Výběr IT školy
Zdravím,
Chystám se na SPŠE v Olomouci. Chtěl bych obor "Počítačové a informační systémy".
http://spseol.cz/index.php/vp-poitaove-a-informani-systemy.html
Znáte tuhle školu? mužete doporučit? nebo "odporučit"?
Chystám se na SPŠE v Olomouci. Chtěl bych obor "Počítačové a informační systémy".
http://spseol.cz/index.php/vp-poitaove-a-informani-systemy.html
Znáte tuhle školu? mužete doporučit? nebo "odporučit"?
hmm z toho co maj na webu to vypadá na it look školu kde se bude brát spoustu věcí z elektroniky -obvody, diferenciální rovnice, měření, součástky, ...
difrovnice se hodí na jakoukoliv technickou školu, zbytek tak na čvut fel
jako zásadní mínus vidím nedostatek dívčin, ale co taky čekat od technické školy
difrovnice se hodí na jakoukoliv technickou školu, zbytek tak na čvut fel
jako zásadní mínus vidím nedostatek dívčin, ale co taky čekat od technické školy
no jelikoz Studijní obor: 26-41-M/01 Elektrotechnika tak to bude uplne obycejna prumka.
z vlastni zkusenosti na VUT FIT je uplne jedno z jake skoly tam jdes, stejne ti je skoro vsechno k nicemu. Matika a fyzika je uplne mimo to co se dela na prumkach nebo gymplech, jedina vyhoda je umet derivovat a integrovat a to se bere na obou typech skol. Prumkari meli vyhodu v elektro predmetech, ale ty byly jenom chvilku a uplne zadarmo (mel jsem plny pocet bodu aniz bych vedel o cem tam byla rec). Vsechno ostatni jsou blaboly totalne mimo oblast cehokoli, co na kterekoli stredni potkas (a i kdyby, tak si te stejne "naformatuji" jak se jim to hodi)
takze pokud chces dal pokracovat na vysce, je jedno kam pujdes, jen at te tam nauci derivovat a anglicky. pokud planujes jen stredni, tak ti bude k nicemu. bud se sam neco naucis a budes se o to zajimat, a budes to pak moct nabidnout v praci, nebo po stredni nebudes umet skoro nic a vedle absolventa VS IT zamereni nebudes mit sanci
btw IT na vysce je neco totalne jinyho nez asi ocekavas, je to pro linuxaky, programatory a spravce velkych siti, pripadne navrhare HW. Nepocitej s tim, ze tam narazis na neco normalniho jako jak poskladat pocitac, proc vybrat ten nebo ten procesor, jaky router koupit nebo nejaky ficury ve win. budou do tebe tlouct jak funguji vytacene site, routovaci tabulky, funkcionalni programovani, sdileni pameti mezi procesama nebo treba jak si vymyslet vlastni programovaci jazyk a udelat mu interpret...
nenaucis se jak delat s photoshopem, ale jak ho naprogramovat jednoduche graficke funkce (cara, kruh, krivka...). nebudes schopny se vyznat v modernich procesorech, ale budes znat naprostou vetsinu funkcnich bloku 286ky a prakticky budes schpny ji namodelovat. nedozvis se jakou nekde nastavit frekvenci, ale jaky signaly ma PCI sbernice, a ze SATA vyuziva stejne jako DVI nebo PCI-E kodovani 8/10bit a kdybys teoreticky byl SATA kabel a chel vedet co po tobe tece za data jak je rozkodovat...
z vlastni zkusenosti na VUT FIT je uplne jedno z jake skoly tam jdes, stejne ti je skoro vsechno k nicemu. Matika a fyzika je uplne mimo to co se dela na prumkach nebo gymplech, jedina vyhoda je umet derivovat a integrovat a to se bere na obou typech skol. Prumkari meli vyhodu v elektro predmetech, ale ty byly jenom chvilku a uplne zadarmo (mel jsem plny pocet bodu aniz bych vedel o cem tam byla rec). Vsechno ostatni jsou blaboly totalne mimo oblast cehokoli, co na kterekoli stredni potkas (a i kdyby, tak si te stejne "naformatuji" jak se jim to hodi)
takze pokud chces dal pokracovat na vysce, je jedno kam pujdes, jen at te tam nauci derivovat a anglicky. pokud planujes jen stredni, tak ti bude k nicemu. bud se sam neco naucis a budes se o to zajimat, a budes to pak moct nabidnout v praci, nebo po stredni nebudes umet skoro nic a vedle absolventa VS IT zamereni nebudes mit sanci
btw IT na vysce je neco totalne jinyho nez asi ocekavas, je to pro linuxaky, programatory a spravce velkych siti, pripadne navrhare HW. Nepocitej s tim, ze tam narazis na neco normalniho jako jak poskladat pocitac, proc vybrat ten nebo ten procesor, jaky router koupit nebo nejaky ficury ve win. budou do tebe tlouct jak funguji vytacene site, routovaci tabulky, funkcionalni programovani, sdileni pameti mezi procesama nebo treba jak si vymyslet vlastni programovaci jazyk a udelat mu interpret...
