Zkušenosti s Acerem
Zdravím.
Před více než 3/4 rokem jsem si na firmu koupil notebook od Aceru. A abych to zbytečně neokecával, sepíšu tady stručně v bodech, co se dělo pak:
- 3 měsíce fungoval
- pak závada a reklamace
- po chvíli druhá reklamace
- po chvíli třetí, pak čtvrtá, pátá, šestá a následně sedmá reklamace
- morálně nepřijatelné chování servisu Aceru
- stopení notebooku na měsíc a 11 dní bez důvodu
- náhrada kusu za kus, který byl opět vadný ( projevilo se už při prvních testech, takže je jasné, že Acer ten nový kus ani netestoval, než mi jej poslal )
- nabídka nového, avšak levnějšího a méně výkonného kusu...s doplatkem 2000 Kč
Tolik ochutnávka, kdo bude chtít podrobnosti, je více než vítán na stránce [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] . Na stránce lze nalézt i naskenované reklamační listy, abych také poskytl ke svým tvrzením důkazy.
Na závěr jen poznačím, že notebook byl kupovaný na firmu, takže se jeho nákup vázal obchodním, ne občanským zákoníkem. Proto bych tady nerad viděl narážky typu "jsi blbec, že sis nenechal vrátit peníze po 4. reklamaci" apod.
Tak příjemné počtení.
Před více než 3/4 rokem jsem si na firmu koupil notebook od Aceru. A abych to zbytečně neokecával, sepíšu tady stručně v bodech, co se dělo pak:
- 3 měsíce fungoval
- pak závada a reklamace
- po chvíli druhá reklamace
- po chvíli třetí, pak čtvrtá, pátá, šestá a následně sedmá reklamace
- morálně nepřijatelné chování servisu Aceru
- stopení notebooku na měsíc a 11 dní bez důvodu
- náhrada kusu za kus, který byl opět vadný ( projevilo se už při prvních testech, takže je jasné, že Acer ten nový kus ani netestoval, než mi jej poslal )
- nabídka nového, avšak levnějšího a méně výkonného kusu...s doplatkem 2000 Kč
Tolik ochutnávka, kdo bude chtít podrobnosti, je více než vítán na stránce [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] . Na stránce lze nalézt i naskenované reklamační listy, abych také poskytl ke svým tvrzením důkazy.
Na závěr jen poznačím, že notebook byl kupovaný na firmu, takže se jeho nákup vázal obchodním, ne občanským zákoníkem. Proto bych tady nerad viděl narážky typu "jsi blbec, že sis nenechal vrátit peníze po 4. reklamaci" apod.
Tak příjemné počtení.
Clanku verim, ale nelze kvuli tomu zahazovat celou firmu, to se ojedinele u jinych firem taky, slysel jsem o podobnych pripadech od lidi co maji Asus a dokonce i HP. Vsechno zalezi na tom, na jake lidi clovek zrovna narazi.
Ja sam mam Acer, byl v servisu 2x a nebyl s tim nikdy problem. Byli celkem ochotni a opravene to bylo do 5ti dnu.
To ze to bylo na firmu, to je smula, clovek nema takova prava, jako kdyz to koupi sam.
Ja sam mam Acer, byl v servisu 2x a nebyl s tim nikdy problem. Byli celkem ochotni a opravene to bylo do 5ti dnu.
To ze to bylo na firmu, to je smula, clovek nema takova prava, jako kdyz to koupi sam.
[quote=wojta;51958]To ze to bylo na firmu, to je smula, clovek nema takova prava, jako kdyz to koupi sam.[/quote]Tak to je veľmi limitujúce, skorej by som si myslel, že pri kúpe takéhoto produktu pre firemné účely platia tvrdšie pravidlá, pretože tým dochádza k blokovaniu činnosti za účelom podnikania (ako je výrobok používaný - pre prácu alebo čisto súkromne, to neberme do úvahy). Avšak tým nechcem nič namietať i voči fyzickým osobám.
