Výběr auta
Zdravíčko,
stojím teď před rozhodnutím s koupí nějakého přibližovadla. Jestli to vyjde, budu mít k dispozici přibližně 150 tisíc. Takže je jasné, že to bude muset být ojetina (Dacii opravdu nechci :-) Neměli byste nějaké tipy na kvalitní spolehlivé autíko? Může to být klidně i něco o velikosti krátké Felicie, ale za combík se zlobit nebudu :-))) Díky za každý tip a radu.
stojím teď před rozhodnutím s koupí nějakého přibližovadla. Jestli to vyjde, budu mít k dispozici přibližně 150 tisíc. Takže je jasné, že to bude muset být ojetina (Dacii opravdu nechci :-) Neměli byste nějaké tipy na kvalitní spolehlivé autíko? Může to být klidně i něco o velikosti krátké Felicie, ale za combík se zlobit nebudu :-))) Díky za každý tip a radu.
No, nevim jestli to patri zrovna na tohle forum :D ... zkusil bych neco o autech
Mas na vyber - bud nejakou skodovku (treba Octavia), na kterou jsou docela levne nahradni dily, nebo pak BMW a spol, ktere jsou sice kvalitni, ale cena soucastek ..... :(
Mas na vyber - bud nejakou skodovku (treba Octavia), na kterou jsou docela levne nahradni dily, nebo pak BMW a spol, ktere jsou sice kvalitni, ale cena soucastek ..... :(
Teda škodovku bych zrovna nebral. Levné náhradní díly (pokud nejde o favorita) je mýtus, a v ČR jsou zoufale předražený a nepochopitelně cpaný o třídu vejš (oktávka do střední a superb do vyšší střední).
Zkusil bych opravdu nějaký autofórum, ale pokud se chceš o tom bavit i tady, tak bych doporučoval stejnej postup jako u skládání sestavy - nejdřív řekni, na co to auto chceš, co od něj očekáváš. Přinejmenším předpokládanej nájezd (pokud to neumíš odhadnout, tak např. denně 300km do školy apod. :-)). Dál třeba co všechno hodláš vozit - sebe? rodinu? pytle cementu?
Budeš jezdit hlavně po dálnici, nebo po městě? Budeš jezdit krátký nebo dlouhý trasy? Budeš jezdit mimo silnici (mezi to zahrnuju i některý "rádobysilnice", popř. často v zimě v horách)? Máš radši "pohodlný auto", nebo spíš jezdíš rád rychle a tak radši auto co "sedí na silnici..."?
Počítáš, že to auto dojezdíš, nebo ho budeš např. za tři roky prodávat?
Chceš sedan nebo kombík? - to tam teda píšeš, ale to je Ti to opravdu jedno, nebo to znamená že chceš kombík?
Zkusil bych opravdu nějaký autofórum, ale pokud se chceš o tom bavit i tady, tak bych doporučoval stejnej postup jako u skládání sestavy - nejdřív řekni, na co to auto chceš, co od něj očekáváš. Přinejmenším předpokládanej nájezd (pokud to neumíš odhadnout, tak např. denně 300km do školy apod. :-)). Dál třeba co všechno hodláš vozit - sebe? rodinu? pytle cementu?
Budeš jezdit hlavně po dálnici, nebo po městě? Budeš jezdit krátký nebo dlouhý trasy? Budeš jezdit mimo silnici (mezi to zahrnuju i některý "rádobysilnice", popř. často v zimě v horách)? Máš radši "pohodlný auto", nebo spíš jezdíš rád rychle a tak radši auto co "sedí na silnici..."?
Počítáš, že to auto dojezdíš, nebo ho budeš např. za tři roky prodávat?
Chceš sedan nebo kombík? - to tam teda píšeš, ale to je Ti to opravdu jedno, nebo to znamená že chceš kombík?
Kdybych ti měl s klidným srdcem poradit, jaké auto, tak z mnoha hledisek (kvalita zpracování, pohodlí, jízdní vlastnosti, cena ND, servis) bych ti doporučil Ford Focus 1,6i Zetec kombi 2003 a novější.
Měl jsem asi 5 aut, ale tohle je fakt v pohodě. Sice to není letadlo, ale vozím v tom rodinu+psa+kola :D a no problém. Vyloženě univerzální vozítko.
A jak má vyladěnej podvozek (skvěle sedí) , to se na sériový auto střední třídy jen tak nevidí.
//než jsem ho koupil, ležel jsem pár měsíců v testech "ojetin" a tam vyšel po Fordu Mondeo jako druhý nejlepší).
Měl jsem asi 5 aut, ale tohle je fakt v pohodě. Sice to není letadlo, ale vozím v tom rodinu+psa+kola :D a no problém. Vyloženě univerzální vozítko.
A jak má vyladěnej podvozek (skvěle sedí) , to se na sériový auto střední třídy jen tak nevidí.
//než jsem ho koupil, ležel jsem pár měsíců v testech "ojetin" a tam vyšel po Fordu Mondeo jako druhý nejlepší).
Chceš benzín (možnost LPG, výborná věc) nebo naftu? Souhlasím s Logoutem co se týče náhradních dílů. Poslední škodovka, na kterou jsou náhradní díly doslova za pusu je Felicia. Fabia je už někde úplně jinde. Vím z vlastní zkušenosti.
Dej mi vic parametru a na neco prijdeme ;-)
- benzin / nafta
- priblizny obsah???
- pozadavek na vykon? (ja treba bych pod 100k nesel :p)
- sedan / hatchback / coupe?
- max. stari vozu?
Ono kdyz chce clovek auto, tak si musi hodne veci rozmyslet ;)
- benzin / nafta
- priblizny obsah???
- pozadavek na vykon? (ja treba bych pod 100k nesel :p)
- sedan / hatchback / coupe?
- max. stari vozu?
Ono kdyz chce clovek auto, tak si musi hodne veci rozmyslet ;)
Mohu se jednoznacne pripojit na stranu Fordu.. tahle znacka patri mezi nejlepsi ojetiny na trhu vubec.. Focusy, Mondea, neni co resit.. neznicitelny auta, ktery vydrzej i jako jiz jete kusy..
Já osobně jsem blázen do 206 ky,takže já bych Ti doporučil tohle autíčko,dokonce i kamarádka mi dala za pravdu a místo A3 ky s ní jdu koupit 206 ku GTI 2.0 100kW,už jsme měli dokonce i zkušební jízdu a to se opravdu nedá srovnat s mou 1.1
Je to opravdu neskutečný zážitek,který člověka přivádí do takové extáze :)
Ještě potom nějaké černé folie a bude to teprve ono
Je to opravdu neskutečný zážitek,který člověka přivádí do takové extáze :)
Ještě potom nějaké černé folie a bude to teprve ono
Heleďte, přestaňte házet autama, než se vyjádří, co od toho chce :-) - viz taky iceův příspěvek. Jinak s focusem bych souhlasil :-) - sám mam mondeo a jsem spokojenej a focus je ještě spolehlivější koupě... Ale ať se nejdřív vyjádří, třeba chce kabriolet...
PS: Ale zas aby ses nebál, třeba benzín/nafta Ti poradíme, když řekneš co od auta čekáš a kolik chceš najezdit...
PS: Ale zas aby ses nebál, třeba benzín/nafta Ti poradíme, když řekneš co od auta čekáš a kolik chceš najezdit...
[QUOTE=ice_d;219292]Dej mi vic parametru a na neco prijdeme ;-)
- benzin / nafta
- priblizny obsah???
- pozadavek na vykon? (ja treba bych pod 100k nesel :p)
- sedan / hatchback / coupe?
- max. stari vozu?
Ono kdyz chce clovek auto, tak si musi hodne veci rozmyslet ;)[/QUOTE]
Rozhodně benzín, naftu bych přežil taky, ale benzínový motory mám raději. Výkon by byl dobrý tak kolem těch 100 koní. Maximální stáří? Jak hranici beru čtyři až pět let. Měl bych to auto spíš na ježdění po městě a o víkendu na dálnici, když bych vyrazil někam na výlety a podobně. Mám radši trochu sportovnější jízdu (Hyundai Coupé je moje láska z práce :-) ), takže by mělo sedět pořádně na silnici. Může to být i menší, protože v tom budu jezdit převážně sám nebo ve dvou lidech.
- benzin / nafta
- priblizny obsah???
- pozadavek na vykon? (ja treba bych pod 100k nesel :p)
- sedan / hatchback / coupe?
- max. stari vozu?
Ono kdyz chce clovek auto, tak si musi hodne veci rozmyslet ;)[/QUOTE]
Rozhodně benzín, naftu bych přežil taky, ale benzínový motory mám raději. Výkon by byl dobrý tak kolem těch 100 koní. Maximální stáří? Jak hranici beru čtyři až pět let. Měl bych to auto spíš na ježdění po městě a o víkendu na dálnici, když bych vyrazil někam na výlety a podobně. Mám radši trochu sportovnější jízdu (Hyundai Coupé je moje láska z práce :-) ), takže by mělo sedět pořádně na silnici. Může to být i menší, protože v tom budu jezdit převážně sám nebo ve dvou lidech.
[QUOTE=fanynek;219268]Kdybych ti měl s klidným srdcem poradit, jaké auto, tak z mnoha hledisek (kvalita zpracování, pohodlí, jízdní vlastnosti, cena ND, servis) bych ti doporučil Ford Focus 1,6i Zetec kombi 2003 a novější.
Měl jsem asi 5 aut, ale tohle je fakt v pohodě. Sice to není letadlo, ale vozím v tom rodinu+psa+kola :D a no problém. Vyloženě univerzální vozítko.
A jak má vyladěnej podvozek (skvěle sedí) , to se na sériový auto střední třídy jen tak nevidí.
//než jsem ho koupil, ležel jsem pár měsíců v testech "ojetin" a tam vyšel po Fordu Mondeo jako druhý nejlepší).[/QUOTE]
O Focusu taky dost uvažuju. Měl ho táta jako služební a jezdilo se s ním fakt dobře. Mám ještě pár favoritů, ale je to spíš z kategorie menších aut....jedno z nich je třeba Getz s 1.4 motorem (nesmějte se mi :-) )...vzhledem k mému současnému zaměstnavateli by to bylo docela výhodný kvůli náhradním dílům, servisu a tak...poslední týden s ním jezdím každý den a do města je to docela přijemný.
// jako Focus je zatím hlavní favorit
Měl jsem asi 5 aut, ale tohle je fakt v pohodě. Sice to není letadlo, ale vozím v tom rodinu+psa+kola :D a no problém. Vyloženě univerzální vozítko.
A jak má vyladěnej podvozek (skvěle sedí) , to se na sériový auto střední třídy jen tak nevidí.
//než jsem ho koupil, ležel jsem pár měsíců v testech "ojetin" a tam vyšel po Fordu Mondeo jako druhý nejlepší).[/QUOTE]
O Focusu taky dost uvažuju. Měl ho táta jako služební a jezdilo se s ním fakt dobře. Mám ještě pár favoritů, ale je to spíš z kategorie menších aut....jedno z nich je třeba Getz s 1.4 motorem (nesmějte se mi :-) )...vzhledem k mému současnému zaměstnavateli by to bylo docela výhodný kvůli náhradním dílům, servisu a tak...poslední týden s ním jezdím každý den a do města je to docela přijemný.
