Co vy a taháky...?
Moje příprava začala koukáním se po materiálu na tahák...obvyklý sem nenašel, co je děs, ale naštěstí zítra to bude jen z jedné a půl stránky (u mě, 3 stránky u ostatních a 6 stránek u vyjímek), takže se jdu hned vzápětí učit. Co vy...? Používali jste/používáte taháky...? Jaké...?
stastny to clovek, uzivej si stredni:D
jeden a pul stranky (i kdyby 3) to neni na zadny uceni:) neco tak zanedbatelnyho rozsahu uz ani neznam:D
kde jsou ty casy! z fleku bych se vratil na stredni...
ze stredni jsem mel sbirku nekolikaset tahaku, ktery obsahovaly temer kompletni ucivo co po nas chtely na 4letym gymplu... byly predmety kde jsem dokonce delal miniknizni tahaky ve kterych se dalo listovat:slug
jinak tri tahaky na pisemku + popsana lavice byla bezna praxe... nechapu jak nekoho mohli chytit. jednou sem se zdal ucitelovy podezdrely, tak sel ke me a zacal me prohlizet - popsana lavice, pod papirem tahak, pod pouzderm tahak, v pouzdre nachystane dalsi, na nohach otevrene sesit a nic nevidel;) kdyz nekdo umi...
v jinym predmetu byla zase bezna praxe mit stejny tahak trikrat, ucitelka dosla do tridy, dobrovolne sme odevzdaly tahaky, to ji bylo podezdrely tak chtela jeste ty druhy a treti zustal na pisemku...
taky vyborny misto na tahak je tabule - tam se zadny vyucujici nedival. bud napsat nekde ke kraji drobnejsim pismem nebo napsat velkym a lechce premazat tak aby se to jeste ale porad dalo precist...
jeden a pul stranky (i kdyby 3) to neni na zadny uceni:) neco tak zanedbatelnyho rozsahu uz ani neznam:D
kde jsou ty casy! z fleku bych se vratil na stredni...
ze stredni jsem mel sbirku nekolikaset tahaku, ktery obsahovaly temer kompletni ucivo co po nas chtely na 4letym gymplu... byly predmety kde jsem dokonce delal miniknizni tahaky ve kterych se dalo listovat:slug
jinak tri tahaky na pisemku + popsana lavice byla bezna praxe... nechapu jak nekoho mohli chytit. jednou sem se zdal ucitelovy podezdrely, tak sel ke me a zacal me prohlizet - popsana lavice, pod papirem tahak, pod pouzderm tahak, v pouzdre nachystane dalsi, na nohach otevrene sesit a nic nevidel;) kdyz nekdo umi...
v jinym predmetu byla zase bezna praxe mit stejny tahak trikrat, ucitelka dosla do tridy, dobrovolne sme odevzdaly tahaky, to ji bylo podezdrely tak chtela jeste ty druhy a treti zustal na pisemku...
taky vyborny misto na tahak je tabule - tam se zadny vyucujici nedival. bud napsat nekde ke kraji drobnejsim pismem nebo napsat velkym a lechce premazat tak aby se to jeste ale porad dalo precist...
nevím co bych bez taháků dělal - kdybych je nepoužíval, byl bych ve třídě za debila (tj. za ještě většího, než jsem byl:D), protože je používaly všchni a učitelé je vesměs přehlížely (nevěřím tomu, že si jich nevšimli, bylo to tak jasný, kolikrát jsem to i natáčel na kameru:turtle). Mě navíc měli docela rádi někteří učitelé (učitelky) -teda aspoň si to myslím -a bylo to zkrátka fajn (zejména pak u matury:D:D:D -není nad to vycházet dobře s pedagogy, byly to vesměs všechno fajn lidi, se kterýma se vždycky rád sejdu.
Tohle berte jakou mou nostalgickou vzpomínku na střední, kde jsou ty časy...:turtle:turtle:turtle
Ještě ale doplním, že jsem si ty taháky skoro nikdy sám nepřipravoval, vždy jsem je jen okopíroval či přepsal těsně před onou písemkou apod...
Nutno ale poznamenat, že v reálném životě na taháky budete moct těžko spoléhat...
Tohle berte jakou mou nostalgickou vzpomínku na střední, kde jsou ty časy...:turtle:turtle:turtle
Ještě ale doplním, že jsem si ty taháky skoro nikdy sám nepřipravoval, vždy jsem je jen okopíroval či přepsal těsně před onou písemkou apod...
