Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Internet UPC na více PC - (**vyriešené**)

vondry87 (10)|8.9.2008 13:46
Dobrý den, včera jsem se nastěhoval do podnájmu k jedné paní, která má internet od UPC. Chtěl bych se zeptat, jak to udělat. Jsem v tomto laik, pod stolem má černou skříňku, do které vede kulatý kabel a vychází z ní jeden síťový do PC a jeden do telefonu. V této krabici je ještě jedna volná díra pro síťový kabel. Někde jsem se dočetl, že pro připojení více PC je potřeba router. To co popisuji ale není router ale modem že? Proto si myslím, že pouhé připojení druhého PC asi internet nezprostředkuje nebo se mýlím? Nebo musím koupit ještě router a ten zapojit za "asi" modem a teprve z něj vést kabely do dvou PC. Ptám se, protože jsem si myslel, že router se používá tehdy, kdy uživatel má jednu IP adresu od poskytovatele a chce provozovat internet na více počítačích.. jenže když jsem koukal majitelce na nastavení síťové karty, tak zde žádná IP nastavena není ( získává se automaticky) , tudíž zase proto jsem si myslel, že by router potřeba nemusel být.. nebo je modem a router v jedné krabičče? Takže prosím o pomoc a inforamaci o tom, jak to vlastně je a co mám koupit. Děkuji :)

Ještě se chci zeptat, jaký síťový kabel koupit.. když sem ho kupoval dříve, tak se řešilo jestli křižený nebo ne. Tento problém už odpadl nebo je nutno dát spravný :) Ještě jednou děkuji :)
navazka (24)|8.9.2008 16:46
To co máte je doopravdy modem. Tedy aspoň nevím, že by UPC poskytovalo routery. To co potřebujete je router.
Musí umět nastavit svoji MAC adresu (většinou se tak dělá přes webové rozhraní) aby se tvářil jako v současnosti připojený počítač.
Nebo budete muset s UPC muset řešit změnu MAC adresy (snad to jde někde v nastavení konta).
Za tento router už normálně připojíte zbývající PC.