Lze vyreklamovat MB kvůli špatným ovladačům?
Ahoj,
opět já. Chci se zeptat, lze vyreklamovat základní desku (Asus), když neexistuje verze ovladačů chipsetu (nVidia), která by zajišťovala normální chod Windows (7 i XP) - (deska je Win 7 ready = měla by jít v poho)? PC je nestabilní a zamrazí náhodně na několik minut = nic na tom nelze dělat.
Předem děkuji za odpověď
opět já. Chci se zeptat, lze vyreklamovat základní desku (Asus), když neexistuje verze ovladačů chipsetu (nVidia), která by zajišťovala normální chod Windows (7 i XP) - (deska je Win 7 ready = měla by jít v poho)? PC je nestabilní a zamrazí náhodně na několik minut = nic na tom nelze dělat.
Předem děkuji za odpověď
Reklamovateľné je všetko .... len je dôležité vedieť, či nestabilitu a zamŕzanie naozaj spôsobuje doska alebo komponenty v nej osadené :notsure
Otázka je s jakým software byl notebook dodán. Pokud ten notebook funguje s dodaným software bez problému, tak asi těžko. Ale možné je všechno. :notsure
A ani číst neumím. :mistake
A ani číst neumím. :mistake
Mno, jelikož jsem vyzkoušela jiné RAM, HDD i OS a problém byl stále stejný a na stránkách nvidia je hafo lidí, kteří mají úplně stejný problém, hádala bych, že to bude deska.
Nejde o notebook. Jde o stolní PC. A ne ani s dodaným software to nejde.
Nejde o notebook. Jde o stolní PC. A ne ani s dodaným software to nejde.
zzuzu22: Tohle bych nerekl, ze bude chyba ovladacu a Win7 by mely ovladace chipsetu instalovat samy.
Jaky je zbytek sestavy a pri jakych prilezitostech to zamrza? Jestli to je bezne u vice techto desek, tak to muze byt napr. nedostatecnym chlazenim chipsetu (co ja vim, tak nV chipsety docela topej).
Jaky je zbytek sestavy a pri jakych prilezitostech to zamrza? Jestli to je bezne u vice techto desek, tak to muze byt napr. nedostatecnym chlazenim chipsetu (co ja vim, tak nV chipsety docela topej).
Ono to neni jen u této desky. Řekla bych, že to bude u desek, které mají chipset nforce 7 (720 - 790).
Konfigurace:
CPU Intel Conroe Core2 Duo E6300 1,86GHz/2MB/1066MHz/LGA
HDD Samsung SpinPoint F3, HD103SJ, SATA II, 32MB - 1TB
VGA Sapphire Atlantis ATI Radeon X5520 256MB PCI-E VIVO
DVD-R/+R LG SuperMulti GSA-H22L OEM DualL.
CDRW Asus CB-5216A Quiet 52x/32x/52x /16xDVD černá retail
FDD mechanika 3,5'' 1,44MB
CASE Middletower Thermaltake Aquila VD1000SNA
Zdroj Fortron Blue Storm II 400W/PFC FSP400-60THN/THN-P
RAM Corsair 2x2GB DDR2 800 MHz CL5 (VS4GBKIT800D2)
MB Asus P5N-D nForce 750i SLI, DDR2, s. 775 ATX
Konfigurace:
CPU Intel Conroe Core2 Duo E6300 1,86GHz/2MB/1066MHz/LGA
HDD Samsung SpinPoint F3, HD103SJ, SATA II, 32MB - 1TB
VGA Sapphire Atlantis ATI Radeon X5520 256MB PCI-E VIVO
DVD-R/+R LG SuperMulti GSA-H22L OEM DualL.
CDRW Asus CB-5216A Quiet 52x/32x/52x /16xDVD černá retail
FDD mechanika 3,5'' 1,44MB
CASE Middletower Thermaltake Aquila VD1000SNA
Zdroj Fortron Blue Storm II 400W/PFC FSP400-60THN/THN-P
RAM Corsair 2x2GB DDR2 800 MHz CL5 (VS4GBKIT800D2)
MB Asus P5N-D nForce 750i SLI, DDR2, s. 775 ATX
Tou grafikou jsi si jista? X byla rada max X1xxx dal je to HD2xxx - HD6xxx (a ani HD5520 jsem nenasel)
Zkus nejakym zpusobem zajistit vyssi prutok vzduchu kolem chipsetu (idealni je nejak pridelat vetrak primo na chladic chipsetu, aby ho ofukoval). Ja mel 2 nForce chipsety a oba se prehrivaly.
Pri jake cinnosti to zamrza?
Zkus nejakym zpusobem zajistit vyssi prutok vzduchu kolem chipsetu (idealni je nejak pridelat vetrak primo na chladic chipsetu, aby ho ofukoval). Ja mel 2 nForce chipsety a oba se prehrivaly.
Pri jake cinnosti to zamrza?
Ooops. Pardon. Je to 550. Jsem se upsala :D
Defakto to zamrzá kdykoliv. Ať už se spouští, nebo se otevírá program atd.
Kousek nad chipsetem je procesor a ten má vlastní větrák. Tower sám o sobě má dva velké větráky a zdroj nahoře má také vlastní větrák.
Defakto to zamrzá kdykoliv. Ať už se spouští, nebo se otevírá program atd.
