byl kód, číslo karty, heslo a licenční číslo. Navíc koupená "osmička" by nižší verzi neměla vadit, maximálně nabídnout odinstalování nebo upgrade. Zásilka byla nepoškozená - snad.
Nejhorší je že Intervideo se již nestará a Corel se asi ještě nestará, protože telefonická podpora Intervidea byla zrušena a e-mail na podporu Corelu umí jen jednu věc, zato výborně: vytrvale hlásit "Fatal Error".
A jinak je zákazníkovi z bývalého Intervidea nebo Uleadu přístupný asi jako bitevní loď pro pstruha. Celkem nejsem nováček,vše jsem vyčistil (včetně Tempů, Instal Shieldu, Common i Registrů, ale dál nevím. Jen ve mně roste podezření z podvodu, že aktivace je založena na časové bázi. Pak by klíč mohl být i někde v Biosu desky).

Chci se tedy zeptat,zda toto nejde nějak vyřešit? Už jsem v pokušení použít i pirátské řešení, program byl dvakrát řádně koupený. Ale nemám na to žaludek.
Za případnou pomoc moc děkuji.

P.S. Málem bych si nevšiml: program musí být nainstalován do 10 dnů. Není to podivné?
Děkuji za pozornost.

HW a SW počítače jehož se dotaz týká:
Nezdá se, že by problémy byly zde, nicméně: Windows XP SP2 (plná verze, ne OEM) AMD Athlon 64X2 4200+, zákl. deska Gigabyte K8NXP-Sli v kompletu s grafikou Gigabyte Gv3D1 (2x6600GT Sli) 256Mb, RAM DDR Kingston 2Gb 2xHDD Hitachi 160+200Gb, na každém přes 150 volných, zdroj Chieftec 560W.
Dále celkem běžný software, Open Office, Gimp, Nero, pár her, možná trochu problémový by mohl být DVDFAB Platinum, ale neslyšel jsem. Vše legálně koupené a bez závad. Počítač jsem si sestavil sám v r. 2005, nový počká ještě 2 roky (důchod).
husky14 (4214)|10.1.2008 17:43
V pripade, ze ma casove omezenou aktivaci, je to asi mozny :notsure

Jestli se z podpory neozvou, resp. nebude mozny je uhnat a program bude nutny zacit pouzivat, asi bych se moc nerozpakoval a nekde na netu si sehnal crack.

Kazdopadne tu podporu zatim zkouset....
johny__g (6387)|10.1.2008 17:47
není to sice moc elegantní řešení ale napadá mě jedině reinstal Windows. Pokud i pak nebude instalace s dodaným licenčním číslem fungovat, tak bych se nerozpakoval sehnat si na netu číslo které fungovat bude, a zatím použít to, než bude schopen někdo z podpory WinDVD tohle vyřešit. Myslím že v tomhle případě nemusíte mít černé svědomí z použití pirátského licenčního čísla.
husky14 (4214)|10.1.2008 21:40
Kazdopadne ten soft byl radne koupenej a evidentne je zabraneno v radnym uzivani, takze bych ho reklamoval. To je jako by mi nekdo prodal auto bez velkyho technicaku....

Jestli byl koupenej pres e-shop, je moznost do 14 dnu vratit bez udani duvodu, jinak klasicka reklamace.

Pripadne jsou jeste dalsi instituce, ktery by to mozna mohlo zajimat.... ČOI, Sdruzeni obrany spotrebitelu, [SIZE="1"]Obcansky judo[/SIZE] atd. ;) Zacal bych u prodejce, kde byl soft koupenej, s tim, ze podpora neexistuje a neni mozny soft pouzivat.
Neregistrovaný (0)|11.1.2008 13:34
Software jsem kupoval u prodejce, který je vlastně jen prostředníkem. Ten jej objednal přímo u Corelu, ale pokud mohu vystopovat, CD bylo vylisováno zřejmě na zakázku u nás ( má naši českou výrobní značku a nejde o pálené CD), zřejmě (??) přímo od Corelu přišel "Corel Licensing Certificate" vystavený na mé jméno který obsahoval počet licencí (1 korporátní), její číslo, číslo produktu, přesné označení názvu produktu, licenční klíč a datum výroby.
Můj prodejce jej objednal 29.11., zhotoven byl (podle data výroby) 6. prosince a 12. prosince odeslán poštou mne. Ovšem dorazil až předevčírem, kde se toulal, nevím. Obsah se zdál být nedotčený. Po instalaci programu která proběhla normálně, mne program upozornil na přítomnost (zřejmě předchozího!) WinDVD 7 na počítači. Pak už mi nedovolil ani vypsat registrační číslo a rovnou hlásil že už bylo použito a program je registrován. A otevřela se trial verze s upozorněním nutnosti zakoupit program.
Prodejce se vždy choval korektně a velmi vstřícně, nechci vůči němu postupovat konfliktně pokud nebudu nucen. Tohle je vina Corelu nebo spíše Intervidea - zcela jasně. Přehání to s ochranami tak, že programy jsou většinou nepoužitelné, a když se nepovede instalace, beze zbytku neodstranitelné bez formátu disku.
Dokonce pokud vím, někdo vyzkoušel vrátit čas na počítači k datu aktivace a uspěl. Ale to je riziko, časově průběžně aktualizované dokumenty by mohly být znehodnoceny. Myslím že jde téměř jistě o časový zámek který po několika dnech znehodnotil i licenci na certifikátu, ale to je snad (zvlášť v případě nedostupnosti podpory) nezákonné a nevím co si o takovém jednání myslet.