Co vlastně dělá IŤák? :-))
Čus všichni,
mám úplně šílenej dotaz, ale pro mně je důležitej :D. Co dělá IŤák, když dělá?
Abych vysvětlil dotaz: Jsem nucen jít dělat do rodinné firmy za odcházejícího IŤáka zhruba na měsíc. Byl jsem tam minulý rok na tři týdny a dělal jsem tak nějak holku pro všechno, ale i něco okolo IT (registace do katalogů apod... tedy "SEO"). Firma má v centrále cca 20 zaměstnanců, celkově asi 5 poboček. Ve své kategorii patří ke špičce v republice. Spravuje zhruba 10 internetových domén, které se točí kolem ústředního zájmu této firmy. Firma inzeruje pomocí Google AdSense a pagerank hlavních stránkek je 4 a 3 (imho docela málo).
Co tedy IŤák dělá?
Tím bych tak nějak skončil, ale to je trochu problém, protože mi toho přijde málo :-)). Respektive připadám si neskutečně blbě, když v pracovní době čtu forum SHW. To se možná časem změní, ale prozatím je můj přístup takový :notsure. Tak co tedy děláte vy?
Btw. dodatečná otázka. Jak děláte SEO, marketing apod.? Vy sami nebo to dělá firma apod.
Poraďte mi, ať nemusím vypadat jak blbec, že tam měsíc sedim :D. Prosím zapojte se do diskuze, i když děláte ve firmě s 500 zaměstnanci nebo 3-mi.
Jo a díky za tipy na práci a SEO :cool:.
EDIT: jo a firma nevlastní žádný server....
mám úplně šílenej dotaz, ale pro mně je důležitej :D. Co dělá IŤák, když dělá?
Abych vysvětlil dotaz: Jsem nucen jít dělat do rodinné firmy za odcházejícího IŤáka zhruba na měsíc. Byl jsem tam minulý rok na tři týdny a dělal jsem tak nějak holku pro všechno, ale i něco okolo IT (registace do katalogů apod... tedy "SEO"). Firma má v centrále cca 20 zaměstnanců, celkově asi 5 poboček. Ve své kategorii patří ke špičce v republice. Spravuje zhruba 10 internetových domén, které se točí kolem ústředního zájmu této firmy. Firma inzeruje pomocí Google AdSense a pagerank hlavních stránkek je 4 a 3 (imho docela málo).
Co tedy IŤák dělá?
- Snaží se zlepšit stránky
- SEO
- Když někdo něco potřebuje (věčný souboj zaměstnanci vs Microsoft Office)
Tím bych tak nějak skončil, ale to je trochu problém, protože mi toho přijde málo :-)). Respektive připadám si neskutečně blbě, když v pracovní době čtu forum SHW. To se možná časem změní, ale prozatím je můj přístup takový :notsure. Tak co tedy děláte vy?
Btw. dodatečná otázka. Jak děláte SEO, marketing apod.? Vy sami nebo to dělá firma apod.
Poraďte mi, ať nemusím vypadat jak blbec, že tam měsíc sedim :D. Prosím zapojte se do diskuze, i když děláte ve firmě s 500 zaměstnanci nebo 3-mi.
Jo a díky za tipy na práci a SEO :cool:.
EDIT: jo a firma nevlastní žádný server....
Tak za prve. IT prijde do "tovarny", procte si prislou postu, polovicku ihned smaze jako nedulezitou, brouzda po netu co je noveho, udela si kafe, odpovi na par dotasu na SWHW, jde na obed, sesmoli odpoved na mail sefa (ten jediny si nemuze dovolit smazat), jde na zachod, procte co je vecer v TV, udela si kafe, zavola a poklabosi s pritelkyni (manzelkou), zmaze druhou polovisku mailu jako nedulezite, jde domu. :-) :-) :-)
A ted vazne, pojmem ITak je tak siroky, ze v kazde firme dela trochu neco jineho. U jedne je to clovek co se stara o pocitace a resi problemy useru, v druhe ma na starosti i nakopovani hw a sw, v treti je to jen takovy poradce pro tupe uzivatele. Je to ruzne.
A ted vazne, pojmem ITak je tak siroky, ze v kazde firme dela trochu neco jineho. U jedne je to clovek co se stara o pocitace a resi problemy useru, v druhe ma na starosti i nakopovani hw a sw, v treti je to jen takovy poradce pro tupe uzivatele. Je to ruzne.