Nutno ale poznamenat, že v reálném životě na taháky budete moct těžko spoléhat...
jeste teda doplnim, ze ted na FITku tahaky uplne ztratily smysl.
ono neni problem tam nejaky ten papirek propasovat a pouzit, ale je pruser ze aby ten tahak byl co k cemu, tak by musel byt 5,5kou pismem temer bez okraju na oboustrane A4... a to uz pak neni tahak a ani to neni moc pouzitelny. k necemu takovymu by bylo potreba mit nejaky prirucni google ktery by v tom umel hledat:D
takze je potreba jit na zkousku bud sakra dobre nauceny nebo mit sakra hodne stesti a natipovat/opsat to
ono neni problem tam nejaky ten papirek propasovat a pouzit, ale je pruser ze aby ten tahak byl co k cemu, tak by musel byt 5,5kou pismem temer bez okraju na oboustrane A4... a to uz pak neni tahak a ani to neni moc pouzitelny. k necemu takovymu by bylo potreba mit nejaky prirucni google ktery by v tom umel hledat:D
takze je potreba jit na zkousku bud sakra dobre nauceny nebo mit sakra hodne stesti a natipovat/opsat to
hhhhhh co bych dal při testech za google.com nebo wikipedia.com :D:D:D:D:D
Nejlepší je ještě vyfotit si to mobilem (aspoň se symbianem,kvůli displeji) a pak jej při písemce používat jako kalkulačku :)) Symbian má naštěstí funkci ,že nechá otevřenou aplikaci v pozadí ,takže staší podržet menu button a je tam tahák :) pak jenom switch na kalkulačku když jde učitel:) a dokonalý tahák je na světe:)
Nejlepší je ještě vyfotit si to mobilem (aspoň se symbianem,kvůli displeji) a pak jej při písemce používat jako kalkulačku :)) Symbian má naštěstí funkci ,že nechá otevřenou aplikaci v pozadí ,takže staší podržet menu button a je tam tahák :) pak jenom switch na kalkulačku když jde učitel:) a dokonalý tahák je na světe:)
Moc jsem je nepoužíval, ale jak píše Boboco, občas bez nich byl člověk za debila. Zvlášť když všichni z kolejí používali skripta přepsaná 6kou písmem na A4 oboustraně nebo vypracované písemky 3 roky zpět.
Ohledně praktického života - pokud něco dělám jednou za rok, tak si tahák napíšu (instalace serveru a netrivialní řešení problémů o kterých tuším že se vyskytnou), jinak se žádá flexibilita a schopnost improvizace při řešení jedinečných problémů. Jestli člověk řešení rychle vymyslí nebo najde je fuk. Když chci schéma OZ tak ho najdu na netu a stačí když zhruba tuším k čemu je a jaký je princip a schéma dokážu pochopit. Pokud po mě někdo chce se učit zpaměti složitá bloková schémata, tak si o něm myslím svoje. A vysokou vidím jako zkoušku vůle se nenechat takovými odradit.
EDIT: tak se dívám, že mech má s tou A4 a použitím taháků vysoká/střední opačnou zkušenost:)
Ohledně praktického života - pokud něco dělám jednou za rok, tak si tahák napíšu (instalace serveru a netrivialní řešení problémů o kterých tuším že se vyskytnou), jinak se žádá flexibilita a schopnost improvizace při řešení jedinečných problémů. Jestli člověk řešení rychle vymyslí nebo najde je fuk. Když chci schéma OZ tak ho najdu na netu a stačí když zhruba tuším k čemu je a jaký je princip a schéma dokážu pochopit. Pokud po mě někdo chce se učit zpaměti složitá bloková schémata, tak si o něm myslím svoje. A vysokou vidím jako zkoušku vůle se nenechat takovými odradit.
EDIT: tak se dívám, že mech má s tou A4 a použitím taháků vysoká/střední opačnou zkušenost:)
Tahák jsem při zkoušení v životě nepoužil a nechápu ostatní, kteří používání taháků považují za samozřejmost. Jestliže je písemná zkouška správně vytvořena, tak žádný tahák k jejímu úspěšnému absolvování nepomůže. Dost dobře si třeba nedokážu představit tahák na řešení slovních úloh v matematice.
