LCD MONITOR - modrá tečka
Ahoj,
včera jsem si koupil nový LCD monitor AOC 17'' 177Pk a na obrazovce svítí jedna malinká modrá tečka.
Mám to reklamovat nebo se stím dá něco udělat aby zmizela?
Díky za radu.
včera jsem si koupil nový LCD monitor AOC 17'' 177Pk a na obrazovce svítí jedna malinká modrá tečka.
Mám to reklamovat nebo se stím dá něco udělat aby zmizela?
Díky za radu.
Ahoj, to bude vadny pixel - s tim nic moc nenadelas, muzes to zkusit reklamovat (co nejdriv), ale vetsinou se reklamace uznava az pri vic jak 3 vadnych pixelech - casem se to ale muze spravit, nebo se s tim budes muset proste smirit.:(
V manuálu bude napsané, do jaké třídy ten monitor patří. Podle toho se určí, jeslti máš nárok na reklamaci. Jeslti to bude klasická druhá třída, budou to myslím ty tři vadné body.
pokud je zbozi koupene v e-shopu, je mozne ho do 14-ti dnu vratit bez udani duvodu:) pokud je to z kamenyho kramu, bude to horsi (viz predemnou)
Jen upřesním že pokud je to modře svítí bod bude to pravděpodobně vadný subpixel.
A u AOC bych tipoval, že nebou mít garanci vadných pixelů, takže podle normy je v pořádku tuším 3 vadné pixely nebo 9 subpixelů.
A u AOC bych tipoval, že nebou mít garanci vadných pixelů, takže podle normy je v pořádku tuším 3 vadné pixely nebo 9 subpixelů.
[QUOTE=mech13;124778]pokud je zbozi koupene v e-shopu, je mozne ho do 14-ti dnu vratit bez udani duvodu:) pokud je to z kamenyho kramu, bude to horsi (viz predemnou)[/QUOTE]
Mam takovy dojem, ze zbozi musi byt nepouzite, tzn. nerozbalene.
Mam takovy dojem, ze zbozi musi byt nepouzite, tzn. nerozbalene.
[quote=pcmaker;124796]Mam takovy dojem, ze zbozi musi byt nepouzite, tzn. nerozbalene.[/quote]
To by pak nemělo smysl mít tu 14denní lhůtu. Tipl bych, že to by spíš definovali jako právo odmítnout přijetí zboží bez udání důvodu, nebo něco takového. Pochybuju, že by si někdo zboží koupil, přijal ho, pak týden koukal na jeho nerozbalenou krabici a usmyslel si, že to vrátí.
Cílem toho zákona je umožnit si ten výrobek alespoň nějak osahat, což při nákupu přes net není možné. V kamenném obchodě si můžeš věc prohlídnout a vyzkoušet.
To by pak nemělo smysl mít tu 14denní lhůtu. Tipl bych, že to by spíš definovali jako právo odmítnout přijetí zboží bez udání důvodu, nebo něco takového. Pochybuju, že by si někdo zboží koupil, přijal ho, pak týden koukal na jeho nerozbalenou krabici a usmyslel si, že to vrátí.
Cílem toho zákona je umožnit si ten výrobek alespoň nějak osahat, což při nákupu přes net není možné. V kamenném obchodě si můžeš věc prohlídnout a vyzkoušet.
Zalezi na tom, kde ti ta tecka sviti. Jestli je to uprostred monitoru tak je to na vraceni. Na mem NB je scitict tecka asi 1cm shora a 3-5 pixelu od kraje. Nijak to nevnimam. A vracet se mi to kvuli tomu nechtelo. Takze s tim vracenim zalezi na tobe.
[quote=Intri;124798]To by pak nemělo smysl mít tu 14denní lhůtu. Tipl bych, že to by spíš definovali jako právo odmítnout přijetí zboží bez udání důvodu, nebo něco takového. Pochybuju, že by si někdo zboží koupil, přijal ho, pak týden koukal na jeho nerozbalenou krabici a usmyslel si, že to vrátí.
Cílem toho zákona je umožnit si ten výrobek alespoň nějak osahat, což při nákupu přes net není možné. V kamenném obchodě si můžeš věc prohlídnout a vyzkoušet.[/quote]
OT: Tohle by mě na tom vracení bez udání důvodu zajímalo - to oni nezkoumaj, jestli to vrácený zboží není rozbitý? Já bych ho za rozbitý s vadným subpixelem považoval. To mi ho pak každej další, kterýmu ho prodám vrátí a co s ním potom? Nebo to ten e-shop po vrácení testuje a sám reklamuje u výrobce?
Cílem toho zákona je umožnit si ten výrobek alespoň nějak osahat, což při nákupu přes net není možné. V kamenném obchodě si můžeš věc prohlídnout a vyzkoušet.[/quote]
OT: Tohle by mě na tom vracení bez udání důvodu zajímalo - to oni nezkoumaj, jestli to vrácený zboží není rozbitý? Já bych ho za rozbitý s vadným subpixelem považoval. To mi ho pak každej další, kterýmu ho prodám vrátí a co s ním potom? Nebo to ten e-shop po vrácení testuje a sám reklamuje u výrobce?
[QUOTE=deeean;124862]OT: Tohle by mě na tom vracení bez udání důvodu zajímalo....[/QUOTE]Je to přesně tak, jak píše Intri. Je to ochrana spotřebitele, která ti umožňuje při nákupu přes net si to zboží "osahat" a vyzkoušet a když ti nebude vyhovovat, tak ho vrátit.
To právo máš ze zákona a může ti být upřímně jedno, co s tím pak ten e-shop bude dělat ;)
Proto je kolikrát lepší nakupovat z e-shopů, jinak bys musel podstoupit klasickou reklamační procedůru s 30-ti denní lhůtou a navíc by ti takovouhle vadu (jeden vadnej px) stejně nejspíš neuznali.
To právo máš ze zákona a může ti být upřímně jedno, co s tím pak ten e-shop bude dělat ;)
Proto je kolikrát lepší nakupovat z e-shopů, jinak bys musel podstoupit klasickou reklamační procedůru s 30-ti denní lhůtou a navíc by ti takovouhle vadu (jeden vadnej px) stejně nejspíš neuznali.