// jako Focus je zatím hlavní favorit
No, focus myslim Tvoje požadavky splňuje dobře. Pokud by sis chtěl opravdu zajezdit, tak zajímavý je todle:
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6646536
ale náklady na poviný ručení i benzín budou trochu větší.
Pokud bys chtěl držák, tak by možná stála za úvahu Mazda 323, např.
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6903540
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6646536
ale náklady na poviný ručení i benzín budou trochu větší.
Pokud bys chtěl držák, tak by možná stála za úvahu Mazda 323, např.
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6903540
Osobně bych nedoporučil škodovku, možná se někoho dotknu, ale jsou to sračky a neskutečně se serou. A ten jejich servis, min. v našem městě je OKIM a ještě jeden a hrůůůůza. :(
Osobně bych vzal Forda, to jsou celkem držáky auta. A když tu nadlo na Focuse, tak určitě jeho. Jelikož jsem jej ještě nedávno měli, tak musím říci, že to bylo jedno z nejlepších aut. Měli jsme 1.6 benzín z roku 03 a max. spokojen. Teď nedávno jsme jej prodali kolem 150k, ale měl už dosti najeto...180k...ale šlapal stále krásně. Jo, tohodle auta bych se nebál. :)
Osobně bych vzal Forda, to jsou celkem držáky auta. A když tu nadlo na Focuse, tak určitě jeho. Jelikož jsem jej ještě nedávno měli, tak musím říci, že to bylo jedno z nejlepších aut. Měli jsme 1.6 benzín z roku 03 a max. spokojen. Teď nedávno jsme jej prodali kolem 150k, ale měl už dosti najeto...180k...ale šlapal stále krásně. Jo, tohodle auta bych se nebál. :)
Jojo - když se srovná focus a škodovka za stejnou cenu, tak to je úplně jasný... Za cenu focuse člověk sežene max stejně starou fabii, což je auto o třídu níž...
150K Co treba Mercedes Benz E-trida W210? Ale pocitej, ze do kazdyho auta nejaky penizky nacpes hned po koupi (nebo bys aspon mel) - filtry, oleje a neco, co se zakonite vysype. Vyse zminene Ecko uservisujes ve znackovym servise i z rozpoctu studenta. kdyz koupis kombik, mas nejvetsi kufr ve tride (tehdy).
inzerat treba tady: http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6941112
inzerat treba tady: http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6941112
Zatím vede Focus. Byla to první volba, tak u ní asi zůstanu. I když ten Mercedes taky nevypadá vůbec špatně. Jako je mi jasné , že nějaké peníze hned nějaké po koupi investovat musím.Nevěřím úplně servisu, když mi bude tvrdit, že vše vyměnili.
Ještě jenom dotaz máte někdo zkušenosti se Seatem Leonem, myslím tu předchozí generaci?
Ještě jenom dotaz máte někdo zkušenosti se Seatem Leonem, myslím tu předchozí generaci?
Hezký auto :-) ale slušelo by se připomenout, že je starší (ale zas je to mercedes ještě z konce doby, než se začaly meďáci kazit :-)) a je to diesel, takže hrozí investice do vstřiků apod (i když riziko je daleko menší než např. TDCI mondea).
Asi pokud dokážeš ocenit meďáka, tak to může bejt auto pro Tebe, ale vzhledem k stáří a nepříliš věrohodnýmu kilometrovýmu průběhu (kdo si kupuju dýzl, aby najel za deset let 200.000? - i když prej benzíny se meďáku tak nepovedly, takže si asi víc lidí kupovalo nafťáka) by to chtělo mít s sebou rozhodně mechanika nebo aspoň člověka, co tomu hodně rozumí.
Další věc, s kterou bys musel počítat, je velký povinný ručení. Takže nevim, jestli bych ho pro normálního člověka doporučil - ale fajnšmekr ho určitě ocení :-)
Ještě k těm nacpanejm penězům: pokud nekoupíš auto s rozvodama poháněnejma řetězem, a nebudeš mít stoprocentní jistotu že ty rozvody jsou vyměněný (např. že zavoláš se zeptat do servisu, ve kterym je prej měnily), tak musíš počítat výměnu rozvodů (rádově něco přes pět tisíc) - za jistotu, že ti řemen nepraskne a neodepíšeš motor to stojí.
Asi pokud dokážeš ocenit meďáka, tak to může bejt auto pro Tebe, ale vzhledem k stáří a nepříliš věrohodnýmu kilometrovýmu průběhu (kdo si kupuju dýzl, aby najel za deset let 200.000? - i když prej benzíny se meďáku tak nepovedly, takže si asi víc lidí kupovalo nafťáka) by to chtělo mít s sebou rozhodně mechanika nebo aspoň člověka, co tomu hodně rozumí.
Další věc, s kterou bys musel počítat, je velký povinný ručení. Takže nevim, jestli bych ho pro normálního člověka doporučil - ale fajnšmekr ho určitě ocení :-)
Ještě k těm nacpanejm penězům: pokud nekoupíš auto s rozvodama poháněnejma řetězem, a nebudeš mít stoprocentní jistotu že ty rozvody jsou vyměněný (např. že zavoláš se zeptat do servisu, ve kterym je prej měnily), tak musíš počítat výměnu rozvodů (rádově něco přes pět tisíc) - za jistotu, že ti řemen nepraskne a neodepíšeš motor to stojí.
Jj, presne tak. Mercedes je Dobrej +/- do W124 a W210... pak dlouho tragedie, krome SL a S tridy. Darit se jim zacina zase az ted, nova C trida je uplne bozi, novy Ecko bude imho taky - MB si na nem dal sakra zalezet, aby si napravil reputaci.
Investice do vstriku a tesneni samozrejme hrozi - a taky nastane, ale neni to zas takova silena rana a je dobry na to uplne nekaslat, ale da se koupit treba i benzin. Nebyly to spatny motory, sam mam benzin (rv95), protoze nerad naftu :-). Povinny ruceni. Pokud ma bonusy a pujde treba do Uniquy, tak si myslim, ze trilitr pojisti kolem 5-6K rocne (ted platim v kooperative 6K za 2.0), coz imho neni zly. E tridu utahne i 4 valec, ale 6 valec je samozrejme lepsi.
koncernovky bych asi vynechal uplne. lidi na ty auta kaslou, konstrukcne jsou navrzeny k preziti zaruky...
Investice do vstriku a tesneni samozrejme hrozi - a taky nastane, ale neni to zas takova silena rana a je dobry na to uplne nekaslat, ale da se koupit treba i benzin. Nebyly to spatny motory, sam mam benzin (rv95), protoze nerad naftu :-). Povinny ruceni. Pokud ma bonusy a pujde treba do Uniquy, tak si myslim, ze trilitr pojisti kolem 5-6K rocne (ted platim v kooperative 6K za 2.0), coz imho neni zly. E tridu utahne i 4 valec, ale 6 valec je samozrejme lepsi.
koncernovky bych asi vynechal uplne. lidi na ty auta kaslou, konstrukcne jsou navrzeny k preziti zaruky...
Nevím co většína mate proti škoda. Zatím jsme měli auta jen od nich a jezdila bezproblémů a dobře. Jedna se o škoda 100,120,Felicie, Fabia sedan 1.9SDi, fabia hatchback 1.4TDi . Je sice pravda že mají vyšší cenu nahr. dílů. Čemuž jsme se přesvedčili. Když do nás zezadu vpalil opel corsa. Bylo to ještě za Felicie a auto bylo po nehode uplne bez kufru. A oprava tehdy stala 100k a auto sme kupovali za 150k . To je jediná nevýhoda škody. Jinak to jsou super auta. Za slušny peníze (bohužel slušné peníze ne u nás :( ).
Proti koncernu - no asi dvě věci. První je, že spousta lidí má zafixovaný auto = škoda. Druhá věc je, že díky tomu jsou škodovky v ČR dost předražený. Viz srovnání - za stejný peníze jako focus je fabia (obojí ojeté) - přičemž focus je jedno z největších aut z nižší střední, zatímco fabia patří do malejch aut (dospělej člověk se dozadu moc nevejde), byť kufr v kombíku má vcelku velkej.
Jinak jsou to IMHO relativně slušný auta (ale rozhodně ne špička) co se týče kvality, který se svym zaměřenim díky velkýmu kufru vcelku trefujou na běžnýho českýho uživatele. Bohužel díky tomu zas trpěj jejich jízdní vlastnosti kvůli velkejm převisům. Nejhorší je ale poměrně zoufalá nabídka motorů. Teda s výjimkou novejch TSI motorů, ale u těch je zas s těma všema turbama a kompresorama dost otázka životnost - sou tu moc krátce na to, aby je šlo chválit...
Jinak jsou to IMHO relativně slušný auta (ale rozhodně ne špička) co se týče kvality, který se svym zaměřenim díky velkýmu kufru vcelku trefujou na běžnýho českýho uživatele. Bohužel díky tomu zas trpěj jejich jízdní vlastnosti kvůli velkejm převisům. Nejhorší je ale poměrně zoufalá nabídka motorů. Teda s výjimkou novejch TSI motorů, ale u těch je zas s těma všema turbama a kompresorama dost otázka životnost - sou tu moc krátce na to, aby je šlo chválit...
[QUOTE=ice_d;219292]ja treba bych pod 100k nesel :p[/QUOTE] Já bych to zas tak negeneralizoval bez kontextu s váhou^^
[QUOTE=elpsycho;219599]Já bych to zas tak negeneralizoval bez kontextu s váhou^^[/QUOTE]
Tak ocekavam nejakou prumernou vahu 1000-1300kg, ne nejakoej dvoutunovej kolos :D Mych 140k na 1100kg mi prijde dostacujici :D
Tohle bych si nechal libit :D
http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/inzerce/osobni-auto/Hyundai/Coupe-2.0-AKCE-19-Sportovni-Kupe-122702870801466191.html
Tak ocekavam nejakou prumernou vahu 1000-1300kg, ne nejakoej dvoutunovej kolos :D Mych 140k na 1100kg mi prijde dostacujici :D
Tohle bych si nechal libit :D
http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/inzerce/osobni-auto/Hyundai/Coupe-2.0-AKCE-19-Sportovni-Kupe-122702870801466191.html
[QUOTE=Withman;219439]Osobně bych nedoporučil škodovku, možná se někoho dotknu, ale jsou to sračky a neskutečně se serou...[/QUOTE]
To máš z osobní zkušenosti, nebo jsi to jenom tak plácl, aby řeč nestála?
To máš z osobní zkušenosti, nebo jsi to jenom tak plácl, aby řeč nestála?
[QUOTE=grapherX;219563]Nevím co většína mate proti škoda. ... Jedna se o škoda 100,120,Felicie, Fabia sedan 1.9SDi, fabia hatchback 1.4TDi .[/QUOTE]
[QUOTE=Alf;219935]To máš z osobní zkušenosti, nebo jsi to jenom tak plácl, aby řeč nestála?[/QUOTE]
No, osobně fakt nejsem expert na auta, ale pokud se nepletu, Škoda 120 jako model měla 26 výjimek z technické kontroly, aby vůbec mohla být vpuštěna na cesty. Náhradní díly na ta auta jsou nepřiměřeně drahé ( na to, že jde o auta vyráběná u nás ), o kvalitě bych z vlastní zkušenosti taky polemizoval ( matka má Feldu z 96. ( tuším ), otec Toyotu Corollu z 91. a řídil jsem i nějakou dobu Citroën Saxo ( nevím, jak staré, ale taky dost, určitě starší, než Felícka ) a v dnešní době mám možnost celkem často řídit ZX z 96. ). Například "vícestupňové" pedály u Felicie, tím myšleno naprostá nemožnost sešlápnout jakýkoliv pedál, hlavně spojkový, plynule je fakt zabiják jakéhokoliv požitku z jízdy.