Hmm...piš články pro SHW?:-) Osobně si myslím, že dělat něco navíc se v práci, kde neplánuješ zůstat roky a vybudovat si kariéru, nevyplatí. Peníze navíc stejně nedostaneš a firmy na zaměstnance obvykle kašlou, neberou na ně ohled jinak než musí ze zákona. Jinak to může být u rodinných firem, ale pokud tě nenapadá, co udělat, asi je všechno, jak má být. Tak prostě jen dohlížej na to, ať to tak zůstane, a buď rád, že nemusíš 8 hodin v jednom kuse přemýšlet a lítat od PC k PC.
[QUOTE=hl.hl;119380].... Tak za prve. IT prijde do "tovarny", procte si prislou postu, polovicku ihned smaze jako nedulezitou, brouzda po netu co je noveho, udela si kafe, odpovi na par dotasu na SWHW, jde na obed, sesmoli odpoved na mail sefa (ten jediny si nemuze dovolit smazat), jde na zachod, procte co je vecer v TV, udela si kafe, zavola a poklabosi s pritelkyni (manzelkou), zmaze druhou polovisku mailu jako nedulezite, jde domu. :-) :-) :-)....
.[/QUOTE]
když to tak čtu, chvílema si připadám taky jako IT, ale nejsem :))
Dřív jsem si myslel, že se v naší firmě IT flákají, nohy na stole a odpovědi jako: ,,zkoušeli jste to vypnout a zapnout? " ... :) ale opak je pravdou. Dnes bych to dělat nechtěl, občas když vidím komunikaci mezi IT a ID-----, tak bych brečel :)
.[/QUOTE]
když to tak čtu, chvílema si připadám taky jako IT, ale nejsem :))
Dřív jsem si myslel, že se v naší firmě IT flákají, nohy na stole a odpovědi jako: ,,zkoušeli jste to vypnout a zapnout? " ... :) ale opak je pravdou. Dnes bych to dělat nechtěl, občas když vidím komunikaci mezi IT a ID-----, tak bych brečel :)
No, všeho dočasu. Dělal jsem neco podobného jako civilku a vidím to takhle:
1, Ajťák předvádí řešení problémů, které uživatelé považují za složité, až nepřekonatelné, na počkání, skoro zázrakem a získává tím obdiv.
2, Dle uživatelů triviální problémy ajťák řeší nepřiměřeně dlouho, nebo není schopen vyřešit vůbec. Na jeho triko pak padají veškeré problémy s počítači, ať už je příčina jakákoliv.
3, Všeobecný poklid na pracovišti občas naruší akce typu zavirovaná síť, změna topologie kabeláže, případně nějaký ten nabořený server. To se pak jeden na SHW třeba i pár dní nedostane.
Hodnocení ajťáka pak záleží na tom, jestli se u "důležitých" uživatelů vyskytují spíše problémy typu 1, nebo 2. Velmi záleží na tom, jak se firma k IT staví, snaha držet a spravovat muzení kousky za každou cenu je pro ajťáka velmi nevděčná práce.
1, Ajťák předvádí řešení problémů, které uživatelé považují za složité, až nepřekonatelné, na počkání, skoro zázrakem a získává tím obdiv.
2, Dle uživatelů triviální problémy ajťák řeší nepřiměřeně dlouho, nebo není schopen vyřešit vůbec. Na jeho triko pak padají veškeré problémy s počítači, ať už je příčina jakákoliv.
3, Všeobecný poklid na pracovišti občas naruší akce typu zavirovaná síť, změna topologie kabeláže, případně nějaký ten nabořený server. To se pak jeden na SHW třeba i pár dní nedostane.
Hodnocení ajťáka pak záleží na tom, jestli se u "důležitých" uživatelů vyskytují spíše problémy typu 1, nebo 2. Velmi záleží na tom, jak se firma k IT staví, snaha držet a spravovat muzení kousky za každou cenu je pro ajťáka velmi nevděčná práce.
No dík, tak aspoň to. Vím, že všichni IT jsou lemry :D.
Spíš se bojím dotazů číslo 2: "Hele nevíš, kde se dá zapnout to, aby mi to dělalo tamto...?" To je smrt :D.
Spíš se bojím dotazů číslo 2: "Hele nevíš, kde se dá zapnout to, aby mi to dělalo tamto...?" To je smrt :D.
Na to je jednoduchá odpověď.
- "Ne, to nejde!"
- "Já to četl na internetu"
- "Prd jsi četl, nejde to!"
:D
- "Ne, to nejde!"
- "Já to četl na internetu"
- "Prd jsi četl, nejde to!"
