14-ti denní lhůta po nákupu online
Dobrý den,
potřeboval bych vědět jak je to se 14-ti denní lhůtou, běhěm které můžete vrátit zboží nakoupené online - bez udání důvodu. Zajímá mě přesně za jakých podmínek je tohle možné ? V jednom obchodě mě mírně zaškočili, když mi řekli že zboží, které pak případně chci vrátit si NESMÍM vyzvednout v jejich prodejne osobně, byť jsem si ho objednal z jejich e-shopu. Abych ho mohl u nich vrátit, musím si ho objednat a nechat doručit jakoukoliv doručovací službou. Pak mohu bez problému zboží klidně donést k nim do kamenného krámu, vrátit a vzít si penízky. Jakmile však zboží převezmete u přepážky, přestože jste si ho objednali z netu = jako kdyby jste šli a vybrali si ho v regálu = standartní nákup jako když jdete pro rohlíky. Nevyznám se moc v zákoníku, nemáte s tím někdo zkušenosti ? Je tohle pravda ? Díky za případné reakce
potřeboval bych vědět jak je to se 14-ti denní lhůtou, běhěm které můžete vrátit zboží nakoupené online - bez udání důvodu. Zajímá mě přesně za jakých podmínek je tohle možné ? V jednom obchodě mě mírně zaškočili, když mi řekli že zboží, které pak případně chci vrátit si NESMÍM vyzvednout v jejich prodejne osobně, byť jsem si ho objednal z jejich e-shopu. Abych ho mohl u nich vrátit, musím si ho objednat a nechat doručit jakoukoliv doručovací službou. Pak mohu bez problému zboží klidně donést k nim do kamenného krámu, vrátit a vzít si penízky. Jakmile však zboží převezmete u přepážky, přestože jste si ho objednali z netu = jako kdyby jste šli a vybrali si ho v regálu = standartní nákup jako když jdete pro rohlíky. Nevyznám se moc v zákoníku, nemáte s tím někdo zkušenosti ? Je tohle pravda ? Díky za případné reakce
ihmo tohle řeší
občanský zákoník
§ 53 odstavec 7
doporučuju to pročíst celý
a mělo by se to řídit tím jestli smlouvu uzavřeš objednávkou přes net nebo až když přijdeš na prodejnu
mě se to zdá jako kogentní čili se z toho nelze "vylhat" domluvou
občanský zákoník
§ 53 odstavec 7
doporučuju to pročíst celý
a mělo by se to řídit tím jestli smlouvu uzavřeš objednávkou přes net nebo až když přijdeš na prodejnu
mě se to zdá jako kogentní čili se z toho nelze "vylhat" domluvou
Jo takže je to jasné, uzavřel jsem smlouvu nadálku pomocí elektronické komunikace = měl bych mít právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Tuším, že tam přesně práve psali, že jakmile mi dojde mail s objednávkou = uzavření kupní smlouvy, což se stalo. Dik
Taky jsem přesvědčenej (jak dle zákona, tak jsem i někde čet výklady toho zákona), že i v případě odebrání zboží na prodejně je to furt internetová objednávka.
Jestli se chceš v tom hrabat, tak na ně pošli ČOI, popř. sem aspoň dej název toho obchodu, ať víme kam nechodit :-)
Jestli se chceš v tom hrabat, tak na ně pošli ČOI, popř. sem aspoň dej název toho obchodu, ať víme kam nechodit :-)
No stalo se mi to v cybexu, jedinej obchod, a to jsem nakupoval uz v hodne kramech po Brne, kterej byl fakt na nic. Dali mi poskrabanej monitor. Byl ve sleve v akci, ale na netu nic o tom, ze je pouzitej samozrejme nebylo. Zrejme mi to "zapomneli" rict, ze byl pouzivanej asi 2ma majitelama predemnou a vsichni ho vratili. Pak na me zkouseli tohle. No fakt Cybex uz nikdy. Byli s tim vracenim strasny opletacky, branili se zuby nechty. Volal jsem tusim i na Prazskou pobocku a zkousel z nich vypacit, jak je to s tim jejich radoby slevnenym zbozim v akci. Jeden mi rekl, ze zbozi v akci je pouzivany, na strankach nic nebylo, druhej mi rekl, ze neni pouzivany, ze je novy. No fakt spolecnost k pohledani. Nechci je uplne odsuzovat, tohle je moje jedna zkusenost s nima, ale vic od nich nic nevezmu.
Použitý zboží by mělo bejt jasně označený, to že je v akci jednoznačně nestačí.