nenaucis se jak delat s photoshopem, ale jak ho naprogramovat jednoduche graficke funkce (cara, kruh, krivka...). nebudes schopny se vyznat v modernich procesorech, ale budes znat naprostou vetsinu funkcnich bloku 286ky a prakticky budes schpny ji namodelovat. nedozvis se jakou nekde nastavit frekvenci, ale jaky signaly ma PCI sbernice, a ze SATA vyuziva stejne jako DVI nebo PCI-E kodovani 8/10bit a kdybys teoreticky byl SATA kabel a chel vedet co po tobe tece za data jak je rozkodovat...
Naprostý souhlas s mechem. Nepotkal jsem absoloventa střední šoly zaměřené na tento obor, který by byl spokojen s tím, že jej škola na něco okolo VT připravila. Otázka je co vlastně čekáš od této školy. Většinou jsou to instituce, které aby nalákali penízky, tak otevřou atraktivní obor, tedy dle názvu, a pak potopa. Je to jen škola pro školu. Bavím se obecně. Třeba jsou tam rozumní zapálení učitelé, kteří vysvětlí, ale byl by to zázrak. Rozhodně Tě nenaučí to co by si sis asi představoval. Ale jak psal Mech. Pokud pudeš dál na technický směr, tak důležitý je jazyk, matika.
Jedinou vyhodu "strednich skol zamerenych na IT" oproti treba gymplum bych videl v tom, ze te mene otravuji s cestinou, dejepisem, biologii atd. (coz ale zpetne neberu az jako vylozene negativni vec, da to cloveku paradni vseobecny rozhled, ktery je vetsine prumkaru naprosto cizi).
Sam jsem sel na IT na MFF UK z humanitne zamereneho gymplu a je pravda, ze jsem na zacatku musel poradne zabrat. Vsichni ostatni ale taky (nebo sli pryc). Ano, mozna umeli nejaky zakladni integraly a derivace...ale to se tam stejne probere za dve cvika. To, co vsem dela problemy, je teorie - vety, dukazy, odvozovani, ... a to te na stredni stejne nenauci.
Radsi se ve volnem case misto pareni WoW (nebo cehokoliv jineho) ci facebookovani nauc poradne programovat (idealne C++) a obecne se snaz pocitace pochopit do hloubky. Na vysce nikoho nezajima, ktery procesor je zrovna nejlepsi, ci zda se vyplati koupit ATI ci nVidia, tam se klade duraz na podstatne nadcasovejsi veci.
Sam jsem sel na IT na MFF UK z humanitne zamereneho gymplu a je pravda, ze jsem na zacatku musel poradne zabrat. Vsichni ostatni ale taky (nebo sli pryc). Ano, mozna umeli nejaky zakladni integraly a derivace...ale to se tam stejne probere za dve cvika. To, co vsem dela problemy, je teorie - vety, dukazy, odvozovani, ... a to te na stredni stejne nenauci.
Radsi se ve volnem case misto pareni WoW (nebo cehokoliv jineho) ci facebookovani nauc poradne programovat (idealne C++) a obecne se snaz pocitace pochopit do hloubky. Na vysce nikoho nezajima, ktery procesor je zrovna nejlepsi, ci zda se vyplati koupit ATI ci nVidia, tam se klade duraz na podstatne nadcasovejsi veci.
OK programování jsem se chtěl začít učit sám, ale nenašel jsem vhodný jazyk ani knížku každej radí něco jiného...Takže myslíš že C++ bude to pravé?