Krom toho nelíbí se mi ani cenová politika, v době, kdy ostatní automobilky zlevňovaly o 100 až 250 tisíc, Škoda dala slevy maximálně 50 tisíc...
Jako spolujezdec sem tam jezdím i otcovým služebním Superbem, to už je celkem pohodlné auto, ale stálo 800 tisíc. Když mám 800 tisíc na auto, může mi někdo říct, proč si kupovat stále relativně nepohodlnou Škodovku, když si za tu cenu můžu koupit skoro cokoliv jiného ve stejné třídě? Řekl bych, že třeba Avensis od Toyoty strčí Superb do kapsy snad ve všech směrech ( především v pohodlí pro všechny cestující, včetně řidiče, dále pak taky v životnosti apod. ) a stojí srovnatelně tolik.
Pokud jde o moje skromné řidičské zkušenosti, Felicii bych vyhodnotil z těch 4 aut, co jsem řídil, jako jednoznačně nejhorší a nejnepohodlnější auto, byť má z těch všech nejsilnější motor. Toyota se mi řídí nejlíp, za ní pak ZXko a za ním to Saxo.
Doopravdy nutno říct, že ke koupi Škodovky mě moje zkušenosti vůbec nemotivují, takže milerád přitakám těm, kteří od Škodovek odrazují.
[QUOTE=Alf;219935]To máš z osobní zkušenosti, nebo jsi to jenom tak plácl, aby řeč nestála?[/QUOTE]
No, osobně fakt nejsem expert na auta, ale pokud se nepletu, Škoda 120 jako model měla 26 výjimek z technické kontroly, aby vůbec mohla být vpuštěna na cesty. Náhradní díly na ta auta jsou nepřiměřeně drahé ( na to, že jde o auta vyráběná u nás ), o kvalitě bych z vlastní zkušenosti taky polemizoval ( matka má Feldu z 96. ( tuším ), otec Toyotu Corollu z 91. a řídil jsem i nějakou dobu Citroën Saxo ( nevím, jak staré, ale taky dost, určitě starší, než Felícka ) a v dnešní době mám možnost celkem často řídit ZX z 96. ). Například "vícestupňové" pedály u Felicie, tím myšleno naprostá nemožnost sešlápnout jakýkoliv pedál, hlavně spojkový, plynule je fakt zabiják jakéhokoliv požitku z jízdy.
Krom toho nelíbí se mi ani cenová politika, v době, kdy ostatní automobilky zlevňovaly o 100 až 250 tisíc, Škoda dala slevy maximálně 50 tisíc...
Jako spolujezdec sem tam jezdím i otcovým služebním Superbem, to už je celkem pohodlné auto, ale stálo 800 tisíc. Když mám 800 tisíc na auto, může mi někdo říct, proč si kupovat stále relativně nepohodlnou Škodovku, když si za tu cenu můžu koupit skoro cokoliv jiného ve stejné třídě? Řekl bych, že třeba Avensis od Toyoty strčí Superb do kapsy snad ve všech směrech ( především v pohodlí pro všechny cestující, včetně řidiče, dále pak taky v životnosti apod. ) a stojí srovnatelně tolik.
Pokud jde o moje skromné řidičské zkušenosti, Felicii bych vyhodnotil z těch 4 aut, co jsem řídil, jako jednoznačně nejhorší a nejnepohodlnější auto, byť má z těch všech nejsilnější motor. Toyota se mi řídí nejlíp, za ní pak ZXko a za ním to Saxo.
Doopravdy nutno říct, že ke koupi Škodovky mě moje zkušenosti vůbec nemotivují, takže milerád přitakám těm, kteří od Škodovek odrazují.
Staci sednout do par aut stejne cenove kategorie a je videt ze je to porad skodovka:thumbdown. At uz proti fabii, oktavce nebo superbu najdes za tu samou cenu mnohem lepsi auta.
Clovek si musi ujasnit par veci, hlavne k comu to auto bude sluzit. Ci na bezne jazdenie, alebo aj na "frajerinu". Najlepsie to sformuloval Ice_d. Este by som doplnil
- pouzitie v meste/dialkove trasy
- moznost pripadneho zabudovania plynu
- cena ND
- "rebricek" kradnutia daneho vozidla/znacky
Ak aj ma na to 150 tisic, tak moze kludne kupit auto aj za 80 tisic a zvysok penazi vrazit do pripadnej opravy alebo upravy.
Moja skusenost: pred rokom som zhanal nejake prijatelne auto do rodiny. Chystali sme sa v lete na dovolenku. Par mesiacov som prechadzal autobazary, rozne fora na internete. Uplnou nahodou som sa dozvedel, ze kamarat predava Hyundai Lantra Combi.
V prvom momente som sa zhrozil ked som ho uvidel, pretoze 11-rocne auto neladilo so sucasnymi trendami a 120 000 najazdenych km sa mi zdalo vela. Cena bola 50 000 Sk. Dal mi ho na dva tyzdne na vyskusanie a bol som milo prekvapeny. 2-litrovy motor s vykonom 140 koni bol prekvapivo pruzny, dostal ma z hocijakej neprijemnej situacie. Akceleracia vyborna, motor tichy, jazdne vlastnosti nadpriemerne. Za tyzden jazdenia som sa do neho normalne zamiloval. Rozhodol som sa teda pre kupu a kamarat este znizil cenu na 40 000. Pred dovolenkou som ho nechal skontrolovat, vymenil som predne vokajsie klby (kazdy ma vysiel na 2200 Sk, original by stal skoro 7 000), nove letne pneu Kleber za 5500 Sk, folie na zadne skla za 3500 Sk.
Na dovolenke som za dva tyzdne prejazdil 6000 km cez celu Europu az do Spanielska a naspat bez jedineho problemu, bez dolievania oleja, vody do chladica alebo inej naplne. Auto je fantasticky pohodlne, na dialnici som vacsinou jazdil v najrychlejsom pruhu spolu s vychytanymi znackami. 600 az 800 km trasy som zvladal bez nejakej vacsej unavy. Stvorclenna rodina sa zbalila do priestranneho kufra a ja som v pohode videl cez zadne sklo.
Je mi jasne, ze kazdy z nas ma nejaku oblubenu znacku a bude o jej kvalitach presviedcat aj o ostatnych. Mna Lantra ovsem prekvapila. Jej uzitkova hodnota je omnoho vyssia, v sucasnosti su v bazaroch tieto modely za 70 - 80 tisic. Lantry sa vlastne vobec nekradnu, co sa neda povedat o inych znackach, ktore su vyhladavane hlavne na nahradne diely. Ide si ju tiez kupovat moj kamos, nakolko parkrat som mu svoju pozical. Bude v nej mat ale uz zabudovany splynovac.
Zaverom teda tolko. Ked som pred rokom hladal auto, tiez som sa zamyslal nad Octaviou, Seatom,..., samozrejme ojazdenymi. Neviem, ako by mi posluzili na dovolenke a vlastne az do dnesnych dni. Neviem ci tak ako spominana Lantra.
- pouzitie v meste/dialkove trasy
- moznost pripadneho zabudovania plynu
- cena ND
- "rebricek" kradnutia daneho vozidla/znacky
Ak aj ma na to 150 tisic, tak moze kludne kupit auto aj za 80 tisic a zvysok penazi vrazit do pripadnej opravy alebo upravy.
Moja skusenost: pred rokom som zhanal nejake prijatelne auto do rodiny. Chystali sme sa v lete na dovolenku. Par mesiacov som prechadzal autobazary, rozne fora na internete. Uplnou nahodou som sa dozvedel, ze kamarat predava Hyundai Lantra Combi.
V prvom momente som sa zhrozil ked som ho uvidel, pretoze 11-rocne auto neladilo so sucasnymi trendami a 120 000 najazdenych km sa mi zdalo vela. Cena bola 50 000 Sk. Dal mi ho na dva tyzdne na vyskusanie a bol som milo prekvapeny. 2-litrovy motor s vykonom 140 koni bol prekvapivo pruzny, dostal ma z hocijakej neprijemnej situacie. Akceleracia vyborna, motor tichy, jazdne vlastnosti nadpriemerne. Za tyzden jazdenia som sa do neho normalne zamiloval. Rozhodol som sa teda pre kupu a kamarat este znizil cenu na 40 000. Pred dovolenkou som ho nechal skontrolovat, vymenil som predne vokajsie klby (kazdy ma vysiel na 2200 Sk, original by stal skoro 7 000), nove letne pneu Kleber za 5500 Sk, folie na zadne skla za 3500 Sk.
Na dovolenke som za dva tyzdne prejazdil 6000 km cez celu Europu az do Spanielska a naspat bez jedineho problemu, bez dolievania oleja, vody do chladica alebo inej naplne. Auto je fantasticky pohodlne, na dialnici som vacsinou jazdil v najrychlejsom pruhu spolu s vychytanymi znackami. 600 az 800 km trasy som zvladal bez nejakej vacsej unavy. Stvorclenna rodina sa zbalila do priestranneho kufra a ja som v pohode videl cez zadne sklo.
Je mi jasne, ze kazdy z nas ma nejaku oblubenu znacku a bude o jej kvalitach presviedcat aj o ostatnych. Mna Lantra ovsem prekvapila. Jej uzitkova hodnota je omnoho vyssia, v sucasnosti su v bazaroch tieto modely za 70 - 80 tisic. Lantry sa vlastne vobec nekradnu, co sa neda povedat o inych znackach, ktore su vyhladavane hlavne na nahradne diely. Ide si ju tiez kupovat moj kamos, nakolko parkrat som mu svoju pozical. Bude v nej mat ale uz zabudovany splynovac.
Zaverom teda tolko. Ked som pred rokom hladal auto, tiez som sa zamyslal nad Octaviou, Seatom,..., samozrejme ojazdenymi. Neviem, ako by mi posluzili na dovolenke a vlastne az do dnesnych dni. Neviem ci tak ako spominana Lantra.
OK, takze par poznamek k recenemu. Ford Focus je z pohledu cena vykon vcelku nesmyslna volba, protoze za ty prachy se da koupit po vsech strankach lepsi Mondeo. Navic mluvit o pohodli a dilenskem zpracovani u stareho Focusu je vcelku usmevne. Na Focusech je neprijemny i jejich kladny vztah ke korozi (hlavne dvere), coz sice neni nakladove vysoka polozka, ale je zbytecna pruda to resit.