Navíc, pokud byl monitor poškrábanej, a nebylo to uvedený v popisu zboží jako závada a
na prodejnim dokladu, tak je to stejně důvod k reklamaci (citace z webu ČOI):
http://www.coi.cz/cs/qanda/zaruka-a-odpovednost-za-vady-zbozi/
[quote]
2. Byla-li snížena cena pro vadu zboží:
Za ty vady nových nebo použitých věcí, pro které byla snížena cena (§ 619 odst. 2 občanského zákoníku), prodávající neodpovídá, jestliže bylo při prodeji postupováno podle § 618 občanského zákoníku (Při prodeji mohou být prodávány též věci, které mají vady, jež nebrání tomu, aby mohly být užívány k určenému účelu. Prodávající musí tyto věci prodávat jen za nižší ceny, než je obvyklá cena bezvadné věci. Musí upozornit kupujícího, že věc má vadu a o jakou vadu jde, není-li to zřejmé z povahy prodeje. Z povahy prodeje je zřejmé, že jde o prodej vadných věcí, zejména tehdy, je-li tak označena prodejna, popř. některé z oddělení prodejny, avšak i v těchto případech je třeba kupujícího výslovně upozornit na to, o jakou vadu jde. V dokladu o zakoupení věci použité, věci s vadou nebo výrobku, jehož užitná vlastnost je jinak omezena, musí být tyto skutečnosti vyznačeny - § 16 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Za vadu věci, pro kterou byla sjednána nižší cena, prodávající neodpovídá. Jestliže však prodávající nesplní uvedené povinnosti nebo alespoň jednu z nich, odpovídá za vady prodané věci v plném rozsahu.).
Vzhledem k délce záruční doby, zejména při prodeji spotřebního zboží a k možnosti jejího prodloužení je v § 619 odst. 2 občanského zákoníku výslovně stanoveno, že záruka a tedy ani odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci v důsledku jejího obvyklého užívání; to platí pro všechny věci.
[/quote]
Takže, pokud máš nějaký doklady (např. maily, ve kterejch Ti píšou, že ten monitor nemůžeš vrátit), tak na ně pošli ČOI
Navíc, pokud byl monitor poškrábanej, a nebylo to uvedený v popisu zboží jako závada a
na prodejnim dokladu, tak je to stejně důvod k reklamaci (citace z webu ČOI):
http://www.coi.cz/cs/qanda/zaruka-a-odpovednost-za-vady-zbozi/
[quote]
2. Byla-li snížena cena pro vadu zboží:
Za ty vady nových nebo použitých věcí, pro které byla snížena cena (§ 619 odst. 2 občanského zákoníku), prodávající neodpovídá, jestliže bylo při prodeji postupováno podle § 618 občanského zákoníku (Při prodeji mohou být prodávány též věci, které mají vady, jež nebrání tomu, aby mohly být užívány k určenému účelu. Prodávající musí tyto věci prodávat jen za nižší ceny, než je obvyklá cena bezvadné věci. Musí upozornit kupujícího, že věc má vadu a o jakou vadu jde, není-li to zřejmé z povahy prodeje. Z povahy prodeje je zřejmé, že jde o prodej vadných věcí, zejména tehdy, je-li tak označena prodejna, popř. některé z oddělení prodejny, avšak i v těchto případech je třeba kupujícího výslovně upozornit na to, o jakou vadu jde. V dokladu o zakoupení věci použité, věci s vadou nebo výrobku, jehož užitná vlastnost je jinak omezena, musí být tyto skutečnosti vyznačeny - § 16 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Za vadu věci, pro kterou byla sjednána nižší cena, prodávající neodpovídá. Jestliže však prodávající nesplní uvedené povinnosti nebo alespoň jednu z nich, odpovídá za vady prodané věci v plném rozsahu.).
Vzhledem k délce záruční doby, zejména při prodeji spotřebního zboží a k možnosti jejího prodloužení je v § 619 odst. 2 občanského zákoníku výslovně stanoveno, že záruka a tedy ani odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci v důsledku jejího obvyklého užívání; to platí pro všechny věci.
[/quote]
Takže, pokud máš nějaký doklady (např. maily, ve kterejch Ti píšou, že ten monitor nemůžeš vrátit), tak na ně pošli ČOI
Osobně mám dojem, že při osobním vyzvednutí zboží na prodejně je objednání na dálku irelevantní - odpadá tak smysl 14 denní lhůty. Na prodejně při převzetí není problém si nechat výrobek předvést jako při běžném nákupu v kamenné prodejně.
Ale nevím to jistě, jestli mě někdo vyvede z omylu, tím jen líp.
Ale nevím to jistě, jestli mě někdo vyvede z omylu, tím jen líp.
