Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.5.2016, Jan Vítek, aktualita
Přední světové hardwarové servery přinesly ihned po konci NDA recenze grafické karty NVIDIA GeForce GTX 1080. Jak se ukázalo, tato karta je rychlejší než kterákoliv jiná jednočipová grafika včetně TITAN X.
RuThaN (16) | 18.5.20162:31
Proc neni recenze tady? Jsou nase weby, nepodstatne z pohledu, ze neni sample, nebo se recenzi nevyplati psat?

Jinak co jsem koukal na vysledky, tak to s tou zravosti proti G980 moc, neplati je to tak mezi 1­-10W, byt papirove to ma byt 20W.

Jinak, jak vsichni resite 4k, uz jste moc zhyckany, nevim proc, ale uz nezijeme v dobe, kde byly hry pripraveny na budoucnost a mely nastaveni, ktery behaly rychle, treba az po na kartach 4 roky po vydani hry.. Takze kdyz trochu uberete na nejakych uberhyper samplingu, casticich nebo nvidia hairworks, tak 4k bude behat jak zpraku.
Odpovědět2  0
alien105cz (120) | 17.5.201623:30
Tak nove grafiky pekne j prusvyh vetsinou par procent nad 980TI lol takze nemam duvod upgradovat na tyto nove grafiky, jeste si pockame na AMD. Aspon bude lepsi cena starych grafk super :­)
Odpovědět3  8
milaluke (9) | 17.5.201623:52
No nevím, nárůst 30­-50% ­(podle hry a rozlišení­) mi nepřijde malý :­) Jasně, kdo má 980 Ti tak asi nemá důvod upgradovat. Je pravda, že zajímavější bude GTX 1070, kde se očekává výkon někde mezi 980 Ti a Titan X za výrazně nižší cenu
Odpovědět1  1
Destabilizator (45) | 18.5.20168:03
Kdo ma 980Ti ­(a nekoupil ji jako novinku­) si spis rve vlasy, ze za ty penize ted mohl mit mnohem vic muziky...
Odpovědět0  2
komplikator (826) | 18.5.20160:10
GTX1080 je o téměř 70% rychlejší než GTX980, spotřebu má jen mírně vyšší, tudíž vzhledem k výkonu je o cca 40% úspornější než GTX980.

GTX1080 nenahrazuje 980Ti ale 980... ano 1080 je silnější než 980Ti a to ne o pár procent ale o desítky procent, pokud srovnáte referenční 980Ti. i 1080 půjde přetaktovat.... Ale majitelé 980Ti kteří nutně nepotřebují ten výkon navíc nemají důvod měnit. Ti co koupi plánovali nebo v posledních dnech dokonce koupili už určitě 980Ti chtít nebudou
Odpovědět3  1
asip80 (1191) | 18.5.20160:19
no nevim nevim prumerny narust je o 20­-25% ve srovnani s 980Ti ve srovnani s ­"obyc­" 980 je prumerny rozdil ve 4k tech 40% :­)

v nekterych hrach je dokonce staricka R9 295X2 na stejne urovni takze porad nejvykonejsi karta je ten predrazeny bazmek Radeon PRO DUO :)
Odpovědět1  3
komplikator (826) | 18.5.201613:13
Sice jsem necílil na 4k ale budiž..

příklady v 4k
GTA V... 37FPS vs 59FPS ­- 60% nárust výkonu oproti 980
Ashes of the Singularity ... 31 vs 47 .. 51% více
Rainbow Six.. 40 vs 65 ... 62% víc
Crysis 3 18 vs 34 ... 88% víc
Star Wars battlefront 32 vs 48 .. 50% víc
F1 2015 45 vs 77 .. 71% víc
BF4 29 vs 50 ... 72% víc
Witcher 3 26 vs 43 ... 65% víc
Doom 75 vs 110 .. 46% víc...

průměr je skoro 63% vyšší výkon než 980.... ne 40 jak uvádíte...


