Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Víkendová diskuze: Provoz v zimě

husky14 (4214)|26.11.2010 08:37
Je před námi konec týdne, proto Vás tímto zveme na naši víkendovou diskuzi s tématem:

Provoz v zimě

Tak nám začala zima v podstatě na celém našem území. Jezdíte autem, nebo zimní měsíce vynecháváte? S jakým autem? Máte raději auto s klasickým předním náhonem, se zadním náhonem, nebo čtyřkolku? Zařádíte si rádi na sněhu? Zapojte se s ostatními do diskuze!

Do diskuze se mohou zapojit i neregistrovaní uživatelé. Pro napsání příspěvku stačí stisknout tlačítko "Odpověď", které se nachází u levého okraje této stránky (nad a pod výpisem jednotlivých příspěvků).
Neregistrovaný (0)|26.11.2010 14:02
Na zimu se tesim, kazdou volnou chvilku vyrazime s rodinou na lyze, navic to mame od domu do kopce. Driv jsme meli pouze auta predohraby, kdysi si otec koupil 4x4, jednu zimu jsem s tim jezdil na hory a pak uz jsem nikdy nekoupil nic jineho ani pro svou rodinu. Takze ted mame pouze vsechnohraby. Kdo jednou zkusi, uz neni cesty zpet :-)
xIndian (14)|26.11.2010 14:03
Já v zimě nejezdím, protože svého veterána nehodlám ničit na zablácených, nasolených a jinak znečištěných silnicích. Když už jezdit v zimě, tak jedině v autě se zadním náhonem popř. 4x4. Auta na předek nemají v horších podmínkách, zejména na horách šanci. Kolikrát se mi stalo, že všechna auta na předek nevyjela kopec a stará poctivá Škoda 120 s motorem a náhonem vzadu vše bez problémů zvládla :) A navíc s auty na zadek je na sněhu mnohem větší sranda :)
Zoidik (1405)|26.11.2010 14:30
Mam P406 2.0HDI 80kW a na zimu se těším dycky jak to bude krásně klouzat. Rád si v zatáčkách vyhraju s autíčkem a když se podaří tak si ji ladně proklouznu. Kvalitní pneumatiky GoodYear UltraGrip 7+ jsou samozřejmostí, takže o něco hůře auto ustřeluje (se neni čemu divit, když je za volantem taky slušnej řidič). Otec má 4 kolku a jezdit s ní je taky sranda. Pod plynem se klouže v zatáčkách sama :angel Pravda je, že tu poji předokolku občas musím přesvědčit ruční brzdou aby uklouzla :devil Nejlepší ale si zajet na nějaké prázdné zasněžené parkoviště a vyblbnou se tam, než dělat hovadiny na silnici.
czhunter (775)|26.11.2010 15:30
No, já už si s kámošem zažil smyk v namrzlé zatáčce a kotrmelec do příkopu a ačkoliv se nám nic nestalo, takže bezpečnost především ...

Svoje auto nemám, máminou C4kou nejezdím když nemusím a v zimě tuplovaně, tak asi tak.
Neregistrovaný (0)|26.11.2010 19:20
Zimu mám rád, za volantem se člověk alespoň nenudí :-). Varování pro všechny nadšené 4x4 řidiče. Ano auto jede lépe ale brzdí stejně, a většina krizovvých situací se řeší přes brzdy, tak nepřeceňujte schopnosti svého vozu. Já mám bohužel jen předohrab navíc s automatem a výkonným motorem, letos spolu zažijeme první zimu tak snad bude vše ok. Všem přeji klidnou zimu bez závad a pomačkaných plechů.
Doctor01 (400)|26.11.2010 19:34
Tak ja mam zadni nahon a GoodYear UltraGrip 7+.
Jedinej problem je led a pitomci :-)
Koupil bych uz neco noveho, ale snad vsechno ted delaji jako predokolky,
tak zvazuji i 4x4 ikdyz tam taky neni zrovna moc velkej vyber ...
Georginek (2957)|26.11.2010 20:43
Me je fuk jestli je leto, zima, mlha, dest, snih.... jezdim porad za jakykoliv situace.
Na snih se tesim jak to bude hezky klouzat. Zatacky prez rucku a parkovani do garaze a na otocku couvanim 180° uz se moc tesim......
Zimaky BfGoodrich akorat jeste zkontrolovat baterku ( pac altik blbe dobiji ) a 100W zarovky ve svetlech tomu moc nepomahaj :D

