Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Lokátory

Deee-aN (3834)|22.6.2009 18:11
LOKÁTORY

... ano tohle bude o vytváření lokátorů...;)

Lokátory jsou soubory, které umožňují ostatní vidět plody vaší práce. Pokud vytvoříte skin, banner nebo mod, pomohou vám vaší práci zveřejnit. Zatímco u bannerů, vzducholodí a dalších věcí "obarvovaných" v editoru můžeme použít i postup popsaný v předchozím postu, tzn. bez lokátoru, pro modifikace dalších prvků (kaktusy, stavební dílce tratí,...) je potřeba vytvořit mod načítaný pomocí lokátoru.
Vezměme si, že už máme nějak upravený stavební dílec nebo prvek jako třeba...... nafukovací kaktus...:). Tyto prvky se nacházejí v umístění, které samozřejmě znáte, pokud jste nějaký upravovali, ale já to tu pro pořádek zopáknu. Je to C:/.....TMUF/Game Data/Stadium/Media/Texture/Image. Důležité je připomenout, že je nutné zachovat tento i jiné instalační adresáře netknuté a všechny legrácky si užívat v Dokumentech. Veškeré grafické zpracování provádět mimo, na kopiích souborů.
Přidávám odkaz na tutor, podle kterého jsem se to učil já http://forum.trackmania.cz/viewtopic.php?p=3090#3092. Na konci jsou odkazy na SW pro tvorbu lokátorů.

1. Když už je tedy kaktus pomalovaný, uložím ho na Plochu pod jeho originálním názvem StadiumInflatableCactusD.dds. TM je docela háklivá na přesné názvy souborů a jejich lokaci a proto zachovám přesný název, aby TMF později poznala, kam pomalovaný kaktus patří. Na toto je dobré pamatovat i při výrobě Stickers.

2. Z toho důvodu si vytvořím adresář Image a upravený StadiumInflatableCactusD do něj uložím. Pokud děláte kompletní mod, vložte do adresáře pouze modifikované soubory. Cokoli navíc bude jen prodlužovat ostatním dobu downloadu.

3. Adresář Image zazipuji a Image.zip přejmenuji na třeba Pokaktus.zip. Vždy se přesvědčím, že po rozkliknutí Pokaktus.zip se mi objeví adresář Image. Jen tak to bude ve finále fungovat. Zkraje jsem s tím měl problémy, protože jsem zipoval Pokaktus a po následném rozkliknutí výsledného Pokaktus.zip se objevil adresář Pokaktus a až v něm Image. S tímhle si TM neporadí a nebude to fungovat.

4. Pokaktus.zip uploadnu na hosting a na Ploše si vytvořím v Poznámkovém bloku textový soubor s identickým názvem jako upnutý soubor, tedy Pokaktus.zip uložený jako textový soubor. Hosting musí umožňovat přímé stahování!

5. Vložím do něj přímou URL z hostingu a manuálně přejmenuji na Pokaktus.zip.loc. A mám lokátor... To je sice hezké, ale co s ním? Do správného umístění přeci! :)

6. U TMUF je to v Dokumentech...../Trackmania/Skins/Stadium/Mod. Vím, nic takového tam není, musíte si složky Stadium a Mod vytvořit. Poté stačí Pokaktus.zip.loc vložit do Mod a spustit hru. Pokud půjde vše dobře, po vstupu do editoru se vám po volbě prostředí a denní doby otevře další volba a to modu. Měl by tam už být Pokaktus a když na něj kliknete, budete už mapu tvořit v novém modu. Schválně se koukněte do adresáře Mod, bude tam už z hostingu stažený Pokaktus.zip. Stažení může v závislosti na řadě věcí nějakou chvíli trvat (řádově pár minut) a není potřeba hned panikařit, že to nefunguje.


Dlužno podotknout, že tarmacové dílky položené na zemi (2-*-*) nebudou při stavbě mapy ve večerním a nočním prostředí zobrazeny v modifikované podobě, pouze v defaultu, tedy zeleně. Je to způsobeno tim, že pro tyto příležitosti má TM potřebné soubory uloženy ještě v jiném adresáři, než Image. Když jsem je ve svém instalačním adresáři změnil za modifikovaný, fungoval mod i v noci a večer. Pak jsem tedy zkusil uploadnout na hosting adresář Media obsahující všechny modifikované soubory, ale ukázalo se, že si s tím TM neporadí, že vyžaduje pro tento účel pouze Image.