Kousek nad chipsetem je procesor a ten má vlastní větrák. Tower sám o sobě má dva velké větráky a zdroj nahoře má také vlastní větrák.
Zkontroluj kondenzátory na desce, ve zdroji i grafice, pokud budou vyboulené či nějak nestandardně tvarované vyměň je (pokud zboží již není v záruce).
Mohlo by to být i přehříváním, to by jsi nám však zde musel říci jaké máš teploty...
Mohlo by to být i přehříváním, to by jsi nám však zde musel říci jaké máš teploty...
[quote=zzuzu22;418268]Teploty jsou ok.
Deska byla před týdnem na reklamaci u Asusu. :)[/quote]
Tohle asi mělo být řečeno hned na začátku. Deska byla na reklamaci (proč?), s jakým výsledkem (opravena, přišla nová..) a tyhle chyby se projevují u toho kusu co z reklamace přišel, nebo i u toho původního? Proč z toho dělat hru na "hádej co si myslím"? Napiš vše pěkně od začátku.
Deska byla před týdnem na reklamaci u Asusu. :)[/quote]
Tohle asi mělo být řečeno hned na začátku. Deska byla na reklamaci (proč?), s jakým výsledkem (opravena, přišla nová..) a tyhle chyby se projevují u toho kusu co z reklamace přišel, nebo i u toho původního? Proč z toho dělat hru na "hádej co si myslím"? Napiš vše pěkně od začátku.
[quote=Kozouš;418276]Takže už funguje?:confused:[/quote]
Bohužel :(
[quote=johny__g;418300]Tohle asi mělo být řečeno hned na začátku. Deska byla na reklamaci (proč?), s jakým výsledkem (opravena, přišla nová..) a tyhle chyby se projevují u toho kusu co z reklamace přišel, nebo i u toho původního? Proč z toho dělat hru na "hádej co si myslím"? Napiš vše pěkně od začátku.[/quote]
Mno, začalo to takhle... náhodné zamrzání PC s chybou "nvstor" Event ID 129. Po googlení jsem přišla na to, že je to spojeno s nvidia chipsetem na základní desce. Chyba je známá od února 2009. Ale nvidia stále nevydala žádnou opravu. Nefungují staré ovladače, nové ovladače, MS ovladače, ovladače přiložené na přiloženém CD k základní desce. Počítač byl 2x u CZC, pokaždé nic nenašli. Potřetí poslali základní desku do Asusu na reklamaci. Ten reklamaci uznal a doporučil flashnout bios (což už jsem předtím udělala. Ale budiž). PC jsem dostala zpět v sobotu a opět stejná chyba. Nepomohl jiný HDD, RAM ani OS. Tak jsem to tam dneska vezla počtvrté. Oni ho převzali společně s Win 7 Ultimate s tím, že se na to kolegové podívají. I když je na krabici od desky napsáno "windows 7 ready", opravdu tomu tak není a docela to beru jako klamání zákazníka ze strany Asus a nvidia. A proto právě chci vědět, jestli by šlo vrátit desku, aby mi za ní buď vrátili peníze nebo dali novější typ desky, jelikož desku a tím pádem celý počítač nemohu využívat. Deska byla zakoupena 21.5.2010. Namontována byla v CZC. Poslední 3 měsíce jezdím sem a tam. Za benzín by pomalu už byla nová deska. Už mám sto chutí zajet do Příbrami nebo napsat do Černých ovcí popř. Občanského joudy. :D :D :D
Bohužel :(
[quote=johny__g;418300]Tohle asi mělo být řečeno hned na začátku. Deska byla na reklamaci (proč?), s jakým výsledkem (opravena, přišla nová..) a tyhle chyby se projevují u toho kusu co z reklamace přišel, nebo i u toho původního? Proč z toho dělat hru na "hádej co si myslím"? Napiš vše pěkně od začátku.[/quote]
Mno, začalo to takhle... náhodné zamrzání PC s chybou "nvstor" Event ID 129. Po googlení jsem přišla na to, že je to spojeno s nvidia chipsetem na základní desce. Chyba je známá od února 2009. Ale nvidia stále nevydala žádnou opravu. Nefungují staré ovladače, nové ovladače, MS ovladače, ovladače přiložené na přiloženém CD k základní desce. Počítač byl 2x u CZC, pokaždé nic nenašli. Potřetí poslali základní desku do Asusu na reklamaci. Ten reklamaci uznal a doporučil flashnout bios (což už jsem předtím udělala. Ale budiž). PC jsem dostala zpět v sobotu a opět stejná chyba. Nepomohl jiný HDD, RAM ani OS. Tak jsem to tam dneska vezla počtvrté. Oni ho převzali společně s Win 7 Ultimate s tím, že se na to kolegové podívají. I když je na krabici od desky napsáno "windows 7 ready", opravdu tomu tak není a docela to beru jako klamání zákazníka ze strany Asus a nvidia. A proto právě chci vědět, jestli by šlo vrátit desku, aby mi za ní buď vrátili peníze nebo dali novější typ desky, jelikož desku a tím pádem celý počítač nemohu využívat. Deska byla zakoupena 21.5.2010. Namontována byla v CZC. Poslední 3 měsíce jezdím sem a tam. Za benzín by pomalu už byla nová deska. Už mám sto chutí zajet do Příbrami nebo napsat do Černých ovcí popř. Občanského joudy. :D :D :D
Stale jsem nepochopil kde se bere ta jistota, ze je problem v ovladacich.
