Přidělení paměti Grafické kartě
Dobrý den,
Včera při pivu jsme s kamarádem řešili jedno zapeklité téma. Všichni víme že 32-bit systém rozpozná max 3,6GB (Uvádí se 4GB ale v praxi to jsou 3,6GB) Tvrdil mi že zbylých nevyužitých 400MB se dá přidělit kartě(což jde samozřejmě) a rapidně to ovlivní výkon, když je paměť na kartě malá(řekněme 512MB) takže při vyšších rozlišeních je lepší výkon. Avšak to by se musela paměŤ na GK podtaktovat na frekvenci pamětí v PC ne? Tím by se sce navýšila kapacita, ale frekvence by klesla u DDR2 800 Mhz skoro 3x(Záleží jak u které karty, beru v potaz tu mou)
NAvíc se paměŤ přiděluje jen integrovaným kartám, je to vůbec možné aby to fungovalo?
Včera při pivu jsme s kamarádem řešili jedno zapeklité téma. Všichni víme že 32-bit systém rozpozná max 3,6GB (Uvádí se 4GB ale v praxi to jsou 3,6GB) Tvrdil mi že zbylých nevyužitých 400MB se dá přidělit kartě(což jde samozřejmě) a rapidně to ovlivní výkon, když je paměť na kartě malá(řekněme 512MB) takže při vyšších rozlišeních je lepší výkon. Avšak to by se musela paměŤ na GK podtaktovat na frekvenci pamětí v PC ne? Tím by se sce navýšila kapacita, ale frekvence by klesla u DDR2 800 Mhz skoro 3x(Záleží jak u které karty, beru v potaz tu mou)
NAvíc se paměŤ přiděluje jen integrovaným kartám, je to vůbec možné aby to fungovalo?
Adresovat na 32 bitovém systému jde maximálně opravdu 4 GB (= 2 na 32 bajtů, neboli 8 bitových segmentů) paměti. Je to ale celková kapacita, o kterou se dělí RAM se spoustou dalších zařízení, mimo jiné i tou grafickou kartou. Takže když přidělíš větší paměť grafice, sníží se zas na druhé straně prostor (obsloužitelný počet adres) pro systémovou RAM. Nehledě na to, že takto zacházet s pamětí umí buď AGP, integrované nebo některé PCIe lowendové grafiky (u Nvidie s přívlastkem Turbocache, u ATI/AMD pak Hyper Memory). Tzn. že s výjimkou nejrychlejších AGP karet se jedná o čipy, které jsou několikanásobně pomalejší, než aby je kdy ve hrách omezoval byť jen skromný 256 MB framebuffer.