Dobrý den,
máme následující problém: Internet jede normálně, ale jednou za několik minut vždy na chvilku "vypadne". Čili zatuhne asi na minutu, pak zas jede. Je to o nervy...
Modem je Edimax AR7024. Připojení ADSL.
Předem dík za radu.
máme následující problém: Internet jede normálně, ale jednou za několik minut vždy na chvilku "vypadne". Čili zatuhne asi na minutu, pak zas jede. Je to o nervy...
Modem je Edimax AR7024. Připojení ADSL.
Předem dík za radu.
No tak to může být věcí hodně. Může ti to dělat antivir, modem Jaká je ta sestava na které to blbne. Při odpojení internetu máš cpu zatížené?
No, dělá to na obou dvou různých počítačích (PC a notebook). V této chvíli nemáme router, takže si internet přepojujeme. Ta šňůra jde od modemu k nám bez mezičlánku. Dělá to už asi od podzimu, předtím asi 2 roky to jelo ok.
Antivirus máme oba Avast.
Antivirus máme oba Avast.
Můžu to zkusit, jestli by to mohlo být tím. On totiž vede přes několik místností a přes 2 patra.
Tak teď jsem ještě mluvil s domácím a jim to dělá to samé (jsou to jiné PC připojené k modemu), takže v kabelu asi problém nebude.
Tak teď jsem ještě mluvil s domácím a jim to dělá to samé (jsou to jiné PC připojené k modemu), takže v kabelu asi problém nebude.
Vlez do menu modemu (přes prohlížeč, jako www adresu zadej tu ipú adresu, co ti napíše příkaz
ipconfig /all
(abys moh přečíst co napíše musíš ho spustit v příkazový řádce, kterou spustíš win+r, napsat cmd a enter).
Najdi tam (někde ve vlastnostech) hodnoty SNR margin, tak celou stránku s tím kde je tadle hodnota zkopíruj a dej sem.
--
Jo a ještě nechápu, todle
[quote]V této chvíli nemáme router, takže si internet přepojujeme.[/quote]
podle
http://en.kioskea.net/guide/details/589191-edimax-ar-7024a
má ten modem router v sobě, ne? Kolik má portů pro síťovej kabel?
ipconfig /all
(abys moh přečíst co napíše musíš ho spustit v příkazový řádce, kterou spustíš win+r, napsat cmd a enter).
Najdi tam (někde ve vlastnostech) hodnoty SNR margin, tak celou stránku s tím kde je tadle hodnota zkopíruj a dej sem.
--
Jo a ještě nechápu, todle
[quote]V této chvíli nemáme router, takže si internet přepojujeme.[/quote]
podle
http://en.kioskea.net/guide/details/589191-edimax-ar-7024a
má ten modem router v sobě, ne? Kolik má portů pro síťovej kabel?
Díky za reakce,
tak věc se má teď tak, že domácí modem restartoval natvrdo a zatím to jede dobře. Já jsem ho samozřejmě restartoval hned jako první věc, když jsem to začal řešit, ale jen na dálku přes to webové rozhraní. Nedošlo mi, že v tom bude rozdíl.
- Modem není v našem bytě.
- "Internet si přepojujeme" znamená že ten kábl co vede k nám do bytu zapojíme buď do jednoho nebo do druhého pc. Takže jedno pc je online, druhé offline. Dočasně dokud nebudem mít router.
- Hodnoty SNR MARGIN: Downstream: mění se cca 11.4-12.1, upstream: 16
tak věc se má teď tak, že domácí modem restartoval natvrdo a zatím to jede dobře. Já jsem ho samozřejmě restartoval hned jako první věc, když jsem to začal řešit, ale jen na dálku přes to webové rozhraní. Nedošlo mi, že v tom bude rozdíl.
- Modem není v našem bytě.
- "Internet si přepojujeme" znamená že ten kábl co vede k nám do bytu zapojíme buď do jednoho nebo do druhého pc. Takže jedno pc je online, druhé offline. Dočasně dokud nebudem mít router.
- Hodnoty SNR MARGIN: Downstream: mění se cca 11.4-12.1, upstream: 16
Ten margin u downstream je poměrně malej - pokud by padal ještě níž, ta to může způsobovat ty výpadky.
Pokud by to bylo tím, tak je na vině špatný vedení (zkusil bych např. alespoň vyměnit kabel ze zásuvky do routeru, ale problém asi bude někde dál směrem k ústředně).
Pokud by to bylo tím, tak je na vině špatný vedení (zkusil bych např. alespoň vyměnit kabel ze zásuvky do routeru, ale problém asi bude někde dál směrem k ústředně).
[quote=Logout;336556]Ten margin u downstream je poměrně malej - pokud by padal ještě níž, ta to může způsobovat ty výpadky.
Pokud by to bylo tím, tak je na vině špatný vedení (zkusil bych např. alespoň vyměnit kabel ze zásuvky do routeru, ale problém asi bude někde dál směrem k ústředně).[/quote]
- Co to ten SNR margin je? Kdyz budu mluvit třeba s providerem, co vlastně je špatně? A kolik by to mělo být ideálně?
- Vyměnit kabel znamená, že ten náš je poškozený, nebo tím myslíš za nějaký líp stíněný?
Pokud by to bylo tím, tak je na vině špatný vedení (zkusil bych např. alespoň vyměnit kabel ze zásuvky do routeru, ale problém asi bude někde dál směrem k ústředně).[/quote]
- Co to ten SNR margin je? Kdyz budu mluvit třeba s providerem, co vlastně je špatně? A kolik by to mělo být ideálně?
- Vyměnit kabel znamená, že ten náš je poškozený, nebo tím myslíš za nějaký líp stíněný?
SNR margin
http://www.kitz.co.uk/adsl/linestats.htm#attenuation
V podstatě odstup signálu od šumu.
- Může to bejt obojí - ale stínění je dosti nepravděpodobný - alespoň to odvozuju z toho, že se stíněný telefonní kabely skoro nedělaj (i když ty do zdí vlastně možná jo).
Ale s největší pravděpodobností to bude špatnou kvalitou vedení mezi telefonní zástrčkou a ústřednou.
http://www.kitz.co.uk/adsl/linestats.htm#attenuation
V podstatě odstup signálu od šumu.
- Může to bejt obojí - ale stínění je dosti nepravděpodobný - alespoň to odvozuju z toho, že se stíněný telefonní kabely skoro nedělaj (i když ty do zdí vlastně možná jo).
Ale s největší pravděpodobností to bude špatnou kvalitou vedení mezi telefonní zástrčkou a ústřednou.