Zminovany Ford Mondeo uz je lepsi volba, je to jedna z tradicnich ojetin. Auto rovnez neni prilis pohodlne coz je jednak dano tim, ze je to Ford a jednak tim, ze je na stredni tridu hodne uzke (na druhou stranu na delku je opravdu velkoryse). Vyhodou je velmi zajimava lozna plocha u kombiku, ktera pripomina mensi letiste. Nevyhodou je nabidka motoru, naprosta vetsina Fordu na trhu jsou naftaky, ktere nebrat, maji hodne problemu (u rocniku za udanou cenu). Z benzinu je slusna byt slaba 1.8cka, ale takrka vzdy bez vybavy jakozto zakladni motorace, dvoulitr je pomerne usporny a servisne nenarocny, nevyhodou je vysoka hlucnost a spotreba pri vyssich rychlostech dana pomerne nestastnym zprevodovanim jeho petistupnove prevodovky, dalsim problemem je, ze na trhu jich rozhodne neni prebytek a ceny byvaji spise vyssi, nejvyssim benzinem je 2.5V6 Duratec, neznicitelny motor, ale rozhodne nejede tak, jakou ma spotrebu. Na druhou stranu je to jediny benzin, ktery se da zalevno sehnat s dobrou vybavou.
Co se tyce alternativ. Tak Skoda Octavia nenadchne v nicem, ale ma smesne servisni naklady diky dilum, ktere nestoji skoro nic. Je pekne, ze tu nekteri predrecnici argumentuji cenami dilu v servisni siti Skoda, ovsem to je u auta za 150.000Kc vcelku irelevantni parametr. Dulezite je, ze s trochou znamosti lze u nas sehnat dily na jakoukoliv Skodovku za naprosto smesne ceny. Jednak jsou jich plne vrakace a jednak Pepa co dela v Boleslavi pronese pres vratnici cokoliv je potreba. Neznam jine auto na ktere se da jeste originalne zabalena vaha vzduchu sehnat za ctyri stovky. Navic Skodovky az na velmi ridke vyjimky netrpi na drahe zavady. Problemem Octavek je vsak zoufaly pomer cena/vykon pri nakupu ojetiny, i kdyz uz se to trochu zlepsilo.
Dalsi cenove zajimavejsi alternativou je Opel Vectra, designove nezajimave, velice podcenovane auto nabidne velmi solidni techniku, spolehlivost, rozumne ceny dilu, casto velmi dobrou vybavu a to za vyslovene smesne ceny. Proti Mondeu je Vectra pohodlnejsi, podobne spolehliva, v prumeru lepe vybavena, s lepsi bezpecnosti a za nizsi cenu. Z benzinovych motoru je nejlepsi volbou asi bezproblemovy 2.2, ktery slusne jede, rozumne zere a nekazi se.
Co se tyce pomeru cena/vykon nemuzeme zapomenout na proklinanou Lagunu II, jejichz spolehlivost a neoblibenost srazila ceny skoro na nulu. Za ty penize nelze sehnat modernejsi, bezpecnejsi, pohodlnejsi a vybavenejsi vozidlo. Laguna II nabidne opravdu hodne a vetsina notorickych problemu techto aut uz je dneska resitelna a casto ostatne i vyresena predchozimi majiteli. Z motoru je nejlepsi volba asi 1.9dci (u Renaultu moc nema smysl resit benziny), ktery sice trpi na turba, cerpadla, ponekud i na vstriky a elektroniku, nicmene to vsechno se da resit za snesitelne penize a odmenou je velmi tichy chod, solidni vykon a vyborna spotreba. Laguna II by rovnez byla za tyhle penize nejmladsi a cim novejsi rocnik tim mene problemu. Dulezite je se vyhnout 2.2dci, coz jsou motory se kterymi jsou notoricke, velmi drahe problemy.
Zminovany Ford Mondeo uz je lepsi volba, je to jedna z tradicnich ojetin. Auto rovnez neni prilis pohodlne coz je jednak dano tim, ze je to Ford a jednak tim, ze je na stredni tridu hodne uzke (na druhou stranu na delku je opravdu velkoryse). Vyhodou je velmi zajimava lozna plocha u kombiku, ktera pripomina mensi letiste. Nevyhodou je nabidka motoru, naprosta vetsina Fordu na trhu jsou naftaky, ktere nebrat, maji hodne problemu (u rocniku za udanou cenu). Z benzinu je slusna byt slaba 1.8cka, ale takrka vzdy bez vybavy jakozto zakladni motorace, dvoulitr je pomerne usporny a servisne nenarocny, nevyhodou je vysoka hlucnost a spotreba pri vyssich rychlostech dana pomerne nestastnym zprevodovanim jeho petistupnove prevodovky, dalsim problemem je, ze na trhu jich rozhodne neni prebytek a ceny byvaji spise vyssi, nejvyssim benzinem je 2.5V6 Duratec, neznicitelny motor, ale rozhodne nejede tak, jakou ma spotrebu. Na druhou stranu je to jediny benzin, ktery se da zalevno sehnat s dobrou vybavou.
Co se tyce alternativ. Tak Skoda Octavia nenadchne v nicem, ale ma smesne servisni naklady diky dilum, ktere nestoji skoro nic. Je pekne, ze tu nekteri predrecnici argumentuji cenami dilu v servisni siti Skoda, ovsem to je u auta za 150.000Kc vcelku irelevantni parametr. Dulezite je, ze s trochou znamosti lze u nas sehnat dily na jakoukoliv Skodovku za naprosto smesne ceny. Jednak jsou jich plne vrakace a jednak Pepa co dela v Boleslavi pronese pres vratnici cokoliv je potreba. Neznam jine auto na ktere se da jeste originalne zabalena vaha vzduchu sehnat za ctyri stovky. Navic Skodovky az na velmi ridke vyjimky netrpi na drahe zavady. Problemem Octavek je vsak zoufaly pomer cena/vykon pri nakupu ojetiny, i kdyz uz se to trochu zlepsilo.
Dalsi cenove zajimavejsi alternativou je Opel Vectra, designove nezajimave, velice podcenovane auto nabidne velmi solidni techniku, spolehlivost, rozumne ceny dilu, casto velmi dobrou vybavu a to za vyslovene smesne ceny. Proti Mondeu je Vectra pohodlnejsi, podobne spolehliva, v prumeru lepe vybavena, s lepsi bezpecnosti a za nizsi cenu. Z benzinovych motoru je nejlepsi volbou asi bezproblemovy 2.2, ktery slusne jede, rozumne zere a nekazi se.
Co se tyce pomeru cena/vykon nemuzeme zapomenout na proklinanou Lagunu II, jejichz spolehlivost a neoblibenost srazila ceny skoro na nulu. Za ty penize nelze sehnat modernejsi, bezpecnejsi, pohodlnejsi a vybavenejsi vozidlo. Laguna II nabidne opravdu hodne a vetsina notorickych problemu techto aut uz je dneska resitelna a casto ostatne i vyresena predchozimi majiteli. Z motoru je nejlepsi volba asi 1.9dci (u Renaultu moc nema smysl resit benziny), ktery sice trpi na turba, cerpadla, ponekud i na vstriky a elektroniku, nicmene to vsechno se da resit za snesitelne penize a odmenou je velmi tichy chod, solidni vykon a vyborna spotreba. Laguna II by rovnez byla za tyhle penize nejmladsi a cim novejsi rocnik tim mene problemu. Dulezite je se vyhnout 2.2dci, coz jsou motory se kterymi jsou notoricke, velmi drahe problemy.
[QUOTE=Alf;219935]To máš z osobní zkušenosti, nebo jsi to jenom tak plácl, aby řeč nestála?[/QUOTE]
To mám bohužel z osobní zkušenosti. A nezakládám to na jednom příkladě.
To mám bohužel z osobní zkušenosti. A nezakládám to na jednom příkladě.
[QUOTE=Intri;219942]Jako spolujezdec sem tam jezdím i otcovým služebním Superbem, to už je celkem pohodlné auto, ale stálo 800 tisíc. Když mám 800 tisíc na auto, může mi někdo říct, proč si kupovat stále relativně nepohodlnou Škodovku, když si za tu cenu můžu koupit skoro cokoliv jiného ve stejné třídě? Řekl bych, že třeba Avensis od Toyoty strčí Superb do kapsy snad ve všech směrech ( především v pohodlí pro všechny cestující, včetně řidiče, dále pak taky v životnosti apod. ) a stojí srovnatelně tolik.[/QUOTE]
Avensis nema v pohodli zadnou nadeji proti Superbu. Ma naprosto zoufale zakladni sedacky, ktere se nedokazi rovnat tem v Superbu prevzatym z Passatu, ktery je vzdycky mel vcelku pouzitelne. Jedine alespon trochu rozumne, byt velikosti nepresvedcive sedacky v Avensisu jsou ty kozene (jsou kupodivu jine nez latkove), ale kolik Avensisu je v kuzi a po faceliftu uz se u nas kozene Avensisy vubec neprodavaly. Spolehlivost Avensisu byla primarne dana tim, ze krome bezpecnosti a sloziteho podvozku je to auto technicky na urovni devadesatych let postavene na desetileti overenych technologiich. I proti Superbu I, ktery rozhodne nebyl zadnym technickym vykrikem jsa postaven na platforme Passat B6, je Avensis technicky jednodussi auto. Vyhodou Avensisu II je velky vnitrni prostor dany tim, ze vuz je konstruovan spise jako MPV nez jako sedan, s vysokym posezem a vyskou karoserie, coz dohromady zvetsuje misto pro posadku.
Co se tyce spolehlivosti tak Avensis II uz je v obdobi optimalizace nakladu a presouvani vyroby do Evropy, ktere postihly kdysi nespornou kvalitu a spolehlivost Toyot. Je to stale slusne auto, ale uz zadny zazrak.
Avensis nema v pohodli zadnou nadeji proti Superbu. Ma naprosto zoufale zakladni sedacky, ktere se nedokazi rovnat tem v Superbu prevzatym z Passatu, ktery je vzdycky mel vcelku pouzitelne. Jedine alespon trochu rozumne, byt velikosti nepresvedcive sedacky v Avensisu jsou ty kozene (jsou kupodivu jine nez latkove), ale kolik Avensisu je v kuzi a po faceliftu uz se u nas kozene Avensisy vubec neprodavaly. Spolehlivost Avensisu byla primarne dana tim, ze krome bezpecnosti a sloziteho podvozku je to auto technicky na urovni devadesatych let postavene na desetileti overenych technologiich. I proti Superbu I, ktery rozhodne nebyl zadnym technickym vykrikem jsa postaven na platforme Passat B6, je Avensis technicky jednodussi auto. Vyhodou Avensisu II je velky vnitrni prostor dany tim, ze vuz je konstruovan spise jako MPV nez jako sedan, s vysokym posezem a vyskou karoserie, coz dohromady zvetsuje misto pro posadku.
Co se tyce spolehlivosti tak Avensis II uz je v obdobi optimalizace nakladu a presouvani vyroby do Evropy, ktere postihly kdysi nespornou kvalitu a spolehlivost Toyot. Je to stale slusne auto, ale uz zadny zazrak.
Ne321: Tak nevim, ale s dost věcma bych dost zásadně nesouhlasil.
Problém s korozí měly focusy I, focus II už s ní netrpí. Nejlepší motor k focusu je IMHO 1.6, síly má dost a oproti 1.8 moc nezaostává a má daleko lepší spotřebu. Shodujou se se mnou jak lidi, co maj focuse, tak i recenze:
http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=649
Naopak 1.8 je poměrně nedodporučovaná - víc žere a nic za to.
