Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Návrh na úpravu sekce "Počítačové hry"

cool.user (2822)|30.11.2008 00:50
[QUOTE=Karel Polívka;188836]...to, že nějaká témata hodnotit nějak zvlášť přijde hloupé? Jak zvlášť? Jedná se pouze o změnu umístění již existujících možností hodnocení, nejde o žádné nové a tedy další hodnocení, které by bylo zvlášť.[/QUOTE]

Tak ted si rozumime ze si nerozumime :D

Ma vize je/byla takova, ze tohle explicitni hlasovani by bylo jen her a melo by primarne vyjadrovat to, jaky nazor na samotnou hru maji hraci. V soucasne dobe se tomu nejvice podoba koncept hodnoceni produktu zde na foru, respektive akorat si misto slova produkt dosad te slovo hra a +/- takova byla ma vize herniho threadu.
Karel Polívka (1485)|30.11.2008 01:22
OK, způsob pomocí anket má ale svá negativa oproti způsobu hodnocení témat:

1. V případě hodnocení 1-10 bodů (jak už v tomto tématu padlo, že by to tak bylo lepší) by ta sekce s anketou byla dost velká a odsouvala by samotný příspěvek zbytečně dolu.

2. Výsledek ankety není vidět v sekci s tématy. Je tu sice úprava, že po najetí kurzorem na ikonku ankety se zobrazí její stav, ale to není to samé. Hodnocení tématu je vidět v sekci u všech témat naráz v podobě hvězdiček - což je ostatně dáno tím, že anketa neslouží pro bodování, tedy není u ní předpoklad, že by typicky obsahovala čísla, z kterých by se měl dělat průměr a ten pak někde zobrazovat.

3. Pokud je vytvořena anketa, zobrazuje se v sekci před nadpisem tématu: "Hlasování: ", což by zde bylo zbytečné.


Do přílohy jsem dal podobu toho hodnocení pomocí AJAXových hvězdiček - podobu teď neřešit, je to jen pracovní verze, aby bylo zřejmé, o čem vlastně mluvím. Ty hvězdičky jsou podle mě parádní - je to více zřetelné, může se k tomu dát odpovídající text (Hodnocení hry: ), třeba v závorce s textem "Ohodnoťte kliknutím na hvězdičku" a napravo by se mohlo zobrazovat skóre i v podobě čísel. Po kliknutí na ikonku ankety se zobrazí v podstatě to samé jako u klasické ankety - tedy jednotlivý počet hlasů u každé možnosti, tzn. kolik lidí dalo 1 hvězdičku, kolik dalo 2 hvězdičky atd.
SHW_hodnoceniAJAX.jpg
cool.user (2822)|30.11.2008 01:46
[QUOTE=Karel Polívka;188844]...[/QUOTE]

1) To naprosto souhlasim
2-3) A ted by se hodilo rict "ale ja vim jak to zaridit :D "

Hvezdicky vypadaji cool :cool: :D Chapu spravne ze kdyz na nich neni focus ze zobrazuji prumerne hodnoceni?
Karel Polívka (1485)|30.11.2008 11:19
Přesně tak - to znázorňuje ten screenshot. Když na nějakou z nich přejedu (třeba přes čtvrtou), vybarví se zeleně první čtyři a 5. zůstane prázdná.
cool.user (2822)|30.11.2008 12:02
A jeste dve otazky:
1)jsou schopny zobrazit i pulhvezdicku?
2)jak ale vyresit pripad kdy si hra nezaslouzi ani jednu hvezdicku? :D
husky14 (4214)|30.11.2008 14:25
[QUOTE=Karel Polívka;188844]1. V případě hodnocení 1-10 bodů (jak už v tomto tématu padlo, že by to tak bylo lepší)....[/QUOTE]To sem psal já a myslím, že by opravdu bylo lepší 1-10, protože 5 * znamená, že jedna má 20 % a rozdíl mezi 3 a 4 * (60 - 80 %) je imho u hry strašně moc....

