PPU - PhysX
má podle vás samostatná karta pro počítání fyziky ve hrách smysl?
testy AGEIA PhysX karet:
[SIZE="1"](nevím, jestli sekce "procesory" je nejvhodnější)[/SIZE]
testy AGEIA PhysX karet:
[SIZE="1"](nevím, jestli sekce "procesory" je nejvhodnější)[/SIZE]
Myslim ze lepsim krokem by bylo specialnich instrukci v procesoru. Pak by byla daleko vetsi sance o sjednoceni a pripadne vyuziti v profi segmentu (CAD a vizualizacni SW). Pokud to totiz bude jen na hry tak je to k nicemu (alespon pro me).
pokud to nebude nejak silene predrazene, tak proc do toho nejit... teda pokud je clovek hrac a pokud bude na trhu dost titulu s podporou PPU... ale pokud to bude stat hodne a titulu moc nebude, tak je to zbytecne a malokdo si to koupi...
[QUOTE=Pavel Kovač]Pokud to totiz bude jen na hry tak je to k nicemu (alespon pro me).[/QUOTE]
Navíc za cenu mainstreamové GK... :\
Navíc za cenu mainstreamové GK... :\
Kdysi jsem četl, že by se měly PPUka spojit do GK, ale čas uplynul a nic se nestalo.
Rozhodně, jsou ale PPU karty na velmi dobré cestě. Dávám tomu tak dva roky, než se dostanou i dál než jen do PC her...
Rozhodně, jsou ale PPU karty na velmi dobré cestě. Dávám tomu tak dva roky, než se dostanou i dál než jen do PC her...
Ageia PhysX je propadák, už jenom ten poslední test na Anandtechu je pro tu kartu naprosto tragická záležitost. A pochybuju, že se ujme, protože málokdo bude investovat do něčeho nevyužitelného. To by musela Ageia pořádně lobovat u herních vývojářů, aby se stal PhysX použitelný. A konkurovat výkonu GPU a CPU je podle mě naivní.
no, propadak to mozna je, ale nastala vzacna situace, ktera se tak casto nestava... ze software ktery ma nejakou super feature (ppu fyziku) uz tady je a ceka se na ten hardware. vetsinou to byva tak, ze nejaka feature je na hardwaru a ceka se, az se na to udela hra... a ted uz tusim ppu podporuje ghost recon aw a mam takovy dojem ze i rise of legends. tak TREBA za takove dva tri roky, az bude titulu dost a ppu bude mnohem levnejsi nez ted, treba se to zacne rozsirovat...
[QUOTE=Zdeněk Kabát]Tady je vysledek PhysX v software, ktery podporuje tu "super feature":
....
[/QUOTE]
Tohle jsou stare vysledky. Jiz Ageia opravila drivery a uz je to daleko lepsi.
viz: http://www.firingsquad.com/hardware/ageia_physx_ppu/page3.asp
je take nutne si uvedomit, ze se zapnutou fyzikou Ageia musi grafika renderovat vice casti (particle systemy atd), takze je jasne ze to bude o neco malo pomalejsi. Tech par FPS lze ozelet kdyz bude celkovy vzhled hry uplne jiny (lepsi) a to v Ghost Recon je.
....
[/QUOTE]
Tohle jsou stare vysledky. Jiz Ageia opravila drivery a uz je to daleko lepsi.
viz: http://www.firingsquad.com/hardware/ageia_physx_ppu/page3.asp
je take nutne si uvedomit, ze se zapnutou fyzikou Ageia musi grafika renderovat vice casti (particle systemy atd), takze je jasne ze to bude o neco malo pomalejsi. Tech par FPS lze ozelet kdyz bude celkovy vzhled hry uplne jiny (lepsi) a to v Ghost Recon je.
To jsou výsledky z článku, který vyšel 17.5. (o týden novější než na FiringSquad) a jmenuje se "BFG PhysX and Performance Updates", tj. vše je měřeno s aktualizovanými drivery. A s tou zátěží na grafiku to nebude tak žhavé, graf ukazuje výkon v 800x600 při Low Quality, což znamená jen velmi malou závislost na GPU. A "tech par FPS" je tady docela výrazný pád.
[QUOTE=Zdeněk Kabát]To jsou výsledky z článku, který vyšel 17.5. (o týden novější než na FiringSquad) a jmenuje se "BFG PhysX and Performance Updates", tj. vše je měřeno s aktualizovanými drivery. A s tou zátěží na grafiku to nebude tak žhavé, graf ukazuje výkon v 800x600 při Low Quality, což znamená jen velmi malou závislost na GPU. A "tech par FPS" je tady docela výrazný pád.[/QUOTE]
Je ale celkem zvlastni ze ty dva weby dosli k celkem rozdilnym vysledkum.
Je ale celkem zvlastni ze ty dva weby dosli k celkem rozdilnym vysledkum.
[QUOTE=Pavel Kovač]Je ale celkem zvlastni ze ty dva weby dosli k celkem rozdilnym vysledkum.[/QUOTE]
Podle mě je to právě tím nastavením grafiky. Na Anandtechu schválně testovali s nízkým rozlišením a detaily, aby nebyl výkon vázaný na grafickou kartu, ale čistě na výpočty CPU vs. CPU+PPU. V náročnějších nastaveních se pak i na Anandovi výsledky přibližují. Ale i tak pořád mluvíme o tom, že s "akcelerací" PhysX je hra pomalejší než bez ní.
Podle mě je to právě tím nastavením grafiky. Na Anandtechu schválně testovali s nízkým rozlišením a detaily, aby nebyl výkon vázaný na grafickou kartu, ale čistě na výpočty CPU vs. CPU+PPU. V náročnějších nastaveních se pak i na Anandovi výsledky přibližují. Ale i tak pořád mluvíme o tom, že s "akcelerací" PhysX je hra pomalejší než bez ní.
Osobně dávám přednost počítání fyziky druhým jádrem procesoru. Dual core začíná být standard a quad core je na obzoru.
[QUOTE=speedsnail]Osobně dávám přednost počítání fyziky druhým jádrem procesoru. Dual core začíná být standard a quad core je na obzoru.[/QUOTE]
Začínat může, ale aplikací podporujících DC je minimum...
PPU mi příjde jako totální hloupost, nehledě na její cenu (cca 6,5K). Vyděl bych to, že v dohledné době si PPU sedne na jedno PCB s GPU nebo se někam zaintegruje...:cool:
Začínat může, ale aplikací podporujících DC je minimum...
PPU mi příjde jako totální hloupost, nehledě na její cenu (cca 6,5K). Vyděl bych to, že v dohledné době si PPU sedne na jedno PCB s GPU nebo se někam zaintegruje...:cool:
Jde právě o to že druhé jádro je ve většině her nevyužito.. Počítat s ním fyziku místo nějaké přídavné karty mi přijde jako elegantní řešení.
To jo no, ale pořád je to práce navíc... pokud by někdo psal kód tak, aby dokázal využít PPU a pokud by nebyl PPU tak druhé jádro... Programatoři si užijou...:D