Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jakou mikropájku

Figa (300)|31.8.2007 17:52
Ahoj, jsem začínající amatér a bastlil a chěl bych si pořídit mikropájku.Tak do 2k.Můžete mi prosím poradit?Předem děkuji za reakce.

prosím poraďte.Nebo aspoň hoďte link na tu co máte vy.

//edit by boboco: příspěvky sloučeny
boboco (1987)|3.9.2007 21:37
Zdravím, u mikropájky (nikoliv horkovzdušné pájky na SMD součástky apod.) ani moc nezáleží na značce či ceně, ale hlavně na zručnosti a zkušenostech s pájením. Ve většině případů postačí i obyčejná mikropájka za pár korun bez termoregulace s výkonem 40-60W (20/25W je málo). Pokud už chcete něco lepšího, doporučuju klasickou pájecí stanici s termoregulací jako např. tahle: http://www.tipa.eu/cz/produkt/06510012-mikropajka-ls-450/

Nic dražšího ale podle mě nemá cenu kupovat, pokud mluvíme pouze o mikropájkách. S trochou zkušeností a netřesoucí se rukou je možné měnit i zničené SMD součástky apod.
pcmaker (354)|3.9.2007 21:43
Asi ti moc neporadim. Pouzivam jiz asi 25 let trafopajku 75W (ano mam stale tu samou, co mi koupil kdysi otec). Nebudu kecat, kdyz ti reknu, ze s ni pripajim temer cokoliv, vcetne SMD, takze jsem zatim nemel duvod prechazet na mikropajku. Pokud uz mikropajku chces, ujisti se, ze i do budoucna sezenes nahradni hroty a zhavici teliska, jinak ti pak bude na nic.
Doporucuji podivat se na http://www.gme.cz. Vybral bych ti nejakou pajecku do 2000,- Kc. Vice nema cenu pro zacatecnika investovat.
Figa (300)|4.9.2007 15:46
Děkuji vám moc.mohli by jste mi prosím ještě doporučit nějakou webovou stránku nebo knihu o pájení?Něco jako učebnici.Ještě jednou děkuji.
rs (104)|7.9.2007 03:20