Jméno tazatele: Flip
Znění dotazu:
Gr.karta si může vzít paměť z RAMek. Jakým způsobem to funguje (musí to "umět" karta nebo toho lze dosáhnout jinak)? A má to význam - resp. jaká je efektivita tohoto řešení?
HW a SW počítače jehož se dotaz týká:
Znění dotazu:
Gr.karta si může vzít paměť z RAMek. Jakým způsobem to funguje (musí to "umět" karta nebo toho lze dosáhnout jinak)? A má to význam - resp. jaká je efektivita tohoto řešení?
HW a SW počítače jehož se dotaz týká:
Pouzivaji to vetsinou integrovane graficke karty a to z toho duvodu, ze je to levnejsi nez davat zvlastni pamet pouze pro grafiku. Tohle byla jedina vyhoda:cena. Vsechno ostatni jsou nevyhody.
A karta so samozrejme musi umet. TJ bud nema zadnou vlastni pamet a nebo ji ma malo. U ati se to jmenuje hyper memory. U NVidie turbo cache.
A karta so samozrejme musi umet. TJ bud nema zadnou vlastni pamet a nebo ji ma malo. U ati se to jmenuje hyper memory. U NVidie turbo cache.
[QUOTE=mstejska;164203]Pouzivaji to vetsinou integrovane graficke karty a to z toho duvodu, ze je to levnejsi nez davat zvlastni pamet pouze pro grafiku. Tohle byla jedina vyhoda:cena. Vsechno ostatni jsou nevyhody.
A karta so samozrejme musi umet. TJ bud nema zadnou vlastni pamet a nebo ji ma malo. U ati se to jmenuje hyper memory. U NVidie turbo cache.[/QUOTE]TurboCache.... ;)
A karta so samozrejme musi umet. TJ bud nema zadnou vlastni pamet a nebo ji ma malo. U ati se to jmenuje hyper memory. U NVidie turbo cache.[/QUOTE]TurboCache.... ;)
je to hodne pomaly, RAMka ma mnohem mensi propustnost nez dnesni pameti na grafikach
u AGP se to nastavovalo primo v biosu, PCI-E to podporuje taky (dokonce tusim ze toho umoznuje vic nez AGP) ale vyuziva se to tusim jen u low-end karet - TurboCache a Hypermemory
u AGP se to nastavovalo primo v biosu, PCI-E to podporuje taky (dokonce tusim ze toho umoznuje vic nez AGP) ale vyuziva se to tusim jen u low-end karet - TurboCache a Hypermemory
[QUOTE=mstejska;164331]Ne gigovou nekupuj. Ta je podle testu pomalejsi nez 512MB[/QUOTE]
To je blbost ;)
Predpokladam ze si cerpal z testu na guru3d, kde srovnavali 2GB verzi, ovsem unikl ti jeden podstatny fakt, a to ten ze ta karta mela snizenou frekvenci pameti o 10% (2ghz vs 1,8ghz), takze ten vykonovej propad nedelala velikost pameti ale jejich rychlost
Osobne bych se treba takove GigaByte HD4850 R485OC-1GH 1GB vubec nebranil, za predpokladu ze by mela takty minimalne referencni takty (coz je ale tezke kdekoliv zjistit).
To je blbost ;)
Predpokladam ze si cerpal z testu na guru3d, kde srovnavali 2GB verzi, ovsem unikl ti jeden podstatny fakt, a to ten ze ta karta mela snizenou frekvenci pameti o 10% (2ghz vs 1,8ghz), takze ten vykonovej propad nedelala velikost pameti ale jejich rychlost
Osobne bych se treba takove GigaByte HD4850 R485OC-1GH 1GB vubec nebranil, za predpokladu ze by mela takty minimalne referencni takty (coz je ale tezke kdekoliv zjistit).
No presne nevim, kde jsem to cetl ale utkvelo mi to v pameti. Pokud to neni pravda, tak ok. Stejne si ale nemyslim, ze vykon 1GB bude o tolik vyssi jako 512MB. zkusim neco najit.
Ted jsem z toho jelen - ma cenu kupovat 1GB nebo staci 512 a radeji se soustredit na frekvency - nejde mi o hry, ale o grafiku - konkretne praci pri vysokem rozliseni ve 2D a obcas neco 3D v Cineme.
Diky za vsechny rady!
Diky za vsechny rady!
No tak ve 2D ti dnes staci jakakoli integrovan grafika. To nema z rychlosti skoro nic spolecneho.
Pokud fakt nechces hrat, tak fakt premyslej o integrovane grafice.
Pokud fakt nechces hrat, tak fakt premyslej o integrovane grafice.
[QUOTE=mstejska;164335]No presne nevim, kde jsem to cetl ale utkvelo mi to v pameti. Pokud to neni pravda, tak ok. Stejne si ale nemyslim, ze vykon 1GB bude o tolik vyssi jako 512MB. zkusim neco najit.[/QUOTE]
1) utkvel ti v pameti test z guru3d na 90%
2) je nutne si uvedomit jednu vec. Velikost pameti negeneruje zadny vykon, ale naopak mala pamet muze vykon omezovat. Navic, nedostatek ram se da velice tezko nasimulovat z time dema ktere ma v lepsim pripade tak minutu.
3) V pripade ze ti dojde pamet a grafika musi tahat textury ze systemove ram tak ti muze dojit ke kratkemu poklesu FPS, ale tohle se na prumernem fps muze projevit treba jen jednou desetinou fps, ale realne ti muze klidne klesnout na okamzik fps i pod hratelnou uroven.
Kazdopadne pokud autorovi jde jen o 2d tak je naprosto zbytecne se o tomhle bavit...
1) utkvel ti v pameti test z guru3d na 90%
2) je nutne si uvedomit jednu vec. Velikost pameti negeneruje zadny vykon, ale naopak mala pamet muze vykon omezovat. Navic, nedostatek ram se da velice tezko nasimulovat z time dema ktere ma v lepsim pripade tak minutu.
3) V pripade ze ti dojde pamet a grafika musi tahat textury ze systemove ram tak ti muze dojit ke kratkemu poklesu FPS, ale tohle se na prumernem fps muze projevit treba jen jednou desetinou fps, ale realne ti muze klidne klesnout na okamzik fps i pod hratelnou uroven.
Kazdopadne pokud autorovi jde jen o 2d tak je naprosto zbytecne se o tomhle bavit...
Takze grafika 4850 s 512MB by mi mohla stacit. Ta 2D je celkem jasna, ze problemy delat nebude, ale prece jen se Cinemou obcas delam - predpokladam, ze hlavni je pro ni vykon procesoru. Ale nechci to podcenit, aby se s ni dalo pomerne rychle pracovat a rendrovani by taky nemuselo trvat zbytecne dlouho