Zkusil jsem hledat a problem muze byt v network manageru - nainstaluj pouze ovladace bez manageru.
Uz jsi konecne zkusila pridelat ten vetrak na chipset, aby se neprehrival?! A definuj "teploty ok" - v jakem programu mereno, jake hodnoty, pri jake zatezi? Jeste jsem nevidel desku, ktera by ukazovala poradne teplotu chipsetu (neverim, ze kdyz ma chipset 45C, tak muze byt [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] zhavy tak, ze se pri letmem dotyku spalim).
Zkusil jsem hledat a problem muze byt v network manageru - nainstaluj pouze ovladace bez manageru.
Uz jsi konecne zkusila pridelat ten vetrak na chipset, aby se neprehrival?! A definuj "teploty ok" - v jakem programu mereno, jake hodnoty, pri jake zatezi? Jeste jsem nevidel desku, ktera by ukazovala poradne teplotu chipsetu (neverim, ze kdyz ma chipset 45C, tak muze byt [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] zhavy tak, ze se pri letmem dotyku spalim).
V současné době je PC v CZC. Ale teploty procesorů byly 42°C a HDD 32°C. K měření používám Speed Fan. Zátěž - ne při moc velké. Většinou to spouštím, když jede PC třeba 16 hodin v kuse.
S tím NM jsem to zkusila asi před 2 dny. Bohužel, problém zůstal. Teplotně chipset byl v pohodě, bych řekla. Protože kdykoliv jsem se ho dotkla, netopil jako některé jiné nvidia chipsety. A to mám nízký práh bolesti. :D
S tím NM jsem to zkusila asi před 2 dny. Bohužel, problém zůstal. Teplotně chipset byl v pohodě, bych řekla. Protože kdykoliv jsem se ho dotkla, netopil jako některé jiné nvidia chipsety. A to mám nízký práh bolesti. :D
Je koupen v listopadu 2006. Bohužel, mám pouze tento zdroj. Takže nemohu vyzkoušet jiný. Každopádně CZC testoval prý celé PC a vše bylo ok. S tím defakto příjdou pokaždé. Už si začínám myslet, že mám halucinace. :D
muze ale nemusi za tyhle trable prave ten zdroj,skusil bych si zapujcit nejaky jiny,za skousku se nic neda,a pripadne muzeme hledat problem jinde
[quote=zzuzu22;418482]Je koupen v listopadu 2006. Bohužel, mám pouze tento zdroj. Takže nemohu vyzkoušet jiný. Každopádně CZC testoval prý celé PC a vše bylo ok. S tím defakto příjdou pokaždé. Už si začínám myslet, že mám halucinace. :D[/quote]
Jen pro zajimavost. S jakym popisem zavady to bylo reklamovano?
Jen pro zajimavost. S jakym popisem zavady to bylo reklamovano?
[quote=wolf007;418485]muze ale nemusi za tyhle trable prave ten zdroj,skusil bych si zapujcit nejaky jiny,za skousku se nic neda,a pripadne muzeme hledat problem jinde[/quote]
Nevím. CZC mi furt tvrdí, že je PC ok. Mně teda moc ok to nepřipadá :D
[quote=hl.hl;418487]Jen pro zajimavost. S jakym popisem zavady to bylo reklamovano?[/quote]
"nestabilní stav, náhodně zamrzá" - to tam uvedl CZC
Nevím. CZC mi furt tvrdí, že je PC ok. Mně teda moc ok to nepřipadá :D
[quote=hl.hl;418487]Jen pro zajimavost. S jakym popisem zavady to bylo reklamovano?[/quote]
"nestabilní stav, náhodně zamrzá" - to tam uvedl CZC
[quote=zzuzu22;418371]V současné době je PC v CZC. Ale teploty procesorů byly 42°C a HDD 32°C. K měření používám Speed Fan. Zátěž - ne při moc velké. Většinou to spouštím, když jede PC třeba 16 hodin v kuse.
S tím NM jsem to zkusila asi před 2 dny. Bohužel, problém zůstal. Teplotně chipset byl v pohodě, bych řekla. Protože kdykoliv jsem se ho dotkla, netopil jako některé jiné nvidia chipsety. A to mám nízký práh bolesti. :D[/quote]
SpeedFan bez jakychkoliv uprav v nastaveni dost casto interpretuje udaje z cidel s ne zrovna malou odchylkou. Dalsi vec je, ze cidla chipsetu ukazujou temer vzdy blbosti v jakemkoliv programu. Dobre zkusenosti mam s everestem, kterej je jednoduchej a ukaze vse docela prehledne. Dalsi moznosti je OCCT, ktery ukaze teploty, obsahuje testy na zatizeni ruznych casti PC a zaroven udela i grafy pro nas, ze kterych se da hodne vycist.
Koukal jsem na tu desku a chipset je upraven, aby se k nemu dal pridelat vetrak a v prislusenstvi by mel byt i jeho drzak. Precejenom to chladi jak chipset, tak i pridavny chip nforce 200. Za zkusebni pridani vetracku skoro nic nedas Staci cokoliv co ofoukne vnitrek - 4,8,12cm nebo i nejakej jinej rozmer vetraku. Klidne pouzij velky ventilator a namir ho do otevreny bedny.
