Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.4.2019, Jan Vítek, aktualita
Obchodu Epic je vyčítáno, že nenabízí v podstatě nic jiného než prodej her. Není tu možnost hrát offline, žádné diskuse, hodnocení zákazníků, cloudové ukládání pozic, prostě nic. I tak to má být dle Gearbox ta nejlepší platforma pro Borderlands 3. Proč? 
potooczech (345) | 18.4.20199:19
Přesně ... prodejní portál, kde si lidé nemohou vyměnit zkušenost, nemohou chtít peníze zpět pokud je hra mizerná a nemohou se dožadovat jakékoli podpory ... to je zjevně sen dnešních vývojářů. Rychle z lidí podojit co nejvíc peněz, než se rozkřikne, že hra za nic nestojí nebo že má technické problémy, se kterými si vývojáři nevědí rady.

Osobně to ale jako sen pro hráče moc nevidím. Steam je obecně důvěryhodná platforma. Epic je pouze způsob, jak hráče rychle podojit a nedat mu možnost volby nebo zpětné vazby. A to je v dnešní době prostě nehorázná ostuda.
Odpovědět4  0
madpavel (374) | 17.4.201917:19
Hm... chtějí změnit ­"monopol­" a zavádějí jiný monopol, si nevidí do huby...
Odpovědět9  0
Andir (750) | 18.4.20198:11
každej kdo zavede konkurenci je monopol aha :D najdi si prosím co to je monopol ;)
Odpovědět1  8
Krone (9) | 18.4.20198:19
"Monopol je jedna z forem nedokonalé konkurence, při které na straně nabídky existuje pouze jedna nabízející firma.­" ... Hm pokud vím tak Epic by měl mít značku ­"Monopol­" a ne steam.
Odpovědět4  0
Andir (750) | 18.4.20199:35
aha protože epic přišel aby konečně rozbil monopol steamu tak má mít značku monopol :D já se nedivím že okolní země dojí čr jak to jde :D tady si mobilní operátoři udělají dohodu a lidi jako ty jim za to poděkuji protože neví ani co je monopol :D
Odpovědět0  6
Krone (9) | 18.4.20199:56
Problémem je to že v tom komentáři ode mě máte přesnou citaci slova Monopol. Zároveň ano steam s drží největší podíl díky serverům a služby ­(hry­) má ve své správě ale zase dovoluje ostatním prodejcům prodávat klíče na jejich platformu například Humblebundle tam můžete koupit licenci hry třeba za jinou cenu než jí prodává steam ano klíč bude aktivován na steamu ale máte možnost si alespoň najít jiný obchod který vám víc vyhovuje ať už funkčností či cenou
Odpovědět3  0
Andir (750) | 18.4.201910:40
aha když je jen steam není to monopol ale když je steam a epic je to monopol :D zjisti si prosím co to je :D
Odpovědět0  7
Krone (9) | 18.4.201911:18
Aha a steam má nějakou exkluzivitu ? Krom her přímo od Valve. On někdo ze steamu brání ostatním obchodům prodávat a spravovat hry ? Musíte rozlišit to že Steam má tu infrastrukturu a umožňuje v podstatě bezproblémovou distribuci. Nikdy nekupoval hry jen pro jejich distribuci. Příkladem je Subnautica, která v pohodě pracuje na obou obchodech i přesto že byla první na Steamu. Epic si platí exkluzivitu a díky ní se nemůžete rozhodnout pod který obchod půjdete.
Odpovědět7  0
potooczech (345) | 18.4.20199:21
Ano, najděte si, co znamená monopol. Pokud omezíte možnost vydání hry pouze na jednoho vydavatele, je to monopol. A i proti tomuto by měly antimonopolní úřady bojovat.
Odpovědět5  0
Andir (750) | 17.4.201915:17
Nedá se než souhlasit, důležitá je ta konkurence pro Steam, než tuta hra vyjde bude mít Epic většinu možností co lidem tak ohromně vadí, a mohou konečně vytvářet příznivější prostředí pro hráče.
Odpovědět0  13
Japkoslav (87) | 17.4.201915:32
Je těžké brát jakékoliv řeči CEO ­(speciálně Randy Pitchford­) v jiných souvislostech než ­"wheeee Epic nám dá prachy a víc procent z prodeje­".