:D
[QUOTE=ice_d;119442]BTW co je to to SEO?[/QUOTE]
ale no tak... http://www.google.com/search?client=opera&rls=cs&q=seo&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
ale no tak... http://www.google.com/search?client=opera&rls=cs&q=seo&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
[QUOTE=stary;119415]No, všeho dočasu. Dělal jsem neco podobného jako civilku a vidím to takhle:
1, Ajťák předvádí řešení problémů, které uživatelé považují za složité, až nepřekonatelné, na počkání, skoro zázrakem a získává tím obdiv.
2, Dle uživatelů triviální problémy ajťák řeší nepřiměřeně dlouho, nebo není schopen vyřešit vůbec. Na jeho triko pak padají veškeré problémy s počítači, ať už je příčina jakákoliv.
3, Všeobecný poklid na pracovišti občas naruší akce typu zavirovaná síť, změna topologie kabeláže, případně nějaký ten nabořený server. To se pak jeden na SHW třeba i pár dní nedostane.
[/QUOTE]
Tak to jsi vystihnul přesně. Já už půl roku předstírám v jedné firmě, že počítačům rozumím a zatím mi to prochází :D Ne dobře, teď vážně. U nás ve firmě jsem taky taková holka pro všechno. Mým úkolem je dělat prodejní weby, částečně se starat o SEO, zachraňovat jeden pomalu se hroutící a na Joomle běžící web (zabil bych toho člověka, co to dělal přede mnou), starat se o počítače a síť, zálohování, kupovat novej HW a tak podobně.
A vlastně, když je nouze, tak něco uplácat z PHP :D
1, Ajťák předvádí řešení problémů, které uživatelé považují za složité, až nepřekonatelné, na počkání, skoro zázrakem a získává tím obdiv.
2, Dle uživatelů triviální problémy ajťák řeší nepřiměřeně dlouho, nebo není schopen vyřešit vůbec. Na jeho triko pak padají veškeré problémy s počítači, ať už je příčina jakákoliv.
3, Všeobecný poklid na pracovišti občas naruší akce typu zavirovaná síť, změna topologie kabeláže, případně nějaký ten nabořený server. To se pak jeden na SHW třeba i pár dní nedostane.
[/QUOTE]
Tak to jsi vystihnul přesně. Já už půl roku předstírám v jedné firmě, že počítačům rozumím a zatím mi to prochází :D Ne dobře, teď vážně. U nás ve firmě jsem taky taková holka pro všechno. Mým úkolem je dělat prodejní weby, částečně se starat o SEO, zachraňovat jeden pomalu se hroutící a na Joomle běžící web (zabil bych toho člověka, co to dělal přede mnou), starat se o počítače a síť, zálohování, kupovat novej HW a tak podobně.
A vlastně, když je nouze, tak něco uplácat z PHP :D
[QUOTE=hl.hl;119380]A ted vazne, pojmem ITak je tak siroky, ze v kazde firme dela trochu neco jineho. U jedne je to clovek co se stara o pocitace a resi problemy useru, v druhe ma na starosti i nakopovani hw a sw, v treti je to jen takovy poradce pro tupe uzivatele. Je to ruzne.[/QUOTE]
Jojo, to můžu potvrdit. Nejhorší je, když pak někdo přijde se slovy: Co s tim zase děláš, že to nejede!!! Odpověď: NIC!!! Ale pak aby se člověk sebral a šel řešit problém typu 2, viz níže :D
[QUOTE=stary;119415]No, všeho dočasu. Dělal jsem neco podobného jako civilku a vidím to takhle:
1, Ajťák předvádí řešení problémů, které uživatelé považují za složité, až nepřekonatelné, na počkání, skoro zázrakem a získává tím obdiv.
2, Dle uživatelů triviální problémy ajťák řeší nepřiměřeně dlouho, nebo není schopen vyřešit vůbec. Na jeho triko pak padají veškeré problémy s počítači, ať už je příčina jakákoliv.
3, Všeobecný poklid na pracovišti občas naruší akce typu zavirovaná síť, změna topologie kabeláže, případně nějaký ten nabořený server. To se pak jeden na SHW třeba i pár dní nedostane.
Hodnocení ajťáka pak záleží na tom, jestli se u "důležitých" uživatelů vyskytují spíše problémy typu 1, nebo 2. Velmi záleží na tom, jak se firma k IT staví, snaha držet a spravovat muzení kousky za každou cenu je pro ajťáka velmi nevděčná práce.[/QUOTE]
Ano ano, problémy typu 2 bych ZABIL :D
[QUOTE=ice_d;119442]
BTW co je to to SEO?[/QUOTE]
Koukni třeba sem... http://seo-servis.cz/
Jojo, to můžu potvrdit. Nejhorší je, když pak někdo přijde se slovy: Co s tim zase děláš, že to nejede!!! Odpověď: NIC!!! Ale pak aby se člověk sebral a šel řešit problém typu 2, viz níže :D
[QUOTE=stary;119415]No, všeho dočasu. Dělal jsem neco podobného jako civilku a vidím to takhle:
1, Ajťák předvádí řešení problémů, které uživatelé považují za složité, až nepřekonatelné, na počkání, skoro zázrakem a získává tím obdiv.
