Ty falešné pozitiva mě zajímají ?
Co když mi telefon někde spadne, zaznamená to naráz a oznámí to autonehodu....
Co když telefon bude třeba v nějaké tašce nebo batohu a ten sníží naráz
Používá se k detekci jen ten modul ? Nebo třeba i mikrofon který snímá zvuky (mačkajících se plechů)....
3-osý senzor má v dnešní době už každý telefon, zrovna minulý týden jsem si procházel v telefonu diagnostiku a kalibraci senzorů jestli vše funguje správně, na S22 je to pod kódem *#0*#
A zrovna ten 3osy senzor detekuje úplně vše, i když telefon leží na stole a ťukám prstem na display, zaznamenává pohyb ve všech 3 osách
Stačilo by tedy telefon "naučit" rozpoznávat jisté pohyby třeba nahráním soubory příslušných instrukcí s limity detekce.
Na to pak nepotřebuji nejnovějšího iPhona, ale klidně tel za pár tisic
Odpovědět0 2
Samozřejmě že to je softwarová funkce, a každý lepší telefon by to zvládl, ale proč si k vůli toho nekoupit nové nakousnuté jabko. To sem ale dáváte současný hi-end mnoho lidí to nemá, a viděl jsem i velmi staré šunty. I já mám taky starý krám s21. No ty falešná hlášení budou zajímavá, měl by to poznat, ale náramek mám na to a taky se splete. Tak třeba lidem ve spánku upadne mobil z nočního stolku, a za chvíli mu zaklepou hasiči sekerou na dveře.
Odpovědět0 0
A proč to ty lepší telefony nezvládají?
A falešná hlášení už tu dávno jsou, a to řeší daleko častější problémy, kde ještě nejde využít vícero senzorů, už jen blbý pád při chůzi nebo jízdě na kole může vyvolat SOS volání. A zachraňuje to životy.
Odpovědět0 0
Mě by zajímalo jak to bude, když teď auta mají eCall, to jako zavolá auto a mobil zároveň, nebude to kontraproduktivní?
Odpovědět0 0
Nevím jak funguje ecall a kde všude funguje, ale třeba příští rok tu budou auta, kde iPhone kompletně nastaví celý infotaiment auta, fakticky bude mít uživatel svůj profil a když připojí telefon k autu, auto se nastaví podle telefonu - preference uživatele, takže vždy když sedne do auta, auto bude vypadat tak jak chce ten uživatel i když si auto půjčí nebo mu ho někdo dá na chvíli řidít.
Vykomunikovat si to že ten telefon bude vědět že je v autě je to nejmenší, dokonce ten telefon může mít k dispozici všechny informace z auta, třeba rychlost, stav různbých čidel a systémů... A ty může také zahrnout do toho celého ekosystému.
Navíc řešíte volání telefon a auto, ale co hodinky? hodinky taky umí detekovat autonehodu, a co když v tom autě sedí 7 lidí a každý telefon a hodinky tohle udělají.
Nevidím v tom žádný problém, i svědci co tu autonehodu vidí mohou volat najednou. Čím více volání tím větší předpoklad že to není false positive---
Odpovědět0 0
"Na to pak nepotřebuji nejnovějšího iPhona, ale klidně tel za pár tisic"
Jaký modul? Tam jde přece o více modulů a jejich spolupráci. 3osý senzor (který najdete v každém telefonu) měří směr, ale zásadní novinkou pro tuto funkci je tam vylepšený 256G akcelerometr, nikoli 3osý senzor. A ten v telefonech za pár tisíc nemáte. Je dost dobře možné, že běžné akcelerometry (v ostatních telefonech) prostě zahlásí nějaké své maximum při mnohem širším počtu situací (při mnohem menším přetížení, které se vyskytuje v mnohem větším počtu situací), protože nejsou schopny rozlišit takovou šíři různých přetížení, a mohly by trpět na mnohem větší počet falešných pozitiv (nerozliší pád na zem od pádu batohu od autonehody, zatímco 256G verze ano). Takže není zdaleka jisté, že by nahrání souborů s instrukcemi do jakéhokoli telefonu muselo nutně stačit. Je pravděpodobné, že byste tam narazil na limit hardwaru.
Odpovědět0 0
Ach tak jistě. 256G akcelerometr je ta kruciální součástka. Tady zas někdo netuší, jaké je přetížení třeba při nárazu ve 130 a chytá se marketingového čísla.
Takže i o řád horší akcelerometr by se svým maximem stačil. A stejně je to celé jen o tom, že sleduji trvající pohyb v nějaké nadlimitní rychlosti a pak detekuji prudké zastavení s velkým přetížením.