Co se týče nafťáku, tak tam si to IMHO opravdu pleteš - právě focusy měly naftu od PSA, což jsou suveréně nejlepší nafťáky tý doby a hlavně držáky. Naprosto netrpěly problémama se vstřikama. Jediná hrozící investice oproti benzínu je zanesenej ERG ventil
(ale jsou i šikulové, co ho odpojej úplně a jezdí to taky). Focus v naftě neni vůbec špatná volba.
http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Ford-Focus-18-TDCi-dobra-volba-velky-test/Vnitrni-a-zavazadlovy-prostor-motor-odhlucneni-spotreba/sc-132-sr-1-a-3326-ch-20692/default.aspx
Naopak problémy s dieslem měly mondea a to je důvod, proč je jeich cena tak blízko focusům. Protože člověk může počítat s dalšíma tisícema, který narve do vstřiků. (Benzín u mondea je taky trochu problémovej, 1.8 je na těžký mondeo už dost málo,
1.8Sci se zaprvý nedá sehnat, zadruhý je prej dost poruchová).
Když jsem kupoval před dvěma rokama auto, taky jsem vybral nakonec mondeo - ale rozhodně bych nekoupil jakýkoli, který nebylo vyrobený v 2004 (max na konci 2003) či pozdějc, kdy se dramaticky zlepšila kvalita vstřiků. Problém je, že tydle ročníky už dost překračujou 150.000 - a jít do ročníku 2003 bych dost nedoporučoval (leda s naprosto jistě potvrzenou kompletní výměnou vstřiků, nebo s tim, že si necham v rezervě 20000 na vstřiky - i když ty se snad už daj sehnat levnějc. Doufam, taky mě to možná čeká...).
Takže - pokud někdo kupuje focus - tak by se měl nad mondeem zamyslet - pokud má
ale na novější ročníky, což tendle případ neni. Navíc další peníze sežere rozdíl v provozních nákladech - Mondeo se většinou sežene v 2.0 TDCI, který má větší povinný ručení než focus 1.6.
---
Levný náhradní díly na škodovku - stokrát omýlaná pohádka. Možná dostupnjší na vrakáči - ale ne každej má čas hledat na vrkáčích a naopak zrovna focus je tak častý auto, že i na něj je na vrakáčích dílů dostatek. A spolehlivost kodovky je IMHO taky dost mýtus - viz např. Whitmann. Ne že by to byla katastrofa, ale ani nic extra.
---
Renault. No nevim, kolísavost kvality francouzskejch aut by mě od koupě dost odradila (obzvlášť, když nestojej míň než jiný spolehlivější značky). Předchozí majitel sice moh vychytat mouchy, ale taky moh radši auto prodat, než by se stim furt... otravoval a
spousta "oprav" se dělá jak - vymění se díl za novej - a kde je záruka, že ten novej má lepší kvalitu než ten původní?
---
Souhlasit bych moh s tim, že superb je přecijenom větší než avensis. Vzhledem k tomu, že se zatim ale nedělá v kombi, tak je to aspoň pro mě dost nekoupitelný auto....
------------
EditorPO:
11-rocne auto neladilo so sucasnymi trendami a 120 000 naježděnějch km hodně?
10.000 ročně IMHO neni extra nájezd, já bych tomu teda spíš nevěřil, IMHO to může bejt o dost víc - obzvlášť jestli bylo třeba měnit věci na nápravě... Nicméně cena to byla i tak dobrá a ať slouží :-)
Problém s korozí měly focusy I, focus II už s ní netrpí. Nejlepší motor k focusu je IMHO 1.6, síly má dost a oproti 1.8 moc nezaostává a má daleko lepší spotřebu. Shodujou se se mnou jak lidi, co maj focuse, tak i recenze:
http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=649
Naopak 1.8 je poměrně nedodporučovaná - víc žere a nic za to.
Co se týče nafťáku, tak tam si to IMHO opravdu pleteš - právě focusy měly naftu od PSA, což jsou suveréně nejlepší nafťáky tý doby a hlavně držáky. Naprosto netrpěly problémama se vstřikama. Jediná hrozící investice oproti benzínu je zanesenej ERG ventil
(ale jsou i šikulové, co ho odpojej úplně a jezdí to taky). Focus v naftě neni vůbec špatná volba.
http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Ford-Focus-18-TDCi-dobra-volba-velky-test/Vnitrni-a-zavazadlovy-prostor-motor-odhlucneni-spotreba/sc-132-sr-1-a-3326-ch-20692/default.aspx
Naopak problémy s dieslem měly mondea a to je důvod, proč je jeich cena tak blízko focusům. Protože člověk může počítat s dalšíma tisícema, který narve do vstřiků. (Benzín u mondea je taky trochu problémovej, 1.8 je na těžký mondeo už dost málo,
1.8Sci se zaprvý nedá sehnat, zadruhý je prej dost poruchová).
Když jsem kupoval před dvěma rokama auto, taky jsem vybral nakonec mondeo - ale rozhodně bych nekoupil jakýkoli, který nebylo vyrobený v 2004 (max na konci 2003) či pozdějc, kdy se dramaticky zlepšila kvalita vstřiků. Problém je, že tydle ročníky už dost překračujou 150.000 - a jít do ročníku 2003 bych dost nedoporučoval (leda s naprosto jistě potvrzenou kompletní výměnou vstřiků, nebo s tim, že si necham v rezervě 20000 na vstřiky - i když ty se snad už daj sehnat levnějc. Doufam, taky mě to možná čeká...).
Takže - pokud někdo kupuje focus - tak by se měl nad mondeem zamyslet - pokud má
ale na novější ročníky, což tendle případ neni. Navíc další peníze sežere rozdíl v provozních nákladech - Mondeo se většinou sežene v 2.0 TDCI, který má větší povinný ručení než focus 1.6.
---
Levný náhradní díly na škodovku - stokrát omýlaná pohádka. Možná dostupnjší na vrakáči - ale ne každej má čas hledat na vrkáčích a naopak zrovna focus je tak častý auto, že i na něj je na vrakáčích dílů dostatek. A spolehlivost kodovky je IMHO taky dost mýtus - viz např. Whitmann. Ne že by to byla katastrofa, ale ani nic extra.
---
Renault. No nevim, kolísavost kvality francouzskejch aut by mě od koupě dost odradila (obzvlášť, když nestojej míň než jiný spolehlivější značky). Předchozí majitel sice moh vychytat mouchy, ale taky moh radši auto prodat, než by se stim furt... otravoval a
spousta "oprav" se dělá jak - vymění se díl za novej - a kde je záruka, že ten novej má lepší kvalitu než ten původní?
---
Souhlasit bych moh s tim, že superb je přecijenom větší než avensis. Vzhledem k tomu, že se zatim ale nedělá v kombi, tak je to aspoň pro mě dost nekoupitelný auto....
------------
EditorPO:
11-rocne auto neladilo so sucasnymi trendami a 120 000 naježděnějch km hodně?
10.000 ročně IMHO neni extra nájezd, já bych tomu teda spíš nevěřil, IMHO to může bejt o dost víc - obzvlášť jestli bylo třeba měnit věci na nápravě... Nicméně cena to byla i tak dobrá a ať slouží :-)
Je tu mezi námi taky nějaký "FIATista" jako já? Uvažuji o výměně svýho osvědčenýho Fúňa 2 (93, poslední verze) za novější - Punto nebo Brava. Nějaké tipy by nebyly, jako vedle od "FORDisty" Logouta (btw velmi poučné, díky! :thumb)?
to Logout: Pokusim se opravit nektere nesmysly, takze jak sly za sebou:
1. argumentovat zlepsenou korozni ochranou u Focusu II je kapanek mimo misu, protoze se stopadesati tisici v kapse ma tazatel jasne nabehnuto k Focusu I a ty proste reznou. Tecka. Diskuse je jestli Mondeo 2000+ a nebo Focus I, dvojku nikdo neresi a nema smysl ji resit, pokud tazatel nenajde nejake zapomenute prasatko s alespon sedmdesati tisici.
2. Vsechny Common Rail naftaky trpi na vstriky a pokud se bavime o ctyri plus let starych autech, tak vymena vstriku muze byt aktualni u jakehokoliv CR dieselu ty od PSA nevyjimaje (zarizoval jsem vymenu vstriku zrovna u Focusu I, najeto 110.000km a ba i poctivych, proste smula).
3. 1.8sci nema smysl vubec resit, viz bod jedna, je mimo soutez financne. Navic jich je malo, maji spatny pomer cena/vykon, protoze vetsinou bez vybavy. Pokud neni tazatel dalnicni prasatko lze sehnat (s velkymi obtizemi jejich strasne malo) bezproblemovy dvoulitr, akorat holt nad stosedesat uz to s nim neni ono.
4. Mondeo nema vyresene vstriky po roce 2004, ma s nimi stejne problemy jako kazdy CR viz bod 2. Problem byl v necem jinem. Starsi modely Mondea do pocatku roku 2003 maji spatny material cerpadla, ktere se odira a nasledne oderky z cerpadla putuji palivovym systemem az ke vstrikum, coz ukonci jejich zivotni pout, nacez debilni servis casto vymenil vstriky a nechal puvodni cerpadlo, ktere nasledne ukoncilo zivotni pout i nove sady. :-( V polovine roku 2003 byl tento problem vyresen novym materialem cerpadla a vstriky uz odchazeji pouze vicemene prirozenou cestou. Starsi Mondea maji casto cerpadla vymenena, takze pak jsou stejne problemove jako novejsi rocniky.
5. Poznamka o povinnem ruceni je tradicni a milionkrat vsude opakovany nesmysl laiku. Realne naklady na provoz a udrzbu ojeteho auta jsou ve skutecnosti takove, ze resit povinne ruceni je naprosty nesmysl. Klidne lze koupit i trilitr, protoze tech par tisic rozdilu rocne se ztrati jako nic. Resit rozdil mezi 1.6tkou a dvoulitrem uz je uplne mimo misu. Kdyz si clovek vezme jenom takovou u ojetiny v 90% pripadu nezbytnou blbost jako sadu letnich a zimnich gum, coz je nejakych dvacet pet tisic, tak za ty penize muze platit rozdil v povinnem ruceni deset let. Proste v celkovych nakladech jsou rozdily v ruceni bezvyznamne a pokud nekdo resi par tisic rocne, tak by mel jezdit na kole a ne autem, protoze to proste neco stoji.
6. Opakuji, na Skodovku se da pod rukou sehnat uplne vsechno za ceny nekde mezi desetinou a petinou katalogove ceny a to se tyka i novych dilu. Ano Ford ma velmi levne originalni dily, ale proti nasim sikulum kseftujicim se Skoda dily pochybneho puvodu nema nadeji. Co se tyce spolehlivosti, tak Skoda Octavia 1.9TDI 81kW je starnouci klasika a nejlevneji provozovatelny diesel sve doby vubec a to jak po strance spotreby (minimalne o pul litru az litr uspornejsi nez novejsi PDcka, litr plus rozdilu proti jakemukoliv CR), tak i po strance servisnich nakladu (krome vahy vzduchu, ta nestoji nic a turba, to se da opravit pomerne rozumne, zadne vyznamne zavady). Jak rikam Octavii nedoporucuji, pouze konstatuji.