Mohlo by teda těch AJAXových hvězdiček být 10?

Tím by se imho vyřešil i coolovo dotaz na "půlhvězdičky" ;)
Karel Polívka (1485)|30.11.2008 18:15
[QUOTE=husky14;188963]To sem psal já a myslím, že by opravdu bylo lepší 1-10, protože 5 * znamená, že jedna má 20 % a rozdíl mezi 3 a 4 * (60 - 80 %) je imho u hry strašně moc....

Mohlo by teda těch AJAXových hvězdiček být 10?

Tím by se imho vyřešil i coolovo dotaz na "půlhvězdičky" ;)[/QUOTE]
Ne nemohlo, jak už jsem psal - je to pouze jiná podoba existujícícho hodnocení. 10 namísto 5 hvězdiček řešit nebudu, i bez toho je toho na programu neskutečně moc a vždy se objeví něco, co pořádně nefunguje.
Karel Polívka (1485)|25.12.2008 16:07
Tak to nakonec udělám pomocí stejného enginu, jaký má sekce články od čtenářů a casemody.

Díky tomu bude možné mít i libovolný počet bodů (i poloviční nebo třeba i čtvrtinové včetně nuly) a zároveň je možné mít hodnocení více aspektů hry a podle definovaných vah se pak vypočítá celkový výsledek (jako u článků od čtenářů) - tzn. třeba grafika bude mít menší váhu než hratelnost nebo příběh, takže super grafika neovlivní tolik celkové hodnocení jako ostatní aspekty.

Teď potřebuji ujasnit následující (nic jiného teď prosím neřešme):

1) Jaká má být stupnice hodnocení? 0 až 10 s půlbody?
2) Hodnotit může každý bez ohledu na to, zda napíše do tématu nějaký příspěvek? Nebo má být hodnocení přístupné pouze v horní části formuláře pro napsání 1. příspěvku dotyčného v daném tématu (jako u článků)?
3) Má se pak v každém příspěvku uživatele, který téma (hru) hodnotil, zobrazovat jeho hodnocení (jako u článků)?
4) Má být jednoduché hodnocení, kde se hodnotí hra jako celek, nebo mají být v hodnocení zahrnuty jednotlivé aspekty (grafika, hratelnost, délka, příběh, originalita), přičemž by měly různou váhu, na základě čehož by se automaticky vypočítávalo celkové skóre (v podobě procentuálního vyjádření) pro danou hru, které by bylo vyjádřeno v hlavní sekci počtem 5 hvězdiček (s půlhvězdičkama)?
5) Má se hodnocení hry autorem tématu zobrazovat samostatně od hodnocení ostatních, nebo má být zahrnuto do hodnocení ostatních?
cool.user (2822)|25.12.2008 18:08
1) Pokud se bude hodnotit vic aspektu hry tak myslim ze staci 5 s pulbody (tj, pokud budu hodnotit hratelnost, technicke zpracovani a optimalizaci atd), pokud by se hodnotila hra celkove tak 10 s pulbody.
2) Ja myslim ze by mel mit moznost hodnotit kazdy, bez ohledu jestli tam neco napsal.
3) Nedokazu zatim odpovedet.
4) Myslim ze tady by bylo asi lepsi spis hodnotit hru celkove. Vemu treba takovej Mass Effect. Ta hra vice mene nema zadnou slozku nijak extra inovativni, kdybych to mel hodnotit dle vasich kategorii tak ji dam ve vsech az na pribeh 7/10, ovsem spolu to vsechno funguje tak paradne ze ta hra si zaslouzi 9-10/10. Navic sou hry kde se proste na pribeh nehraje ale to neznamena ze by musely byt spatne atd. Idealni by imho bylo kdyby byly kategorie, ale zaroven by byla i kategorie celkove hodnoceni a celkove hodnoceni by se vypocitavalo pouze z kategorie celkove hodnoceni.
5)Zahrnuto do hodnoceni ostatnich.
6)A zajistit moznost zpetne editace hodnoceni :)
r34ktor (7477)|26.12.2008 01:47
[QUOTE=Karel Polívka;198846]Teď potřebuji ujasnit následující (nic jiného teď prosím neřešme):