2, Dle uživatelů triviální problémy ajťák řeší nepřiměřeně dlouho, nebo není schopen vyřešit vůbec. Na jeho triko pak padají veškeré problémy s počítači, ať už je příčina jakákoliv.
3, Všeobecný poklid na pracovišti občas naruší akce typu zavirovaná síť, změna topologie kabeláže, případně nějaký ten nabořený server. To se pak jeden na SHW třeba i pár dní nedostane.
Hodnocení ajťáka pak záleží na tom, jestli se u "důležitých" uživatelů vyskytují spíše problémy typu 1, nebo 2. Velmi záleží na tom, jak se firma k IT staví, snaha držet a spravovat muzení kousky za každou cenu je pro ajťáka velmi nevděčná práce.[/QUOTE]
Ano ano, problémy typu 2 bych ZABIL :D
[QUOTE=ice_d;119442]
BTW co je to to SEO?[/QUOTE]
Koukni třeba sem... http://seo-servis.cz/
[QUOTE=P@pi;119425]No dík, tak aspoň to. Vím, že všichni IT jsou lemry :D.[/QUOTE][SIZE="1"]Děkuji anonymovi za zápornou reputaci za tento příspěvěk :D. Aspoň se mohl podepsat, když už jsem ho tedy tímto urazil :-)). To jsi mi nemohl alespoň ubrat méně? Jeden bod by možná stačil... :D[/SIZE]
Jinak prosím žádné OT a držte se tématu. Děkuji, ačkoliv to tak nevypadá, má tento dotaz pro mně určitou (ne-titernou) důležitost...
Jinak prosím žádné OT a držte se tématu. Děkuji, ačkoliv to tak nevypadá, má tento dotaz pro mně určitou (ne-titernou) důležitost...
Spravujem s kolegom cca 100PC, 6 serverov, firma ma cca 450 zamestnancov.
- sprava sietovych sluzieb (AD,DNS,DHCP atd...)
- emailovy system aj s klientami
- antivirovy system
- sprava firewallu
- sprava ERP (Fourth Shift)
- uctovny software
- colny a deklaracny software
- dochadzkovy system
- uzivatelsky support (Office, emaily atd...)
- nekonecne mnostvo statistik, budgetov, porovnani - neskotocne "haluze"!
- nemozne na pockanie a zazraky do troch dni ;-)
Ako hovori kolega: "Je jedno s akym planom prides rano do prace, aj tak robime nieco ine."
- sprava sietovych sluzieb (AD,DNS,DHCP atd...)
- emailovy system aj s klientami
- antivirovy system
- sprava firewallu
- sprava ERP (Fourth Shift)
- uctovny software
- colny a deklaracny software
- dochadzkovy system
- uzivatelsky support (Office, emaily atd...)
- nekonecne mnostvo statistik, budgetov, porovnani - neskotocne "haluze"!
- nemozne na pockanie a zazraky do troch dni ;-)
Ako hovori kolega: "Je jedno s akym planom prides rano do prace, aj tak robime nieco ine."
- pokud něco funguje, je to samostřejmost, pokud něco nefunguje tak za to může IT
- pokud problém s PC vyžaduje 10 sekund přemýšlení, je lehčí zvednout sluchátko, zavolat IT
- pokud si někdo nezálohuje data a přijde o ně, může za to IT
- pokud někomu jede počítač divně, je úkolem IT na to přijít, načež dostaneš námět na přemýšlení koupit člověku nové PC
- pokud si někdo neví rady s informačním systémem, máš za úkol za něj vyřešit problém
Takže člověk z IT je ten co nic nedělá a všechno nefunguje jeho vinou, půlku případů neumí vyřešit hned a brouzdá na webu. Všem kupuje špatné počítače a odmítá ty šroty nahrazovat. Ale operativních problémů se při 100 lidech a 60ti PC najde tak akorát na pokrytí 60% pracovní doby. Plusem je, že se jako první seznámí s novými zaměstnanci. Zbytek času se můžeš věnovat vývoji, ale někdo neustále vyrušuje.