S tím NM jsem to zkusila asi před 2 dny. Bohužel, problém zůstal. Teplotně chipset byl v pohodě, bych řekla. Protože kdykoliv jsem se ho dotkla, netopil jako některé jiné nvidia chipsety. A to mám nízký práh bolesti. :D[/quote]
SpeedFan bez jakychkoliv uprav v nastaveni dost casto interpretuje udaje z cidel s ne zrovna malou odchylkou. Dalsi vec je, ze cidla chipsetu ukazujou temer vzdy blbosti v jakemkoliv programu. Dobre zkusenosti mam s everestem, kterej je jednoduchej a ukaze vse docela prehledne. Dalsi moznosti je OCCT, ktery ukaze teploty, obsahuje testy na zatizeni ruznych casti PC a zaroven udela i grafy pro nas, ze kterych se da hodne vycist.
Koukal jsem na tu desku a chipset je upraven, aby se k nemu dal pridelat vetrak a v prislusenstvi by mel byt i jeho drzak. Precejenom to chladi jak chipset, tak i pridavny chip nforce 200. Za zkusebni pridani vetracku skoro nic nedas Staci cokoliv co ofoukne vnitrek - 4,8,12cm nebo i nejakej jinej rozmer vetraku. Klidne pouzij velky ventilator a namir ho do otevreny bedny.
Ten větrák sice u toho je, ale v návodu je napsáno, že se nedoporučuje instalovat, pokud PC má CPU větrák. Což moje PC má. A pokud bych to připojila, tak by to moho destabilizovat systém kvůli proudění vzduchu.
Destabilizovat system kvuli proudeni vzduchu?! To pisou v manualu? Verim, ze spatne umisteny vetrak muze narusit proudeni vzduchu v pocitaci a zapricinit narust teploty, ale tento vetrak URCITE nic nezkazi! Naopak nam pomuze vyloucit nestabilitu z duvodu prehrivani chipsetu. Rozhodne to zkus hned jak se ti vrati deska z reklamace.
Dr.- jo, fak to tam pisou. Mam P5Q Deluxe a taky je tam nasazovaci vetrak na chipset. Doporucujou pouzit pouze pri pasivnim (vodnim chlazeni) ze prej narusuje cirkulaci vzduchu... Je fakt, ze kdybych ho tam dal, tak bude presne mezi Chladicem CPU ( ktery by foukal presne na chladic chipsetu) a mezi zadnim OUT.
Nicmene, samozrejme taky zalezi na typu CPU vetraku, treba ja mam Zalman 9700Led a ten je natocenej smerem dozadu ven..... Takze tam by to prudeni mozna trochu narusil....
Ten ventilator na Chipset vypada jako Notasovej, tz. ze ma obraceny lopatky o 90° a je postavenej do vejsky od chipsetu....
Nicmene Zuzu, ty budes mit obycejnej Stock vetrak? Takze u toho je to absolutne jedno a nic to nenarusi....
V moji bedne teda rozhodne prehrati chipsetu nehrozi :D Asi si tam zacnu davat chladit pivo.
Nicmene, samozrejme taky zalezi na typu CPU vetraku, treba ja mam Zalman 9700Led a ten je natocenej smerem dozadu ven..... Takze tam by to prudeni mozna trochu narusil....
Ten ventilator na Chipset vypada jako Notasovej, tz. ze ma obraceny lopatky o 90° a je postavenej do vejsky od chipsetu....
Nicmene Zuzu, ty budes mit obycejnej Stock vetrak? Takze u toho je to absolutne jedno a nic to nenarusi....
V moji bedne teda rozhodne prehrati chipsetu nehrozi :D Asi si tam zacnu davat chladit pivo.
Prolítnul jsem to jen zběžně, ale zahlédl jsem nvstor čili usuzuju, že jste nenainstalovala správně ovladače - jen doplním, že ide jsou součástí w7 nebo lze použít drivery 9., které jsou mimochodem mnohem rychlejší než ty ve win7 ;)
Bohužel... ovladače jsem zkoušela nainstalovat několikrát (přeinstalovat windows etc.) stále stejný problém.
Dnes jsem opět volala do CZC (mají to tam 2 týdny). Před týdnem tvrdili, že už se do toho pustili. Dnes zas, že se do toho ještě nepustili. :D Po dohodě s technikem, jsme se dohodli, že se deska pošle znovu na Asus. Jsem se ho ptala, jestli by šlo třeba desku vrátit nebo jako důvod reklamace uvést nefunkční ovladače. Bohužel, ani jedna možnost není přípustná. Docela mě pobavilo, jak mi řekl, že mám počkat až nVidia vydá novou verzi ovladačů... vtipné... poslední verze vyšla už dáááávno. Ale jasný... to on nemohl vědět. Takže teď mi nezbývá nic jiného než koupit novou desku... :D
Dnes jsem opět volala do CZC (mají to tam 2 týdny). Před týdnem tvrdili, že už se do toho pustili. Dnes zas, že se do toho ještě nepustili. :D Po dohodě s technikem, jsme se dohodli, že se deska pošle znovu na Asus. Jsem se ho ptala, jestli by šlo třeba desku vrátit nebo jako důvod reklamace uvést nefunkční ovladače. Bohužel, ani jedna možnost není přípustná. Docela mě pobavilo, jak mi řekl, že mám počkat až nVidia vydá novou verzi ovladačů... vtipné... poslední verze vyšla už dáááávno. Ale jasný... to on nemohl vědět. Takže teď mi nezbývá nic jiného než koupit novou desku... :D
Neuvadej spatny ovladace, ale nestabilitu desky.