BTW:místo wow pařím CS :) jinak FBook platí, pěkně ses trefil :D
BTW:místo wow pařím CS :) jinak FBook platí, pěkně ses trefil :D
Tak na to jednoznacnou odpoved nenajdes, uz jsme to nekolikrat probirali:D
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/13068-nejlepsi-jazyk-pro-zacatek
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/24278-zacatky-programovani
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/27751-programovani-zacatky
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/36791-zacatky-programovani
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/13068-nejlepsi-jazyk-pro-zacatek
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/24278-zacatky-programovani
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/27751-programovani-zacatky
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/36791-zacatky-programovani
[quote=mech13;284917]tak na to jednoznacnou odpoved nenajdes, uz jsme to nekolikrat probirali:D[/quote]
:thumb
:thumb
[quote]OK programování jsem se chtěl začít učit sám, ale nenašel jsem vhodný jazyk ani knížku každej radí něco jiného...Takže myslíš že C++ bude to pravé?[/quote]
Pokud se nebojis premyslet a venovat tomu cas, tak je to pro nauceni se opravdu programovat nejlepsi volba. Treba takove PHP je sice jednoduche, ale programovani to moc neni.
Navic, pokud chces delat weby, tak na IT vysku ani chodit nemusis, taam ti vic pomuze ekonomka nebo tak neco.
Pokud se nebojis premyslet a venovat tomu cas, tak je to pro nauceni se opravdu programovat nejlepsi volba. Treba takove PHP je sice jednoduche, ale programovani to moc neni.
Navic, pokud chces delat weby, tak na IT vysku ani chodit nemusis, taam ti vic pomuze ekonomka nebo tak neco.
A co tahle ? http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani/c-bez-predchozich-znalosti-pruvodce-pro-samouky/ už sem ji mněl vyhlídlou než mi ji soudruzi vyvrátili... jako jazyk ne knížku
[quote]jako jazyk ne knížku[/quote]
? nechapu.
C++ knizky neznam (sam jsem se ho ucil temer vyhradne ze zdrojovych kodu, uz jsem pred tim ale umel dobre PHP), takze tady ti neporadim.
Pokud ti vyvraceli zacinani v C++ (coz bohuzel spousta lidi dela), tak na ne kasli. Pokud se chces naucit opravdu programovat, tak neni nic lepsiho. Jen na to musis jit systematicky a musis byt odhodlanny prekonavat problemy. Musis se ucit pomalu, byt pripraveny na to, ze mesice stravis jen v prikazove radce. Za zadnou cenu se NESMIS snazit ponorit se do okennich aplikaci nebo nedej boze OpenGL/DirectX (tohle taky hodne lidi dela, a vetsinou je to od C++ na dlouho odradi. Samotnemu se mi to stalo :) ) nez mas dokonale zvladly samotny jazyk a prikazovou radku.
? nechapu.
C++ knizky neznam (sam jsem se ho ucil temer vyhradne ze zdrojovych kodu, uz jsem pred tim ale umel dobre PHP), takze tady ti neporadim.
Pokud ti vyvraceli zacinani v C++ (coz bohuzel spousta lidi dela), tak na ne kasli. Pokud se chces naucit opravdu programovat, tak neni nic lepsiho. Jen na to musis jit systematicky a musis byt odhodlanny prekonavat problemy. Musis se ucit pomalu, byt pripraveny na to, ze mesice stravis jen v prikazove radce. Za zadnou cenu se NESMIS snazit ponorit se do okennich aplikaci nebo nedej boze OpenGL/DirectX (tohle taky hodne lidi dela, a vetsinou je to od C++ na dlouho odradi. Samotnemu se mi to stalo :) ) nez mas dokonale zvladly samotny jazyk a prikazovou radku.
Jen moje zkušenost z průmky:
Překlad informací o oboru:
"Naučíme vás v Novellu" - naučili nás přihlásit se do Windows pomocí Novellu. No vlastně ani neučili, protože to zvládl každý sám...
"Naučíme vás základy Unixu/Linuxu" - naučili nás přes putty se přihlásit a vytvořit/smazat adresář (možná i přejmenovat, to už nevím)
"Naučíme vás pracovat ve Wordu, Excelu" - učili nás absolutní nepotřebné blbosti a věděl jsem podstatně víc než učitelka
"Naučíme vás dělat WWW stránky" - učitelka nás učila zalomení řádku -
a když jsem jí řekli, že to má být buď bez lomítky a nebo s mezerou (podle HTML vx XHTML), tak nám na to řekla, že
jí funguje v IE správně, takže to je určitě dobře...