V minulosti, keď som si kupoval, resp. upgradoval PC, tak som vždy hľadel na cenu, postupne som začal vnímať výrobcov a rozlišovať kvalitné produkty od skutočného plepsu, pričom som sa do pracoval do štádia, kedy je pre mňa rozhodujúci reklamačný, resp. servisný faktor a za takúto výhodu, či záruku som si ochotný kľudne priplatiť. A povedzme si priamo, nie je nejakých 1000 korún, v prípade kúpy železa za desiatky tisíc, dobrá investícia pre pokoj na duši, kľudný spánok a v prípade procesu reklamácie flexibilita a žiadna strata nervov? :cool: A teraz sa ma nepýtajte, prečo tak rád nakupujem vo vybraných českých e-obchodoch... :eek:
V minulosti, keď som si kupoval, resp. upgradoval PC, tak som vždy hľadel na cenu, postupne som začal vnímať výrobcov a rozlišovať kvalitné produkty od skutočného plepsu, pričom som sa do pracoval do štádia, kedy je pre mňa rozhodujúci reklamačný, resp. servisný faktor a za takúto výhodu, či záruku som si ochotný kľudne priplatiť. A povedzme si priamo, nie je nejakých 1000 korún, v prípade kúpy železa za desiatky tisíc, dobrá investícia pre pokoj na duši, kľudný spánok a v prípade procesu reklamácie flexibilita a žiadna strata nervov? :cool: A teraz sa ma nepýtajte, prečo tak rád nakupujem vo vybraných českých e-obchodoch... :eek:
Jediný rozdíl mezi nakoupením na IČO a jako samotná osoba je ,že tuším HP dává na IČO 12 měsíců a na osobu 24 měsíců . To je teda jediný rozdíl , který mi naše obchodačka řekla :)
Jinak můj názor na acer je asi takovej. Je to levný , není to špatný ,ale je to takový "domací" notebook,protože jsou to fakt levné plasty a často praskaj ... S baterkou skušenosti nemám .
Osobně preferuji buď asus ,nebo kdo si může dovolit ,tak IBM .... HP už nejsou to ,co bývali. Teď jdou mnohem častěji na reklamaci než dřív.
Tím ale nechci říct,že ostatní je šméčko . Tím chci říct, že těm značkám fakt věřím,stejně ale záleží na tom ,jak se člověk k NTB chová.
Přeci jenom je to spotřební zboží.
Jinak můj názor na acer je asi takovej. Je to levný , není to špatný ,ale je to takový "domací" notebook,protože jsou to fakt levné plasty a často praskaj ... S baterkou skušenosti nemám .
Osobně preferuji buď asus ,nebo kdo si může dovolit ,tak IBM .... HP už nejsou to ,co bývali. Teď jdou mnohem častěji na reklamaci než dřív.
Tím ale nechci říct,že ostatní je šméčko . Tím chci říct, že těm značkám fakt věřím,stejně ale záleží na tom ,jak se člověk k NTB chová.
Přeci jenom je to spotřební zboží.
[QUOTE=wojta;51958]Clanku verim, ale nelze kvuli tomu zahazovat celou firmu.[/QUOTE]
Potíž je v tom, že chování servisu nebylo o štěstí nebo o smůle. To, jak se servis chová, je čistě jejich vůle.
Potíž je v tom, že chování servisu nebylo o štěstí nebo o smůle. To, jak se servis chová, je čistě jejich vůle.
[QUOTE=crasher.km;51967]Jediný rozdíl mezi nakoupením na IČO a jako samotná osoba je ,že tuším HP dává na IČO 12 měsíců a na osobu 24 měsíců . To je teda jediný rozdíl , který mi naše obchodačka řekla :)[/QUOTE]
Pak máš divnou obchoďačku... Rozdíl je tam i v tom, že z obchodního zákoníku nevzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy ( ani v případě, že ten notebook půl roku nemáš a že je neopravitelný ), není definované, za jak dlouho musí být reklamace vyřízena, žádná povinnost výměny kusu za nový nebo ani kolik pokusů servis má na opravu, než bude výrobek prohlášen za neopravitelný. Acer rozhodně žádný kus za neopravitelný neprohlásí, to mi za tu dobu došlo a to budu tvrdit neústupně.
Psal mi dokonce jeden novinář, že by chtěl ty zkušenosti do svého článku. Říkal, že od mnoha lidí ( stejně jako já ) slyšel, že se Acer brání vrácení peněz i v případě, že na to máš ze zákona nárok. že na něj platí nanejvýš pohrůžka soudem, až pak prý jsou ochotni začít racionálně uvažovat.
Pak máš divnou obchoďačku... Rozdíl je tam i v tom, že z obchodního zákoníku nevzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy ( ani v případě, že ten notebook půl roku nemáš a že je neopravitelný ), není definované, za jak dlouho musí být reklamace vyřízena, žádná povinnost výměny kusu za nový nebo ani kolik pokusů servis má na opravu, než bude výrobek prohlášen za neopravitelný. Acer rozhodně žádný kus za neopravitelný neprohlásí, to mi za tu dobu došlo a to budu tvrdit neústupně.
Psal mi dokonce jeden novinář, že by chtěl ty zkušenosti do svého článku. Říkal, že od mnoha lidí ( stejně jako já ) slyšel, že se Acer brání vrácení peněz i v případě, že na to máš ze zákona nárok. že na něj platí nanejvýš pohrůžka soudem, až pak prý jsou ochotni začít racionálně uvažovat.