Nahon na predek, i ostatni auta v baraku a firme, az na dodavku ta ma na zadek. No, ale povezu drevo na chatu, tak se vyblbnu :D
jo2X (1)|26.11.2010 21:06
Po tom, čo som sa párkrát na troške snehu pošmýkal a málem zletel zo zrázu...
PF 4x4, gumy all terain a keď v rádiu počujem, že cesta je nezjazdná, pozerám o čom hovoria, keď ja po nej idem v pohode, akurát musím obchádzať nešťastníkov s predným náhovnom. A zúfalci ktorí veria tomu, že sú na snehu neprekonateľní aj na letných gumách sú úplne extra trieda.
ICEBOSS (3435)|26.11.2010 21:34
Medweda na zimu zazimovavam. Zacal jsem koukat po necem malem na zimu a docela se mi libi Subaru Justy, rv. 96+, 4x4. Nicmene je to malicky auto a ty ja nemam rad kvuli bezpecnosti, takze nakonec bude jako zimni auto impreza... no. casem.
Woyta (284)|27.11.2010 00:46
Justy je sice malej ale off road. Ta konstrukce je krapek pevnejsi vzhledem k cestam mimo asfalt.
Pripadne Vitara je krapek vetsi a taky neni spatna. Nebo si muzes sehnat levne starsi Nissan Patrol. :D

Vzhledem k tomu, ze 200SX S13 neni zrovna idealni zimni auto (nic pry nevyjede) a ja ji nechci trapit soli, tak zitra dodelam brzdy a zazimuju ji.
Takze pres zimu se opet budu pohybovat v Daewoo Tico. Papuce jsem mu nasazoval uz pred mesicem.
Zatimco zbytek republiky prezouva v techto dnech. :)
ICEBOSS (3435)|27.11.2010 01:22
Nissan Patrol? Nebydlim uprostred pustiny a kolem nejsou dvoumetrovy zaveje :-D. Auto, co si umi vyvesit stabilizatory naprav pro dosazeni uchylneho krizeni fakt nepotrebuju. Jeste rekni Toyota Hilux v uprave pro severni pol. Tim nerikam, ze se mi tyhle auta nelibi...
V zasade budu hledat na zimu neco takovyho:
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/subaru/impreza/8392624
pytel, klima, servisni zaznamy, atmosfericka 2.0

Jinak chvalim, ze mas neco podstatne stylovejsiho, nez je hustokrutymegachipnuty wolecumnatoftuzingu na hlinacvole za5na100zatahjakokravatykravo mercedesyvyblikamuplnekrutekdyztokosim TDIdehetsmrad... golf nebo podobna sr*cka.
Woyta (284)|27.11.2010 11:45
Tim myslis Tico nebo S13? :)

Obe auta jsou jako rudej hadr pro byka na nasich silnicich.
S13 hlavne pro naftove Octavie a Tico pro htp a 1.4 koncernove produkce.

Patrol v serii nema nema zas tak velke krizeni jak si myslis.
To teprve az kdyz si pohrajes s podvozkem.
Zas takova lokomotiva to neni.

Hilux TG editon byl peknej. Vzhledem k tomu ce se deje v nedalekem Novem Bydzove, by asi naslo vyuziti i to pouzdro na brokovnici.

Tahle Impreza je pekna a decentni. Ale kombik se delal i jako WRX. Takze by s nim byla zabava celorocne. :)
Jeste se nabizi Forester. Ten ma podvozek shodnej s Imprezou.

Jinak servisni zaznamy se velmi casto falsuji. Oblibenej trik je rok pred prodejem nenechat si zapisovat servisni ukony a pak stocit tacho.
Znamej znameho si chtel koupit nejakou dodavku. Vzorne vyplnovana serviska ale po overeni se zjistilo, ze pri posledni kontrole mela o 80tis na tachu vice.
ICEBOSS (3435)|27.11.2010 13:12
Spis S13, v Ticu bych se o sebe fakt bal. Chci jednoduchy auto, takze WRX s turbem pada, turba nemam rad, i kdyz treba zatah 2.5T Forestera je fakt navykovy.

