Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nákup přes e-shop, vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu

xxviktor (406)|24.2.2009 01:23
Nemá s tím někdo zkušenosti? Zajimalo by mě, jestli zboží může být rozbaleno (samozřejmě hw).
Intri (3490)|24.2.2009 01:24
Samozřejmě, může ho těch 14 dnů klidně aktivně používat. Ale nesmí jevit známky používání a musíš ho dodat v originálním obalu a samozřejmě s kompletním příslušenstvím, chybět nesmí nic.
Kozouš (500)|24.2.2009 07:57
To neni tak uplne pravda. Muzes ho vratit ve vhodnem obalu i nekompletni, ale pocitej ze ti nevrati celou castku.
xxviktor (406)|24.2.2009 12:54
Nojo, ale některý komponenty (hlavně menší) mají zatavený plastový obaly, které se po otevření zničí.
Intri (3490)|24.2.2009 13:41
[QUOTE=Kozouš;223197]To neni tak uplne pravda. Muzes ho vratit ve vhodnem obalu i nekompletni, ale pocitej ze ti nevrati celou castku.[/QUOTE]

Možná se mýlím, ale mám dojem, že tohle už není zákonem upravené. Řekl bych, že takové zboží ti prodejce vzít může ( a samozřejmě srazit částku, kterou vrátí ), ale taky ho nemusí vzít vůbec.

[QUOTE=xxviktor;223246]Nojo, ale některý komponenty (hlavně menší) mají zatavený plastový obaly, které se po otevření zničí.[/QUOTE]

To je pravda, ale pokud máš na mysli třeba obaly, ve kterých se dodávají paměti, ty se ( při vší opatrnosti ) dají otevřít i bez úplného zničení. Ale je fakt, že to může být docela problém. Myslím, že férový obchod by tohle nijak moc neřešil, ale asi to chce si dát pozor, klidně se přímo obchodu zeptat, jak se k takovým případům staví.
Logout (4018)|24.2.2009 13:48
Kozouš: myslím, že vrátit výrobek nekompletní nemůžeš - pak jsi prostě nevrátil výrobek, ale jeho část, a o tom se v zákoně nemluví.
IMHO smysl tohodle zákona je, že máš právo na vyzkoušení věci, jako by Ti to předved prodavač v obchodě. Takže bych řek, že soud k by k tomu přistoupil stejně: roztrženej igeliťák od kabelu je v pohodě - to by udělal i prodavač, ale když ztratíš např. manuál,
tak už máš smůlu
mstejska (2912)|24.2.2009 14:14
xxviktor (406)|24.2.2009 14:19
No jde mi třeba o paměťovou kartu, ty bývají v malých zatavených plastových obalech, které se pro vyzkoušení prostě musí rozříznout.
mstejska (2912)|24.2.2009 14:28
Obal neni dulezity. Ale prodejce po tobe muze chtit uhradit naklady na uvedeni zbozi do puvodniho stavu
xxviktor (406)|24.2.2009 14:29
Jojo, už to čtu, děkuju, výborný článek.
michal.kolesa (357)|24.2.2009 17:00
Otázka zda je článek aktuální k právnímu stavu

Za další)

Co jsem vypsatz největší eshopy, (Alza, CZC, AlfaComp, Minoret, GES, GEM, Vltava, Neoluxor, 123Shop, Obchodnidum, TIPA, PSlectronics, ABZ knihy, KASA, megaobchod, ...)
mstejska (2912)|24.2.2009 17:32
Kdyz se podivas na datum orig. clanku, tak zjistis, ze aktualni asi bude.
michal.kolesa (357)|24.2.2009 17:43
Už je ale únor 2009 :)
mstejska (2912)|24.2.2009 17:55
Clanek je z zari 2008. I kdyz znam produktivitu nasich zakonodarcu, myslim ze to jeste porad plati :)
Logout (4018)|24.2.2009 18:01
Zákony se tak rychle neměněj.... když, tak sou toho plný noviny... Když už poslanci něco zvládnou udělat :-)
xxviktor (406)|24.2.2009 20:34
Neboj, kdyby něco změnili, tak toho budou beztak plné noviny. V obchodních podmínkách czc defacto píšou to samo, jen mě zajimalo, jak je to s těma obalama.