Přibližně za měsíc budu psát z jednoho předmětu první test. Jakékoliv poznámky, řešené příklady atp. budou povoleny, přesto se trochu obávám, jak to dopadne. Aby nedošlo k mýlce, tak pod „psát test“ myslím jeho přípravu a následnou opravu.
Přibližně za měsíc budu psát z jednoho předmětu první test. Jakékoliv poznámky, řešené příklady atp. budou povoleny, přesto se trochu obávám, jak to dopadne. Aby nedošlo k mýlce, tak pod „psát test“ myslím jeho přípravu a následnou opravu.
Na zakladce a vejsce jsem tahaky nepouzival. V tom prvnim pripade to nemelo smysl a v tom druhym vlastne take ne, protoze uplne vsechny zkousky byly kombinaci pisemne a pak individualni ustni. Takze kdyz clovek napsal spravne pisemnou a na ustni nedokazal vysvetlit latku kolem, tak letel stejne a jeste si udelal u ucitele negativni reputaci (typu: urcite opisoval, na dalsim terminu si na nej dej sakra pozor)...
Ja tahaky pouzival akorat na stredni, v predmetech, ve kterych na nas chteli, abychom se latku ucili jako basnicky - to primo nesnasim a je to bohuzel stale charakteristickej znak ceskyho skolstvi.
Nejvice se mi osvedcil ctvereckovanej dvoujlist A4 vytrzenej z prostredku sesitu, kdy na prvni stranu jsem psal pisemku a po otevreni dvojlistu jsem mel malym pismem na treti strane dvojlistu napsane komplet vse, co jsem potreboval. Pri ohlaseni konce stacilo dvojlist roztrhnout na samostatne A4 a bylo vymalovano. Jen se nesmel odevzat misto te pisemky tahak, to byl jedinej zadrhel :D.
Obcas jsem ale takovou dukladnou pripravu nestihnul, tak jsem jednoduse vytrhl primo zapisky ze sesitu, primo z hodiny, kdy jsme latku probirali, podepsal a odevzdal. Zadna krec :eek:.
Ja tahaky pouzival akorat na stredni, v predmetech, ve kterych na nas chteli, abychom se latku ucili jako basnicky - to primo nesnasim a je to bohuzel stale charakteristickej znak ceskyho skolstvi.
Nejvice se mi osvedcil ctvereckovanej dvoujlist A4 vytrzenej z prostredku sesitu, kdy na prvni stranu jsem psal pisemku a po otevreni dvojlistu jsem mel malym pismem na treti strane dvojlistu napsane komplet vse, co jsem potreboval. Pri ohlaseni konce stacilo dvojlist roztrhnout na samostatne A4 a bylo vymalovano. Jen se nesmel odevzat misto te pisemky tahak, to byl jedinej zadrhel :D.
Obcas jsem ale takovou dukladnou pripravu nestihnul, tak jsem jednoduse vytrhl primo zapisky ze sesitu, primo z hodiny, kdy jsme latku probirali, podepsal a odevzdal. Zadna krec :eek:.
Taháky... na střední i vysoké to prostě jen lítalo... :D
Na střední sem je dokonce i prodával :D
Na vysoké to ale bylo něco - taháky na zkoušky mazec - taky proč ne, když máte 25 otázek narvat na rozumně velký prostor - takže harmoniky z poskládaných rozstříhaných A4ek ap.
Tahák má ale jednu výbornou vlastnost - pokud nejste jeho tvůrci, špatně se v něm vyznáte a když ho tvoříte, velkou část toho se i naučíte :):idea
Na střední sem je dokonce i prodával :D
Na vysoké to ale bylo něco - taháky na zkoušky mazec - taky proč ne, když máte 25 otázek narvat na rozumně velký prostor - takže harmoniky z poskládaných rozstříhaných A4ek ap.
Tahák má ale jednu výbornou vlastnost - pokud nejste jeho tvůrci, špatně se v něm vyznáte a když ho tvoříte, velkou část toho se i naučíte :):idea
To jste měli dost štěstí, já sem na gymplu, to není nějaká blbá střední...mobil nesmíme vůbec používat (někteří profesoři by je zakázali úplně) a na taháky jsou dost psi, takže je to těžký. Ale když to člověk promyslí :) Jinak souhlasím že do matiky to nejde, ale zase ani moc nejsou potřeba. Máme teď celkem mírnou profesorku, povoluje kalkuačky atd. No samozřejmě když o tom člověk neví ani zbla tak se nepovede že...ale od toho je tu oprava :D
u me gymlpu byli taky jak psi:) ale to neznamena ze me to odradilo od pouzivani tahaku... neco se da temer vzdycky vymyslet. mobily taky vsichni zakazovali a radi vybirali...