Nekde ti zbozi bez problemu predvedou, ale zkus to v bohemce :D
Mimochodem, odkdy zacina platit 14 denni lhuta? Od fyzickeho obdrzeni zbozi prepravni sluzbou, nebo od data vytvoreni objednavky?
Mimochodem, odkdy zacina platit 14 denni lhuta? Od fyzickeho obdrzeni zbozi prepravni sluzbou, nebo od data vytvoreni objednavky?
Ono asi proto jeden obchod, kde osobně nakupuju, posílá při objednání zboží a zvolení osobního odběru na mail pouze "rezervaci", ne "objednávku", a objednávka (kupní smlouva) je tím pádem uzavírána až v okamžiku osobního vyzvednutí. Hmm. Zřejmě záleží, ve kterým okamžiku (a jakým způsobem) je uzavřena kupní smlouva, takže při osobním vyzvednutí to zřejmě lze takto obejít. Pokud jsem při osobním vyzvednutí fyzicky přítomen a kupní smlouva je uzavírána až v tom okamžiku, pak samozřejmě nejde o uzavření kupní smlouvy na dálku.
U Mironetu, kde ted mam slevy nakupuju nejcasteji a maji to asi tak, ze jim poslu objednavku, oni mi poslou do par hodin nebo vetsinou hned poslou zpet potvrzeni objednavky, kde ale maji uvedeno ze se nejedna o prijeti navrhu kupni smlouvy. Takze tomu taky moc nerozumim. V nakupnim radu maji toto:
b) Objednávka je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká v okamžiku potvrzení objednávky ze strany prodávajícího.
Co si predstavuji pod potvrzenim ze strany prodavajiciho nevim. Vzdy kdyz tam prijdu, nic nepodepisuju, jen dostanu fakturu a trada.
To Kozouš:
Kupující (soukromá osoba, nikoli podnikatel s IČ) má právo podle § 53 odst. 7 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy do 14ti dnů od převzetí zboží, za předpokladu, že kupní smlouva byla uzavřena za použití prostředků komunikace na dálku.
b) Objednávka je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká v okamžiku potvrzení objednávky ze strany prodávajícího.
Co si predstavuji pod potvrzenim ze strany prodavajiciho nevim. Vzdy kdyz tam prijdu, nic nepodepisuju, jen dostanu fakturu a trada.
To Kozouš:
Kupující (soukromá osoba, nikoli podnikatel s IČ) má právo podle § 53 odst. 7 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy do 14ti dnů od převzetí zboží, za předpokladu, že kupní smlouva byla uzavřena za použití prostředků komunikace na dálku.
Přesně o tom píšou tady:
http://www.mesec.cz/clanky/na-vraceni-zbozi-mate-narok/
Jinak mironet na svém webu používá termíny typu dokončit objednávku atd..., takže u soudu by IMHO
neměli šanci. V každym případě je však z jeho obchodních podmínek vidět, že se snaží vykroutit úplně
ze všeho (např. ceník za vrácení zboží, nebo formulace)
[quote]
Upozorňujeme Vás, že v případě, že nedodáte zboží při žádosti o odstoupení od kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě v originální krabici, žádosti nemusí být vůbec vyhověno.
[/quote]
že u nich asi už vůbec nic nebudu kupovat ani v originální krabici...
http://www.mesec.cz/clanky/na-vraceni-zbozi-mate-narok/
Jinak mironet na svém webu používá termíny typu dokončit objednávku atd..., takže u soudu by IMHO
neměli šanci. V každym případě je však z jeho obchodních podmínek vidět, že se snaží vykroutit úplně
ze všeho (např. ceník za vrácení zboží, nebo formulace)
[quote]
Upozorňujeme Vás, že v případě, že nedodáte zboží při žádosti o odstoupení od kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě v originální krabici, žádosti nemusí být vůbec vyhověno.
[/quote]
že u nich asi už vůbec nic nebudu kupovat ani v originální krabici...
Hmm dobry clanek, doporucuju precist, pokud mate nejasnosti. Je to presne tak jak jsem se obaval, ze to bude. COI dava za pravdu obchodum a naproti tomu stoji Sdruzeni ochrany spotrebitelu. Podle popisu prubehu nakupu v clanku stoji ze kupni smlouva je uzavrena v okamziku prijeti potvrzeni obejdnavky a to vámi. Co ale kdyz ma Mironet v mailu o potvrzeni primo napsano, ze se nejedna o Prijeti kupni smlouvy ?
A to by me taky zajimalo, kolikrat mate originalni krabici a materialy v ni zatavene v pytliku treba antistatickem ci leketrickem netusim jak se to spravne jmenuje. Preci musite zobiz rozbalit a vyzkouset a poté uz asi nejde zabalit tak jak to bylo v originálnim boxu ne ?