Nez se bude neco resit dal, tak bych pockal na navrat desky a test po namontovani dodavaneho vetraku na chipset. Ted s tim stejne nikdo nic neudela, kdyz k desce neni pristup.
Nez se bude neco resit dal, tak bych pockal na navrat desky a test po namontovani dodavaneho vetraku na chipset. Ted s tim stejne nikdo nic neudela, kdyz k desce neni pristup.
Hezký večer přeji všem :)
Tak dnes přišla zpráva o vyřízení od Asusu do CZC. A dobrá zpráva. Deska byla opravdu vadná. Vada byla odstranitelná. Avšak z ekonomických důvodů mi dali úplně novou (stejný typ). Teď mi ji v CZC vloží do PC a otestují. Tak doufám, že už to pofajčí. Říkám... mě bylo divný, že 3 měsíce deska byla ok a pak najednou začala takhle zlobit. :D
Každopádně... děkuji všem za pomoc a pokud se opět problém objeví, dám na vaši radu a dám tam ten větrák :)
Tak dnes přišla zpráva o vyřízení od Asusu do CZC. A dobrá zpráva. Deska byla opravdu vadná. Vada byla odstranitelná. Avšak z ekonomických důvodů mi dali úplně novou (stejný typ). Teď mi ji v CZC vloží do PC a otestují. Tak doufám, že už to pofajčí. Říkám... mě bylo divný, že 3 měsíce deska byla ok a pak najednou začala takhle zlobit. :D
Každopádně... děkuji všem za pomoc a pokud se opět problém objeví, dám na vaši radu a dám tam ten větrák :)
A jdeme se smát dále :D
Deska vyměněna, dali mi tam k chipsetu větrák a zadní větrák vypnuli, problém přetrvává. K tomu se přidalo samovolné vypínání PC. Ať jen surfuju nebo koukám na videa, z ničeho nic se vypne.
A ještě něco jiného... ale to už dělalo delší dobu i u notebooku. Když monitor zapnu, začne problikávat. Vypadá to jakoby se obraz na 0,5s trochu ztmavil a tak to pokračuje asi takových prvních 5 minut - než se "rozehřeje".
edit: a ještě jsem zapomněla... mám dva HDD. Vždy mi windows ukazoval oba disky. Teď už ne. I když je druhý disk zobrazen ve správci zařízení.
edit: tak PC už se nevypíná. Ti chytrolíni mi nechali zapnutý jen větrák u procesoru a u chipsetu. Nic víc.Takže se počítači nelíbila teplota. Ale nvstor (ovladač od nvidia) stále zasekává počítač. :(
Deska vyměněna, dali mi tam k chipsetu větrák a zadní větrák vypnuli, problém přetrvává. K tomu se přidalo samovolné vypínání PC. Ať jen surfuju nebo koukám na videa, z ničeho nic se vypne.
A ještě něco jiného... ale to už dělalo delší dobu i u notebooku. Když monitor zapnu, začne problikávat. Vypadá to jakoby se obraz na 0,5s trochu ztmavil a tak to pokračuje asi takových prvních 5 minut - než se "rozehřeje".
edit: a ještě jsem zapomněla... mám dva HDD. Vždy mi windows ukazoval oba disky. Teď už ne. I když je druhý disk zobrazen ve správci zařízení.
edit: tak PC už se nevypíná. Ti chytrolíni mi nechali zapnutý jen větrák u procesoru a u chipsetu. Nic víc.Takže se počítači nelíbila teplota. Ale nvstor (ovladač od nvidia) stále zasekává počítač. :(
[quote=zzuzu22;426399]Ale nvstor (ovladač od nvidia) stále zasekává počítač. :([/quote]
Deaktivuj v ovladači podporu NCQ.
Pokud to nezabere, zkus přepnout disky do režimu SATA 150 (u Samsungu softwarově pomocí ES-Tool).
Deaktivuj v ovladači podporu NCQ.
Pokud to nezabere, zkus přepnout disky do režimu SATA 150 (u Samsungu softwarově pomocí ES-Tool).
Díky za pomoc. Už to nezamrzá... zatím.
Ale event viewer pro změnu píše:
nvstor32 ID3
Data error on device.
Device: \Device\RaidPort0
Model: SAMSUNG HD103SJ
Firmware Version: 1AJ1
Serial Number: ---------
Port: 0
Ale event viewer pro změnu píše:
nvstor32 ID3
Data error on device.
Device: \Device\RaidPort0
Model: SAMSUNG HD103SJ
Firmware Version: 1AJ1
Serial Number: ---------
Port: 0
Zkontroluj intergitu systému souborů (pomocí kontextového menu, nebo příkazem chkdsk C: /F).
Proveď dignostiku disku(ů) pomocí ES-Tool (položka DRIVE DIAGNOSTICS).
Pokud by nic z toho nepomohlo ověř, jak se systém bude chovat po odinstalaci IDE/SATA/RAID ovladačů nVidie a návratu k výchozím od Microsoftu.
Proveď dignostiku disku(ů) pomocí ES-Tool (položka DRIVE DIAGNOSTICS).