Tak já jsem sice na ,,blbé střední,, ale sou tu na nás taky jako psi.Mobily taky zákaz a kalkulačky jak kdy...Ale už dvouletá praxe ukázala jak taháky používa,kam si je psát a podobě...Používám je jak kdy a jak na co.Ale na matiku se to opravdu nedá...A jsem docela rád že na mě zatim nikdo nikdy nepřišel...protože kámoš neudělal kuli jednomu taháku prvák...
Na matiku a fyziku se to teda dá - vzorečky tužkou mezi písmenka kalkulačky. Praktikoval jsem to i na vysoké a tuhu na šedé barvě nikdo nikdy neodhalil.
Takže ťahák na matematiku? Žiadny problém učiteľke čo ma učí matiku neprekáža keď používame ťaháky dokonca musíme si ich povine viesť v formáte A4, vždy po prebratí niečoho nového nám povie čo si máme do ťaháku napísať (zase nie všetkoiba čo povie ona) a my to musíme urobiť. A čo z toho vyplíva:stupid, :ideavšetci vieme že na A4 sa toho zmestí dosť tak sa tam vždy niečo dopíše a ťahák netreba ani maskovať:p
No, pomalu bych mohl i na tu matiku, ne že bych nebyl schopen se to naučit jo, ale prostě čas jsou peníze a času mám málo, je to prostě pohodlnější :)...na jednou se to stejně nenaučím, musí se to opakovat a dělat s tím dlouho, ať to přejde do krve; už tak to vypadá že čtvrtky budu vzhůru přes noc ať stíhám takže eště dělat matiku...vždycky dostanem papír co máme umět...teď tu nebyla matikářka 3 hodiny, dala nám příklady, přičemž asi 2/3 jednoho papíru sem udělal za všechny hodiny, co chyběla; na všechno bych potřeboval jeden (!) den, to není normální :stupid sice to máme dělat stylem že si rozdělíme práci do dvou, ale to je jak dybych to stejně nedělal vůbec :stupid:stupid:stupid
Mno tahaky to je samozrejmost pro studenta na skoro kazde skole. A kdo si mysli ze ne tak ma bud fotografickou pamet nebo je naivni zastaraly ucitel ;) U nas na vysce s tim ale nekteri rozumnejsi ucitele pocitaji dopredu a delaji pisemky uplne jinak. Kazdeho rozesadi tak aby sedel ob 2 mista takze je vylouceno ze by nekdo od nekoho neco opsal. Zakazano je pouzivat mobil nebo notebook ci jine takove zarizeni ktere by mohlo slouzit k napovede od nekoho jineho. Jinak je povoleno mit u sebe cokoli. Skripta, sesity, ucebnice, poznamky,... Proste cokoli co jste si na pisemku sami pripravili. (okopirovany priklady od nejakeho kolegy psane jeho rukou a ne vasi se ale nepovoluji). Jsou zadany asi 2-4 priklady pricem i kdyz sedite od nejblizsiho spoluzaka asi ob 2 lavice tak jsou jeste vzdy minimalne 2 skupiny takze sance ze by jste si mohl poradit s nekym jinym je dalo by se rict nulova. Priklady jsou vymysleny tak ze aby jste je vypocitali musite vyuzit priblizne vedomosti z 4 probranych latek + nejake tabulky protoze nektere hodnoty nejsou ani zadane. Cas je znacne omezeny aby byl v nevyhode ten kdo neumi vyhledavat v tabulkach a nebo nezna vzorecky nebo nevi kde je najit.
Ten kdo tedy ma propocitane priklady a pripravoval se, pak lehce najde podobne priklady nebo danou latku v poznamkach ktere si delal na prednaskach. Tim ze to uz pocital lehce pracuje s tabulkami kde si najde potrebne hodnoty a vzorecky. Tudiz testem krasne bez problemu projde. Ten kdo se to neucil a nebo si nevypocital ani 1 priklad je doslova v prde.. :) neumi pracovat s tabulkami, neorientuje se ve skriptech ani v materialech z prednasek ktere treba nekde okopiroval a nema ani vypocitane zadne podobne priklady protoze mu je nikdo neda a i kdyby dal tak okopirovane priklady je zakazane mit. No a taky mu nikdo neporadi protoze ten kdo ma stejny priklad sedi moc daleko a kdo sedi vedle ma svoji prace tolik ze nema cas este nekomu radit.