- pokud problém s PC vyžaduje 10 sekund přemýšlení, je lehčí zvednout sluchátko, zavolat IT
- pokud si někdo nezálohuje data a přijde o ně, může za to IT
- pokud někomu jede počítač divně, je úkolem IT na to přijít, načež dostaneš námět na přemýšlení koupit člověku nové PC
- pokud si někdo neví rady s informačním systémem, máš za úkol za něj vyřešit problém
Takže člověk z IT je ten co nic nedělá a všechno nefunguje jeho vinou, půlku případů neumí vyřešit hned a brouzdá na webu. Všem kupuje špatné počítače a odmítá ty šroty nahrazovat. Ale operativních problémů se při 100 lidech a 60ti PC najde tak akorát na pokrytí 60% pracovní doby. Plusem je, že se jako první seznámí s novými zaměstnanci. Zbytek času se můžeš věnovat vývoji, ale někdo neustále vyrušuje.
pod hodně příspěvků bych se podepsal :thumb
To, že vše funguje jak má je přeci samozřejmost, ale jakmile se něco pokazí, tak za to může IT! A budeš pak ten, kdo nic nedělá a jen se fláká... :thumbdown
Jinak záleží na tom co za Iťáka budeš..jeslti spíše HW nebo SW...
Já například dělám nabídky sestav a pak je skládám, zajišťuji veškerý servis ohledně PC a periferií(ano i rozebírám tiskárny do posledního šroubku a čistím a opravuji - fakt prdel:D )
Pak SW pomoc..jakto že to nejedé? proč se nemůžu připojit na ten a ten PC? a tak dále...
Taky sem hotline na telefonu...a kdykoliv je třeba přijedu do práce
A na SW je tu jeden pracovník co dělá v PHP,mysql a tak..tohle nedělám.
A co dělám ve skutečnosti? Když to funguje tak mě neplatí a kyž se to posere sem ten špatnej já a platí mě(nemám pracovní smlouvu...)
A to sem pak v práci jak je potřeba...třeba i 24hodin non-stop dokud daný problém neopravím(například havárie nejdůležitějšího PC na firmě, kde osu všechny zakázky a maily...)...popřípadě když dělám strukturovanou kabeláž, nebo montuju novej switch, kterej pak nechce fungovat jak má...to sem v práci celou noc...aby oni mohli naťapkat k PC a vše jelo.
Tak tohle dělá Iťák..a když vše jede...tak si užívá volna:D:thumb ale občas neví kam dřív skočit..a vůbec nestíhá ani jíst
To, že vše funguje jak má je přeci samozřejmost, ale jakmile se něco pokazí, tak za to může IT! A budeš pak ten, kdo nic nedělá a jen se fláká... :thumbdown
Jinak záleží na tom co za Iťáka budeš..jeslti spíše HW nebo SW...
Já například dělám nabídky sestav a pak je skládám, zajišťuji veškerý servis ohledně PC a periferií(ano i rozebírám tiskárny do posledního šroubku a čistím a opravuji - fakt prdel:D )
Pak SW pomoc..jakto že to nejedé? proč se nemůžu připojit na ten a ten PC? a tak dále...
Taky sem hotline na telefonu...a kdykoliv je třeba přijedu do práce
A na SW je tu jeden pracovník co dělá v PHP,mysql a tak..tohle nedělám.
A co dělám ve skutečnosti? Když to funguje tak mě neplatí a kyž se to posere sem ten špatnej já a platí mě(nemám pracovní smlouvu...)
A to sem pak v práci jak je potřeba...třeba i 24hodin non-stop dokud daný problém neopravím(například havárie nejdůležitějšího PC na firmě, kde osu všechny zakázky a maily...)...popřípadě když dělám strukturovanou kabeláž, nebo montuju novej switch, kterej pak nechce fungovat jak má...to sem v práci celou noc...aby oni mohli naťapkat k PC a vše jelo.
Tak tohle dělá Iťák..a když vše jede...tak si užívá volna:D:thumb ale občas neví kam dřív skočit..a vůbec nestíhá ani jíst
Ked sa ma niekto pyta kde pracujem, tak ich opravujem ze ja nepracujem, ja som len zamestnany :D
ja by som IT technikov rozdelil na tri skupiny..
1. pracuju vo vacsej spolocnosti s inym zameranim nez IT - ucia zenske odosielat postu. Ladia si svoj server
2. pracuju vo vacsej IT spolocnosti - vacsinou komunikuju na technickej urovni s kolegami i zakaznikmi. - Ziadne lamy :D
3. pracuju v malej/strednej IT firme - Asi casovo najnarocnejsie. Clovek pre vsetko...