Pokud by nic z toho nepomohlo ověř, jak se systém bude chovat po odinstalaci IDE/SATA/RAID ovladačů nVidie a návratu k výchozím od Microsoftu.
chkdsk C: /F jen problikne a hned se zavře. Jinak nic.
ES-Tool jsem nezkoušela. Ale několikrát jsem zkoušela HD Tune a podobné programy. Vždy to bylo čisté. I v CZC mi to několikrát testovali. A problém začal už u předchozího HDD (teď mám asi 3 měsíce nový - to je právě ten Samsung).
Návrat k předchozím ovladačům jsem taktéž zkoušela. To mi začala vypisovat místo nvstor zase atapi.
ES-Tool jsem nezkoušela. Ale několikrát jsem zkoušela HD Tune a podobné programy. Vždy to bylo čisté. I v CZC mi to několikrát testovali. A problém začal už u předchozího HDD (teď mám asi 3 měsíce nový - to je právě ten Samsung).
Návrat k předchozím ovladačům jsem taktéž zkoušela. To mi začala vypisovat místo nvstor zase atapi.
[quote=zzuzu22;426469]chkdsk C: /F jen problikne a hned se zavře. Jinak nic.[/quote]
Je třeba ho spustit v Příkazovém řádku (Win+R > cmd > Enter > chkdsk C: /F > Enter > restart).
[quote=zzuzu22;426469]ES-Tool jsem nezkoušela. Ale několikrát jsem zkoušela HD Tune a podobné programy.[/quote]
Utilita od výrobce je pro diagnostiku nejlepší. Chyba může být například v datovém kabelu. Zkopíruj sem údaje ze SMARTu (najdeš v HD Tune).
Je třeba ho spustit v Příkazovém řádku (Win+R > cmd > Enter > chkdsk C: /F > Enter > restart).
[quote=zzuzu22;426469]ES-Tool jsem nezkoušela. Ale několikrát jsem zkoušela HD Tune a podobné programy.[/quote]
Utilita od výrobce je pro diagnostiku nejlepší. Chyba může být například v datovém kabelu. Zkopíruj sem údaje ze SMARTu (najdeš v HD Tune).
[quote=zzuzu22;418111]Ahoj,
opět já. Chci se zeptat, lze vyreklamovat základní desku (Asus), když neexistuje verze ovladačů chipsetu (nVidia), která by zajišťovala normální chod Windows (7 i XP) - (deska je Win 7 ready = měla by jít v poho)? PC je nestabilní a zamrazí náhodně na několik minut = nic na tom nelze dělat.
Předem děkuji za odpověď[/quote]
Zdravím. Když jsem četl o vašich problémech, tak mi Vás bylo skutečně líto. Před chvílí jsem popisoval potíže s reklamací desky ASUS jinému kolegovi (podle času si to určitě najdete). Podíval jsem se na stránky ASUSU o jakou desku se vlastně jedná. Desku (a sestavu) máte dobrou, v tom problém není. V ovladačích taktéž ne, protože poslední (a jediný) ovladač čipsetu je z roku 2009. To svědčí o tom, že nejsou s těmito ovladači potíže !!! Výrobce není žádný blbec. Co se týká Windows 7, tak tam taktéž nemůže být žádný problém, že by deska nefungovala v tomto systému. Je sice pravda že Windows 7 si základní ovladače nainstalují sami (jak tu popisoval kolega), ale pokud výrobce dodává samostatný ovladač čipsetu, tak jej pochopitelně je nutné nainstalovat. S ohledem na to, že jste vyzkoušela i jiné hardwarové konfigurace a problém byl stejný, tak pravděpodobně je problém v samotné desce. To, že vám ji vrátili z reklamace ze stejným výsledkem, neznamená že je deska v pořádku. Ale o tom jsem již psal v jiném článku !!!! Nejjednoduší je, aby vám OS Windows 7 nainstaloval odborník a ten okamžitě pozná, kde je problém. Ovšem problém je ten, že pokud nemáte dobrého známého, tak v servisu musíte požádat o tuto instalaci a také ji zaplatit (cca 400Kč). Ovšem pokud bude deska vadná, tak s ohledem na to, že již byla vícekrát reklamována bez výsledku, tak tuto částku NEPLAŤTE. Ba naopak, požadujte veškeré náhrady, které vám vznikly v této souvislosti (třeba i proplacení dovolené). Na to vše máte nárok. jen se nebát. Přeji vám úspěšné vyřešení potíží. P.S. Vždy popisujte problémy přehledně, máte na to čas, pak je jednodušší vám odpovídat.
opět já. Chci se zeptat, lze vyreklamovat základní desku (Asus), když neexistuje verze ovladačů chipsetu (nVidia), která by zajišťovala normální chod Windows (7 i XP) - (deska je Win 7 ready = měla by jít v poho)? PC je nestabilní a zamrazí náhodně na několik minut = nic na tom nelze dělat.