Tohle kdyby se aplikovalo casteji tak je to konec tahaku protoze vam pri takove pisemce nepomuzou...
EDIT: nejde to pouzit jiste vsude ale u nas to v procesnim/chemickem inzenyrstvi funguje uzasne a je to jeden z tech predmetu kde hodne lidi odpada protoze takoveto pisemky nezvlada...
Ten kdo tedy ma propocitane priklady a pripravoval se, pak lehce najde podobne priklady nebo danou latku v poznamkach ktere si delal na prednaskach. Tim ze to uz pocital lehce pracuje s tabulkami kde si najde potrebne hodnoty a vzorecky. Tudiz testem krasne bez problemu projde. Ten kdo se to neucil a nebo si nevypocital ani 1 priklad je doslova v prde.. :) neumi pracovat s tabulkami, neorientuje se ve skriptech ani v materialech z prednasek ktere treba nekde okopiroval a nema ani vypocitane zadne podobne priklady protoze mu je nikdo neda a i kdyby dal tak okopirovane priklady je zakazane mit. No a taky mu nikdo neporadi protoze ten kdo ma stejny priklad sedi moc daleko a kdo sedi vedle ma svoji prace tolik ze nema cas este nekomu radit.
Tohle kdyby se aplikovalo casteji tak je to konec tahaku protoze vam pri takove pisemce nepomuzou...
EDIT: nejde to pouzit jiste vsude ale u nas to v procesnim/chemickem inzenyrstvi funguje uzasne a je to jeden z tech predmetu kde hodne lidi odpada protoze takoveto pisemky nezvlada...
[QUOTE=first.indian]...[/QUOTE]
Skvělej přístup :) Jinak teďka máme novýho fyzikáře a tomu jde taky hlavně o postup, což taháky dost eliminuje. Má taky rád chytáky, třeba "Proč kapalina zaujímá ve vesmíru tvar krychle ?".
[SIZE="1"]Btw, můj gympl je naprostá elita (škoda jen že podle kraje nejsou gymply třeba, ačkoliv podle MŠMT je jich málo :stupid tak nám zrušili osmiletku...no ale asi bude šestiletka zase), vzhledem k tomu co říkáte že bylo na vašich středních možný, tak so dokážu představit jak tam jinak vypadala kázeň atd. Takže blbý střední blbý střední blbý střední !!! :thumb:cool::thumb[/SIZE]
Skvělej přístup :) Jinak teďka máme novýho fyzikáře a tomu jde taky hlavně o postup, což taháky dost eliminuje. Má taky rád chytáky, třeba "Proč kapalina zaujímá ve vesmíru tvar krychle ?".
[SIZE="1"]Btw, můj gympl je naprostá elita (škoda jen že podle kraje nejsou gymply třeba, ačkoliv podle MŠMT je jich málo :stupid tak nám zrušili osmiletku...no ale asi bude šestiletka zase), vzhledem k tomu co říkáte že bylo na vašich středních možný, tak so dokážu představit jak tam jinak vypadala kázeň atd. Takže blbý střední blbý střední blbý střední !!! :thumb:cool::thumb[/SIZE]
[QUOTE=Pavel Boček;54261]Má taky rád chytáky, třeba "Proč kapalina zaujímá ve vesmíru tvar krychle ?".
[/QUOTE]
Ja zase nemuzu zapomenout na otazku: "Vede tavenina teplo?" Doted nevim odpoved... :turtle :slug
[/QUOTE]
Ja zase nemuzu zapomenout na otazku: "Vede tavenina teplo?" Doted nevim odpoved... :turtle :slug
[QUOTE=first.indian;54282]Ja zase nemuzu zapomenout na otazku: "Vede tavenina teplo?" Doted nevim odpoved... :turtle :slug[/QUOTE]
Jistě. Všechno vede teplo :) něco míň, něco víc...ale všechno. Taveniny kovů taky. Vedou teplo např. od zdroje (řekněme že v hrnci tavíš pájku) k povrchu a ven.
