Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od frkal659
Abych netrhal vlákno, odpověděl jsem ­(naposledy­) ještě tam.
Odpovědět0  0
Jeden by řekl, že po napsání takového kardinálního nesmyslu jako byla implikace: ­"Díky 10bitovému zpracování je kontrast prakticky při jakémkoli nastavení stejný.­­" se chytnete za hlavu, tiše to opravíte a nebudete to rozmazávat. Evidentně raději přecházíte do protiútoku i za cenu okecávání. Vaše věc.

„Nevím kde jste vyčetl, že EIZO něco provádí s obrazovkou. Konspirační teorie v ČR jsou na denním pořádku :­­-­­)“
Ano, to jsou. Vaše recenze je toho nejlepším důkazem. Takže opět cituji Pavla Kovače:
„EIZO vsadil na Samsung S­-PVA, ten obvykle nemá tak perfektní pozorovací úhly, ale uvidíme jak si s tím poradí EIZO.“
„Povrchová úprava monitoru je extrémně jemná a přesto není lesklá. U PVA panelů je to sice zvykem, ale u EIZO evidentně ještě trochu zapracovali a povrch je jemnější.“

Ale pište si co chcete, já zase vím, co už nemám číst.
Odpovědět0  0
Chybný je už vlastně nadpis ­"čtyřiadvacítka bez kompromisů­", poněvadž samotný panel VA je kompromisem. Proč jej asi EIZO nedává grafikům, ale jen do byznysové řady?

Ruku v ruce s tím jde špatné posouzení úhlů pohledu ­"prakticky shodné s IPS panelem. V některých ohledech jsou i lepší, protože nedochází k přechodu do fialových odstínů.­". Není shodné, každý VA bez ohledu na nějaké vrstvy především z bočních pohledů dříve ztrácit kontrast a barvy, navíc z úplně přímého pohledu slévá do tmavých.

Z toho a ještě potom dále v recenzi to vypadá, že si autor myslím, že EIZO snad dělá něco s obrazovkou. Odkud je tato informace? Nedodává ji snad komplet včetně povrchového zpracování Samsung?

Dále ­"Díky 10bitovému zpracování je kontrast prakticky při jakémkoli nastavení stejný.­" ­- co má kontrast do činění s 10bitovým processingem?

"Oproti teoretické hodnotě 1200:1, co udává výrobce v temné komoře, jde o dobrý výsledek.­" Ne, na S­-PVA jde o špatný výsledek ­(asi kvůli tomu staršímu panelu­)

"Tento monitor je ale high­-end­". Není.

"Minimální jas 77 % ­(230 cd­/m2­) je velmi příjemný.­" Odchylka 23 % se vám u monitoru za dost peněz zdá dobrá? To jste skromný člověk.
Odpovědět2  2
Dobrý den, co vám odpověděli ti redaktoři na váš dotaz ­(jak jste psal, že se budete informovat­)?
Odpovědět0  0
Našel jsem na EH recenzi EV2335W a v kapitole odezva je obrázek normy a dole pak obrázky odečítání odezvy. Podle všeho odečítají podle normy a na stránce metodiky píší více o osciloskopu a programu. Nevidím tam chybu, vy ano?
Odpovědět0  0
Otázkou je, kolika hráčům zpoždění o jeden až dva snímky skutečně vadí? Od nich je třeba odečíst ještě ty, co hrají proti oponentům, kteří tento celkem běžný input lag mají na LCD taky. Ambice být monitorem pro profesionální hráče asi tenhle ASUS nemá, ale psát generalizující tvrzení, že není použitelný na hraní, to je čirá demagogie. A kalibrace a z ní vyplývající naštěstí i v tomto článku potvrzené dobře nastavené barvy nemusí nutně ocenit jen profesionál grafik, ale kdokoli, kdo si doma upravuje fotky, dělá grafiku pro stránky etc. A řekl bych, že na monitory specializovaný a celosvětově známý web zrovna z Německa ­(kde do přístrojů dost investují­) nebude úplně mimo.
Odpovědět0  0
Metodiku jsem viděl, ale je otázkou, zda v praxi není odezva vnímána s OD kratší a odpovídalo by jí tedy měření před Overshoot nebo Undershoot. Na TFTcentral nepoužívají osciloskop a sází jen praktičtější herní testy a focení PixPerAn. Na PRAD zase měří osciloskopem, ale před OS­/US.