[QUOTE] není definované, za jak dlouho musí být reklamace vyřízena, žádná povinnost výměny kusu za nový nebo ani kolik pokusů servis má na opravu, než bude výrobek prohlášen za neopravitelný.
[/QUOTE]
Teď budu jenom čistě spekulovat,nevím přesně jak je to psané u firem a jak u osob,ale musí snad být na to zákon !
Kdyby to bylo tak jak jsi to popsal ,tak by sis koupil NTB ,on by nejel ,dal bys ho do servisu a jelikož by neměli definované za jak dlouho to musí vyřídit,tak by si i mohli nechat ,ne ?
Pokud nemám milné informace,tak reklamace je od zákona do 30 dnů. Nevím proč by to u firem mělo být jinak .
[/QUOTE]
Teď budu jenom čistě spekulovat,nevím přesně jak je to psané u firem a jak u osob,ale musí snad být na to zákon !
Kdyby to bylo tak jak jsi to popsal ,tak by sis koupil NTB ,on by nejel ,dal bys ho do servisu a jelikož by neměli definované za jak dlouho to musí vyřídit,tak by si i mohli nechat ,ne ?
Pokud nemám milné informace,tak reklamace je od zákona do 30 dnů. Nevím proč by to u firem mělo být jinak .
Ale máš pravdu... Když ten notebook bude vadný, firma si jej klidně může nechat a nevrátit ho nikdy. Reklamace v obchodním zákoníku se rozdělí podle dvou důvodů: porušení kupní smlouvy podstatným způsobem a porušení způsobem nepodstatným. Bohužel to, že nemáš ani notebook, ani peníze a nikdo s tebou není ochotný jednat, je porušení smlouvy nepodstatným způsobem. Podstatný způsob je pouze, když můžeš dokázat, že už v době při uzavření smlouvy neměla prodejna zájem na plnění smluvních povinností a plnit je taky nehodlá. A toto neprokážeš.
Když někdo poruší smlouvu podstatným způsobem, má pak druhá strana nárok na odstoupení od smlouvy atd. Jenže jak jsem řekl, to, že nemáš notebook klidně rok, není podstatné porušení kupní smlouvy. Ať žijí zákony ČR.
Když někdo poruší smlouvu podstatným způsobem, má pak druhá strana nárok na odstoupení od smlouvy atd. Jenže jak jsem řekl, to, že nemáš notebook klidně rok, není podstatné porušení kupní smlouvy. Ať žijí zákony ČR.
Ta neřeší obchodní zákon... Navíc Acer žádný zákon neporušil, takže proti nim nikdo nic nemá. Ale chování bylo nechutné, proto jsem to všechno sepsal.
Takže kupovat tady něco na firmu je vlastně taková sázka do loterie.
Buďto budu mít štěstí při výběru a vše bude fungovat tak jak má a já teda ušetřím něco na daních, nebo budu mít smůlu a podle toho co se tady psalo, zaplatím prachy za notebook, který budu muset dát na reklamaci, kde si ho nechaj třeba půl roku já nebudu mít možnost jak se bránit?
Buďto budu mít štěstí při výběru a vše bude fungovat tak jak má a já teda ušetřím něco na daních, nebo budu mít smůlu a podle toho co se tady psalo, zaplatím prachy za notebook, který budu muset dát na reklamaci, kde si ho nechaj třeba půl roku já nebudu mít možnost jak se bránit?
No, jak se to vezme. Na jednu stranu jo, na druhou stranu můžeš s prodávajícím uzavřít dohodu o přiměřené dodatečné lhůtě, kterou je pak povinen dodržet a v případě jejíhož nedodržení můžeš odstoupit od smlouvy. Standardně je "přiměřená" prý 10 dní. Jenže vtip je v tom, že i když na uzavření té dohody máš právo, nikde se zase nepíše, kolik dní ti musí prodejce dát. Takže je to zase na domluvě. A pokud nepřistoupí na tvůj návrh třeba 10 dní, bude si trvat na své lhůtě a tobě nebude vyhovovat, zase nezbývá nic víc, než čekat, jestli se to nevyřeší, nebo nechat soud o té lhůtě rozhodnout. Ale soudní oznámení musíš podat ty a zase za to budeš platit.
Dneska jsem viděl myslím v letáku z Tesca laptopy Acer, byly takové kulatější, kolem měly něco, co vypadalo jako guma...že by ACER trochu málo přidal na kvalitě ? Či o co jde ?
nemyslis ty novy Gemstony?