Předem děkuji za odpověď[/quote]
Zdravím. Když jsem četl o vašich problémech, tak mi Vás bylo skutečně líto. Před chvílí jsem popisoval potíže s reklamací desky ASUS jinému kolegovi (podle času si to určitě najdete). Podíval jsem se na stránky ASUSU o jakou desku se vlastně jedná. Desku (a sestavu) máte dobrou, v tom problém není. V ovladačích taktéž ne, protože poslední (a jediný) ovladač čipsetu je z roku 2009. To svědčí o tom, že nejsou s těmito ovladači potíže !!! Výrobce není žádný blbec. Co se týká Windows 7, tak tam taktéž nemůže být žádný problém, že by deska nefungovala v tomto systému. Je sice pravda že Windows 7 si základní ovladače nainstalují sami (jak tu popisoval kolega), ale pokud výrobce dodává samostatný ovladač čipsetu, tak jej pochopitelně je nutné nainstalovat. S ohledem na to, že jste vyzkoušela i jiné hardwarové konfigurace a problém byl stejný, tak pravděpodobně je problém v samotné desce. To, že vám ji vrátili z reklamace ze stejným výsledkem, neznamená že je deska v pořádku. Ale o tom jsem již psal v jiném článku !!!! Nejjednoduší je, aby vám OS Windows 7 nainstaloval odborník a ten okamžitě pozná, kde je problém. Ovšem problém je ten, že pokud nemáte dobrého známého, tak v servisu musíte požádat o tuto instalaci a také ji zaplatit (cca 400Kč). Ovšem pokud bude deska vadná, tak s ohledem na to, že již byla vícekrát reklamována bez výsledku, tak tuto částku NEPLAŤTE. Ba naopak, požadujte veškeré náhrady, které vám vznikly v této souvislosti (třeba i proplacení dovolené). Na to vše máte nárok. jen se nebát. Přeji vám úspěšné vyřešení potíží. P.S. Vždy popisujte problémy přehledně, máte na to čas, pak je jednodušší vám odpovídat.
[quote=r34ktor;426473]Je třeba ho spustit v Příkazovém řádku (Win+R > cmd > Enter > chkdsk C: /F > Enter > restart).
Utilita od výrobce je pro diagnostiku nejlepší. Chyba může být například v datovém kabelu. Zkopíruj sem údaje ze SMARTu (najdeš v HD Tune).[/quote]
SMART vůbec nevidím.
Ten test hned zkusím.
[quote=zelinka;426480]Zdravím. Když jsem četl o vašich problémech, tak mi Vás bylo skutečně líto. Před chvílí jsem popisoval potíže s reklamací desky ASUS jinému kolegovi (podle času si to určitě najdete). Podíval jsem se na stránky ASUSU o jakou desku se vlastně jedná. Desku (a sestavu) máte dobrou, v tom problém není. V ovladačích taktéž ne, protože poslední (a jediný) ovladač čipsetu je z roku 2009. To svědčí o tom, že nejsou s těmito ovladači potíže !!! Výrobce není žádný blbec. Co se týká Windows 7, tak tam taktéž nemůže být žádný problém, že by deska nefungovala v tomto systému. Je sice pravda že Windows 7 si základní ovladače nainstalují sami (jak tu popisoval kolega), ale pokud výrobce dodává samostatný ovladač čipsetu, tak jej pochopitelně je nutné nainstalovat. S ohledem na to, že jste vyzkoušela i jiné hardwarové konfigurace a problém byl stejný, tak pravděpodobně je problém v samotné desce. To, že vám ji vrátili z reklamace ze stejným výsledkem, neznamená že je deska v pořádku. Ale o tom jsem již psal v jiném článku !!!! Nejjednoduší je, aby vám OS Windows 7 nainstaloval odborník a ten okamžitě pozná, kde je problém. Ovšem problém je ten, že pokud nemáte dobrého známého, tak v servisu musíte požádat o tuto instalaci a také ji zaplatit (cca 400Kč). Ovšem pokud bude deska vadná, tak s ohledem na to, že již byla vícekrát reklamována bez výsledku, tak tuto částku NEPLAŤTE. Ba naopak, požadujte veškeré náhrady, které vám vznikly v této souvislosti (třeba i proplacení dovolené). Na to vše máte nárok. jen se nebát. Přeji vám úspěšné vyřešení potíží. P.S. Vždy popisujte problémy přehledně, máte na to čas, pak je jednodušší vám odpovídat.[/quote]
Zdravím taktéž... mě už je sebe taky líto :D
Reklamaci uznali a desku vyměnili (za stejný typ). Windows už jsem instalovala mockrát (98, XP, 7). A i jsem jela podle videonávodu. Do dalšího "kola" s deskou se mi už nechce. Vezla bych to tam už po páté. Takže si asi koupím novou desku s chipsetem Intel. Ale dumám, jestli ji mám zkusit namontovat sama nebo si to nechat namontovat odborně... zase byla by to lepší z hlediska případné reklamace. Ale jen aby to nebylo zase až za 30 dní :D
Utilita od výrobce je pro diagnostiku nejlepší. Chyba může být například v datovém kabelu. Zkopíruj sem údaje ze SMARTu (najdeš v HD Tune).[/quote]
SMART vůbec nevidím.
Ten test hned zkusím.