Když ale Overdrive monitoru v recenzi vždy ublíží, proč není monitor naměřen i bez Overdrive? U Dellu se asi Overdrive vypíná v servisním menu.
Odpovědět0  0
Jenže ono to na hry je podle všech mimi této recenze taky v pohodě. Stejně tak na úpravy fotek mimo úzkou oblast se zpracováním a výstupem v Adobe RGB. Závěr z této recenze, který si čtenář udělá ­(Nic než propadák­), vypadá vedle Derzeit bester Allrounder mit IPS­-Panel a hodnocení 5­/5 ­(sehr gut­) na Prad.de divně.
Odpovědět1  0
Tady je to divné měření a hodnocení odezvy díky komentáři ještě více do očí bijící než u ASUS PA238. Pokud měříte odezvu ­(nějakým číslem­), měřte odezvu. Té Overdrive pomáhá ­(aby byla kratší­), ne naopak. Klidně napište, že monitor má odezvu třeba 12 ms a Overshoot nějak pozorovatelně negativně se projevující okomentujte slovy. A jak byla myšlena hádanka urychlovací technologie? Používá se snad něco jiného než Overdrive?

Srovnejte ­(ten růst odezvy s Overdrive vám fakt nezní jako protimluv?­):
"U odezvy 0­-175­-0 díky tomu narostla výsledná hodnota odezvy na takřka 20 ms. Zkrátka snaha urychlit celkovou odezvu se tak trochu obrátila proti výrobci. Dell U2312HM nemá pro hraní her zrovna ty nejlepší předpoklady.­"

a http:­/­/www.tftcentral.co.uk­/reviews­/dell_u2312hm.htm
"The responsiveness of the U2312HM should be perfectly fine for most moderate to high gaming and shows a nice low level of motion blur assuming you leave the OD control turned on. The small overshoot is a shame really as the dark trail is an unwanted result of the applied RTC impulse. Having said that, it isn­'t as bad as some other models we have seen including Dell­'s own U2711 and certainly the gamer orientated BenQ XL2410T. There­'s not much in it when comparing the pixel responsiveness of the U2312HM and older U2311H but the older model perhaps has the slight edge I think as the overshoot is pale and slightly less obtrusive than the dark overshoot of the newer model. Still the new screen is a very good choice as a 23­" IPS screen for gaming.­"

A to dopočítávání není FCR, ale FRC. A je opravdu vtipné, jak autor chce vliv FRC naměřit na barevných odchylkách dE. Je to napsané a okomentované v takovém sledu, že to vypadá, že někdy autor neví, proč některé věci dělá.
Odpovědět0  0
Zažitých principů odkud? Je to opravdu v souladu s teorií signálu?

Ale co s teorií, raději z praxe: jak se projevuje tento ASUS ve hrách: jako monitor s celkovou odezvou na úrovni IPS před sedmi lety? Opravdou bude viditelně šmouhovat ve hrách? Nebo tam jen pod drobnohledem najdu nějaké vedlejší efekty způsobené OD? To je hodně velký rozdíl a recenze říká v podstatě opak.
Odpovědět1  0
Takže v podstatě potvrzujete, že v recenzích na SHW jakýkoli na osciloskopu viditelný Overdrive znamená vlastně delší odezvu než bez něj? Proč se s ním potom výrobci vůbec implementují? :­-­)

Viděl autor článku nějaké duchy kvůli Overdrive? Prad.de je nezmiňuje, spíše naopak si odezvu i ve hrách velice pochvaluje.

On tam ASUS dostal sehr gut ­(5­/5­), což většinou dostane jen nějaké EIZO nebo NEC, takže celá recenze vyznívá dost jinak než tady.
Odpovědět0  0
Jestli není problém v tom měření odezvy tady na Světu Hardware. Při stávajícím odečítání Overdrive odezvu vždy prodlouží, místo aby to bylo naopak. Odečítat by se nemělo až za tím zvlněním. Srovnejte třeba v recenzi stejného LCD u Němců:
http:­/­/www.prad.de­/new­/monitore­/test­/2011­/test­-asus­-pa238q­-teil10.html#Reaktionsverhalten
Odpovědět0  0
Možná by bylo lepší udělat někdy nějakej test grafické karty ­(na hardwarovým? webu­), aby se tu nesoutěžilo o neexistující produkty.
Odpovědět0  0