1) Jaká má být stupnice hodnocení? 0 až 10 s půlbody?
2) Hodnotit může každý bez ohledu na to, zda napíše do tématu nějaký příspěvek? Nebo má být hodnocení přístupné pouze v horní části formuláře pro napsání 1. příspěvku dotyčného v daném tématu (jako u článků)?
3) Má se pak v každém příspěvku uživatele, který téma (hru) hodnotil, zobrazovat jeho hodnocení (jako u článků)?
4) Má být jednoduché hodnocení, kde se hodnotí hra jako celek, nebo mají být v hodnocení zahrnuty jednotlivé aspekty (grafika, hratelnost, délka, příběh, originalita), přičemž by měly různou váhu, na základě čehož by se automaticky vypočítávalo celkové skóre (v podobě procentuálního vyjádření) pro danou hru, které by bylo vyjádřeno v hlavní sekci počtem 5 hvězdiček (s půlhvězdičkama)?
5) Má se hodnocení hry autorem tématu zobrazovat samostatně od hodnocení ostatních, nebo má být zahrnuto do hodnocení ostatních?[/QUOTE]
1) Volil bych 0 až 10 bez půlbodů (tzn. 0, 1, 2 .. 10).
2) Nechal bych to jako u článků. Tj. hodnotit může jen ten, kdo k tématu přispěje.
3) Ano.
4) Hodnocení pomocí jednotlivých aspektů hry s různou váhou mi přijde vhodnější. Ovšem bodovou stupnici bych volil stejnou, jako u výsledného hodnocení.
5) Zahrnul bych ho do ostatních hodnocení. Proč by mělo mít větší váhu?


[QUOTE=cool.user;198884]6)A zajistit moznost zpetne editace hodnoceni :)[/QUOTE]
Jsem proti. Pokud někdo dohraje hru, tak si je snad schopen na ni vytvořit určitý názor, přičemž nevidím důvod ho s časem zásadně měnit. Jestliže máš na mysli změnu hodnocení např. z důvodu opravy zásadních bugů, stačí se o tom zmínit v pozdějším komentáři.
cool.user (2822)|26.12.2008 02:02
[QUOTE=r34ktor;199004]Jsem proti. Pokud někdo dohraje hru, tak si je snad schopen na ni vytvořit určitý názor, přičemž nevidím důvod ho s časem zásadně měnit. Jestliže máš na mysli změnu hodnocení např. z důvodu opravy zásadních bugů, stačí se o tom zmínit v pozdějším komentáři.[/QUOTE]
A co je spatneho na tom ze po case clovek zmeni nazor na hru? Navic jak chces zarucit ze vsichni budou hodnotit az po dohrati hry a nebudou treba hodnotit hru v navalu chvilkove radosti nebo zlosti?

Zpetna editace funguje i na imdb i na csfd a nejak si nevsimam toho ze by s tim meli problemy.
Intri (3490)|26.12.2008 02:06
Souhlas s coolem, chybka se klidně může vloudit a navíc, když přijde návštěvník fóra a uvidí hodnocení, nebude zkoumat, jestli v některém z příspěvků náhodou není oprava.