Jinak ja ted daval do kupy sw na jednom starsim Aceru Travelmate (p-m 1,7GHz, radeon 9700...) a docela me prekvapil :) Po roce a pul provozu tichy, nic nevrzalo, disk se neprehrival.... jednou mu pry akorat chcipla zakladni deska, do tydne vymenena... coz ukazuje na to, ze i u ACERu pracuji slusni lide a nekdy je vsechno v pohode. vsechno je to o lidech... :)
Jinak ja ted daval do kupy sw na jednom starsim Aceru Travelmate (p-m 1,7GHz, radeon 9700...) a docela me prekvapil :) Po roce a pul provozu tichy, nic nevrzalo, disk se neprehrival.... jednou mu pry akorat chcipla zakladni deska, do tydne vymenena... coz ukazuje na to, ze i u ACERu pracuji slusni lide a nekdy je vsechno v pohode. vsechno je to o lidech... :)
Jj, je, jenže když mi vyměnili v noťasu základní desku, pískala jí cívka... Já narazil prostě na skupinku lidí, která absolutně neměla nejmenší zájem na vyřešení mého problému. A vzhledem k tomu, že tu skupinu zaměstnává Acer, je to jen a jen jeho problém a dobře mu tak.
Přidám se taky...Kámoška dostala k vánocům nový noťas.Hráli si nějakou hru co je ve Vistě(takové to staré japonské,bo jaké,pexeso)...No prostě nic extra náročného.A najednou noťas vypnul...Tak se to opakovalo asi 2x a tak si jen pro zajímavost stahla Everest a koukla na teploty(obrázek dole)...No a v servisu jí poslali domu...že jestli se to ještě stane,tak ať přijde...Takže jsem zvědavej na jak dlouho to bude...
Jo a je to samozřejmě jeden z těch novech Acerů(model nevím)...a bez taktu...
Jo a je to samozřejmě jeden z těch novech Acerů(model nevím)...a bez taktu...
Notebooky se taktovat nedají, tak je celkem jasné, že to bude bez taktu. Ty teploty jsou ale nějaké divné. Některý z těch ukazatelů přece musí být chybný, celé CPU nemůže mít teplotu kolem 40°, když jednotlivá jádra mají přes 90. Ale to, že se Acery přehřívají a k tomu mají odporně uřvané chlazení, je obecně známý fakt.
Chyba tam asi bude.Protože dneska jsem na vlastní oči viděl jak ta teplota během půl hodiny vyletěla z 0° na 80°...a po přiložení ruky k vycházejícímu vzduchu to bylo opravdu znát...
Jo, to jo, u mých Acerů bylo normální, že se nedal notebook udržet na holém klíně. Dno bylo příliš žhavé.
To znám...to kámošův starší Acer,začíná po 3-4 hodinách provozu smrdět nějakou spáleninou...Sice nijak moc výrazně,ale já si toho všimnu...protože sedím o lavici vpřed...
Takže až budu za pár měsíců kupovat noťas,tak Acer to určitě nebude...
Takže až budu za pár měsíců kupovat noťas,tak Acer to určitě nebude...
U starších notebooků je to normální, je dobré je občas vyčistit (např. vysavačem), protože chladiče bývají zanesené prachem. U nových by to být nemělo, to bude spíš nějaká chyba v notebooku.
Viděl bych to spíš na chybu ve značce... Sice si asi všichni řeknou, že jsem zaujatý ( a mají pravdu ), ale Acer prostě vyrábí standardně přehřívající se notebooky. Na teploty Acerů si stěžuje hrozně moc lidí.
Acery nemám rád ale kupříkladu moje teta narazila na velmi dobrý kus má ho už přes rok možná rok a půl i možná dva a nebyla s ním ani jednou v servisu :D .. no hold někteří lidé mají štěstí má nějaký Acer Aspire číslo nevím...
Vím jen, že má AMD v tom...
Ohledně těch teplot můj notebook má nejžhavější Airport Card a ta dosahuje kolem 55 stupňů natož pak CPU které má cca 50 stupňů 90 stupňů je opravdu hodně a jestli jí s tím poslali z5 domů tak jsou to opravdu promiňte debilové...
Vím jen, že má AMD v tom...
Ohledně těch teplot můj notebook má nejžhavější Airport Card a ta dosahuje kolem 55 stupňů natož pak CPU které má cca 50 stupňů 90 stupňů je opravdu hodně a jestli jí s tím poslali z5 domů tak jsou to opravdu promiňte debilové...
