Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Profesionální grafické karty

Logout (4018)|22.9.2009 13:15
Je tu někdo, kdo má zkušenosti s profesionáníma GK? Popř, jejich výhody a nevýhody proti herním?
Teda nevýhody jsou jasný - cena a hrubej herní výkon. Ale jde o ty výhody. Nepodařilo se mi např. najít na netu test v 3dmaxu, blenderu atd.., kterej by srovnal profesionální a herní karty.
Co jsem našel je:
http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=3321&page=3
kde quadro dost vítězí, ale jsou to starý karty.

A pak jeden článek,
http://bricktech.blogspot.com/2009/09/leadtek-quadro-fx-1800-review-part-1.html
ze kterýho vyplývalo - jestli dobře chápu co tam prezentujou, že obyčejný geforce neuměj antialising drátěnejch modelů, ale nechce se mi tomu moc věřit.

Máte někdo nějaký zkušenosti, odkaz na testy apod.? Popř. nechtěl by někdo udělat test, myslym, že by z toho byl hodně zajímavej článek...
Smeli (2302)|22.9.2009 14:01
Koukni sem, odkazy sem nezkoumal, ale možná pomůže: http://www.amd.com/us/products/workstation/graphics/reviews/Pages/reviews.aspx
Richmond (8084)|22.9.2009 14:15
[quote=Logout;294959]A pak jeden článek,
http://bricktech.blogspot.com/2009/09/leadtek-quadro-fx-1800-review-part-1.html
ze kterýho vyplývalo - jestli dobře chápu co tam prezentujou, že obyčejný geforce neuměj antialising drátěnejch modelů, ale nechce se mi tomu moc věřit.[/quote]
AA bez problemu jak pod DX9 tak DX10 ;)
edit: mam ho nastaveny na 4x
edit2: jinak co se tyce rozdilu AA v tom clanku tak na tom asi neco bude, ale v tom smyslu, ze 16xAA na Quadru je stejne rychly jako bez AA na GeForce
Bez_nazvu.png
Deee-aN (3834)|23.9.2009 08:34
[quote=Logout;294959]... myslym, že by z toho byl hodně zajímavej článek...[/quote]
Jj, taky by mě to zajímalo...
hawkeye9898 (818)|24.9.2009 20:08
brat je profesionalny grafik resp animator, ma doma 260tku a nepocul som ze by sa stazoval..ale mozno malo pocuvam :)
do tohoto sa moc nerozumiem ale je az taky velky rozdiel medzi prof.grafikami a nejakou lepsou obyc.grafikou?
Logout (4018)|24.9.2009 20:36
Fyzickej rozdil je právě dost často nulovej - i když byly i spešl "profi jádra". Někdy je ale doopravdy jen jinej bios a drivery, což dokládá několik "hráčskejch" modelů, který šlo přeflašnout na profi kartu...
Richmond (8084)|24.9.2009 20:41
[quote=hawkeye9898;295940]do tohoto sa moc nerozumiem ale je az taky velky rozdiel medzi prof.grafikami a nejakou lepsou obyc.grafikou?[/quote]
"Obyc" karty nepodporujou takovy featury jako profi (napr. komplexni nasviceni modelu, realtime preview pri praci s particles, temer neomezene velikosti textur + obrovsky frame buffer, "hazeni" stinu od objektu apod.) nehlede na jejich optimalizace v programech kde nezridka dosahuji 3x vyssich vykonu nez mainstreamove karty. V neposledni rade (jak tu bylo psano vyse) maji daleko rychlejsi a kvalitnejsi AA, dokazi pocitat to, co obycejne pocita cpu (realtime zakulacovani hran bez toho, aby se nejak aktualizoval model atd...). Prakticky je to treba tak, ze se scenou baraku o 2mil polygonech si na "herni" grafice plynule ani neotocis zatimco na Quadru si ty baraky muzes rozkopirovat 4x a fps neklesne pod 60 ;)

edit: ja mluvim o 8800GTX vs Quadro 5600 vychazejici ze stejneho jadra G80
hawkeye9898 (818)|24.9.2009 22:07
ok moze byt :) teda asi je

ale realne taketo nieco skorej potrebuje clovek co robi brutalne modely v 3ds Max nie?
herna grafika,modelovanie a animacie taketo nieco nevyzaduje..predsa vacsina ide aj tak cez engine a ak ma engine obmedzenia nepotrebujes mat taku super grafiku..navyse v dnesnej mode kedy vsetko ide na viac platforiem su modeli dost obmedzene
Richmond (8084)|24.9.2009 22:11
[quote=hawkeye9898;295994]ale realne taketo nieco skorej potrebuje clovek co robi brutalne modely v 3ds Max nie?[/quote]
A jak myslis, ze se delaji modely? Napred se udela high-poly model, potom se zkrouhne na nejaky unosny mnozstvi polygonu + "vypecou" se textury a pak teprv se vytvareji modely primo do enginu v dalsim viewportu (vetsinou pres nejakej plugin, kterej ukazuje primo to, co bude ve hre) - takhle to dela napr. FutureGames http://www.future-games.cz/html/agds-engine/en/

edit: a jinak k "brutal" modelum: ono je to zpravidla tak, ze zacnes s minimem polygonu a postupne pridavas treba kyticky, lavicky ... a najednou z toho mas mega 60mb model, s kterym uz si v pozdejsim stadiu obyc grafika neporadi takze mas na vyber - bud nekde optimalizujes (skryjes, zkrouhnes polygony, misto realnyho svetla das ambient apod.) nebo presedlas na stroj s profi kartou a jedes vesele dal ;)
hawkeye9898 (818)|24.9.2009 22:33
[quote=Richmond;296000]A jak myslis, ze se delaji modely? Napred se udela high-poly model, potom se zkrouhne na nejaky unosny mnozstvi polygonu + "vypecou" se textury a pak teprv se vytvareji modely primo do enginu v dalsim viewportu (vetsinou pres nejakej plugin, kterej ukazuje primo to, co bude ve hre) - takhle to dela napr. FutureGames http://www.future-games.cz/html/agds-engine/en/

edit: a jinak k "brutal" modelum: ono je to zpravidla tak, ze zacnes s minimem polygonu a postupne pridavas treba kyticky, lavicky ... a najednou z toho mas mega 60mb model, s kterym uz si v pozdejsim stadiu obyc grafika neporadi takze mas na vyber - bud nekde optimalizujes (skryjes, zkrouhnes polygony, misto realnyho svetla das ambient apod.) nebo presedlas na stroj s profi kartou a jedes vesele dal ;)[/quote]

uz som vysiel z cviku...v maxovi som niekedy zacinal aj ja a planoval postavit natom svoju karieru...
nakoniec som ostal pri testovani

to ako sa robi model to je pravda...ale ak sa nemylim max 2008 a vyssie zvlada vo viewporte +/- 10-20milonov poly ci tak nejak.jasne nepojde to 30fps ale robit sa s tym da..
proste ci sa oplati dat tolko vela za profi kartu jak ked si kupis high end kartu.

asi poznas cgtalk?tam vacsina tych profikov quadra nepouziva...netvrdim ze nemaju zmysel..len ta cena vs vykon voci high end