Když 4 lidi dají hře všude 100% a jeden 0%, návštěvník uvidí 80% a tak to taky pochopí, bez ohledu na to, kolikrát ten jeden svoje nuly opravoval. Holt, lidi jsou líní, ráni berou informace, které jim někdo strčí pod nos.
Salamander (6177)|26.12.2008 02:08
Presne, zpetnou editaci prece nic nezkazis, jenom si treba rozmyslis pocatecni euforii/ zklamani, je to stejne jako pri editaci prispevku :)
Jsem pro :thumb
Nejsme prece banda Idiotu, a stejne mas nejaky zavaznejsi duvod, proc by to nemelo jit ? :) (treba to muzes upravit A napsat komentar, proc jsi to udelal :))
r34ktor (7477)|29.12.2008 18:32
[QUOTE=cool.user;199005]A co je spatneho na tom ze po case clovek zmeni nazor na hru? Navic jak chces zarucit ze vsichni budou hodnotit az po dohrati hry a nebudou treba hodnotit hru v navalu chvilkove radosti nebo zlosti?[/QUOTE]
No právě. V zásadě proti pozdější úpravě hodnocení nejsem, ale mám trochu obavy z toho, aby to potom mělo nějakou vypovídací hodnotu.

[QUOTE=Salamander;199007]je to stejne jako pri editaci prispevku :)[/QUOTE]
Obávám se, že není. Editace příspěvku je možná jen po omezenou dobu.
mstejska (2912)|29.12.2008 19:12
Rozhodne jsem pro to aby bylo mozne menit hodnoceni. Protoze nekdy v navalu euforie neco nadhodnotis a teprve po case si uvedomis, ze to zase tak dobre neni, nebo naopak.
Karel Polívka (1485)|21.3.2009 16:22
Právě dělám na předělání sekce.

1. Nastavím 0 až 10 (čili jedenáct možností bez půlbodů)
2. Hodnotit hru by mělo být možné pouze ve spojitosti s komentářem, nebo tuto souvislost nenastavovat? Díky ní by byla vypovídací hodnota hodnocení vyšší (bylo by vidět, kdo jak hodnotil a jak se ke hře vyjádřil), přestože počet hodnocení by byl nižší.
3. V rámci tématu se v každém příspěvku uživatele, který hru hodnotil, bude zobrazovat jeho hodnocení.
4. Hodnocení rozdělím na jednotlivé aspekty. Na které?

a) hratelnost
b) grafika
c) příběh
d) délka
e) originalita (není toto dnes už zbytečné?)

Jakou mají mít jednotlivé aspekty váhu? To se definuje odlišným maximálním množstvím bodů pro každý aspekt - výsledné skóre se vypočítá jako počet získaných bodů za všechny aspekty / maximální možný počet bodů za všechny aspekty.

5. Hodnocení hry autorem tématu bude zahrnuto mezi hodnocení ostatních.
mstejska (2912)|21.3.2009 16:55
Myslim ze by stacilo jedno hodnoceni, celkove. Pokud se mi hra nelibi, tak ji ani zazracna grafika nezachrani.
cool.user (2822)|21.3.2009 16:59
1) Ok
2) Myslim ze komentar neni nutny, hlavne (znova to zopakuju) zachovat nejakou moznost zpetne editace hodnoceni.
3) To vypada imho vpohode
4) Tohle zalezi na tom jestli:

A) bude celkove hodnoceni nezavisle na subhodnoceni (pribehu, grafiky atd)
B) se bude celkove hodnoceni odvijet od subhodnoceni.

Pokud se bude celkove hodnoceni hry odvijet od subhodnoceni (tedy varianta B), tak jsem proti subkategoriim. Dobra hemusi mit dobry pribeh, nemusi mit spickovou grafiku atd. Typickym prikladem muzou byt treba simulatory, ktery by kvuli absenci pribehu zbytecne ztracely na hodnoceni.
Karel Polívka (1485)|21.3.2009 17:37
[QUOTE=mstejska;231656]Myslim ze by stacilo jedno hodnoceni, celkove. Pokud se mi hra nelibi, tak ji ani zazracna grafika nezachrani.[/QUOTE]
Ale z jednotného hodnocení se nepozná, co se dotyčnému na hře vlastně líbilo a co ne. Někdo dává grafice větší důležitost než třeba příběhu, někoho nezajímá grafika vůbec.

[QUOTE=cool.user;231659]4) Tohle zalezi na tom jestli:

A) bude celkove hodnoceni nezavisle na subhodnoceni (pribehu, grafiky atd)
B) se bude celkove hodnoceni odvijet od subhodnoceni.

