Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
25.12.2016, Milan Šurkala, aktualita
Francie má první solární silnici na světě. Zatímco v USA testují solární chodník a první silnici začínají budovat, v Normandii už otevřeli kilometr dlouhý úsek. Kritici se nicméně nelichotivě vyjadřují k astronomické ceně projektu.
Jirka-77 (1175) | 26.12.201617:15
je to blbost, je ekologičtější a ekonomičtější využít střechy, které nejsou využité a to je většina. silnice budou na řadě až bude většina střech využitých a v ty době budou lepší technologie, které silnice využijí víc ekologicky a ekonomicky.
je to zatím výhodný asi jen pro firmu co to stavěla. ani bych nechtěl vidět tu produkci CO2, která vznikla vybudováním silnice.
Odpovědět2  0
asip80 (1191) | 26.12.201619:27
vypada to zatim jako typicky tunel na penize a mnohem levnejsi reseni by bylo delat solarni strechy ve mestech nebo zastresit kratke useky silnic a na jejich strechy pouzit mnohem efektivnejsi solarni panely a urcite by vydrzely mnohem delsi dobu bez potreby vymeny za nove ­(a dal by se nastavit i optimalnejsi uhel :­)

ale jako budoucnost bych to videl docela optimisticky kdyz vidime kolik miliard se da promrhat na kratkem useku za povrch s omezenou zivotnosti i s rapidne klesajici ucinnosti proc rovnou nepostavit kolem silnic nejakou alternativu trolejoveho vedeni a nic by nebranilo rozmachu elektromobilu ktere by vyuzivali akumulator jen na prejizdeni useku bez pokryti :­) >>> pak vy to vypadalo jak v lunaparku na autodromu :D :D
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1175) | 27.12.201612:43
střechy nad silnicí je dobrý nápad, ale zase bych nejdřív dal přednost střechám, přeci jen spotřeba železa by byla velká. možná zatím lepší by bylo dělat střechy nad chodníkama ve městech a vesnicích že by lidi mohli bez problému chodit v dešti, spotřeba železa by byla menší díky nižší výšce a využít i chodníky co spojují kratší úseky mezi obcema tak do tří km, kde ještě lidi chodí často pěšky do školy, do práce, nebo zastřešit i cyklostezku v obci a v blízkosti obce, potom dál v přírodě nechat bez střechy.
další možnost pořád lepší než silnice by byla železnice, dát panely mezi kolejema, nebo i po stranách nad přažcema, nebylo by to zatížený ježděním, nemuselo by to mít drsný povrch, takže déšť by prach oplachoval, případně by to šlo setřít nebo opláchnout speciálním vagónem. panely by šli i trochu vyspádovat, aby špína lépe odtékala, aby to lidi nevyužívali jako chodník, tak stačí dělat občas mezery, tím by bylo snadnější jít mimo trať.
Odpovědět0  0
Aros (547) | 27.12.201614:21
Jo, ale i ta střecha nad silnicí je dobrý nápad a taky má navíc dobré vedlejší vlastnosti, jako že řeší ­(nebo aspoň hodně pomůže­) třeba problémy s náledím a ve výsledku zřejmě i zvýší životnost té silnice...
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1175) | 27.12.201615:06
to jo, jen musí vyrobit víc proudu než se spotřebuje při výrobě ocelových konstrukcí, když to řeknu zjednodušeně, tak jsou zatím efektivnější nevyužitý plochy. sloupy podél silnice budou nebezpečný jako stromy podél silnice, napadá mě, že by mohli být slabší větší počet, tak aby když do toho auto narazí že by sloup prorazilo, auto zničilo, ale lidi by přežili a střecha s FVE by se ještě udržela na ostatních sloupech.
Odpovědět0  0
Aros (547) | 28.12.201610:23
No, takže abych to uzavřel: Jelikož ani jeden z nás nevlastní žádnou firmu na solární panely a nikde nelobujeme, tak si budou francouzi dál stavět solární silnice... :­-D
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1175) | 28.12.201615:06
tomu nevěřím.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.