Moj pripad je ten 1. .
volny den:
Rano pridem do prace, precitam idnes, momentalne i hokej.sk/cz :D, potom swh, checknem maily, zacnem uvazovat co si dam na obed, idem na obed, obednajsia siesta, vyriesim nejake requesty, pozriem program v TV, zase shw, idnes a nejake filozoficke uvahy pri pohlade z okna :D
nabity den:
Rano odblokujem v AD zablokovane ucty, dotlacim napajacie kable v monitoroch, vymenim tonery, maily, updatujem zalohy na notebookoch, nejake tie objednavky noveho HW/SW podla potreby + vsetko to, co cez volny den :D
ja by som IT technikov rozdelil na tri skupiny..
1. pracuju vo vacsej spolocnosti s inym zameranim nez IT - ucia zenske odosielat postu. Ladia si svoj server
2. pracuju vo vacsej IT spolocnosti - vacsinou komunikuju na technickej urovni s kolegami i zakaznikmi. - Ziadne lamy :D
3. pracuju v malej/strednej IT firme - Asi casovo najnarocnejsie. Clovek pre vsetko...
Moj pripad je ten 1. .
volny den:
Rano pridem do prace, precitam idnes, momentalne i hokej.sk/cz :D, potom swh, checknem maily, zacnem uvazovat co si dam na obed, idem na obed, obednajsia siesta, vyriesim nejake requesty, pozriem program v TV, zase shw, idnes a nejake filozoficke uvahy pri pohlade z okna :D
nabity den:
Rano odblokujem v AD zablokovane ucty, dotlacim napajacie kable v monitoroch, vymenim tonery, maily, updatujem zalohy na notebookoch, nejake tie objednavky noveho HW/SW podla potreby + vsetko to, co cez volny den :D
[QUOTE=stary;119415]No, všeho dočasu. Dělal jsem neco podobného jako civilku a vidím to takhle:
1, Ajťák předvádí řešení problémů, které uživatelé považují za složité, až nepřekonatelné, na počkání, skoro zázrakem a získává tím obdiv.
2, Dle uživatelů triviální problémy ajťák řeší nepřiměřeně dlouho, nebo není schopen vyřešit vůbec. Na jeho triko pak padají veškeré problémy s počítači, ať už je příčina jakákoliv.
3, Všeobecný poklid na pracovišti občas naruší akce typu zavirovaná síť, změna topologie kabeláže, případně nějaký ten nabořený server. To se pak jeden na SHW třeba i pár dní nedostane.
Hodnocení ajťáka pak záleží na tom, jestli se u "důležitých" uživatelů vyskytují spíše problémy typu 1, nebo 2. Velmi záleží na tom, jak se firma k IT staví, snaha držet a spravovat muzení kousky za každou cenu je pro ajťáka velmi nevděčná práce.[/QUOTE]
este k tajtomu, nejhorsi je kdyz mi jako IT resime proble cislo 2 (muj konktretne byl zprovozneni otcova CX75 pod vistama) a nedosahnem cile a pak nějakýmu BFU (muj otec) se to povede... bych se vždycky propad hanbou
1, Ajťák předvádí řešení problémů, které uživatelé považují za složité, až nepřekonatelné, na počkání, skoro zázrakem a získává tím obdiv.
2, Dle uživatelů triviální problémy ajťák řeší nepřiměřeně dlouho, nebo není schopen vyřešit vůbec. Na jeho triko pak padají veškeré problémy s počítači, ať už je příčina jakákoliv.
3, Všeobecný poklid na pracovišti občas naruší akce typu zavirovaná síť, změna topologie kabeláže, případně nějaký ten nabořený server. To se pak jeden na SHW třeba i pár dní nedostane.
