brzda grafiky
Takze idem na to hned bez zbytocnych kecov okolo :)
Moja zostava :
CPU i5 2500k (netaktovany)
RAM Corsair Vengeance 2x4GB 1600Mhz
GPU GTX 780 Lightning
SSD Intel 320 80GB
PSU Corsair TX650W
Moj problem :
Ide teda o to, ze v niektorych hrach a spozoroval som to uz viac krat, mi PC nepodava adekvatny vykon vzhladom k vykonu zostavy, resp. vypocitane fps nezodpoveda vytazeniu grafickej karty a cpu.
Keby mam cpu vytazeny permanetne na 95 az 100% a graficka karta ide na trebars 70% tak aspon viem,ze na vine je cpu, lenze sa mi stava, ze aj ked je vytazenie cpu na hodnotach okolo 60 az 80% a vytazenie grafickej karty kolisa niekde medzi 50 a 80%, aj tak mi fps v nietorych hrach proste nedosiahne aspon stabilnych uzamknutych 60fps.
Cize aby som to zhrnul, tak grafika a cpu su neni plne vytazene a v hre to aj tak skace pod 60fps i ked je zjavne, ze hardware ma na to, aby to pod 60fps nekleslo.
Na jednom Americkom fore mi jeden chlapik radil nieco s RAM, ze by tych 1600Mhz mohlo brzdit vykon v tejto situacii, ale neviem no, nemam moznost skusit vykonnejsie pamate, musel by som kupovat nove a to vzhladom k ich aktualnej cene, nie je ziadna sranda na to, aby som nakoniec zistil, ze problem bol inde.
Ak by niekto nieco o tomto vedel, bol by som rad, keby sa o svoje skusenosti podelil ;)
Ak som to napisal nie moc zrozumitelne, tak to kludne napisem znovu a lepsie :)
Moja zostava :
CPU i5 2500k (netaktovany)
RAM Corsair Vengeance 2x4GB 1600Mhz
GPU GTX 780 Lightning
SSD Intel 320 80GB
PSU Corsair TX650W
Moj problem :
Ide teda o to, ze v niektorych hrach a spozoroval som to uz viac krat, mi PC nepodava adekvatny vykon vzhladom k vykonu zostavy, resp. vypocitane fps nezodpoveda vytazeniu grafickej karty a cpu.
Keby mam cpu vytazeny permanetne na 95 az 100% a graficka karta ide na trebars 70% tak aspon viem,ze na vine je cpu, lenze sa mi stava, ze aj ked je vytazenie cpu na hodnotach okolo 60 az 80% a vytazenie grafickej karty kolisa niekde medzi 50 a 80%, aj tak mi fps v nietorych hrach proste nedosiahne aspon stabilnych uzamknutych 60fps.
Cize aby som to zhrnul, tak grafika a cpu su neni plne vytazene a v hre to aj tak skace pod 60fps i ked je zjavne, ze hardware ma na to, aby to pod 60fps nekleslo.
Na jednom Americkom fore mi jeden chlapik radil nieco s RAM, ze by tych 1600Mhz mohlo brzdit vykon v tejto situacii, ale neviem no, nemam moznost skusit vykonnejsie pamate, musel by som kupovat nove a to vzhladom k ich aktualnej cene, nie je ziadna sranda na to, aby som nakoniec zistil, ze problem bol inde.
Ak by niekto nieco o tomto vedel, bol by som rad, keby sa o svoje skusenosti podelil ;)
Ak som to napisal nie moc zrozumitelne, tak to kludne napisem znovu a lepsie :)
To ti ten amík pěkně kecal. Frekvence RAM výsledné FPS témeř neovlivní (jedině v případě integrované grafiky, tam to význam má). Navíc procesor ani vyšší frekvenci nepodporuje.
Cpu som mal taktovany aj na 4,7Ghz a situacia bola podobna, navyse vytazenie cpu nie je niekde na maximalnej hranici, vtedy by som chapal, ze je na vine prave procesor.
Ale ono to skor vyzera tak, ze cpu aj gpu stihaju, len cakaju na iny hardware a logicky ma napadla prave pamat RAM, kedze do nej sa nahravaju data na spracovanie pre cpu (grafika ma vlastnu a rychlejsiu pamat) neni som v tom zas az tak zbehli, ale myslim, ze takto to nejak funguje.
Proste som z toho uz blby, podla vytazenia v grafoch to dva najhlavnejsie komponenty stihaju, ale aj tak neni vypocitane vysledne odpovedajuce fps, hodil by som to na engine hry, keby sa to stalo pri jednej, ci dvoch hrach, ale ono som to videl uz viac krat, pripadne sa stane taka vec, ze hra bezi na 60fps a grafika je vytazena niekde pri 50% a potom sa proste stane, ze fps klesne na 40 a graficke vytazenie padne na trebars 30% co je uplne od veci, preco nejde kludne aj na max. svojho vykonu, ked dosiahnute fps nie je nastavenych 60 a grafika na to vykonovo s prehladom ma...cpu podla grafu tiez nejde ani zdaleka na max.
Tazko povedat na kolko sa da verit tomu zobrazeniu vytazenia cpu v spravci uloh, ale ak sa tym riadit da, tak je to minimalne divne spravanie.
Este som uvazoval vymenit tento cpu za i7 3770k (najvykonejsi cpu, co do tejto dosky este dostanem) ale keby som mal aspon nejaky maly dovod, keby cpu vytazuje kazda hra, ako pred par rokmi C2D E7600, tak viem, ze to nebudu vyhodene penaize, takto ale netusim, co ma za problem :)
Pripadne, ak by niekto vedel, ako pravdivo zistit skutocne vytazenie cpu pri hrach, tak by som to hned skusil.
Ale ono to skor vyzera tak, ze cpu aj gpu stihaju, len cakaju na iny hardware a logicky ma napadla prave pamat RAM, kedze do nej sa nahravaju data na spracovanie pre cpu (grafika ma vlastnu a rychlejsiu pamat) neni som v tom zas az tak zbehli, ale myslim, ze takto to nejak funguje.
Proste som z toho uz blby, podla vytazenia v grafoch to dva najhlavnejsie komponenty stihaju, ale aj tak neni vypocitane vysledne odpovedajuce fps, hodil by som to na engine hry, keby sa to stalo pri jednej, ci dvoch hrach, ale ono som to videl uz viac krat, pripadne sa stane taka vec, ze hra bezi na 60fps a grafika je vytazena niekde pri 50% a potom sa proste stane, ze fps klesne na 40 a graficke vytazenie padne na trebars 30% co je uplne od veci, preco nejde kludne aj na max. svojho vykonu, ked dosiahnute fps nie je nastavenych 60 a grafika na to vykonovo s prehladom ma...cpu podla grafu tiez nejde ani zdaleka na max.
Tazko povedat na kolko sa da verit tomu zobrazeniu vytazenia cpu v spravci uloh, ale ak sa tym riadit da, tak je to minimalne divne spravanie.
Este som uvazoval vymenit tento cpu za i7 3770k (najvykonejsi cpu, co do tejto dosky este dostanem) ale keby som mal aspon nejaky maly dovod, keby cpu vytazuje kazda hra, ako pred par rokmi C2D E7600, tak viem, ze to nebudu vyhodene penaize, takto ale netusim, co ma za problem :)
Pripadne, ak by niekto vedel, ako pravdivo zistit skutocne vytazenie cpu pri hrach, tak by som to hned skusil.