7. Renault rozhodne stoji mene nez srovnatelna auta, respektive mnohem mene. Kdyz si vezmu Lagunu II v 1.9dci, tak kombinace rocnik, najezd, motor, vybava, cena je proste bez konkurence. Srovnatelne Mondeo stoji klidne o padesat tisic vice a to uz vubec neresim fakt, ze pres sve urcite problemy byla 1.9dci ve sve dobe jeden z nejlepsich dieselu na trhu, coz se o zadnem TDCI z Mondea rozhodne rici neda. Za uvedene penize se da sehnat bez problemu rocnik 2003, mene problemovy nez prvni dva rocniky a se stestim i modelovy rok 2004, ktery je opet o neco lepsi. Za ty prachy kara naprosto bez konkurence. Za stejne penize o rok az dva starsi Mondeo s problemovym a o dost horsim dieselem, v pripade benzinoveho Mondea se pak bavime uz o rocnicich 2001 a tudiz o dva az tri roky starsich autech nez stejne draha Laguna II, navic povetsinou 1.8 bez vybavy, dvoulitru je jako safranu, pokud jsou tak jsou drazsi a casto s nestastnym automatem (v te dobe jedina automatizovana motorace).
Jak rikam, Laguna II neni pro zbabelce, ale pro cloveka co vi co kupuje je to zajimava volba pomerem cena/vykon.
1. argumentovat zlepsenou korozni ochranou u Focusu II je kapanek mimo misu, protoze se stopadesati tisici v kapse ma tazatel jasne nabehnuto k Focusu I a ty proste reznou. Tecka. Diskuse je jestli Mondeo 2000+ a nebo Focus I, dvojku nikdo neresi a nema smysl ji resit, pokud tazatel nenajde nejake zapomenute prasatko s alespon sedmdesati tisici.
2. Vsechny Common Rail naftaky trpi na vstriky a pokud se bavime o ctyri plus let starych autech, tak vymena vstriku muze byt aktualni u jakehokoliv CR dieselu ty od PSA nevyjimaje (zarizoval jsem vymenu vstriku zrovna u Focusu I, najeto 110.000km a ba i poctivych, proste smula).
3. 1.8sci nema smysl vubec resit, viz bod jedna, je mimo soutez financne. Navic jich je malo, maji spatny pomer cena/vykon, protoze vetsinou bez vybavy. Pokud neni tazatel dalnicni prasatko lze sehnat (s velkymi obtizemi jejich strasne malo) bezproblemovy dvoulitr, akorat holt nad stosedesat uz to s nim neni ono.
4. Mondeo nema vyresene vstriky po roce 2004, ma s nimi stejne problemy jako kazdy CR viz bod 2. Problem byl v necem jinem. Starsi modely Mondea do pocatku roku 2003 maji spatny material cerpadla, ktere se odira a nasledne oderky z cerpadla putuji palivovym systemem az ke vstrikum, coz ukonci jejich zivotni pout, nacez debilni servis casto vymenil vstriky a nechal puvodni cerpadlo, ktere nasledne ukoncilo zivotni pout i nove sady. :-( V polovine roku 2003 byl tento problem vyresen novym materialem cerpadla a vstriky uz odchazeji pouze vicemene prirozenou cestou. Starsi Mondea maji casto cerpadla vymenena, takze pak jsou stejne problemove jako novejsi rocniky.
5. Poznamka o povinnem ruceni je tradicni a milionkrat vsude opakovany nesmysl laiku. Realne naklady na provoz a udrzbu ojeteho auta jsou ve skutecnosti takove, ze resit povinne ruceni je naprosty nesmysl. Klidne lze koupit i trilitr, protoze tech par tisic rozdilu rocne se ztrati jako nic. Resit rozdil mezi 1.6tkou a dvoulitrem uz je uplne mimo misu. Kdyz si clovek vezme jenom takovou u ojetiny v 90% pripadu nezbytnou blbost jako sadu letnich a zimnich gum, coz je nejakych dvacet pet tisic, tak za ty penize muze platit rozdil v povinnem ruceni deset let. Proste v celkovych nakladech jsou rozdily v ruceni bezvyznamne a pokud nekdo resi par tisic rocne, tak by mel jezdit na kole a ne autem, protoze to proste neco stoji.
6. Opakuji, na Skodovku se da pod rukou sehnat uplne vsechno za ceny nekde mezi desetinou a petinou katalogove ceny a to se tyka i novych dilu. Ano Ford ma velmi levne originalni dily, ale proti nasim sikulum kseftujicim se Skoda dily pochybneho puvodu nema nadeji. Co se tyce spolehlivosti, tak Skoda Octavia 1.9TDI 81kW je starnouci klasika a nejlevneji provozovatelny diesel sve doby vubec a to jak po strance spotreby (minimalne o pul litru az litr uspornejsi nez novejsi PDcka, litr plus rozdilu proti jakemukoliv CR), tak i po strance servisnich nakladu (krome vahy vzduchu, ta nestoji nic a turba, to se da opravit pomerne rozumne, zadne vyznamne zavady). Jak rikam Octavii nedoporucuji, pouze konstatuji.
7. Renault rozhodne stoji mene nez srovnatelna auta, respektive mnohem mene. Kdyz si vezmu Lagunu II v 1.9dci, tak kombinace rocnik, najezd, motor, vybava, cena je proste bez konkurence. Srovnatelne Mondeo stoji klidne o padesat tisic vice a to uz vubec neresim fakt, ze pres sve urcite problemy byla 1.9dci ve sve dobe jeden z nejlepsich dieselu na trhu, coz se o zadnem TDCI z Mondea rozhodne rici neda. Za uvedene penize se da sehnat bez problemu rocnik 2003, mene problemovy nez prvni dva rocniky a se stestim i modelovy rok 2004, ktery je opet o neco lepsi. Za ty prachy kara naprosto bez konkurence. Za stejne penize o rok az dva starsi Mondeo s problemovym a o dost horsim dieselem, v pripade benzinoveho Mondea se pak bavime uz o rocnicich 2001 a tudiz o dva az tri roky starsich autech nez stejne draha Laguna II, navic povetsinou 1.8 bez vybavy, dvoulitru je jako safranu, pokud jsou tak jsou drazsi a casto s nestastnym automatem (v te dobe jedina automatizovana motorace).
Jak rikam, Laguna II neni pro zbabelce, ale pro cloveka co vi co kupuje je to zajimava volba pomerem cena/vykon.
1) Za stopade je v pohodě k sehnání Focus II
http://www.sauto.cz/search.php?f_k=1&f_pf=&f_pt=&f_m=24&f_yf=2005&f_yt=2005&f_n=197&f_t=&f_b=6&f_c=&f_f=&f_at=&f_l=&f_r=&f_pwf=&f_pwt=&f_vlf=&f_vlt=&f_ft=
2) Na vstřiky trpí všechny CR, ale ty od PSA jsou hodně spolehlivý. Samozřejmě pokazit se může všechno a pro menší nájezdy je benzín prostě vhodnější, ale zatímco mondea TDCI 2003 bych se bál, Focuse nikoli. Ford mondeo se navíc v ročníku 2003 dá sehnat se sice konstrukčně staršim, motorem
TDDI, kterej je sice nekultivovanej a nemá tak přijemnou křivku výkonu, ale nehrozej u něj vstřiky
4) Mondeo je má vyřešený v tom smyslu, že zatimco u předchozích ročníků je závada velmi pravděpodobná, u novějšího, když se člověk o auto stará, tak je velmi vysoká pravděpodobnost, že porucha nastane až v takovém kilometrovém průběhu, že rozpočítané na kilometr nepůjde o velkou částku. Když s autem najedu 80000 a pak dam 15.000 za vstřiky, tak dam 0.20 za kilometr na vstřiky. To je při úspoře na naftě cca 0.50h/k oproti benzínu pořád v pohodě a vstřiky vydržej běžně mnohem dýl (rozhodně po opravě ano, takže pokud chci auto dojezdit, tak můžu připočíst kousek k pořizovací ceně).
5) Rozdíl v pořizovacim ručení nesmysl neni. Když někdo kupuje ojetinu za 15000, tak prostě proto, že na víc nemá - takže je nepravděpodobný že se mu doma válej tisíce. Je pravda, že za další věci člověk utratí víc. Ale většinou takovej člověk to auto prostě potřebuje, takže to jsou prostě fixní náklady na život. Takže se nedá počítat, že člověk za rok vydělá 240000 a utratí 240000 a tam se nějaký dva tisíce ztratěj. Ve skutečnosti
vydělá 240000, musí (nájem ...... auto) utratit 230 tisíc. No a pak se musí rozhodnout, jestli z těch 10kKč, co mu zbylo, vrazí další 2kKč do auta s větším objemem nebo ne.
Když chceš mít auto, tak gumy, servis atd... prostě musíš. Vejšku povinýho ručení ale ovlivníš.
6) Na škodu sice můžou bejt levnější díly, ale např. focus v kombíku seženeš za 150 i ročník 2005. Oktávku max 2003 (opět zdroj SAuto). S úsporností dieslu oktávky souhlasim - "sice je to traktor, ale jezdí skoro zadarmo".
Co se týče spolehlivosti, tak tu má s focusem plus mínus autobus:
http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-rok-testu-stari/2007-4-5/19
spíš dopadá oktávka hůř
http://auto.idnes.cz/auto_ojetiny.asp?r=auto_ojetiny&c=A050511_205829_auto_ojetiny_fdv
o čemž svědčej i zkušenosti uživatele (a to neni žádnej škodobijec, píše, že byl s ní spokojenej... no já bych teda nebyl...)
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=468
Motory ve škodovce jsou sice poměrně držáky - ale zas jim odchází víc všechno okolo, takže to vyváží "větší nespolehlivost" commonrailu.
Nicméně s potěšěním sleduju, že cena ojetejch oktávek se už pomalu snižuje na hranici, kdy se o ní dá uvažovat - eště že je ta krize :-). Sice bych si teď znova koupil Mondeo než oktávku, ale už spadla aspoň natolik, že nad tim člověk aspoň může uvažovat.
7)SAuto:
Ford Mondeo kombi, ročník 2004 - cena 149 -239 tisíc (nepočítám-li drahý třílitrový motory, laguna s ekvivalentním motorem v nabídce není)
Renaul laguna kombi, ročník 2004 - cena 145 - 269 tisíc.
Ford Mondeo kombi, ročník 2003 - cena 135 - 279 tisíc.