V době nákupu top model v řadě. cena 43000 bez DPH, záruka 2 roky
Předinstalovaný WIN XP Home
// doplněno, nákup na firmu
Závady jak šly za sebou:
1) vadná grafika 14 dnů po nákupu
výměna motherboardu
6 týdnů
2) prasklý levý pant
výměna
2 týdny
3) vadný invertor + prasklý levý pant
výměna celého LCD
3 týdny
4) prasklý levý pant
výměna
2 týdny
...........konec záruky......
5) vadný invertor
nákup nového
10 dnů, cena 970 kč se servisem
6) vadný levý pant
nákup nového skladem, 430 kč
1 den
7) vadný pravý pant
nákup nového skladem, 430 kč
1 den
8) vadný AC adaptér
nákup nového skladem, cca 350 kč
9) vadný invertor (ještě stále v záruce ten z bodu 5)
reklamace, předpokládaná cena 0,-
už týdne v reklamaci
+ od začátku hardwarově/softwarová vada - pokud se připojím k zabezpečené Wi-FI (WEP, WPA) tak následuje BSOD.
Dotazy na ACER: prý se mám obrátit na Microsoft.
Microsoft: ACER je OEM distributorem - má to řešit on
Problém nikdy nevyřešen. Přitom s použitím např USB Wi-FI od asusu tento problém nenastává.
Předinstalovaný WIN XP Home
// doplněno, nákup na firmu
Závady jak šly za sebou:
1) vadná grafika 14 dnů po nákupu
výměna motherboardu
6 týdnů
2) prasklý levý pant
výměna
2 týdny
3) vadný invertor + prasklý levý pant
výměna celého LCD
3 týdny
4) prasklý levý pant
výměna
2 týdny
...........konec záruky......
5) vadný invertor
nákup nového
10 dnů, cena 970 kč se servisem
6) vadný levý pant
nákup nového skladem, 430 kč
1 den
7) vadný pravý pant
nákup nového skladem, 430 kč
1 den
8) vadný AC adaptér
nákup nového skladem, cca 350 kč
9) vadný invertor (ještě stále v záruce ten z bodu 5)
reklamace, předpokládaná cena 0,-
už týdne v reklamaci
+ od začátku hardwarově/softwarová vada - pokud se připojím k zabezpečené Wi-FI (WEP, WPA) tak následuje BSOD.
Dotazy na ACER: prý se mám obrátit na Microsoft.
Microsoft: ACER je OEM distributorem - má to řešit on
Problém nikdy nevyřešen. Přitom s použitím např USB Wi-FI od asusu tento problém nenastává.
Žádný Microsoft, s tím ať Acer na tebe nechodí, OEM licence servisuje prodejce PC. Pod šumák jim strč licenční smlouvu Windows. Pohroz soudem, ať to opraví.
Nenapsal jsi ještě, jestli to je kupované na firmu nebo soukromou osobu.
Nenapsal jsi ještě, jestli to je kupované na firmu nebo soukromou osobu.
Doplněno - nákup na firmu.
Btw, kdybys měl zájem, můžu si dát tu práci a dohledat reklamace/ faktury. (nebylo by to hned, přece jenom najít to ve firmě neni práce na 10 minut) Tedy pokud bys sbíral další podklady na web a chtěl to případně zařadit.
K té wifi. No, mě to tak neštvalo a halvně jsme to neřešil, protože jsme tak nějak tušil, že to nevyřešim. Maximálně by to vzali do servisu, nic neudělali a vrátili. A nebo něco udělali a nevyřešili. Prostě nestojím o to, aby se mi někdo hrabal v datech.
Taky mě to až tak netrápilo. Ve škole byla nezabezpečená síť a v domě rodičů taky (nebylo třeba když za plot se signál nedostal) Tak to teď na bytě nakonec stejně řeším přes usb od asusu. Aspoň využiju toho, že je to draft n ;) Jenom se musí dát pozor, abych vypnul integrovanou wifi při bootu, jinak je BSOD
Btw, možná, až si to systém vyžádá, zkusím cvičně nahodit jiné win, jen abych věděl,jeslti je to v nich.
Každopádně Acer už nikdá. Sice vím ojednom, který funguje už přes tři roky bez poruchy, ale to je asi výjimka. (i když jsme vlastně jednou měnil klávesnici, ale to nebyla chyba aceru ale spíš zacházení) Je to tuším Travelmate 4001.
Btw, kdybys měl zájem, můžu si dát tu práci a dohledat reklamace/ faktury. (nebylo by to hned, přece jenom najít to ve firmě neni práce na 10 minut) Tedy pokud bys sbíral další podklady na web a chtěl to případně zařadit.
K té wifi. No, mě to tak neštvalo a halvně jsme to neřešil, protože jsme tak nějak tušil, že to nevyřešim. Maximálně by to vzali do servisu, nic neudělali a vrátili. A nebo něco udělali a nevyřešili. Prostě nestojím o to, aby se mi někdo hrabal v datech.