"Naučíme vás PHP" - k tomu jsme se nedostali vůbec
"Naučíme vás programovat" - s učitelem jsme se dohodli, že chcem radši C než PAS, tak jsme se to učili, ale pak přišlo z vedení, že musíme dělat PAS a ty hodiny fungovali tak, že tam šel kdo chtěl, nikdo pořádně nedával pozor atd.
No a co jsme se učili elektriku, tak akorát měření pořádně za něco stálo (a to ne z hlediska, že bych to potřeboval, ale z hlediska, že něco naučilo - systém v protokolech a naučilo nás učit se).
Pak taky matika za něco stála, ale to jen díky skvělému učiteli, kterého jsme měli.
Jinak výuka elektriky probíhala tak, že zasvěcenci chápali, ale já jakožto člověk, co si doma zesilovače nepájím, jsem to moc nedával. Naučil jsem se, co bylo potřeba, případně opsal, ale že bych zvládl něco spájet, že bych chápal, na co je co dobré, tak to vůbec.
Co jsme brali počítače vrámci jednoho předmětu, tak tam jsem zase narazil na to, že učitel byl strašný ignorant. Učil nás třeba, že 1MB L2 cache je standard, pak uvedl, že to myslí pro CPU do 4k a když jsem mu donesl z CzC vytištěný CPU za rovné 4k, co měl 2x3MB L2 cache, tak tvrdil, že to není standardní procesor :mistake
Třeba jsme se učili tranzistory, asi 100 typů, jaký je v kterém rozdíl, z čeho je složený, jak vypadá. Ale nikdy nikdo z učitelů neřekl, k čemu vlastně tranzistor je dobrý a jak by se dal prakticky využít...
Ale něco mělo výhody, v předmětu praxe jsem se naučil zapojit zásuvku, vypínač atd. správně podle normy. Chvíli jsme i dělali na soustruhu, takže aspoň vím, jak to funguje :) A technické kreslení bylo taky užitečné, přecejen každý někdy potřebuje něco narýsovat, tak aspoň umím v AutoCADu.
Každopádně to bylo lepší než gympl, kde bych musel brat do hloubky zeměpis, dějepis, společenské vědy a další hrůzy. Na druhou stranu jsem záviděl kámošům z gymplu, co měli pořádné programovaní (volitelný seminář), mohli si dát grafiku (učili se s PS a dalšíma věcma), měli jazyk, kde se něco naučili (mě po 7 letech jazykové základky hodili do skupiny s lidma, co měli před tím jazyk 2 roky nepovinně).
Takže určitě brát střední školu tak, že člověka naučí být dobrý programátor je blbost.
V dnešní době se to nedá moc ani brát jako dostatečné pro život (ikdyž od nás ze třídy lidi šli dělat místo pokračování na výšku).
Ale pokud člověk nemá velké cíle nebo rodiče nemají finance, aby děcko udrželi na výšce a nechcou si vzít půjčku, tak pak je rozhodně nějaká takováto průmka lepší než gympl, uplatnění se najde podstatně líp...
Překlad informací o oboru:
"Naučíme vás v Novellu" - naučili nás přihlásit se do Windows pomocí Novellu. No vlastně ani neučili, protože to zvládl každý sám...
"Naučíme vás základy Unixu/Linuxu" - naučili nás přes putty se přihlásit a vytvořit/smazat adresář (možná i přejmenovat, to už nevím)
"Naučíme vás pracovat ve Wordu, Excelu" - učili nás absolutní nepotřebné blbosti a věděl jsem podstatně víc než učitelka
"Naučíme vás dělat WWW stránky" - učitelka nás učila zalomení řádku -
a když jsem jí řekli, že to má být buď bez lomítky a nebo s mezerou (podle HTML vx XHTML), tak nám na to řekla, že
jí funguje v IE správně, takže to je určitě dobře...
"Naučíme vás PHP" - k tomu jsme se nedostali vůbec
"Naučíme vás programovat" - s učitelem jsme se dohodli, že chcem radši C než PAS, tak jsme se to učili, ale pak přišlo z vedení, že musíme dělat PAS a ty hodiny fungovali tak, že tam šel kdo chtěl, nikdo pořádně nedával pozor atd.
No a co jsme se učili elektriku, tak akorát měření pořádně za něco stálo (a to ne z hlediska, že bych to potřeboval, ale z hlediska, že něco naučilo - systém v protokolech a naučilo nás učit se).
