GeForce a Radeon spojují svůj výkon v testech pod DX12
27.10.2015, Jan Vítek, aktualita
Jednou z hlavních výhod nového API DirectX 12 má být možnost spojit výkon různých grafických karet, a to včetně konkurenčních Radeonů a GeForce nebo také integrované a samostatné grafiky. Nyní se můžeme podívat na příslušné testy.
Microsoft přitom mluví o Multiadapter, čili schopnosti DirectX 12 využívat spojený výkon různých grafických čipů, a to bez ohledu na jejich architekturu (ta však musí podporovat DX12) či výkon. Dosud bylo přitom nemožné chtít spojit výkon dvou různých grafických karet od AMD a NVIDIE nebo integrované jádro Intel a samostatnou kartu AMD/NVIDIA. Pouze AMD nám dalo možnost spojit výkon integrovaného Radeonu v APU a samostatné karty s Radeonem, která byla tedy značně limitovaná a pro nejlepší výsledky vyžadovala spojení iGPU a karty s podobným výkonem.
Nyní server Anandtech provedl vlastní test Multiadapteru pod DirectX 12, a to s využitím speciální verze známé hry Ashes of the Singularity, která umožnila využít režim Explicit Multiadapter Unlinked. Poděkování tedy patří především vývojářům z Oxide Games, kteří takovou verzi hry připravili a umožnili tuto zajímavou funkci DirectX 12 využít. Konkrétně jde o zapojení dvou karet v režimu Alternate Frame Rendering (AFR), pro což byly využity moderní karty NVIDIA GeForce GTX 980 Ti a TITAN X a ze stáje AMD pak Radeon R9 Fury a Fury X.
Jak je vidět, nejlepšího výkonu bylo dosaženo s kombinací karet R9 Fury X a GTX 980 Ti, přičemž obrácená kombinace byla o něco pomalejší, takže jde o to, která karta na sebe vezme primární úlohu. Každopádně z testu je jasně patrné, že tato funkce funguje, a to velice dobře. Pochopitelně nebylo dosaženo 100% nárůstu výkonu, respektive 100% využití potenciálu spojených karet, ale to nikdo neočekává ani při zapojení do CrossFire či SLI. Výrazného nárůstu bylo dosaženo také na rozlišení Ultra HD a v článku (viz zdroj) naleznete i další výsledky včetně grafů s frametimes.
Dokonce je tu i test se staršími kartami, na němž se ukazuje, jak důležitá je volba primární karty. Však Radeon HD 7970 + GeForce GTX 680 dosáhl výrazného nárůstu framerate, zatímco obrácená kombinace přinesla pravý opak. Následující obrázek již nepochází z testu serveru Anandtech, ale ukazuje, že přínos může mít i zapojení integrovaného GPU v procesoru, které dosud muselo zůstat nevyužito. Nyní může svou troškou přispět k celkově vyšším FPS a díky tomu budou mít pro hráče, kteří využívají samostatné grafické karty, procesory s integrovanou grafikou konečně smysl.
Zdroj: Anandtech
Nyní server Anandtech provedl vlastní test Multiadapteru pod DirectX 12, a to s využitím speciální verze známé hry Ashes of the Singularity, která umožnila využít režim Explicit Multiadapter Unlinked. Poděkování tedy patří především vývojářům z Oxide Games, kteří takovou verzi hry připravili a umožnili tuto zajímavou funkci DirectX 12 využít. Konkrétně jde o zapojení dvou karet v režimu Alternate Frame Rendering (AFR), pro což byly využity moderní karty NVIDIA GeForce GTX 980 Ti a TITAN X a ze stáje AMD pak Radeon R9 Fury a Fury X.
Jak je vidět, nejlepšího výkonu bylo dosaženo s kombinací karet R9 Fury X a GTX 980 Ti, přičemž obrácená kombinace byla o něco pomalejší, takže jde o to, která karta na sebe vezme primární úlohu. Každopádně z testu je jasně patrné, že tato funkce funguje, a to velice dobře. Pochopitelně nebylo dosaženo 100% nárůstu výkonu, respektive 100% využití potenciálu spojených karet, ale to nikdo neočekává ani při zapojení do CrossFire či SLI. Výrazného nárůstu bylo dosaženo také na rozlišení Ultra HD a v článku (viz zdroj) naleznete i další výsledky včetně grafů s frametimes.
Dokonce je tu i test se staršími kartami, na němž se ukazuje, jak důležitá je volba primární karty. Však Radeon HD 7970 + GeForce GTX 680 dosáhl výrazného nárůstu framerate, zatímco obrácená kombinace přinesla pravý opak. Následující obrázek již nepochází z testu serveru Anandtech, ale ukazuje, že přínos může mít i zapojení integrovaného GPU v procesoru, které dosud muselo zůstat nevyužito. Nyní může svou troškou přispět k celkově vyšším FPS a díky tomu budou mít pro hráče, kteří využívají samostatné grafické karty, procesory s integrovanou grafikou konečně smysl.
Zdroj: Anandtech