Taky mě to až tak netrápilo. Ve škole byla nezabezpečená síť a v domě rodičů taky (nebylo třeba když za plot se signál nedostal) Tak to teď na bytě nakonec stejně řeším přes usb od asusu. Aspoň využiju toho, že je to draft n ;) Jenom se musí dát pozor, abych vypnul integrovanou wifi při bootu, jinak je BSOD
Btw, možná, až si to systém vyžádá, zkusím cvičně nahodit jiné win, jen abych věděl,jeslti je to v nich.
Každopádně Acer už nikdá. Sice vím ojednom, který funguje už přes tři roky bez poruchy, ale to je asi výjimka. (i když jsme vlastně jednou měnil klávesnici, ale to nebyla chyba aceru ale spíš zacházení) Je to tuším Travelmate 4001.
Kamarád si před rokem také koupil notebook Acer: 1) po dvou měsících mu "odešla" grafika-následovala vyměna základní desky, 2) když mu noťas přišel ze servisu, vůbec nenabíhal (zjistil jsem, že vůbec nevidí HDD)-zasláno zpět do servisu, kde mu znovu vyměnili základní desku. Jediné, co můžu na servisu pochválit je to, že vždy opravy proběhly celkem rychle. Zajímalo by mě, jak ale takový opravený notebook testují, když se vrátí po opravě a nenabíhá: zřejmě ho jen zaply, naskočilo LCD, tak si řekli "jede-je to dobrý", vyply notebook a poslali zpět k zákazníkovi.
Právě, to bylo vidět i u toho mého vyměněného notebooku - absolutně ho netestovali, jinak by rozpad textur a artefakty museli vidět hned při prvním pokusu. Totéž při jedněch z reklamací, kdy si ten notebook po návratu z reklamace nechali v obchodu a testovali ho, než mi ho dali - objevili závadu během testování.
Proto taky ty "opravy" probíhají tak rychle - protože kašlou na testování, které by mělo probíhat 48 hodin bez jediného přerušení a chyby.
Proto taky ty "opravy" probíhají tak rychle - protože kašlou na testování, které by mělo probíhat 48 hodin bez jediného přerušení a chyby.
Moc tomu nevěřím. Osobně mám taky Acera, otec taky, a plno dalších známých taky Acera a bez problémů.
Za další. Reklamace se nemůže dostat až k číslu 7. Pokud je už 3. stejná, něco vymění a stále je porucha, kus se vyměňuje za nový nebo se vrací peníze.
Za další. Reklamace se nemůže dostat až k číslu 7. Pokud je už 3. stejná, něco vymění a stále je porucha, kus se vyměňuje za nový nebo se vrací peníze.
A před příspěvkem do threadu se obvykle alespoň čte prvních pár příspěvků, aby se vědělo, že obchodní zákoník toto neumožňuje.:-) Tam nic jako 30denní lhůta pro vyřízení reklamace, povinnost vrátit peníze nebo tak něco neexistuje. Je tam jen jediná povinnost pro prodávajícího - odstranit závadu. Ale na to má nekonečně mnoho pokusů a na každý z pokusu má nekonečně mnoho času. Tak praví zákon.
No ja se uz dlouhou dobu ptam znamych, jestli to chteji lacineji v VO se zarukou 2-3 roky (nekdy i vice) nebo z MO za trochu vice penez s garantovanou zarukou 2 roky (nekdy take vice) ale navic s tim, ze kdyz je neco vymeneno v zaruce, tak jede nova zaruka (minimalne 2 roky).
Nektere veci sobe jsem take radeji koupil v MO.
Jinak vubec nezavidim firmam ktere prodavaji veci koncovym zakaznikum. Napriklad kdyz je na neco 2 roky zaruka a zakaznik to reklamuje (treba tesne pred koncem zaruky), reklamace se vyresi vymenou, tak ten MO vlastne musi drzet treba 23 mesicu zaruku na sve triko. Hrozna to predstava. Pokud se mylim, tak me opravte.
Nektere veci sobe jsem take radeji koupil v MO.
Jinak vubec nezavidim firmam ktere prodavaji veci koncovym zakaznikum. Napriklad kdyz je na neco 2 roky zaruka a zakaznik to reklamuje (treba tesne pred koncem zaruky), reklamace se vyresi vymenou, tak ten MO vlastne musi drzet treba 23 mesicu zaruku na sve triko. Hrozna to predstava. Pokud se mylim, tak me opravte.
crasher: U výměny snad u tý nový věci běží zas záruka i od výrobce ne? Ale jistej si tim nejsem.