[quote=zelinka;426480]Zdravím. Když jsem četl o vašich problémech, tak mi Vás bylo skutečně líto. Před chvílí jsem popisoval potíže s reklamací desky ASUS jinému kolegovi (podle času si to určitě najdete). Podíval jsem se na stránky ASUSU o jakou desku se vlastně jedná. Desku (a sestavu) máte dobrou, v tom problém není. V ovladačích taktéž ne, protože poslední (a jediný) ovladač čipsetu je z roku 2009. To svědčí o tom, že nejsou s těmito ovladači potíže !!! Výrobce není žádný blbec. Co se týká Windows 7, tak tam taktéž nemůže být žádný problém, že by deska nefungovala v tomto systému. Je sice pravda že Windows 7 si základní ovladače nainstalují sami (jak tu popisoval kolega), ale pokud výrobce dodává samostatný ovladač čipsetu, tak jej pochopitelně je nutné nainstalovat. S ohledem na to, že jste vyzkoušela i jiné hardwarové konfigurace a problém byl stejný, tak pravděpodobně je problém v samotné desce. To, že vám ji vrátili z reklamace ze stejným výsledkem, neznamená že je deska v pořádku. Ale o tom jsem již psal v jiném článku !!!! Nejjednoduší je, aby vám OS Windows 7 nainstaloval odborník a ten okamžitě pozná, kde je problém. Ovšem problém je ten, že pokud nemáte dobrého známého, tak v servisu musíte požádat o tuto instalaci a také ji zaplatit (cca 400Kč). Ovšem pokud bude deska vadná, tak s ohledem na to, že již byla vícekrát reklamována bez výsledku, tak tuto částku NEPLAŤTE. Ba naopak, požadujte veškeré náhrady, které vám vznikly v této souvislosti (třeba i proplacení dovolené). Na to vše máte nárok. jen se nebát. Přeji vám úspěšné vyřešení potíží. P.S. Vždy popisujte problémy přehledně, máte na to čas, pak je jednodušší vám odpovídat.[/quote]
Zdravím taktéž... mě už je sebe taky líto :D
Reklamaci uznali a desku vyměnili (za stejný typ). Windows už jsem instalovala mockrát (98, XP, 7). A i jsem jela podle videonávodu. Do dalšího "kola" s deskou se mi už nechce. Vezla bych to tam už po páté. Takže si asi koupím novou desku s chipsetem Intel. Ale dumám, jestli ji mám zkusit namontovat sama nebo si to nechat namontovat odborně... zase byla by to lepší z hlediska případné reklamace. Ale jen aby to nebylo zase až za 30 dní :D
[quote=zzuzu22;426481]SMART vůbec nevidím.
[spoiler=Záložka Health - HD Tune (zde klikni)][/spoiler][/quote]
Neuvědomil jsem si, že v HD Tune je to pojmenováno jinak. Každopádně jsi to trefila. ;)
Hodnota položky Ultra DMA CRC Error Count je alarmující. Pravděpodobně za to může vadný datový kabel. Vyměň ho za jiný, a sleduj, zda bude dále narůstat (sloupec Data), respektive odezní problémy v Event logu.
[spoiler=Záložka Health - HD Tune (zde klikni)][/spoiler][/quote]
Neuvědomil jsem si, že v HD Tune je to pojmenováno jinak. Každopádně jsi to trefila. ;)
Hodnota položky Ultra DMA CRC Error Count je alarmující. Pravděpodobně za to může vadný datový kabel. Vyměň ho za jiný, a sleduj, zda bude dále narůstat (sloupec Data), respektive odezní problémy v Event logu.
[quote=r34ktor;426486]Neuvědomil jsem si, že v HD Tune je to pojmenováno jinak. Každopádně jsi to trefila. ;)
Hodnota položky Ultra DMA CRC Error Count je alarmující. Pravděpodobně za to může vadný datový kabel. Vyměň ho za jiný, a sleduj, zda bude dále narůstat (sloupec Data), respektive odezní problémy v Event logu.[/quote]
Kéž by. To samé mi to hlásilo i u předchozího HDD. Celkově jsem vyzkoušela asi tak 6 kabelů. :D
Hodnota položky Ultra DMA CRC Error Count je alarmující. Pravděpodobně za to může vadný datový kabel. Vyměň ho za jiný, a sleduj, zda bude dále narůstat (sloupec Data), respektive odezní problémy v Event logu.[/quote]
Kéž by. To samé mi to hlásilo i u předchozího HDD. Celkově jsem vyzkoušela asi tak 6 kabelů. :D
Parametr nestoupá od té doby, co mi bylo doporučeno vypnout NCQ. Sice PC už nezamrzá. Ale v prohlížeči událostí je teď:
Disk ID11
Ovladač zjistil chybu řadiče na \Device\Harddisk0\DR0.
nvstor32 ID3
Data error on device.
Device: \Device\RaidPort0
Model: SAMSUNG HD103SJ
Firmware Version: 1AJ1
Serial Number: -------
Port: 0
ESTool nenašlo žádnou chybu
Disk ID11
Ovladač zjistil chybu řadiče na \Device\Harddisk0\DR0.
nvstor32 ID3
Data error on device.
Device: \Device\RaidPort0
Model: SAMSUNG HD103SJ
Firmware Version: 1AJ1
Serial Number: -------
Port: 0
ESTool nenašlo žádnou chybu
Hláška ID11 může značit poškozený stránkovací soubor. Zkus ho zakázat, restartovat, povolit a znovu restartovat.
jj. Ale raid jsem vůbec nepoužívala. Každopádně... je to přesně tak, jak jsem si myslela. Bylo to opravdu v ovladačích. Koupila jsem si novou desku (Asus P5P41C) a je to v pohodě. Žádné sekání. Nic.
Takže děkuji za pomoc a problém vyřešen :)
Takže děkuji za pomoc a problém vyřešen :)