Renaul laguna kombi, ročník 2003 - cena 110 - 220 tisíc (nepočítám dvě nejlevnější, jedno bouraný a jedno s odešlym turbem).Ty dvě laguny za 110 000 maj najeto skoro dvojnásovek oproti těm nejlevnějším mondeům, takže pochopitelně stojej patřičně míň,
první laguny s podobnym nájezdem jako mondeo stojej 130.000
Mě to jako výrazně levnější cena nepřijde.
http://www.sauto.cz/search.php?f_k=1&f_pf=&f_pt=&f_m=24&f_yf=2005&f_yt=2005&f_n=197&f_t=&f_b=6&f_c=&f_f=&f_at=&f_l=&f_r=&f_pwf=&f_pwt=&f_vlf=&f_vlt=&f_ft=
2) Na vstřiky trpí všechny CR, ale ty od PSA jsou hodně spolehlivý. Samozřejmě pokazit se může všechno a pro menší nájezdy je benzín prostě vhodnější, ale zatímco mondea TDCI 2003 bych se bál, Focuse nikoli. Ford mondeo se navíc v ročníku 2003 dá sehnat se sice konstrukčně staršim, motorem
TDDI, kterej je sice nekultivovanej a nemá tak přijemnou křivku výkonu, ale nehrozej u něj vstřiky
4) Mondeo je má vyřešený v tom smyslu, že zatimco u předchozích ročníků je závada velmi pravděpodobná, u novějšího, když se člověk o auto stará, tak je velmi vysoká pravděpodobnost, že porucha nastane až v takovém kilometrovém průběhu, že rozpočítané na kilometr nepůjde o velkou částku. Když s autem najedu 80000 a pak dam 15.000 za vstřiky, tak dam 0.20 za kilometr na vstřiky. To je při úspoře na naftě cca 0.50h/k oproti benzínu pořád v pohodě a vstřiky vydržej běžně mnohem dýl (rozhodně po opravě ano, takže pokud chci auto dojezdit, tak můžu připočíst kousek k pořizovací ceně).
5) Rozdíl v pořizovacim ručení nesmysl neni. Když někdo kupuje ojetinu za 15000, tak prostě proto, že na víc nemá - takže je nepravděpodobný že se mu doma válej tisíce. Je pravda, že za další věci člověk utratí víc. Ale většinou takovej člověk to auto prostě potřebuje, takže to jsou prostě fixní náklady na život. Takže se nedá počítat, že člověk za rok vydělá 240000 a utratí 240000 a tam se nějaký dva tisíce ztratěj. Ve skutečnosti
vydělá 240000, musí (nájem ...... auto) utratit 230 tisíc. No a pak se musí rozhodnout, jestli z těch 10kKč, co mu zbylo, vrazí další 2kKč do auta s větším objemem nebo ne.
Když chceš mít auto, tak gumy, servis atd... prostě musíš. Vejšku povinýho ručení ale ovlivníš.
6) Na škodu sice můžou bejt levnější díly, ale např. focus v kombíku seženeš za 150 i ročník 2005. Oktávku max 2003 (opět zdroj SAuto). S úsporností dieslu oktávky souhlasim - "sice je to traktor, ale jezdí skoro zadarmo".
Co se týče spolehlivosti, tak tu má s focusem plus mínus autobus:
http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-rok-testu-stari/2007-4-5/19
spíš dopadá oktávka hůř
http://auto.idnes.cz/auto_ojetiny.asp?r=auto_ojetiny&c=A050511_205829_auto_ojetiny_fdv
o čemž svědčej i zkušenosti uživatele (a to neni žádnej škodobijec, píše, že byl s ní spokojenej... no já bych teda nebyl...)
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=468
Motory ve škodovce jsou sice poměrně držáky - ale zas jim odchází víc všechno okolo, takže to vyváží "větší nespolehlivost" commonrailu.
Nicméně s potěšěním sleduju, že cena ojetejch oktávek se už pomalu snižuje na hranici, kdy se o ní dá uvažovat - eště že je ta krize :-). Sice bych si teď znova koupil Mondeo než oktávku, ale už spadla aspoň natolik, že nad tim člověk aspoň může uvažovat.
7)SAuto:
Ford Mondeo kombi, ročník 2004 - cena 149 -239 tisíc (nepočítám-li drahý třílitrový motory, laguna s ekvivalentním motorem v nabídce není)
Renaul laguna kombi, ročník 2004 - cena 145 - 269 tisíc.
Ford Mondeo kombi, ročník 2003 - cena 135 - 279 tisíc.
Renaul laguna kombi, ročník 2003 - cena 110 - 220 tisíc (nepočítám dvě nejlevnější, jedno bouraný a jedno s odešlym turbem).Ty dvě laguny za 110 000 maj najeto skoro dvojnásovek oproti těm nejlevnějším mondeům, takže pochopitelně stojej patřičně míň,
první laguny s podobnym nájezdem jako mondeo stojej 130.000
Mě to jako výrazně levnější cena nepřijde.
Tohle je fakt obtizna diskuse s nekym, kdo sve znalosti ziskava na sauto.cz a podobnych webech, takze jen velmi strucne.
ad 1) aha, takze v pohode znamena dva kousky, mezi dvaceti dalsimi od stareho modelu. Jo to je fakt pohoda, doporucuji se na ne ject podivat. Predpokladam, ze tazatel chce koupit auto a ne mrdku z krtka. Slusny Focus II proste za ty prachy nesezene.
ad 2) u TDDI sice nehrozi vstriky, ale za to hrozi jine zavady, ktere v konecnem dusledku vyjdou na podobne penize, takze ten uz vubec neni mozne doporucit. Ono uprimne ani to TDCI nebylo zrovna zazrak na poli dieselove techniky sve doby. Proti treba HDI nebo dci rozhodne slabsi kousek.
ad 4) otazkou je kdo bude rozpocitavat vstriky na kilometr, respektive od kdy rozpocitani zacne. U majitele noveho vozu je to jasne, najede sve kilometry a bude mu vstriky neodejdou nebo pokud odejdou, tak se mu zaplatily prubehem. Problem je, ze ten kdo kupuje ojetinu ji u podobneho auta koupi realne s vyrazne vice nez sto tisici na hrbu, takze velmi blizko kdy k tem vstrikum muze dojit. Takze pak bude platit nemalou castku treba po najezdu deseti tisic kilometru a to uz neni moc co rozpocitavat. Naject dalsich sto tisic s ojetinou (aby se zaplatila vymena), kterou ma klidne od stoosmdesati tisic kilometru, uz muze byt trosku problem i po vymene vstriku.
ad 5) OMG, tohle snad ani nema smysl komentovat, to je tak na urovni dekovani Paroubkovi za usetrenych 30Kc, pripadne najeti sto kilometru kvuli usetreni dvou kacek na baleni Ramy. Proste povinne ruceni je v nakladech na auto nula korun, nema smysl prepocitavat drobne.
ad 6) Dve poznamky. Nikdy jsem nedoporucoval Skodovku, jen jsem psal, ze na provoz je opravdu levnejsi co se tyce dostupnych nahradnich dilu. Tecka. Druhou vec bych opet nekomentoval, protoze argumentaci statistikami typu TUV ci ADAC, ktere jsou z pohledu kupujiciho zcela irelevantni nema smysl vubec resit. To je takove webove teoretizovani, ktereho se neminim zucastnovat, protoze jsem auto videl i jinde nez na plakatu.
ad 7) Ano, rovnez kdyz chci umim klikat na internetu. Nejaky argument by nebyl?
ad 1) aha, takze v pohode znamena dva kousky, mezi dvaceti dalsimi od stareho modelu. Jo to je fakt pohoda, doporucuji se na ne ject podivat. Predpokladam, ze tazatel chce koupit auto a ne mrdku z krtka. Slusny Focus II proste za ty prachy nesezene.
ad 2) u TDDI sice nehrozi vstriky, ale za to hrozi jine zavady, ktere v konecnem dusledku vyjdou na podobne penize, takze ten uz vubec neni mozne doporucit. Ono uprimne ani to TDCI nebylo zrovna zazrak na poli dieselove techniky sve doby. Proti treba HDI nebo dci rozhodne slabsi kousek.
ad 4) otazkou je kdo bude rozpocitavat vstriky na kilometr, respektive od kdy rozpocitani zacne. U majitele noveho vozu je to jasne, najede sve kilometry a bude mu vstriky neodejdou nebo pokud odejdou, tak se mu zaplatily prubehem. Problem je, ze ten kdo kupuje ojetinu ji u podobneho auta koupi realne s vyrazne vice nez sto tisici na hrbu, takze velmi blizko kdy k tem vstrikum muze dojit. Takze pak bude platit nemalou castku treba po najezdu deseti tisic kilometru a to uz neni moc co rozpocitavat. Naject dalsich sto tisic s ojetinou (aby se zaplatila vymena), kterou ma klidne od stoosmdesati tisic kilometru, uz muze byt trosku problem i po vymene vstriku.
ad 5) OMG, tohle snad ani nema smysl komentovat, to je tak na urovni dekovani Paroubkovi za usetrenych 30Kc, pripadne najeti sto kilometru kvuli usetreni dvou kacek na baleni Ramy. Proste povinne ruceni je v nakladech na auto nula korun, nema smysl prepocitavat drobne.
ad 6) Dve poznamky. Nikdy jsem nedoporucoval Skodovku, jen jsem psal, ze na provoz je opravdu levnejsi co se tyce dostupnych nahradnich dilu. Tecka. Druhou vec bych opet nekomentoval, protoze argumentaci statistikami typu TUV ci ADAC, ktere jsou z pohledu kupujiciho zcela irelevantni nema smysl vubec resit. To je takove webove teoretizovani, ktereho se neminim zucastnovat, protoze jsem auto videl i jinde nez na plakatu.
ad 7) Ano, rovnez kdyz chci umim klikat na internetu. Nejaky argument by nebyl?
[QUOTE=Logout;219240]Levné náhradní díly (pokud nejde o favorita) je mýtus, a v ČR jsou zoufale předražený ...[/QUOTE]
asi před 7 lety jsem kupoval na japonce NOVÝ i když neoriginální díly levněji než na faveca.
asi před 7 lety jsem kupoval na japonce NOVÝ i když neoriginální díly levněji než na faveca.
dovolím si nastínit vlastní postřehy, co si ještě pamatuju ze svého dlouhodobého vybírání auta:
- každej tady touží po kombíku. přitom většinu času vozíš jen spoustu vzduchu a když potřebuješ odvést lidi, nemáš je kam dát, protože ten vzduch zabírá spoustu místa.
- pokud chceš vozit lidi (až 5) tak, aby měli opravdu pohodlí, kup aspoň malý mpv: scénic, picasso a spol. když sklopíš/vyndáš zadní sedadla, máš náklaďák.
- pokud chceš vozit 5 lidí a nechceš mpv a přitom nechceš, aby prostřední vzadu mohl ještě po 100 km chodit, kup něco malého s lavicí. střední třída (oktávka, laguna, mondeo) obecně nemá 5 sedadel. kdo kupuje auto většinou nemyslí na ty, co pak sedí vzadu :-( mám zas sebou bratislavu tam a zpátky uprostřed v A4. už nikdy!
- o motoru můžeš špekulovat, ale pak ti vylítne cena tvého paliva a všechny propočty jsou v tahu. nicméně pokud budeš jezdit víc dlouhý trasy, tak zatím pořád nafta.
- lidi se taky liší na ty, co to rády tvrdý a preferují němce a zatracují francouze a na ty, co to rádi měkčí a mají raději francouze než němce ;) zařaď se nejdřív, málokdo je někde mimo.
- lidi se taky liší podle toho, jestli raději u řízení leží a mají rádi placatý auta, nebo radějí sedí aspoň o hlavu vejš než ostatní a mají lepší výhled a přehled.
- japonský auta jsou úžasný a jsou technologicky o 10 let dopředu (zkušenost z dřívějška)
- mercedes je úžasný auto včetně dodávek a mikrobusů (to není až tak zkušenost, to je pocit z pár svezení)
- technický a tabulkový parametry jsou jedna věc, praxe a konkrétní auto věc druhá.
