Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GTX260 55nm - 72 nebo 64 TMU?

elpsycho (1602)|23.10.2009 11:54
Při pohledu na GPUz mi něco nesedělo - fillrate odpovídá 64 texturovacím jednotkám, což měla původní GTX260 192SP. U GTX260 216 bylo aktvních už 72 TMU. U následné 55nm revize se v testech (pokud vůbec) uváděl stejný počet, tj. 72, ale na stejných frekvencích se ji snad nikdo neobtěžoval přetestovat. Jenže u každého screenshotu s 55nm co jsem našel odpovídá pixel fillrate 64 TMU, stejně jako u mě. S výjimkou expreview.Tehdejší verze programu ale ještě neznala 55nm model, na druhou stranu jádro B1 identifikovala dobře.

65nm 216SP
[attach]13493[/attach]

55nm 216SP
[attach]13492[/attach]

Zkoušel jsem fillrate test 3Dmarku 2001 a vypadlo z něj kolem 43,5 Gtexels/s, což je podstatně blíž hodnotě z GPUz (44,8) než 50,4 které by měla mít se 72 TMU.

Pomůže mi to někdo rozplést? :)
my216.gif 260_216.png
husky14 (4214)|23.10.2009 13:10
No nevím, jestli sem tě pochopil, ale čísla by měla být takhle:

GTX 260 (192) G200/65 nm (576/1240/1000 MHz): 36,9 GTexels/sec
GTX 260 (216) G200/65 nm (576/1240/1000 MHz): 41,5 GTexels/sec
GTX 260 (216) G200b/55 nm (576/1350/1000 MHz): 41,5 GTexels/sec
elpsycho (1602)|23.10.2009 13:17
Měla, ale nesjou.

Pro názornost referenční frekvence:
[attach]13497[/attach]

odpovídá to 576 * 64, tedy 64 TMU. Nejen u mě, na všech screenech s GT200 rev. B1 (tj. i GTX295).
my216uc.gif
husky14 (4214)|23.10.2009 14:52
[quote=elpsycho;305900]Měla, ale nesjou.[/quote]Nj, našels "podvod" :)

Na druhou stranu (jen úvaha), proč by se měl při stejným (jen zmenšeným) čipu měnit tex fillrate? Jen proto, že se zvýšila frekvence SP? :notsure
elpsycho (1602)|23.10.2009 15:01
Spíš jsem našel chybu v GPUz databázi a to poměrně dlouhodobou. Přeměřil jsem fillrate v 3DM06 a vyšlo 39441 Mtexel/s na referenčních 576 Mhz, což je víc než by s 64 TMUs bylo možné.
husky14 (4214)|23.10.2009 15:07
No asi jo, dyť mezi G200/65nm a G200b/55nm není nikde v žádným počtu čehokoliv rozdíl, tak proč by fillrate měl odpovídat čipu se 192 SP....
elpsycho (1602)|23.10.2009 15:26
No jo, jen jsem viděl nesrovnalost v GPUz, stáhl o pár verzí novější verzi ukazující pořád to samé a začal jsem přemýšlet nahlas :)
Kirk1 (850)|23.10.2009 21:11
Já to mám takto:

kevin00 (10238)|23.10.2009 22:00
Pokud počítám dobře, tak máš 64 texturovacích jednotek, stejně jako já.

elpsycho (1602)|24.10.2009 11:18
Říkám - bude to chyba v databázi, tj. vzorci podle kterýho GPUz počítá. 3DM06 naměřil fillrate vyšší než je teoretický podle GPUz (který odpovídá jen 64 TMUs), což prostě nejde. Na SP192 ukazuje dobře, ale na čemkoliv s jádrem B1 - GTX260 55nm, GTX275 a GTX295 (která má dokonce 2x80TMUs) počítá taky s 64.
trodas (1753)|24.10.2009 11:29
Otayka do pranice tedy je - uz jsi reportoval autorovi chybu? Protoze myslim ze je to celkem jasne... :)
elpsycho (1602)|24.10.2009 18:54
Napsal jsem to na techpowerup fórum. Ještě jsem ve výčtu zapomněl na GTX285 a našel screenshoty kde to počítalo i s jiným počtem TMU než 64, třeba neceločíselným.