To nic ale nemění na tom, že výrobce dva roky záruku mít nemusí, pokud má třeba rok, tak stejně prodejce ten zbylej rok nese na svym triku.
To nic ale nemění na tom, že výrobce dva roky záruku mít nemusí, pokud má třeba rok, tak stejně prodejce ten zbylej rok nese na svym triku.
[quote=xsys;130885]tak neni nakonec lepsi kupovat veci jen jako soukroma figura?[/quote]
Pokud to v té firmě mít nemusíš ( tzn. pokud to nepotřebuješ jako majetek firmy ) a pokud jde o celkem drahé zboží, pak určitě. Zákonné podmínky pro reklamace jsou pak mnohem výhodnější.
Mimochodem, je to taky důvod, proč není moc radno kupovat elektroniku a takové věci v Makru. V Makru se vždy nakupuje ve vztahu firma-firma.
Pokud to v té firmě mít nemusíš ( tzn. pokud to nepotřebuješ jako majetek firmy ) a pokud jde o celkem drahé zboží, pak určitě. Zákonné podmínky pro reklamace jsou pak mnohem výhodnější.
Mimochodem, je to taky důvod, proč není moc radno kupovat elektroniku a takové věci v Makru. V Makru se vždy nakupuje ve vztahu firma-firma.
Ja mam neco pres pul roku Acer 5315 (Novy design GemStone). Na zacatku byl jeden problem, ze se ntb vypinal, ale vyresil to novy BIOS. Meli spatne nastavene teploty:eek:
Nicmene od te doby nebyl sebemensi problem. Ntb je opravdu hodne tichy, vubec ho nevypinam a pri spanku ho mam od hlavy asi pul metru. To treba FS Amilo K 7600, kdyz mu sepne vetrak, je to jako by startovalo letadlo. Btw. Nevite nekdo, kde by se do nej dal koupit vetrak? Trochu jsem hledal a nenasel.
Nicmene od te doby nebyl sebemensi problem. Ntb je opravdu hodne tichy, vubec ho nevypinam a pri spanku ho mam od hlavy asi pul metru. To treba FS Amilo K 7600, kdyz mu sepne vetrak, je to jako by startovalo letadlo. Btw. Nevite nekdo, kde by se do nej dal koupit vetrak? Trochu jsem hledal a nenasel.
Zase o důkaz víc, že Acer netestuje notebooky, které háže do prodeje.;-)
Jinak samotný větrák asi neseženeš, jedině z nějakého staršího nefunkčního kusu, jestli někdo prodává třeba na aukcích.
Jinak samotný větrák asi neseženeš, jedině z nějakého staršího nefunkčního kusu, jestli někdo prodává třeba na aukcích.
[quote=Intri;130949]Jinak samotný větrák asi neseženeš, jedině z nějakého staršího nefunkčního kusu, jestli někdo prodává třeba na aukcích.[/quote]
To je celkem skoda, chtel jsem ho dat dceri, ale to letadlo ji nedopreju. Nezbyde asi, nez koupit novej. Kouknu po aukcich, ale moc tomu neverim. Jinak diky.
To je celkem skoda, chtel jsem ho dat dceri, ale to letadlo ji nedopreju. Nezbyde asi, nez koupit novej. Kouknu po aukcich, ale moc tomu neverim. Jinak diky.
Abych pochvalil trochu Acera. Od koupe do ted (asi 3/4 roku) jsem nemel jediny problem. Mam travel mate 5520. Od zacatku trochu vrze pravy pant .. jen lehce a obcas vrzne. Jako kdyby nebyl promazany nebo tak. Ale vydrzi pres 3 hodiny (pres 2,5 hodiny film). Vykon je slusny, hraju Oblivion, Total War 2 Medieval atd. Vsechno funguje jak ma az na cernou barvu na klavesnici. Trochu zacina jit dolu. Nevim jestli je obvykle. Takze ne vsechny acery sou jenom kram se starostma.
Je třeba si uvědomit že ty notebooky jsou dělané aby +- vydržely záruční dobu. To že po 9 měsících vrže pant a slézá barva z klávesnice není IMHO dobrá vizitka. Můj Thinkpad je po 7 letech skoro jako nový, nic nevrže, neupadává, barva drží. A to se s ním moc nemazlím. Zkus vzít ten acer jen za displej a zamávat s ním nad hlavou.
Jo, chtěl jsem napsat v podstatě totéž, johny to vzal za mě. Takže QFT.:-)
Mít slézající barvy po 3/4 roku používání, to je hnus. A cokoliv vrzajícího u notebooku je taky na škodu.
Mít slézající barvy po 3/4 roku používání, to je hnus. A cokoliv vrzajícího u notebooku je taky na škodu.