Hodnocení ajťáka pak záleží na tom, jestli se u "důležitých" uživatelů vyskytují spíše problémy typu 1, nebo 2. Velmi záleží na tom, jak se firma k IT staví, snaha držet a spravovat muzení kousky za každou cenu je pro ajťáka velmi nevděčná práce.[/QUOTE]
este k tajtomu, nejhorsi je kdyz mi jako IT resime proble cislo 2 (muj konktretne byl zprovozneni otcova CX75 pod vistama) a nedosahnem cile a pak nějakýmu BFU (muj otec) se to povede... bych se vždycky propad hanbou
No co dělá IŤík no to nevím ale určitě musí být stale připraven řešit provblémy a to že si ve volné době hraje flashové hry (teď zrovna Pandemic) je samozřejmost a když jsou všichni na dovolené tak je jasné že moc lidí s problémem nezavolá :o)
Takze u mna je to:
- navrh pocitacovych zostav vzhladom k firemnej politike zachovania kompatibility a rychleho servisu,
- nakup zostav /cize objednam, doveziem/ + poskladanie zostavy a riesenie reklamacii,
- jednania s dodavatelmi + jednania aj o zmluvach
- vyberove konania,
- tvorba podnikovych noriem tykajucich sa zabezpecenia a pouzivania pocitacov a pocitacovej siete,
- predinstalacia systemu s konfiguraciami,
- navrh siete, robenie strukturovanej kabelaze, zabezpecovnie realizacii ostatnych casti siete,
- opravy, servis a preventivne prehliadky PC, profilaktika
- opravy a servis komponentov ako su pocitacove zdroje, maticne dosky,
- sprava serverov - cize od navrhu servera vacsinou aj cez servis a casto aj opravu za lenivych dodavatelov,
- sprava SW na serveroch /email server, router, firewall, web/, zabezpecenie
- upload materialov na server
- zalohovanie informacnych systemov,
- spravovanie asi 5-6 informacnych podnikovych systemov,
- sprava niekolko desiatok pocitacov asi v cca 3 pobockach, sprava siete, ich zabezpecenia, helpdesk pre uzivatelov
- riesenie sukromnych problemov tykajucich sa pocitacov vysoko postavenych manazerov a riaditelov a v ramci dobrych vztahov aj kolegom,
- raz som robil nejaky program pre vypocet dochadzky a jej evidenciu, ale uz by som programove prace nerobil.
- zabezpecnovanie renovacie pre tlaciarne, ktore objednavam u par vyskusanych firiem. Obcas nejaky mensi servis tlaciarne, ale vacsinou poruchy tlaciarne bud zanesiem do servisu, alebo v poslednej dobe sli ceny tlaciarni tak dole, ze sa oplatilo skor vyhodit tlaciaren napr. ked jej dosla napln a kupit novu tlaciaren. To iste pri poruche.
- samovzdelavanie sa,
- instruktaze a skolenia pre uzivatelov,
- obcas som pomohol i s priemyslenymi pocitacmi integrovanymi v obrabacich strojoch, aj ked to nebola moja parketa,
Tak po dovolenke /5 pracovnych dni/ som sa vratil a cakalo cca 36000 emailov spamu, cca tak 100-200 pracovnych.
Kym som prisiel bola siet stavana z PC, ktore boli kazde noname skladacka, od ineho dodavatela. Trvalo par rokov, kym som to standardizoval na 1-2 dodavatelov + podobne konfiguracie zachovavajuce kompatibilitu.
Samozrejme, ze casto clovek riesi aj somariny. Preco pocitac nefunguje ? No napr. preto, ze su mizerne elektricke rozvody, pretazeny rozvadzac. A ked este uzivatel nechce objednat ani UPSku, ci vonkoncom dat opravit elektricku siet, tak sa riesia vseliake obchadzky, aby to fungovalo. Nakniec, ked im to uz Xkrat odide, az potom daju na nejaku radu.
Ako posledne, ked som pri preventivnych prehliadkach detekoval poskodenia zdrojov a maticnych dosiek. Nic sa neriesilo i ked som upozornoval, ze je to otazka casu. Len to fungovalo. No a o par mesiacov uz boli staznosti, ze to nefunguje, ze s tym treba nieco robit. Ze ci nemozu prist o data /ktore si nezalohuje a aj ked uz to bolo na hrane, ze to vyhori, tak bola lenivost zalohovat si to/.
Suhlasim s tym kolegou, co niekomu povedal, ze je jedno, co si clovek naplanuje, aj tak bude robit vacsinou nieco ine. Dostal som raz tak planovaci kalendar. Zapisal prvy zaznam a druhy zaznam donho ked som chcel zapisat, uz bol rok prec a kalendar stary... :)
Inac som nonstop na telefone, takze niekedy telefonaty aj po pracovnej dobe, ci cez vikend, ale aj cez dovolenku a vybavovanie veci z dovolenky cez telefon, pripadne dialkovo cez internet do siete.
Mozem povedat, ze clovek sa nenudi. Neviem, co bude za 5 minut :)
Su obdobia, ked sa vsetko na cloveka ruti a nevie, kde skocit, inokedy je to zas trochu volnejsie. Ale poslednou dobou toho volnejsieho uz je akosi menej.