Jistě. Všechno vede teplo :) něco míň, něco víc...ale všechno. Taveniny kovů taky. Vedou teplo např. od zdroje (řekněme že v hrnci tavíš pájku) k povrchu a ven.
[QUOTE=Pavel Boček;54284]Jistě. Všechno vede teplo :) něco míň, něco víc...ale všechno. Taveniny kovů taky. Vedou teplo např. od zdroje (řekněme že v hrnci tavíš pájku) k povrchu a ven.[/QUOTE]
Kez by bylo tak lehke na tuhle otazku odpovedet :D U nas se to vztahovalo na polymery a tam kdyz jsi odpovedel ze ano tak se te zeptal okamzite proc? a jak? a este abych mu zduvodnil co v tom materialu presne probiha.. Pac u nas jim nestaci odpovedet. Musis si svoji odpoved obhajit. No tento rok budu na prednaskach radsi min spat :sleep a vic poslouchat. :idea :D
EDIT: Aj bych z toho udelal debatu ale bylo by to OT tak uz radsi nebudu psat nic. :)
Kez by bylo tak lehke na tuhle otazku odpovedet :D U nas se to vztahovalo na polymery a tam kdyz jsi odpovedel ze ano tak se te zeptal okamzite proc? a jak? a este abych mu zduvodnil co v tom materialu presne probiha.. Pac u nas jim nestaci odpovedet. Musis si svoji odpoved obhajit. No tento rok budu na prednaskach radsi min spat :sleep a vic poslouchat. :idea :D
EDIT: Aj bych z toho udelal debatu ale bylo by to OT tak uz radsi nebudu psat nic. :)
[QUOTE=first.indian;54293]Kez by bylo tak lehke na tuhle otazku odpovedet :D U nas se to vztahovalo na polymery a tam kdyz jsi odpovedel ze ano tak se te zeptal okamzite proc? a jak? a este abych mu zduvodnil co v tom materialu presne probiha.. Pac u nas jim nestaci odpovedet. Musis si svoji odpoved obhajit. No tento rok budu na prednaskach radsi min spat :sleep a vic poslouchat. :idea :D[/QUOTE]
Tak zahřívání je vlastně zvětšení kinetické energie čístic, víc do sebe narážejí a tak se to šíří...tak bych to řekl já ve druháku :D co víc by chtěli si nedokýžu představit...
Tak zahřívání je vlastně zvětšení kinetické energie čístic, víc do sebe narážejí a tak se to šíří...tak bych to řekl já ve druháku :D co víc by chtěli si nedokýžu představit...
Já jsem si vyrobil tahák z lega, je to fakt povedený kousek, tady je video jak to funguje:-D
http://www.vsichnivsem.cz/tahak=1015
Podle tohohle videa jsem si ten tahák vyrobil :-D
http://www.vsichnivsem.cz/tahak=1015
Podle tohohle videa jsem si ten tahák vyrobil :-D
Jsem expret na tahaky..... 95% zkousek jsem udelal diky tahakum. :D Na 50% zkousek jsem se ani nepodival a zkratka to opsal z tahaku.... :D
Miloval sem tvrzeni ze nejde opisovat. Vzdycky to jde, zalezi jaky ma clovek nervy :thumb
Mezi me nejlepsi kousky patri kompletni opsani ustni casti pri maturite z Čj :angel
PS: Dneska uz sou tahaky pohoda.... Stahnout, zmensit, vytisknout, mobily,pdfka, notasy, posilani zprav prez SMS, emaily, smeleni pisemek online....
Drive se muselo psat rucne na male papirky, na ruce, a tak.... To se pak clovek ucil tim, jak si tahaky psal,,, ne jak dneska :D
Miloval sem tvrzeni ze nejde opisovat. Vzdycky to jde, zalezi jaky ma clovek nervy :thumb
Mezi me nejlepsi kousky patri kompletni opsani ustni casti pri maturite z Čj :angel
PS: Dneska uz sou tahaky pohoda.... Stahnout, zmensit, vytisknout, mobily,pdfka, notasy, posilani zprav prez SMS, emaily, smeleni pisemek online....
Drive se muselo psat rucne na male papirky, na ruce, a tak.... To se pak clovek ucil tim, jak si tahaky psal,,, ne jak dneska :D