Mě zkušenost s Acerem přesvědčila, že nemám tolik peněz abych si kupoval nekvalitní věci. (levný acer v minulosti moc nebyl). A kdyby mi někdo řekl, že si koupím notebook za 56k tak mu řeknu, že nejsem padlý na hlavu. Prostě reklamace u firmy Acer byly tím pádným argumentem.
Rozepisovat jejich komunikaci by bylo nošením dříví do lesa. Prostě závada se neprojevila... atd, atd.
ACER NEVER MORE...
Rozepisovat jejich komunikaci by bylo nošením dříví do lesa. Prostě závada se neprojevila... atd, atd.
ACER NEVER MORE...
Normálně bych si NB Acer taky nekoupil, ale kamarád mi "za babku" prodal starší TravelMate 2001LC, protože si kupoval nový noťas. Ten Acer je cca. 4 roky používaný a kupodivu je jako nový-je fakt, že ten kamarád "si váží věcí". Šlape dobře, nic nevrže a vše je v pohodě.
Máte někdo s touto řadou NB Acer zkušenosti (je to řada 2000/2500)? Je možné, že se některé modely Aceru povedly a třeba tyhle typy patří k nim. Údajně noťas ještě v servisu nebyl a za celou dobu provozu s ním nebyl problém.
Jen je mi trochu proti srsti, že má tento NB procesor Celeron s jádrem Prescott (ty já zrovna moc rád nemám). Ale maká dobře :-)
Máte někdo s touto řadou NB Acer zkušenosti (je to řada 2000/2500)? Je možné, že se některé modely Aceru povedly a třeba tyhle typy patří k nim. Údajně noťas ještě v servisu nebyl a za celou dobu provozu s ním nebyl problém.
Jen je mi trochu proti srsti, že má tento NB procesor Celeron s jádrem Prescott (ty já zrovna moc rád nemám). Ale maká dobře :-)
Mám Acer aspire 5110 a prvý problém bol po prvom spustení NB. Po inštalacii bol systém disku FAT32 ???
Po prevedení na NTFS nefungovali USB disky a flashdisky. Žiadosť o dodanie inštalačného disku = 900 Kč, ale inštalácia by prebehla rovnako (FAT32).
Čas od času nefunguje webcamera (nutné preinštalovanie ovladačov)
Ovladače pre komponenty su len zo dňa výroby (žiadné aktualizacie)
Jednoducho fuj-tajbl ...
Po prevedení na NTFS nefungovali USB disky a flashdisky. Žiadosť o dodanie inštalačného disku = 900 Kč, ale inštalácia by prebehla rovnako (FAT32).
Čas od času nefunguje webcamera (nutné preinštalovanie ovladačov)
Ovladače pre komponenty su len zo dňa výroby (žiadné aktualizacie)
Jednoducho fuj-tajbl ...
Tak s tím formátem disku jsem taky čučel, jak puk.
Při použití originálních instalačních CD od Aceru (vč. WinXP) se automaticky spustí jakýsi ten instalační program od Aceru a naformátuje disk systémem FAT32. Nechápu, proč to tak má Acer nastaveno. Vůbec se to neptá, jaký formát chci zvolit. Je to postavené na hlavu, když XP podporují NTFS a Aceráci tam implicidně nastaví FAT32.
Při použití originálních instalačních CD od Aceru (vč. WinXP) se automaticky spustí jakýsi ten instalační program od Aceru a naformátuje disk systémem FAT32. Nechápu, proč to tak má Acer nastaveno. Vůbec se to neptá, jaký formát chci zvolit. Je to postavené na hlavu, když XP podporují NTFS a Aceráci tam implicidně nastaví FAT32.
Mám tuším pátý rok NTB ACER TravelMate 291LMi. Celou tu dobu je nainstalován původní systém, nikdy jsem jej nezbořil. Má za sebou dva pády na zem, které se naštěstí nijak neprojevily. Není na něm nic nefunkčního a šlape jak hodinky. Dle svých možností tedy. Vzhledem k tomu že už je to dědeček, tak se trošičku zadýchává. Asi jsem měl kliku na supr kus. Jo baterky jsou originál a ještě dnes vydrží cca. 2,5 hodiny bez sítě. (tehdá jsem chtěl nějaké lepší baterky, takže jako nový vydržel asi 5 hodin). No a vzhledem ke koupi kamery a potřebě zpracovávat FullHD video musím koupit něco novějšího. Půjdu tedy opět do ACERu :-) a to pravděpodobne do tohoto: Notebook ACER 8930G-864G64BN 18.4"WUXGA. A včil mě odpůrci Aceru klidně sežerte :-)))