Pak taky matika za něco stála, ale to jen díky skvělému učiteli, kterého jsme měli.
Jinak výuka elektriky probíhala tak, že zasvěcenci chápali, ale já jakožto člověk, co si doma zesilovače nepájím, jsem to moc nedával. Naučil jsem se, co bylo potřeba, případně opsal, ale že bych zvládl něco spájet, že bych chápal, na co je co dobré, tak to vůbec.
Co jsme brali počítače vrámci jednoho předmětu, tak tam jsem zase narazil na to, že učitel byl strašný ignorant. Učil nás třeba, že 1MB L2 cache je standard, pak uvedl, že to myslí pro CPU do 4k a když jsem mu donesl z CzC vytištěný CPU za rovné 4k, co měl 2x3MB L2 cache, tak tvrdil, že to není standardní procesor :mistake
Třeba jsme se učili tranzistory, asi 100 typů, jaký je v kterém rozdíl, z čeho je složený, jak vypadá. Ale nikdy nikdo z učitelů neřekl, k čemu vlastně tranzistor je dobrý a jak by se dal prakticky využít...
Ale něco mělo výhody, v předmětu praxe jsem se naučil zapojit zásuvku, vypínač atd. správně podle normy. Chvíli jsme i dělali na soustruhu, takže aspoň vím, jak to funguje :) A technické kreslení bylo taky užitečné, přecejen každý někdy potřebuje něco narýsovat, tak aspoň umím v AutoCADu.
Každopádně to bylo lepší než gympl, kde bych musel brat do hloubky zeměpis, dějepis, společenské vědy a další hrůzy. Na druhou stranu jsem záviděl kámošům z gymplu, co měli pořádné programovaní (volitelný seminář), mohli si dát grafiku (učili se s PS a dalšíma věcma), měli jazyk, kde se něco naučili (mě po 7 letech jazykové základky hodili do skupiny s lidma, co měli před tím jazyk 2 roky nepovinně).
Takže určitě brát střední školu tak, že člověka naučí být dobrý programátor je blbost.
V dnešní době se to nedá moc ani brát jako dostatečné pro život (ikdyž od nás ze třídy lidi šli dělat místo pokračování na výšku).
Ale pokud člověk nemá velké cíle nebo rodiče nemají finance, aby děcko udrželi na výšce a nechcou si vzít půjčku, tak pak je rozhodně nějaká takováto průmka lepší než gympl, uplatnění se najde podstatně líp...
[quote=CommanderZ;284970]Pokud ti vyvraceli zacinani v C++ (coz bohuzel spousta lidi dela), tak na ne kasli. Pokud se chces naucit opravdu programovat, tak neni nic lepsiho. Jen na to musis jit systematicky a musis byt odhodlanny prekonavat problemy. Musis se ucit pomalu, byt pripraveny na to, ze mesice stravis jen v prikazove radce. Za zadnou cenu se NESMIS snazit ponorit se do okennich aplikaci nebo nedej boze OpenGL/DirectX (tohle taky hodne lidi dela, a vetsinou je to od C++ na dlouho odradi. Samotnemu se mi to stalo :) ) nez mas dokonale zvladly samotny jazyk a prikazovou radku.[/quote]Sám jsem s C++/C začínal. I když jsem časem přešel na Javu, tak souhlasím s názorem, že je lepší začít s příkazovou řádkou. I když je to zarážející v době okenních aplikací, ale snažit se jako začatečník o vytvoření větší okenní aplikace je cesta do pekla. Při rozsahu knihoven a možností co jazyky nabízejí se můžete lehce dostat do začarovaného kruhu a nebudete vědět co studovat dřív.
[quote]Při rozsahu knihoven a možností co jazyky nabízejí se můžete lehce dostat do začarovaného kruhu a nebudete vědět co studovat dřív.[/quote]
Spis nez nutnost ucit se hodne veci naraz tam hrozi nutnost kopirovany dlouhatanskych bloku kodu aniz by je clovek chapal. Pak staci nejaky drobny problem a je to v ****.
I kdyz napriklad v C++.Net (CLR) uz to neni tak hrozne, tak se prece clovek nikde tak dobre zaklady programovani nenauci jako na prikazove radce.
Spis nez nutnost ucit se hodne veci naraz tam hrozi nutnost kopirovany dlouhatanskych bloku kodu aniz by je clovek chapal. Pak staci nejaky drobny problem a je to v ****.