A ano pokud nebudeme posuzovat řešení, tak Pro Duo bude pravděpodobně ve většině případů rychlejší... Na druhou stranu, za jeho cenu si klidně koupíte dvě Founders Edition a tuším že vám ještě něco málo zbude, navíc po celou dobu fungování toho řešení budete mít nižší účty za elektřinu jako bonus :)
Odpovědět1  0
asip80 (1191) | 18.5.201616:26
vychazel jsem z grafu na techpoweup a tam uvadeli cca tech 40% v prumeru ze vsech testu
Odpovědět0  1
komplikator (826) | 18.5.201619:17
ok, tak odtud...

GTA V 27.3 vs 45.8 ­- 67,7%
Tomb Raider 21.7 vs 39.6 ­- 82,4%
Rainbow Six 36.2 vs 61.7 ­- 70%
Hitman 19.9 vs 35.5 ­- 78%
AC:Szndicate 31.2 vs 51.2 ­- 64%
Crysis 3 20.8 vs 34.7 ­- 66.8%

další se mi nechce vypisovat, ale v podstatě jdou ve stejném trendu.

Mají tam graf relativního srovnání k 1080, kde v 4k označili sumárně 980 jako 59% výkonu 1080... což odpovídá tomu co píšu. 1080 není o 40% silnější než 980, ale 980 má o 40% výkonu méně než 1080.

Aby 980 dosáhla na 100% výkonu 1080, nestačí ji přidat 40% svého výkonu ­- to by vám vyšlo 82,6% ­(59 x 1,4­), 980 musí svůj výkon zvýšit o 69,5% aby dosáhla výkonu 1080 ­- 59 x 1.695=100 ­(lehce zaokrouhleno­)
Odpovědět1  0
komplikator (826) | 18.5.201619:27
"1080 není o 40% silnější než 980, ale 980 má o 40% výkonu méně než 1080.­"
touhle větou jsem to zamotal

jednoduše rozdíl není to samé co navýšení výkonu...

rozdíl je 40% a aby 980 ten rozdíl srovnala potřebuje svůj výkon navýšit o víc než 69 procent, tudíž u 1080 proti 980 došlo k 69 procentnímu růstu
Odpovědět1  0
Chester1722 (10) | 17.5.201623:07
hold 4K to nie je, ale 4K je aj tak zbytocne...ja idem do tejto karty kvoli VR, len musim nasporit :D
Odpovědět1  0
pidalin (1511) | 18.5.20160:49
4K neni zbytečný v době kdy hry nepodporujou reálnej antialiasing. Hrát ve 4K je jediná možnost jak se zbavit rozsypanejch kabelů, stromů, sloupů, provazů, antén a podobně. Ale podle toho výkonu vidim že investovat do 4K monitoru ještě asi nemá smysl. Mam v plánu asi GTX 1070 nebo 1060 ­(to se ještě uvidí­) a novej monitor plánuju taky, asi pujdu do 2560x1440, to už ty grafiky celkem zvládaj. Full HD je už na 28­" strašně rozpixelovaný.
Odpovědět0  0
komplikator (826) | 18.5.201613:18
Tak on ten výkon s AA taky dostane na zadek, stejně jako v 4k Tady jsem udělal malé video z Rise of the Tomb Raider ­(DX11­)... Absolutně vše max out.

první část je s 4xSSAA druhá část jen s FXAA, vše běží na přetaktované GTX980 v rozlišení 2560x1080. Rozdím v průměrném FPS ukazuje propad cca 60% při použití 4xSSAA.

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=cnraYviOL2A
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 19.5.20163:41
Tak je jasný že reálnej antialiasing ­(ne post FX­) je podobně náročnej jako to 4K. ;­-­) Ono je to vpodstatě to samý jestli má hra běžet ve 4K nebo s 4x AA. Ale 4x MSAA nebo SSAA dávalo lepší obrazový výsledky na věžnym FHD monitoru. Když zapnu v ovladačích virtuální 4K rozlišení tak sice ve hře neni aliasing ­(respektive je minimální­) ale obraz je lehce mázlej, ne ta výrazně jako s FXAA ale vidět to je. 4x MSAA byl vždycky nejlepší kompromis mezi výkonem, aliasingem a celkovou ostrostí obrazu. Fakt mě štve že už dnešní hry MSAA nepodporujou.
Odpovědět0  0
komplikator (826) | 19.5.20169:25
DSR na FHD monitoru bude fungovat jako AA, to ale neplatí o pravém 4k

To ­"máznutí­" při DSR máte možnost kontrolovat hodnotou smoothnes. Defaultně je 33%. Uberte, uberete to máznutí.