Patrol:




Tak presne tohle uz fakt nevyuziju :-D.
Kozousch (0)|27.11.2010 21:19
My horalé používáme gumy Sava Eskimo S3. Na sníh a led je to nejlepší guma. Nejlepší je projít si detailně výsledky testů. Vždycky patří mezi nejlepší na sněhu a ledu, ale v celkovém hodnocení jsou záměrně hozeny dál, než by odpovídalo jejich výsledkům v těchto dvou nejdůležitějších disciplínách. Poslední dva roky už do testů zařazovány nejsou, protože se gumárenské lobby nehodí, aby přední příčky obsazovala "neznačková" guma za dostupnu cenu (Sava patří pod koncern Good Year)
http://www.cetoraz.info/pavel/index.shtml?show=2190,Sava-Eskimo-S3-po-dvou-letech
http://www.sava.cz/testy.php
Richmond (8084)|27.11.2010 21:57
[quote=ICEBOSS;419362]Chci jednoduchy auto, takze WRX s turbem pada[/quote]
...mě jedno takový spadlo :runaway (6m sráz, kutululů) ale nebylo to špatný... Teda až na vnitřek - plastový království. Ale zas jsem to neměl tak dlouho, abych řekl co na tom odchází a co ne, jedno vím jistě - na kotrmelce bych dnes volil spíš N1 verzi, každopádně zátah je hoooodně návykovej (WRX má krátkou převodovku proti STI) ;) Ono se dá jezdit i s 2.0l tím hnusným hatchbackem bez turba, ale to pak žere klidně 20l (testováno na blátě na polní cestě). Kupodivu je to auto stabilní ikdyž se naklání o poznání více než 2006 ;)
StD (1963)|27.11.2010 21:58
...k předchozí odpovědi: Savy jsou v našich zeměpisných šířkách největší šmé... 3 zimy jsem teď odjezdil na Vredesteinech a bez jakýchkoli problemů stran pneu. A k zadané otázce - jezdím denně do práce tam a zpět (37 km) s Fiátky - dříve Fúňo, nyní Punťa - nemám s nimi také problémy. Potíže jsou jenom s jinými uživateli silnic, jenž nevědí co činí, a případně s bateriemi, které už nevydrží (pravidelně dobíjené) 10 let, ale sotva roky 2, a to za stále vyšší cenu. Zkrátka hardware stojí za p*d.
ICEBOSS (3435)|27.11.2010 22:44
Na zimu jsou hodne hodne dobry gumy Nokian Hakkapeliitta, je neuveritelny na cem jeste drzi. Na bezny auta jsou prijemny Continentaly TS 810-830 a obdobne.

[quote=Richmond;419429]...mě jedno takový spadlo :runaway (6m sráz, kutululů) ale nebylo to špatný... Teda až na vnitřek - plastový království. Ale zas jsem to neměl tak dlouho, abych řekl co na tom odchází a co ne, jedno vím jistě - na kotrmelce bych dnes volil spíš N1 verzi, každopádně zátah je hoooodně návykovej (WRX má krátkou převodovku proti STI) ;) Ono se dá jezdit i s 2.0l tím hnusným hatchbackem bez turba, ale to pak žere klidně 20l (testováno na blátě na polní cestě). Kupodivu je to auto stabilní ikdyž se naklání o poznání více než 2006 ;)[/quote]

Vnitrek je hroznej. Az to auto jednou za 60 koupim, tak asi vytahnu jeste 50 a necham to presit do kuze, aby se na to dalo divat. Osobne dam prednost automatu, manualni razeni je prezitek, preferovany ja nevim proc nejakou skupinkou lidi, kteri 40 let nevideli nic jinyho a vsechny jejich zkusenosti jsou zalozeny na jedna pani povidala. Manual je dobry pro blbecky s otocenou ksiltovkou do Golfa... Mesto je stejne 1-2-3-neutra brzda a mimo mesto 4-5 nebo 5-6. V zasade kdo nekdy zkusil automat, uz manual do auta na bezny jezdeni nechce. Impreza 2.0 atmosfera ma s klimackou a svetlama v automatu beznou spotrebu kolem 8 - 10 litru. Pokud auto bere do 11 - 12 litru benzinu na delsi cestu, je to pro me OK.
Richmond (8084)|27.11.2010 22:45
[quote=ICEBOSS;419440]Na zimu jsou hodne hodne dobry gumy Nokian Hakkapeliitta[/quote]
To jsou ty hnědý?
ICEBOSS (3435)|27.11.2010 22:57
Hnedy imho nejsou, pokud nejsem barvoslepy. Myslel jsem tyhle:
http://www.nokiantyres.cz/info-o-pneumatikach?id=10924176&group=1.01&name=Nokian+Hakkapeliitta+R
DrZelenka (2491)|28.11.2010 00:40
V zime jezdim normalne, jen ne takovym stylem jako v lete (precejenom snih a led dela svoje).

