Zdravím všetkých a prosil by som o radu.
kúpil som si router a wifi kartu. Router som nakonfiguroval štandardným spôsobom. Wifi kartu som nainštaloval inštalačným CD. PC mi oznamuje "Pripojenie bezdrôtovej siete : Pripojené Rýchlosť 52Mb/s intenzita signálu : Výborný.
Napriek tomu mi PC pakety iba odosiela, ale nepríjma a prehliadač mi oznamuje chybu v spojení.
Môžete mi poradiť, kde je chyba???
Ďakujem
kúpil som si router a wifi kartu. Router som nakonfiguroval štandardným spôsobom. Wifi kartu som nainštaloval inštalačným CD. PC mi oznamuje "Pripojenie bezdrôtovej siete : Pripojené Rýchlosť 52Mb/s intenzita signálu : Výborný.
Napriek tomu mi PC pakety iba odosiela, ale nepríjma a prehliadač mi oznamuje chybu v spojení.
Môžete mi poradiť, kde je chyba???
Ďakujem
Komunikace mezi počítači probíhá na více vrstvách. Nebudu je tady popisovat, jde to vygooglit, jmenuje se to vrstvy modelu TCP/IP. Spojení ti funguje na vrstvě síťového rozhraní. Ale na vyšších vrstvách asi ne. Problém by mohl být v tom, že nemáš na síti nastavený DHCP server a počítač si přiřadí nějakou sám.
Asi bych postupoval takto:
našel bych si síťová připojení -> vlastnosti toho bezdrátového -> v záložce podpora by měla být nastavena IP adresa Tvého počítače a výchozí brána (měli by začínat stejným číslem), pokud ne, problém může být v tom DHCP serveru.
další krok, pokud je nastavení v pořádku:
ping na bránu (v příkazovém řádku naspat
ping aresa Tvé brány
například ping 192.168.1.1 nebo něco podobného
pokud nefunguje, je špatně nastavená IP adresa brány, popřípadě počítače (nemělo by nastat, pokud se IP adresa počítači přiděluje z DHCP)
pokud funguje, zkusil bych ping na adresu v Internetu, například seznam:
ping 77.75.76.3
pokud nefunguje, je problém mezi routrem (může být špatně nastavený) a tvojím poskytovatelem
pokud funguje, zkusil bych
ping google.com
pokud nefunguje, je chyba v nastavení DNS serveru, tady bych to řešil tak, že pokud je již připojený jiný počítač, u kterého to funguje, opsal bych do nastavení adresu DNS stejnou, jakou má nastavenou DNS adresu ten fungující počítač
pokud všechno předchozí fungovalo, je chyba v nastavení prohlížeče (třeba je/není nastaven proxy server)
a ještě jsem zapoměl, pokud by problém by zž někde na začátku, tak zkus
ping 127.0.0.1
to je ověření jestli vůbec protokol TCP/IP je naistalovaný a funguje
Asi bych postupoval takto:
našel bych si síťová připojení -> vlastnosti toho bezdrátového -> v záložce podpora by měla být nastavena IP adresa Tvého počítače a výchozí brána (měli by začínat stejným číslem), pokud ne, problém může být v tom DHCP serveru.
další krok, pokud je nastavení v pořádku:
ping na bránu (v příkazovém řádku naspat
ping aresa Tvé brány
například ping 192.168.1.1 nebo něco podobného
pokud nefunguje, je špatně nastavená IP adresa brány, popřípadě počítače (nemělo by nastat, pokud se IP adresa počítači přiděluje z DHCP)
pokud funguje, zkusil bych ping na adresu v Internetu, například seznam:
ping 77.75.76.3
pokud nefunguje, je problém mezi routrem (může být špatně nastavený) a tvojím poskytovatelem
pokud funguje, zkusil bych
ping google.com
pokud nefunguje, je chyba v nastavení DNS serveru, tady bych to řešil tak, že pokud je již připojený jiný počítač, u kterého to funguje, opsal bych do nastavení adresu DNS stejnou, jakou má nastavenou DNS adresu ten fungující počítač
pokud všechno předchozí fungovalo, je chyba v nastavení prohlížeče (třeba je/není nastaven proxy server)
a ještě jsem zapoměl, pokud by problém by zž někde na začátku, tak zkus
ping 127.0.0.1
to je ověření jestli vůbec protokol TCP/IP je naistalovaný a funguje