Naštěstí tam kde mě to opravdu nejvíc trápí MSAA je a to mu ještě pomáhám bugem nVidie, která v ovladačích na žádost lidí zůstal ­- sparse grid supersampling... 4xMSAA s 4xSGSS dokáže na FHD ve scéně plné volumetrických efektů zabít dual SLI Titany a vytáhnout jistých 30FPS, teď to bude ve schopnostech jedné 1080 a je to důvod proč ji kupuju... a to doufám že ji ukořistím v první várce předprodejů, kde se počítá že se to vyprodá během minut :)
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 17.5.201622:00
No ale koukam že na hraní ve 4K to furt výkon nemá při plnejch detajlech, takže uvažovat nad 4K monitorem na hry furt nemá smysl.
Odpovědět3  2
komplikator (826) | 18.5.20160:07
napadlo vás ty grafiky koupit dvě?
Odpovědět2  4
asip80 (1191) | 18.5.20160:23
rekl bych ze kdyz nestacili na 4K 4x 980Ti tak dve 1080 to taky nedaji mozna az NV vyda mustek pro tri karty a sdeli nam jestli vubec bude i jine reseni nez 2­-way SLI neb X99 stale zije :D
Odpovědět1  1
komplikator (826) | 19.5.20169:32
nVidia nový můstek pro 3 nebo 4 karty nevydá. Můžete použít ty stávající. Nový nepotřebujete.

nVidia už 3way a 4way sli nedoporučuje protože je pro to málo využitelné a DX12 umožňuje využití více grafik přímo a mohou to být zcela nezávislé grafiky. Nechávají to tak na vývojářích jak budou chtít multi gpu implementovat a kčemu jednotlivé grafiky použijí

Standardně bude možnost takového sli zakázána, ale bude možné získat kód kterým se ty režimy odblokují. Ale přiznejme si, tohle je už opravdu minimum lidí kterých se to dotkne.
Odpovědět1  0
pidalin (1511) | 18.5.20160:48
No jasně, a vezmu si na to hypotéku. :­-D
Odpovědět5  1
Destabilizator (45) | 18.5.20168:04
Chces opicku, musis mit na banany, tak je to se vsim :)
Odpovědět2  1
pidalin (1511) | 19.5.20163:38
Koukal jsem na monitory a s 2560x1440 tam nic rozumnýho neni, to už je lepší jít rovnou do 4K, ale na to nebudu mít výkon, tak teď babo ráď. Hrát v nenativnim rozlišení fakt nechci. Dokážou ty 4K monitory bez zkreslení zobrazit menší rozlišení?
Odpovědět0  1
sakul511 (94) | 23.5.201613:17
Nejlepsi je celej nasobek maxima, takze 1080 na 2160 neni problem, ale neco jinyho uz muze delat problemy, znam cloveka, kterej ma 4K a to co GPU utahne v pohode na 4K tak to provozuje, zbytek jede FullHD, ale je to proste o tom, jestli treba cloveku nestacej mensi detaily na vetsim rozliseni, coz casto je dobrej kompromis
Odpovědět0  0
pidalin (1511) | 23.5.201616:40
To jsem chtěl slyšet. Takže když budu mít to klasický 4K ­(3840x2160­) což je dvojnásobek pixelů na vejšku a na šířku, tak se to bude zobrazovat slušně když na tom nastavim 1920x1080. Samozřejmě trochu osekat detajly se většinou vyplatí, ale pak jsou hry kde to nemá na výkon skoro žádnej vliv a nebo tam pro jistotu ani skoro nic nastavit nejde, potom člověk nemá jinou možnost než snížit to rozlišení.
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.