Odpovědět12  0
Andir (750) | 18.4.20198:16
ne asi, zadarmo nic nevznikne :D když tobě v práci přidají tak co řekneš ne děkuji :D pokud chodíš do práce teda :D
Odpovědět0  6
Krone (9) | 18.4.20198:24
Ano zadarmo nic nevznikne ale je důležité rozlišovat developera hry a publishera hry. Toto přesně bylo v případě Metra publisher to dal na Epic a všechny peníze co získal na víc oproti tomu kdyby to dal na steam si nechá on. Tudíž lidem kteří opravdu vyrábí tu hru ­( v případě Metra 4A Games­) je to k ničemu protože oni jsou za produkt zaplaceni stejně ať už je hra na Epicu nebo na Steamu.
Odpovědět4  0
Andir (750) | 18.4.20199:37
řeknu ti tajemství ale pšt když si epic řekne méně tak bude víc peněz na hru a tím bude i lepší hra ale pozor je to tajné a chápu že to nepochopíš
Odpovědět0  8
Krone (9) | 18.4.20199:52
Ale vy furt nechápete to že ty peníze jdou publisherovy. Jinak řečeno ty peníze se nikdy nedostanou do vývoje. Když hra přejde pod Epic tak vývojář nedostane přidáno ani ty peníze nepůjdou do toho studia pro které vývojář pracuje.
Odpovědět3  0
Andir (750) | 18.4.201910:41
ty nechápeš že jdou tam i tam ale po tom trollingu se nedivím
Odpovědět0  5
Krone (9) | 18.4.201911:25
Tak záleží na velikosti daného studia. Epic je výhodný pro malá studia která nevyužívají další firmy aby jim řešili marketing hry. Zároveň ale všichni velcí vydavatelé 3A her publishery používají a hlavní výdělky z her jdou především jim protože oni zajišťují kde hra bude prodávána, jaké promo bude mít atd.. A studiu které hru vytvořilo jde nějaká částka ale ve finále se peníze po cestě rozeberou tak že stejně k vývojářům jako takovým nic navíc nedorazí.
Odpovědět2  0
batmaster (699) | 17.4.201916:20
Mě nevadí další obchod a konkurence pro Steam. Mě vadí, že si pro mojí oblíbenou herní platformu usurpují Exkluzivity ­(kdo ví za jakých podmínek­). A neplést si to s U­-play a pod. Ti prodávají pouze své hry, ničí jiné.
Konkurence by byla, kdyby se hry nabízeli v obou a konkurovali si cenou, nebo službami. Ale pokud si PC hru koupím za stejné peníze na Epic jako by byla na Steamu a nemám k tomu žádnou přidanou hodnotu, tak v tom tedy konkurenci nevidím. Vidím v tom jen pro mě další zbytečný launcher a to ještě bez ­"standardních­" vymožeností.
Odpovědět20  0
Andir (750) | 18.4.20198:13
to je ten problém když nechápeš pozadí toho všeho jen papouškuješ jako tupá ovečka ale chápu typicky průměrně inteligentní čecháček.
Odpovědět0  10
Krone (9) | 18.4.20198:30
Tady by mě zajímalo co máte namysli tím pozadím co nevidíme? Protože jak už bylo řečeno konkurence by to byla kdyby nabízeli například lepší zázemí, servery, online podporu a nebo lepší ceny za produkty. Zároveň je celkem smutné to jak Epic vypadá, když mají tolik peněz a na trhu jsou již nějaký ten pátek a je sice hezké že mají nějaký plán do budoucna ale žijeme v 21. stol a dle mého názoru například cloud save je už takový standart pro kvalitní platformu. Aktuálně je Epic tak na úrovni Alfy možná Bety což by vůbec nevadilo kdyby netvrdili že je to plná a funkční platforma a nervali tam takových exkluzivit.