- když kupuješ ojetinu, nikdy nevíš co dostaneš a nikdy nevíš, co se ti v tom podělá.
jo a ještě si rozmysli, jestli to auto opravdu potřebuješ ;)
- každej tady touží po kombíku. přitom většinu času vozíš jen spoustu vzduchu a když potřebuješ odvést lidi, nemáš je kam dát, protože ten vzduch zabírá spoustu místa.
- pokud chceš vozit lidi (až 5) tak, aby měli opravdu pohodlí, kup aspoň malý mpv: scénic, picasso a spol. když sklopíš/vyndáš zadní sedadla, máš náklaďák.
- pokud chceš vozit 5 lidí a nechceš mpv a přitom nechceš, aby prostřední vzadu mohl ještě po 100 km chodit, kup něco malého s lavicí. střední třída (oktávka, laguna, mondeo) obecně nemá 5 sedadel. kdo kupuje auto většinou nemyslí na ty, co pak sedí vzadu :-( mám zas sebou bratislavu tam a zpátky uprostřed v A4. už nikdy!
- o motoru můžeš špekulovat, ale pak ti vylítne cena tvého paliva a všechny propočty jsou v tahu. nicméně pokud budeš jezdit víc dlouhý trasy, tak zatím pořád nafta.
- lidi se taky liší na ty, co to rády tvrdý a preferují němce a zatracují francouze a na ty, co to rádi měkčí a mají raději francouze než němce ;) zařaď se nejdřív, málokdo je někde mimo.
- lidi se taky liší podle toho, jestli raději u řízení leží a mají rádi placatý auta, nebo radějí sedí aspoň o hlavu vejš než ostatní a mají lepší výhled a přehled.
- japonský auta jsou úžasný a jsou technologicky o 10 let dopředu (zkušenost z dřívějška)
- mercedes je úžasný auto včetně dodávek a mikrobusů (to není až tak zkušenost, to je pocit z pár svezení)
- technický a tabulkový parametry jsou jedna věc, praxe a konkrétní auto věc druhá.
- když kupuješ ojetinu, nikdy nevíš co dostaneš a nikdy nevíš, co se ti v tom podělá.
jo a ještě si rozmysli, jestli to auto opravdu potřebuješ ;)
ještě jeden postřeh: nikomu nedělá problém srovnávat oktávku s lagunou nebo mondeem a přitom jsou to auta o třídu od sebe.
Nei: Promiň, ale takovádle debata nemá smysl - nepodáš jedinej seriózní argument a půlka je demagogie.
* Když ukážu, že se dá koupit i focus II z roku 2005, tak je to podle Tebe vrak. Přitom focus II se vyráběl od 2004 (takže lze sehnat i starší), nehledě na možnost ho sehnat přímo bez provize bazaru, dovýst ho z německa, kde sou ještě levnější.... Možná se nedá sehnat úplně lehko, ale seženeš ho.
* Když řeknu, že pokud se člověk bojí vstřiků, tak si může koupit TDDI, tak se prej "kazej zas jinak" - arugment jak noha. Dost by mě zajímalo co se na nich teda kazí, když TDDi a TDCi se lišej právě pouze použitým čerpadlem a to rotační v TDDi je spolehlivý a jediná větší bolest TDCi jsou právě vstřiky (pravda, odchází váha vzduchu, ERG a dvouhmoťák, ale ty neodcházej častějc než v jinejch díslech). Neduh TDDi je vcelku vysoká spotřeba (na dýzl) a nekultivovanost (na koncernovej TDi teda nemá, ale ten aspoň jezdí zadarmo),
ale ne nespolehlivost.
* Jestli si kupuješ ojetinu proto, abys s ní najel 30000 kilometrů, já ne. Střední třída v pohodě vydrží nájezd okolo 500.000km. Jestli neumíš vybrat a koupit auto, který to vydrží, tak nekupuj ojetinu. My ostatní si jí klidně koupíme, najedem třeba těch zbylejch 300000 a do toho nájezdu se ty jedny vstřiky vejdou.... Navíc zas ušetříš za rozvody (je tam řetěz).
* Když Ti ukážu rozpětí běžný ceny aut a tak dokážu, že Laguna je jen o fous levnější než mondeo, tak tvrdíš, že modea za tu cenu jsou vraky. Zatímco laguna za tu cenu právě vyjela z továrny, co?
Když to shrnu - dokud nezačneš podávat nějaký konkrétní argumenty (např. TDDI ne, protože se mu často kazí todle a todle, Mondeo je dražší, protože tady mám reprezentativní vzorek mondeí a lagun a laguna je levnější), tak už na další "argumenty" reagovat nebudu, protože to nemá smysl.
* Když ukážu, že se dá koupit i focus II z roku 2005, tak je to podle Tebe vrak. Přitom focus II se vyráběl od 2004 (takže lze sehnat i starší), nehledě na možnost ho sehnat přímo bez provize bazaru, dovýst ho z německa, kde sou ještě levnější.... Možná se nedá sehnat úplně lehko, ale seženeš ho.
* Když řeknu, že pokud se člověk bojí vstřiků, tak si může koupit TDDI, tak se prej "kazej zas jinak" - arugment jak noha. Dost by mě zajímalo co se na nich teda kazí, když TDDi a TDCi se lišej právě pouze použitým čerpadlem a to rotační v TDDi je spolehlivý a jediná větší bolest TDCi jsou právě vstřiky (pravda, odchází váha vzduchu, ERG a dvouhmoťák, ale ty neodcházej častějc než v jinejch díslech). Neduh TDDi je vcelku vysoká spotřeba (na dýzl) a nekultivovanost (na koncernovej TDi teda nemá, ale ten aspoň jezdí zadarmo),
ale ne nespolehlivost.
* Jestli si kupuješ ojetinu proto, abys s ní najel 30000 kilometrů, já ne. Střední třída v pohodě vydrží nájezd okolo 500.000km. Jestli neumíš vybrat a koupit auto, který to vydrží, tak nekupuj ojetinu. My ostatní si jí klidně koupíme, najedem třeba těch zbylejch 300000 a do toho nájezdu se ty jedny vstřiky vejdou.... Navíc zas ušetříš za rozvody (je tam řetěz).
* Když Ti ukážu rozpětí běžný ceny aut a tak dokážu, že Laguna je jen o fous levnější než mondeo, tak tvrdíš, že modea za tu cenu jsou vraky. Zatímco laguna za tu cenu právě vyjela z továrny, co?
Když to shrnu - dokud nezačneš podávat nějaký konkrétní argumenty (např. TDDI ne, protože se mu často kazí todle a todle, Mondeo je dražší, protože tady mám reprezentativní vzorek mondeí a lagun a laguna je levnější), tak už na další "argumenty" reagovat nebudu, protože to nemá smysl.
kolik vubec ty vstriky na ty naftaky o kterych se tady bavite stoji?
jinak me jeste napada... kdyz se tak clovek sveze v mondeu z roku 2002 nebo v lagune a porovna to treba se starickym mercedesem w124, tak si rika, co ty firmy celych 10 let delaly... pribyly akorat chabrusacky drzaky napoje a snizily se emise. pche. renault treba nedavno prisel na to - a hrozne se tim chlubil, ze nekdo ma rad klimacku naplno, nekdo na pomalo a nekdo na auto... LOL.
jinak me jeste napada... kdyz se tak clovek sveze v mondeu z roku 2002 nebo v lagune a porovna to treba se starickym mercedesem w124, tak si rika, co ty firmy celych 10 let delaly... pribyly akorat chabrusacky drzaky napoje a snizily se emise. pche. renault treba nedavno prisel na to - a hrozne se tim chlubil, ze nekdo ma rad klimacku naplno, nekdo na pomalo a nekdo na auto... LOL.
Novej vstřik cca 6kKč, dá se udělat repase nebo sehnat neoriginál za cca 4kKč - možná už zas o torchu míň, když je člověk šikovnej... a sou tam čtyři.... Ale může odejít i čerpadlo a to je pak za dalších 10-20 (přesný číslo teď nevim).
Taky to mam z doslechu, ale slysel jsem neco v tom smyslu ze kdyz ti odejde vstrikovaci cerpadlo, tak si priprav 30 tisic.
To bylo dřív, teď by to bylo i s čerpadlem, který neodchází tak často (pokud to neni to čerpadlo z před 2003, který bylo blbý, odíralo se a šponama ničilo vstřiky - pak je výměna čerpadla spolu se vstřikama taková vcelku doporučeníhodná).
Ještě doplním k doeslům ve focusu - od PSA jsou 1.6 a 2.0, 1.8 je následník fordí 1.8 TD, která se moc nepovedla a ani její následník neni úplně to ono.
Ještě doplním k doeslům ve focusu - od PSA jsou 1.6 a 2.0, 1.8 je následník fordí 1.8 TD, která se moc nepovedla a ani její následník neni úplně to ono.
hmm vím že škoda už tu byla ale i tak,tohle je hlavně seriozní firma
http://centria.skoda-auto.com/cze/verold-benesov/cars/usedcars/
ale ceny holt nejsou AAA
jinak dobrý je Golf řady 4 a 5
Opel vectra a astra je prý značně poruchová,stejně jako škoda fabia r.v. 2001-2003 1,2 HDI a 1,4 HDI
dobrý je peugeot 206 a 307 ale cena náhradním dílu je dost vysoká
stejně jako seat ibiza....
octavie je podle mě taky bezproblémový auto...ale náhradní díly je lepší kupovat v německu jsou tam až o 50% levnější...
http://centria.skoda-auto.com/cze/verold-benesov/cars/usedcars/
ale ceny holt nejsou AAA
jinak dobrý je Golf řady 4 a 5
Opel vectra a astra je prý značně poruchová,stejně jako škoda fabia r.v. 2001-2003 1,2 HDI a 1,4 HDI
dobrý je peugeot 206 a 307 ale cena náhradním dílu je dost vysoká
stejně jako seat ibiza....
octavie je podle mě taky bezproblémový auto...ale náhradní díly je lepší kupovat v německu jsou tam až o 50% levnější...
Koukám, že co druhej příspěvek, to já.... :-) nicméně tady musim, protože musim poupravit, jednu věc, ve který měl Ne321 pravdu - ta nabídka focusů II v ceně kolem 15000 je fakt ještě malá a teda podezřelá - asi by bylo teda rozumější jít do focusu I.
Co se týče koroze focusu I, tak tam trochu problémy byly (neproblémovější místa jsou lemy dveří) nicméně je na to 12 let záruka, kterou prej i někdy uznaj :-). Ale byly tim postižený jen ročníky 98 (kdy se začlo zinkovat) - 01, v 02 bylů drobnej facelit, kterej
zároveň todle vyřešil (člo o nějakou konstrukční vadu).
Víc o tom najdete třeba tady:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=607&postdays=0&postorder=asc&start=80
Co se týče koroze focusu I, tak tam trochu problémy byly (neproblémovější místa jsou lemy dveří) nicméně je na to 12 let záruka, kterou prej i někdy uznaj :-). Ale byly tim postižený jen ročníky 98 (kdy se začlo zinkovat) - 01, v 02 bylů drobnej facelit, kterej
zároveň todle vyřešil (člo o nějakou konstrukční vadu).
Víc o tom najdete třeba tady:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=607&postdays=0&postorder=asc&start=80