Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Pevné disky, optické mechaniky: Vrácení disku po záruční opravě?

Neregistrovaný (0)|15.4.2010 10:35
Jméno tazatele: Diana

Znění dotazu:
Zdravim, kdyby mi tady nekdo vedel poradit, byla bych rada..

Odesel mi na pocitaci harddisk, tak sem ho zanesla do servisu, pac je jeste v zaruce. Tam mi rekli, ze mi ho sice vymeni, ale ten stary disk mi vratit nechteji..Nevite nekdo, jestli je tohle bezne? Moc se mi nelibi, ze muj disk s ruznymi daty se bude nekde povalovat..
Chapu, ze nemuzu odejit se dvema disky, ale jim stejne bude k nicemu (doufam teda!) a ja bych si z neho jeste potrebovala dodelat zalohu :) Tu mi sice nabidli, ale s tim ze to bude stat min.8000kč(?), nemuzou mi zarucit, ze obnovi vsechno a taky musi ten disk rozdelat a porusit ty nalepky a folie, tudiz pr jeste prijdu o zarucni dobu na ten disk, takze ho pak nebudu moc reklamovat..Nechteji mi ho dat, ani kdybych to zaplatila, tak mam trochu dojem, ze se me snazi jenom natahnout? Bylo to v autocontu a ten komp tam porad mam a nevim, jak postupovat..Nemate s tim nejakou zkusenost, prosim?
Dekuji :)

HW a SW počítače jehož se dotaz týká:
johny__g (6387)|15.4.2010 10:52
Ten vadný disk, který jsi tam nesla byl zcela nefunkční, že nešlo zálohu udělat před reklamací? Podle mě je ten postup v pořádku, záruka se vztahuje na disk, ne na data na něm. Obnova dat z vadného disku je nákladná záležitost, nevím co tam bylo za problém a jestli je 8k adekvátních, ale podívej se kolik si za podobnou službu berou firmy které se tím živí.
S tím porušením fólií a nálepek jsem to nepochopil, však ten starý disk už je KO, reklamace uznaná a máš dostat nový, tak proč by jsi o záruku měla přijít?
Jestli máš na disku choulostivá data, tak si je šifruj. Jestli neděláš průběžné zálohy důležitých dat, budiž to poučením pro příště.
xmarek (1676)|15.4.2010 11:36
Nějak trochu nechápu co tím sledujete, ale budiž. Jestli jsem to správně pochopil, tak chce zpět svůj původní disk a ještě k tomu nový. Nepředpokládám, že by Vám v tomto někde vyhověli. Jednak proto, protože prodejce (potažmo Autocont) není výrobce a tudíš má za povinost odeslat disk zpět výrobci (nebo autorizovanému servisu) a nevím co by jim ve vašim případě poslali. Tím pádem by byli v podstatě v situaci, že by Vám ten nový disk věnovali.

Co se týče zálohy dat. Mám takový pocit, že výrobce má někde nějakou formuli, že neručí za případnou ztrátu dat. A nemyslím si, že by jste uspěla i případný apelováním na zneužitím dat. Ochrana dat jde čistě za provozovatelem takového zařízení. Z tohoto důvodu ve firmě všechny data šifrujem. Taky si nemyslím, že bude mít někdo zájem na Vašem disku nějaké data lovit.

Takže se Vám v podstatě nabízí dvě řešení:
1. disk si ponechat a najít si firmu, která Vám data zalohuje a ztratit tím nárok na bezplatnou výměnu.
2. reklamovat disk a vzít si nový a starý ponechat vlastnímu osudu.
Neregistrovaný (0)|15.4.2010 12:34
[quote=xmarek;368281]Takže se Vám v podstatě nabízí dvě řešení:
1. disk si ponechat a najít si firmu, která Vám data zalohuje a ztratit tím nárok na bezplatnou výměnu.
2. reklamovat disk a vzít si nový a starý ponechat vlastnímu osudu.[/quote]

dekuji za odpovedi, tohle jsem potrebovala ujasnit.
ICEBOSS (3435)|17.4.2010 21:58
otazka je, co na disku odeslo. jestli elektronika (disk se ani nezacne tocit, proste 0), tak se to da resit bez ztraty zaruky blbe, ale sikovnej sutdent elektra to udela tak do 2 tisic a ne za 8. Nicmene chapu autocont ze si ty penize uctuje - je to drbacka. Jestli umira motor (cvakani disku), tak disk soupnout na 20 minut do mrazaku a pak rychle kopirovat... Pokud ma jenom spatne bloky, tak se zadne nalepky sloupavat nemuseji a proste se zkopiruje to potrebny. Neco malo nepujde.

Takze bych si vyzadal reklamacni protokol s diagnostikou chyby a podle toho se rozhodl.
Pokud by to byly jen spatne bloky, tak si od nich vzit PC se spatnzm diskem, u nekoho udelat zalohu a donest to tam zpet na doreklamovani a vymenu disku za novy. Pokud je v haji elektronika apod. a vyzadovalo by to pokusy tak bych se asi smiril se ztratou.