- navrh pocitacovych zostav vzhladom k firemnej politike zachovania kompatibility a rychleho servisu,
- nakup zostav /cize objednam, doveziem/ + poskladanie zostavy a riesenie reklamacii,
- jednania s dodavatelmi + jednania aj o zmluvach
- vyberove konania,
- tvorba podnikovych noriem tykajucich sa zabezpecenia a pouzivania pocitacov a pocitacovej siete,
- predinstalacia systemu s konfiguraciami,
- navrh siete, robenie strukturovanej kabelaze, zabezpecovnie realizacii ostatnych casti siete,
- opravy, servis a preventivne prehliadky PC, profilaktika
- opravy a servis komponentov ako su pocitacove zdroje, maticne dosky,
- sprava serverov - cize od navrhu servera vacsinou aj cez servis a casto aj opravu za lenivych dodavatelov,
- sprava SW na serveroch /email server, router, firewall, web/, zabezpecenie
- upload materialov na server
- zalohovanie informacnych systemov,
- spravovanie asi 5-6 informacnych podnikovych systemov,
- sprava niekolko desiatok pocitacov asi v cca 3 pobockach, sprava siete, ich zabezpecenia, helpdesk pre uzivatelov
- riesenie sukromnych problemov tykajucich sa pocitacov vysoko postavenych manazerov a riaditelov a v ramci dobrych vztahov aj kolegom,
- raz som robil nejaky program pre vypocet dochadzky a jej evidenciu, ale uz by som programove prace nerobil.
- zabezpecnovanie renovacie pre tlaciarne, ktore objednavam u par vyskusanych firiem. Obcas nejaky mensi servis tlaciarne, ale vacsinou poruchy tlaciarne bud zanesiem do servisu, alebo v poslednej dobe sli ceny tlaciarni tak dole, ze sa oplatilo skor vyhodit tlaciaren napr. ked jej dosla napln a kupit novu tlaciaren. To iste pri poruche.
- samovzdelavanie sa,
- instruktaze a skolenia pre uzivatelov,
- obcas som pomohol i s priemyslenymi pocitacmi integrovanymi v obrabacich strojoch, aj ked to nebola moja parketa,
Tak po dovolenke /5 pracovnych dni/ som sa vratil a cakalo cca 36000 emailov spamu, cca tak 100-200 pracovnych.
Kym som prisiel bola siet stavana z PC, ktore boli kazde noname skladacka, od ineho dodavatela. Trvalo par rokov, kym som to standardizoval na 1-2 dodavatelov + podobne konfiguracie zachovavajuce kompatibilitu.
Samozrejme, ze casto clovek riesi aj somariny. Preco pocitac nefunguje ? No napr. preto, ze su mizerne elektricke rozvody, pretazeny rozvadzac. A ked este uzivatel nechce objednat ani UPSku, ci vonkoncom dat opravit elektricku siet, tak sa riesia vseliake obchadzky, aby to fungovalo. Nakniec, ked im to uz Xkrat odide, az potom daju na nejaku radu.
Ako posledne, ked som pri preventivnych prehliadkach detekoval poskodenia zdrojov a maticnych dosiek. Nic sa neriesilo i ked som upozornoval, ze je to otazka casu. Len to fungovalo. No a o par mesiacov uz boli staznosti, ze to nefunguje, ze s tym treba nieco robit. Ze ci nemozu prist o data /ktore si nezalohuje a aj ked uz to bolo na hrane, ze to vyhori, tak bola lenivost zalohovat si to/.
Suhlasim s tym kolegou, co niekomu povedal, ze je jedno, co si clovek naplanuje, aj tak bude robit vacsinou nieco ine. Dostal som raz tak planovaci kalendar. Zapisal prvy zaznam a druhy zaznam donho ked som chcel zapisat, uz bol rok prec a kalendar stary... :)
Inac som nonstop na telefone, takze niekedy telefonaty aj po pracovnej dobe, ci cez vikend, ale aj cez dovolenku a vybavovanie veci z dovolenky cez telefon, pripadne dialkovo cez internet do siete.
Mozem povedat, ze clovek sa nenudi. Neviem, co bude za 5 minut :)
Su obdobia, ked sa vsetko na cloveka ruti a nevie, kde skocit, inokedy je to zas trochu volnejsie. Ale poslednou dobou toho volnejsieho uz je akosi menej.
Iťák? Jde o to jakej. Já znám jednoho, který celý den je zalezlej ve své komůrce a vyleze jenom na jídlo. Nemá časi ani na rodinu ani pro přátele. Spí asi 2-3 hodiny denně, ale manželka je spokojená, že je to takovej oslík na peníze ;)
Upřímně...já jsem toho hodně zkusil...naštěstí ještě studuju a brigády mám v oboru...správce sítě, servis, opravy a je to děsná otrava! :-(
a žere to čas.
Zkrátka určité odvětví-žije nudný život
Upřímně...já jsem toho hodně zkusil...naštěstí ještě studuju a brigády mám v oboru...správce sítě, servis, opravy a je to děsná otrava! :-(
a žere to čas.
Zkrátka určité odvětví-žije nudný život