Bezne jezdim Fiestou 1,3 kde mam 1 rok stary zimaky v perfektnim stavu a divil jsem se kde to vsude dokaze projet. Jen to je maly, pomaly (zrovna v zime me to teda nevadi) a moc zere (7-8l benalu oproti 4,5-5l nafty u escorta)

Na delsi trasy a vozeni veci pouzivam tatovyho escorta 1,8TD, je to o neco vetsi auto a jeste tam byly loni dost sjety zimaky = jezdit s tim bylo neco silenyho (takze jsem nakonec rval lyze i prkna do fiesty ... nic pohodlnyho - nemam tam ani zahradku) - nechapu lidi co jsou schopni jezdit na letnacich (a chapu proc vetsinou neprekrocej rychlost 20km/h)

Co se tyce znacky, tak ani nevim co tam mam (a do ty kosy se me ted lizt nechce). Nic extra, vsechny 4 gumy me prisly na 4600 (bral jsem je od znamyho, takze v realu stojej o neco vic)
Woyta (284)|28.11.2010 13:15
[quote=ICEBOSS;419362]
Tak presne tohle uz fakt nevyuziju :-D.[/quote]

Ale tohle neni Patrol se seriovym podvozkem.
Tohle by mela byt serie.


Turbo motory nejsou slozite. Jedina vec navic tam je snek. Jen spousta lidi s tim jezdi jak s atmosferou a pak jde turbo do ...
Po nastartovani nechat turbo pomalu zahrat a po jizde nechat turbo chodem motoru na volnobeh vychladnout.
Jestli se bojis ceny noveho turba, tak pokud neni uplne v haji, tak jde relativne levne zrepasovat. (6-9tis kdyz si ho nechas zrepasovat a vyvazit. Kolem 1500 se pohybuje sada s potrebnymi dily na repas.)

Kolega si poridil RX-8. Wankel taky nepatri mezi oblibene motory kvuli spolehlivosti. Opet to je o tom, jak se k tomu motoru lidi chovaj. Vydrzi 50tis nebo klidne 160tis nez je cas na GO.

Jinak ja mam taky radeji manual. Me bavi radit. Pokud jezdis hodne tak, beru, ze to muze byt otravny.
Richmond (8084)|28.11.2010 14:42
Kamarád má skoro sériovýho Patrola a je s tím sranda i na tankodromu :thumb Resp. ona je sranda i s ARem (který mimochodem nedojelo po tomhle dýchánku po svých, Patrol vyvázl jen s utrženou vrtulí od chladiče). Zato ten "traktor" vydrží snad všeko... Ikdyž už je připravenej Land-Rover (patřičně zvednutej) + Cherokee 4.0l :D
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=1okzHboGZgM"]YouTube - Bratronice Off-Road 2/6 (25.4.2009)[/ame]
athens (724)|29.11.2010 10:11
Náš milášek 525D Touring s kombinací Dunlop SP Winter Sport 3D a naprostá spokojenost. Zatím jsme dojeli všude i v hlubším sněhu, kde ještě nebylo prohrnuto.
Dojigiri (1629)|29.11.2010 10:38
V zimě jezdím normálně, nějak moc to neřeším. Mám turbodehet s předním náhonem, takže úplně ideální do sněhu to není (ale zase už jsem na přední náhon docela zvyklej takže tak nějak vím jak se to chová a počítám s tím ... když napadne sníh tak většinou jedu na velký parkoviště testovat, zrovna dneska se chystám, ideální počasí :D). Do hor nejezdím, po městě je to povětšinou celkem jedno, zatím se mi nestalo že bych někde nevyjel. Zimní gumy samozřejmě používám (jeden z letníma už mi, bohužel, někdy předloni vjel do kufru, a to nebyl ani sníh, jenom zima a mokro) ... mám vpředu a vzadu různý (myslím michelin apline a dunlop wintersport, ještě od předchozího majitele, už jsem na nich odjezdil 3 zimy takže po letošku plánuju obměnu a dám už pak samozřejmě sadu stejných). Jinak na předchozím autě (Astra 1.8) jsem měl zimní Barum Polaris a nemůžu si na ně stěžovat, docela držely - subjektivně víc, než ty co mám teď, protože s Astrou jsem nikdy neuklouz (pokud to nebylo záměrně) ale se současným autem už mi to několikrát lehce neočekávaně klouzlo ... může to ale být tím, že je o něco těžší.