Odpovědět4  0
Andir (750) | 18.4.20199:40
a proč teda váš super steam neudělá lepší ceny? když jsou tak super hm? cloud save :D myslíš tuto zbytečnost co používá tak 1% lidí a zbytek to musí vypnout protože to akorád užírá internet a je to naprosto na nic :D jo dobrej argument :D prej je tu nějaký pátek launcher je tu chvíli a už ted vypadá lépe než ten steam hnuj. Stejně je vidět že nepoužíváš ani jedno jen kecáš jinak bys byl rád za konkurenci prostě jen troll
Odpovědět0  12
Krone (9) | 18.4.201910:08
Pokud myslíte ceny pro nás koncové uživatele tak si myslím že slevy na hry jsou víc než časté ať už v nějakých weekly eventech či velkých slevových akcích. Pokud máte na mysli % které si steam bere tak nic není zadarmo steam má obrovskou infrastrukturu která není zadarmo neříkám že by to například neměl nějak upravit pro malá studia atd. ale stále můžete vidět kam ty peníze dávají. Cloud save že ­"užírá­" internet ? Jako fakt to hrajete na mobilních datech a nebo máte na domácí připojení FUP ? Jinak i když pominu cloud save tak další z věcí je komunitní centrum, recenze jsou to drobnosti ale tak nějak je mám ve svých standardech a hlavně dvoufázové ověřování to by mělo být všude. Opravdu argumentace typu ­"nic nepoužíváš jsi troll­" ? Aktivní jsem především na battle.net ale tak speciálně pro vás : https:­/­/steamcommunity.com­/profiles­/76561198127730045
Odpovědět7  0
Andir (750) | 18.4.201910:46
on cloud save nezatěžuje internet že? zjisti si něco o tom ;­) je očividné že o tom nic moc nevíš, já to musel všude vypnout a na steamu je to tak nepřehledné že jsem si musel najít kde to mají protože to jen zatěžovalo internet a vůbec jsem o to nestál, a steam nebude nic upravovat pro žádná studia když je k tomu někdo nepřinutí jako třeba epic kdyby nebylo epicu tak mají 30% stále pro všechny, tak steam sere na všechno, jejich recenze :D kam taky může psát každej trotl hlavně ty review bombimg :D metro exodus půjde na epic tak dají špatné hodnocení na metro 2 pak má opravdu hodnocení váhu :D 5x umřou ve hře dají špatné hodnocení :D hodnocení od lidí moc neberu :D, hlavně vůbec nerozumíš o co tu jde a jen bečíš to co ostatní nic víc až dostaneš rozum a budeš tomu alespon trochu rozumět dej vědět zatím se měj takhle bych se mohl bavit s dítětem ve školce.
Odpovědět0  9
Krone (9) | 18.4.201911:08
Ano funkce Cloud save ke své funkci využívá internet a vytváří nějaký traffic na síti ale nechápu jak Vám to může překážet. Jelikož je steam nastavený tak že cloud save se vytváří až po ukončení hry tedy pokud hrajete něco online tak nevytváří žádný traffic na víc. Po ukončení hry vezme poslední save a hodí ho na server toť vše. Lhal bych kdyby tu hodil přesnou velikost souboru kde je save ale nebude to víc jak pár mega možná ani to ne. Takže to vytvoří traffic na síti tak na pět vteřin ani to ne. Procenta ze zisku jsou problémem ale nemyslím si že by Epic byl řešením jelikož epic si své exkluzivity kupuje. Jelikož každý publisher by svou hru dal na co nejvíc platforem aby se dostala k co nejvíce lidem a pak je na platformě jaké bude promo­/cena­/podpora. Review bombing je problémem každé recenze je to její součástí s tím nic nenaděláte takový bombing může být u recenzí kdekoliv. Recenze jsou na steamu super hlavně kvůli tomu že se recenze dělají na jednotlivé patche takže i když hra v době kdy vyšla měla positivní recenze tak z nich nepoznáte že před měsícem vyšel nový patch který nějakým způsobem zhoršil hratelnost. Libí se mi jak vaše názory postrádají nějakou kloudnou argumentaci ale chápu je mnohem lepší říct že tomu nerozumím.
Odpovědět6  0
SatanS (211) | 18.4.201911:46
Ne, cloud save nezatezuje internet. Pokud teda nemas pripojeni pres vytacenou linku.
I kdyz vzhledem k tomu, ze se tu projevujes jako naprosty idiot... i to je mozne.
Odpovědět5  0
andre_z (155) | 18.4.201915:02
Jj, nejvíce mne baví, když andir píše o trollingu, ale pravdou je, že kde se objeví daná osoba v diskuzi, tak tam vystupuje za největšího trolla...

Ono vypovídající je i to, že není moc komentářů, které by někdo hodnotil kladně, ale většina je záporných...

Ale pokud se vrátím k diskuzi, každá konkurence je dobrá.. Třeba se EPIC zlepší, ale nyní bohužel svou cennovou politikou vytváří svým způsobem obrácený monopol, vezmeme si méně peněz, ale chce za to exkluzivitu=monopol a zákazník pak nemá na výběr a může nyní doufat, že zlepší pak služby a nebo nemít hru...
Odpovědět3  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.