I kdyz napriklad v C++.Net (CLR) uz to neni tak hrozne, tak se prece clovek nikde tak dobre zaklady programovani nenauci jako na prikazove radce.
OK takže asi koupím tohle http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani/c-bez-predchozich-znalosti-pruvodce-pro-samouky/ a začnu se šprtat :)
Co se týká příkazový řádky, ani to už v C++ není taková nutnost (např. Eclipse má prostředí CDT takže na příkazovou řádku netřeba sáhnout a je to zdarma), ovšem pravda je, že se tak dá naučit nejvíc, takový dependencies v makefile ... :)
Co se týče školy, tak u mě to bylo tak, že po střední (průmyslovce) jsem uměl obstojně Pascal, cčko vůbec (a Java snad v tý době ještě ani nebyla). Na vejšce (počítačový) jsme měli jeden semestr C a jeden C++, takže po dokončení vejšky jsem uměl velmi dobře Pascal a Delphi, C-čko jakž takž a C++ v podstatě vůbec (myslel jsem si, že jo, ale z omylu mě vyvedli v prvním zaměstnání, kde jsem se C++ teprv musel naučit - konstruktory, dědičnosti, virtuální funkce, výjimky, atd.). A po nějakých 6ti letech "profi" programování ještě občas stále nacházím v C++ nový věci a triky :D
Co se týče školy, tak u mě to bylo tak, že po střední (průmyslovce) jsem uměl obstojně Pascal, cčko vůbec (a Java snad v tý době ještě ani nebyla). Na vejšce (počítačový) jsme měli jeden semestr C a jeden C++, takže po dokončení vejšky jsem uměl velmi dobře Pascal a Delphi, C-čko jakž takž a C++ v podstatě vůbec (myslel jsem si, že jo, ale z omylu mě vyvedli v prvním zaměstnání, kde jsem se C++ teprv musel naučit - konstruktory, dědičnosti, virtuální funkce, výjimky, atd.). A po nějakých 6ti letech "profi" programování ještě občas stále nacházím v C++ nový věci a triky :D
jkojak-s tímhle musím bohužel souhlasit
díky podělanému školství se tohle děje na všech školách, takže pokud se tomu nevěnuješ doma a ve volný čase, tak se prostě nechytíš a pak budeš jenom nadávat, že vše stojí za ***
Pak je tu ještě vysoká škola, ale to už je jiné téma...
Jináč já jsem se dal na kybernetiku a elektriku (pak ještě vidím budoucnost v nanotechnologiích), pač z mého aktuálního pohledu to vypadá, že bude mrtě Íťáků a strašně málo elektrikářů nebo ti co tomu vůbec nebudou rozumět (příkladem budiž elektroprůmky a SPSE kam chodím s oborem ESZ apod.)
Myslím, že za pár let se tohle provalí a zase se všichni budou hrnout jinam (stejně jako u bráchy, kde byla móda jít na podnikatelku a dneska jsou rádi, že můžou balit papír :))...
Já jsem si na brigádě vyzkoušel IT servis (servis na firmě a sítě a zabezpečení po okolí) a musím říct, že bych se tímhle nechtěl živit. Bohužel na borce, který vidí hloub to už asi nestihnu dotáhnout, zvlášt jaká je konkurence :)
díky podělanému školství se tohle děje na všech školách, takže pokud se tomu nevěnuješ doma a ve volný čase, tak se prostě nechytíš a pak budeš jenom nadávat, že vše stojí za ***
Pak je tu ještě vysoká škola, ale to už je jiné téma...
Jináč já jsem se dal na kybernetiku a elektriku (pak ještě vidím budoucnost v nanotechnologiích), pač z mého aktuálního pohledu to vypadá, že bude mrtě Íťáků a strašně málo elektrikářů nebo ti co tomu vůbec nebudou rozumět (příkladem budiž elektroprůmky a SPSE kam chodím s oborem ESZ apod.)
Myslím, že za pár let se tohle provalí a zase se všichni budou hrnout jinam (stejně jako u bráchy, kde byla móda jít na podnikatelku a dneska jsou rádi, že můžou balit papír :))...
Já jsem si na brigádě vyzkoušel IT servis (servis na firmě a sítě a zabezpečení po okolí) a musím říct, že bych se tímhle nechtěl živit. Bohužel na borce, který vidí hloub to už asi nestihnu dotáhnout, zvlášt jaká je konkurence :)