A to si dnes schvalne napisu na Mironet, aby me to objasnili, jak je to s tim originalnim balenim.
A to by me taky zajimalo, kolikrat mate originalni krabici a materialy v ni zatavene v pytliku treba antistatickem ci leketrickem netusim jak se to spravne jmenuje. Preci musite zobiz rozbalit a vyzkouset a poté uz asi nejde zabalit tak jak to bylo v originálnim boxu ne ?
A to si dnes schvalne napisu na Mironet, aby me to objasnili, jak je to s tim originalnim balenim.
No, v zákoně nikde není, že zboží musí být v originálním obalu (mimo SW a hudby). To, že tam maj takový nehorázný poplatky za to je pro mě signál, že tam půjdu kupovat jen v největší nouzi.
Jinak pokud prodejce upozorní, že při osobním odběru nejde o uzavření kupní smlouvy, tak zřejmě má na to právo a lhůta se na zboží nevztahuje. Vzhledem k tomu, že v obchodních podmínkách to má Mironet napsaný hooodně nejsaně (a natvrdo to řekne až v objednávce, kde je už člověku blbý zboží neodebrat), je to dlaší důvod, proč dát od Mironetu ruce pryč.
Jestli se budeš mironetu na todle ptát, klidně mě cituj, třeba si uvědoměj, že jejich přístup moc košér neni a že když se takovádle věc rozmázne na HW fóru.... :-)
Další zajímavej článek, novějšího data:
http://www.spotrebitel.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=112347:zboi-zakoupene-v-internetovych-obdhocech&catid=77:penenka-spotebitele&Itemid=373
Ještě mě napadlo:
[quote]
Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
[/quote]
Podle tohodle je např. zmiňovanej Mironetí poplatek za reinstalaci nezákonej - jak souvisí reinstalace s vrácením zboží?
Jinak pokud prodejce upozorní, že při osobním odběru nejde o uzavření kupní smlouvy, tak zřejmě má na to právo a lhůta se na zboží nevztahuje. Vzhledem k tomu, že v obchodních podmínkách to má Mironet napsaný hooodně nejsaně (a natvrdo to řekne až v objednávce, kde je už člověku blbý zboží neodebrat), je to dlaší důvod, proč dát od Mironetu ruce pryč.
Jestli se budeš mironetu na todle ptát, klidně mě cituj, třeba si uvědoměj, že jejich přístup moc košér neni a že když se takovádle věc rozmázne na HW fóru.... :-)
Další zajímavej článek, novějšího data:
http://www.spotrebitel.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=112347:zboi-zakoupene-v-internetovych-obdhocech&catid=77:penenka-spotebitele&Itemid=373
Ještě mě napadlo:
[quote]
Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
[/quote]
Podle tohodle je např. zmiňovanej Mironetí poplatek za reinstalaci nezákonej - jak souvisí reinstalace s vrácením zboží?
[QUOTE=Kozouš;207955]Nekde ti zbozi bez problemu predvedou, ale zkus to v bohemce :D
Mimochodem, odkdy zacina platit 14 denni lhuta? Od fyzickeho obdrzeni zbozi prepravni sluzbou, nebo od data vytvoreni objednavky?[/QUOTE]
Zkouším to hlavně s LCD monitory i v Alfě a taky v podstatě pokaždé musím důrazně připomenout, že je o předvedení monitoru nežádám, že jim sděluju, že mi ho předvedou.:-) Oni se prostě kroutí, protože je takové předvádění stojí čas a mnohdy asi i peníze ( přece jenom rozbalit obaly všeho možného a pak je znovu dávat do původního stavu není zcela zdarma ). Což je sice pochopitelné, ale zákazníkovi jejich náklady můžou být u koudele.
Jinak lhůta běží, pokud vím, od oficiálního doručení zboží.
Mimochodem, odkdy zacina platit 14 denni lhuta? Od fyzickeho obdrzeni zbozi prepravni sluzbou, nebo od data vytvoreni objednavky?[/QUOTE]
Zkouším to hlavně s LCD monitory i v Alfě a taky v podstatě pokaždé musím důrazně připomenout, že je o předvedení monitoru nežádám, že jim sděluju, že mi ho předvedou.:-) Oni se prostě kroutí, protože je takové předvádění stojí čas a mnohdy asi i peníze ( přece jenom rozbalit obaly všeho možného a pak je znovu dávat do původního stavu není zcela zdarma ). Což je sice pochopitelné, ale zákazníkovi jejich náklady můžou být u koudele.
Jinak lhůta běží, pokud vím, od oficiálního doručení zboží.