Nic proti snaze jablka přinést nějakou funkci, ostatní to buď nenapadlo nebo napadlo a neobtěžovali se s programováním. Ale fakt to není o akcelerometru. Kredit za funkci si zaslouží chlapci v softwarovém, ne chlapci z hardwarového.
Odpovědět2 1
"Tady zas někdo netuší, jaké je přetížení třeba při nárazu ve 130 a chytá se marketingového čísla. "
Ano, 256G je dost velký "overkill", ale pokud vím, tak většina Androidů má akcelerometr do 2G nebo 4G. To už byste to saturoval při brždění v závodním autě nebo na některých horských dráhách (což náraz je podstatně větší přetížení). Nechcete přece volat záchranku při přetížení na "kolotoči" v zábavním parku, kdy to dosáhne max. hodnoty. Nejlepší Android má, pokud se nepletu, 16G hardwarově, ale omezený softwarově na nižší hodnoty.
Odpovědět0 0
"16G hardwarově"
což bohatě stačí .. sice to přesně nezměří náraz do "zdi" ve vysoké rychlosti, ale to je obvykle stejně smrtící, takže jsme u toho, že to spíše věc SW (i Aribagy se mohou aktivovat při mnohem menším přetížení)
Nechce se mi to hledat, ale jaké jsou podmínky pro aktivaci např. eCall
Odpovědět0 0
A spadnou vám i hodinky? Je pád telefonu charakteristikou přetížení totožný s autonehodou?
Když máte telefon v batohu, tak ten má přece stejnou rychlost jako vy a při nárazu samozřejmě dojde také k přetížení, nicméně, pořád áte hodinky, ty hodinky mají stejný senzor. Také můžete mít telefon připojený k systému auta. Příští rok tady budou auta kde ApplePlay kompletně nakonfugiruje infotaiment podle vašich preferencí. Není problém aby auta s telefony komunikovaly i další data¨
A false positive hlášení už dávno existují, není to poprvé co vám chytré zařízení zavolá emergency, hodinky to umí už dávno, dnes se to rozšiřuje na detekci autonehody a ne třeba pádu z kola.
A právě aby nedocházelo k těm false positive hlášením tak často, jsou nové senzory a k tomu trénovaný model umělé inteligence, který na vstupu nebude mít jen vstup toho akcelerometru.¨
Když mám rychlost 130 podle GPS, mám telefon připojený k AppleCar, najednou dojde k poklesu GPS rychlosti na max jednotky km/h, k tomu acelerometr detekuje prudké přetížení následované dalším typům přetížení a nárazů které nacvičený AI model identifikuje jako náraz a následné převrácení auta, k tomu vám hodinky detekují například srdeční zástavu nebo naopak výrazné zvýšení tepové frekvence, tak to bude jasn+ vyhodnoceno jako autonehoda...¨
Ta detekce rozhodně nebude fungovat jen na základě jednoho čidla.
Apple platí miliardy dolarů ročně za vývoj nových funkcí, nepředpokládám že zaměstnává samé hloupé lidi kteří netuší co dělají ale nějaký anonym z diskuze je chytřejší než všichni ti draze placení inženýři
Odpovědět1 0
"Apple platí miliardy dolarů ročně za vývoj nových funkcí, nepředpokládám že zaměstnává samé hloupé lidi kteří netuší co dělají ale nějaký anonym z diskuze je chytřejší než všichni ti draze placení inženýři"
i přes vynaložené zdroje mu to vždy nefunguje jak má a ani to v podstatě není v lidských silách vzhledem ke složitosti dnešních technologií
Odpovědět0 0
A co přesně řešíme? Řešíme false positive detekci autonehody? To je problém? False positive volání už jsou dnes po tom co se natáhnete na schodech, když to včas netípnete. A detekce pádu při chůzi/běhu bude násobně složitější než detekce autonehody, která je daleko specifičtější.
Při autonehodě budou vyššípřetížení, daleko větší ztráta rychlosti, obvykle doprovázeno i specifickými zvuky, telefon může být připojen ke car play, může od něj teoreticky dostávat informace, byl aktivovaný systém přípravy na srážku, došlo k automatickému nouzovému brždění, došlo k aktivaci pasivních bezpečnostních prvků.... To vše může být do detekce autonehody započítáno.
Tak jak tak k false positive volání při detekci autonehody bude docházet, tak jak dochází dnes při detekci pádu při chůzi. Ano je to nepříjemné a generuje to zátěž pro tísňové linky, ale jednoznačně je lepší vyřídit pár telefonátů nebo i marných výjezdů než aby díky tomu nedostal pomoc někdo, kdo ji dostat mohl.
Odpovědět0 0