Pokud se bude celkove hodnoceni hry odvijet od subhodnoceni (tedy varianta B), tak jsem proti subkategoriim. Dobra hemusi mit dobry pribeh, nemusi mit spickovou grafiku atd. Typickym prikladem muzou byt treba simulatory, ktery by kvuli absenci pribehu zbytecne ztracely na hodnoceni.[/QUOTE]
V předchozím příspěvku jsem napsal, jak to je. Byl bych rád, aby se ohledně tohoto 4. bodu zde vyjádřilo více lidí, nechci to za týden zase předělávat.
Richmond (8084)|21.3.2009 18:03
Ja osobne bych vyhodil pribeh a nahradil ho zvukem...
meeee (1110)|21.3.2009 18:44
Ee, story je fajn, zvukem nahradit originalitu :)
Richmond (8084)|21.3.2009 21:10
Me teda pripada, ze nejaky story jsem uz dlouho nevidel - v drtivy vetsine se pribehy toci okolo znameho klise typu "ty jediny muzes zachranit svet" nebo "postrilej vsechno co se hybe". Originalita se preci jen nejaka jeste najde (Psychonauts, Mirror's Edge...). Zvuk ma podle me stejnou vahu jako treba grafika - schvalne si zkus u jakykoliv hry vypnout zvuk a uvidis sam o kolik zazitku prijdes ;)
mstejska (2912)|21.3.2009 21:13
Co Witcher?
Kazdy ma jine pozadavky na dobrou hru a vsechny asi budes tezko hodnotit. Staci jedno cislo a do prispevku napises co seti libilo a co ne
Karel Polívka (1485)|22.3.2009 02:23
V takovém případě bych se tedy přikláněl k tomu, aby bylo pro hodnocení hry nutné napsat komentář, v kterém by ji každý společně s hodnocením nějak stručně okomentoval, protože pouhé udělení jednoho čísla jakožto celkové hodnocení hry a nic víc je pouze individuální mix pocitových záležitostí stavějících na základě několika odlišných faktorů a tedy ve výsledku mi takové hodnocení o dané hře v podstatě nic neřekne, na rozdíl od rozdělení hodnocení na jednotlivé aspekty.
mstejska (2912)|22.3.2009 07:27
Presne tak. Je to sice narocnejsi nez kliknout na cislo, ale mnohem vice vypovidajici. Asi jsem to bral jako samozrejmost.
pas!k (3765)|22.3.2009 14:18
Ten komentar si myslim je rozumne reseni s tim ze bych ho ale trosku preddiktoval .. tzn .. hodnoceni ..grafiky, hratelnosti, multiplayeru atd .. aby kazdy vedel co se po nem tim komentarem chce.
Karel Polívka (1485)|22.3.2009 18:13
[QUOTE=mstejska;231808]Presne tak. Je to sice narocnejsi nez kliknout na cislo, ale mnohem vice vypovidajici. Asi jsem to bral jako samozrejmost.[/QUOTE]
A není pak prostě jednodušší rozdělit hodnocení na jednotlivé aspekty, viz předchozí příspěvky?
[QUOTE=pas!k;231964]Ten komentar si myslim je rozumne reseni s tim ze bych ho ale trosku preddiktoval .. tzn .. hodnoceni ..grafiky, hratelnosti, multiplayeru atd .. aby kazdy vedel co se po nem tim komentarem chce.[/QUOTE]
Předdiktované kde konkrétně? Někde ve formuláři pro psaní každého komentáře v sekci (jen na první komentáře uživatelů v rámci tématu to nerozsliším)? O jaký text by se mělo jednat?
pas!k (3765)|23.3.2009 13:00
Myslem jsem to tak ze kdyz uz nekdo bude hodnotit mel by hru patricne okomentovat .. tzn zrejme do nejakeho formulare vyplnit par kolonek ktere jsem jmenoval.