Nákup přes e-shop, vrácení zboží do 14 dnů bez udání důvodu
Samozřejmě, může ho těch 14 dnů klidně aktivně používat. Ale nesmí jevit známky používání a musíš ho dodat v originálním obalu a samozřejmě s kompletním příslušenstvím, chybět nesmí nic.
To neni tak uplne pravda. Muzes ho vratit ve vhodnem obalu i nekompletni, ale pocitej ze ti nevrati celou castku.
Nojo, ale některý komponenty (hlavně menší) mají zatavený plastový obaly, které se po otevření zničí.
[QUOTE=Kozouš;223197]To neni tak uplne pravda. Muzes ho vratit ve vhodnem obalu i nekompletni, ale pocitej ze ti nevrati celou castku.[/QUOTE]
Možná se mýlím, ale mám dojem, že tohle už není zákonem upravené. Řekl bych, že takové zboží ti prodejce vzít může ( a samozřejmě srazit částku, kterou vrátí ), ale taky ho nemusí vzít vůbec.
[QUOTE=xxviktor;223246]Nojo, ale některý komponenty (hlavně menší) mají zatavený plastový obaly, které se po otevření zničí.[/QUOTE]
To je pravda, ale pokud máš na mysli třeba obaly, ve kterých se dodávají paměti, ty se ( při vší opatrnosti ) dají otevřít i bez úplného zničení. Ale je fakt, že to může být docela problém. Myslím, že férový obchod by tohle nijak moc neřešil, ale asi to chce si dát pozor, klidně se přímo obchodu zeptat, jak se k takovým případům staví.
Možná se mýlím, ale mám dojem, že tohle už není zákonem upravené. Řekl bych, že takové zboží ti prodejce vzít může ( a samozřejmě srazit částku, kterou vrátí ), ale taky ho nemusí vzít vůbec.
[QUOTE=xxviktor;223246]Nojo, ale některý komponenty (hlavně menší) mají zatavený plastový obaly, které se po otevření zničí.[/QUOTE]
To je pravda, ale pokud máš na mysli třeba obaly, ve kterých se dodávají paměti, ty se ( při vší opatrnosti ) dají otevřít i bez úplného zničení. Ale je fakt, že to může být docela problém. Myslím, že férový obchod by tohle nijak moc neřešil, ale asi to chce si dát pozor, klidně se přímo obchodu zeptat, jak se k takovým případům staví.
Kozouš: myslím, že vrátit výrobek nekompletní nemůžeš - pak jsi prostě nevrátil výrobek, ale jeho část, a o tom se v zákoně nemluví.
IMHO smysl tohodle zákona je, že máš právo na vyzkoušení věci, jako by Ti to předved prodavač v obchodě. Takže bych řek, že soud k by k tomu přistoupil stejně: roztrženej igeliťák od kabelu je v pohodě - to by udělal i prodavač, ale když ztratíš např. manuál,
tak už máš smůlu
IMHO smysl tohodle zákona je, že máš právo na vyzkoušení věci, jako by Ti to předved prodavač v obchodě. Takže bych řek, že soud k by k tomu přistoupil stejně: roztrženej igeliťák od kabelu je v pohodě - to by udělal i prodavač, ale když ztratíš např. manuál,
tak už máš smůlu
Tady je pekny clanek o problematice http://www.klapo-ostrava.cz/cs/znate-sve-prava-vite-kdy-a-jak-vratit-zbozi-zakoupene-v-e-shopu.html
No jde mi třeba o paměťovou kartu, ty bývají v malých zatavených plastových obalech, které se pro vyzkoušení prostě musí rozříznout.
Obal neni dulezity. Ale prodejce po tobe muze chtit uhradit naklady na uvedeni zbozi do puvodniho stavu
Otázka zda je článek aktuální k právnímu stavu
Za další)
Co jsem vypsatz největší eshopy, (Alza, CZC, AlfaComp, Minoret, GES, GEM, Vltava, Neoluxor, 123Shop, Obchodnidum, TIPA, PSlectronics, ABZ knihy, KASA, megaobchod, ...)
Za další)
Co jsem vypsatz největší eshopy, (Alza, CZC, AlfaComp, Minoret, GES, GEM, Vltava, Neoluxor, 123Shop, Obchodnidum, TIPA, PSlectronics, ABZ knihy, KASA, megaobchod, ...)
Clanek je z zari 2008. I kdyz znam produktivitu nasich zakonodarcu, myslim ze to jeste porad plati :)