Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.11.2021, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA se rozhodla v případě některých her snížit cílovou snímkovací frekvenci, a to i v rámci své služby GeForce NOW ve verzi Priority. Hry tak běží v některých případech i pod 50 FPS a je vcelku zřejmé, že za tím stojí prostě výkon. 
Elwiiik (33) | 15.11.202113:53
Vyzkoušel jsem tuto službu a musím říct, že ten rozdíl oproti klasickému hraní na PC je obrovský. Nejde ani tak o odezvu, ale o kvalitu a lagy. I při nejvyšším nastavení kvality to vypadá jako podprůměrný stream někde na twitchy a je vidět, že hodně šetří na výkonu CPU, kdy každá trošku náročnější hra na CPU má velice nepříjemné lagy­/trhání obrazu. Je také dosti vidět, že obraz je vykreslený v mnohem menším rozlišení a prochází několikrát upscalingem. Z mé zkušenosti bylo lepší FPS hru ­(SCUM­) hrát při nějakých 35 FPS, než přes Nvidia Now, protože i když byla snímkovací frekvence nižší, tak stále se ten obraz netrhal tak, jako přes to NOW + tam nebyl obrovský upscaling.
Neříkám, že je to celé špatné, ale pokud přes to chcete hrát FPS hry, které jsou trošku náročné na CPU, tak budete mít velkou nevýhodu.
Dodám, že jsem měl priority a tento problém přetrvával na různých serverech + ve všech denních časech.
Odpovědět0  0
honza1616 (3704) | 17.11.202115:46
už od počátku je z principu nesmysl hrát FPS hru která je streamovaná ze vzdáleného serveru,
to že GF NOW má v nabídce serie BF, COD, CS a další je jen reklama aby bylo vidět že to jde a aby v té nabídce byla dostatečně pestrá nabídka,
ale ten kdo chce skutečně hrát FPS hru v takovém stavu a stylu k čemu byla určena tak si prostě ten počítač bude muset postavit at chce nebo ne.

- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­- ­-
jinak k článku,
osobně si spíš myslím že Nvidie se rozhodla snížit zátěž z renderování her které vyloženě nepotřebují ty nejvyšší FPS a jsou hratelné i při třeba 40FPS, když si vezmete kolik lidí to zrovna hraje a snížíte jim výkon o pár FPS, tak v tom počtu lidí je to xxx TFLOPS
....čímž se uvolní kapacity pro xxx dalších zákazníků
Odpovědět0  0
Elwiiik (33) | 17.11.202119:22
No u těchto her se mluví o problému, kterým má být odezva, ale s takovým problémem jsem se nesetkal. Problém byly CPU lagy a velký upscaling. Pokud by na ty hry bylo vymezeno více výkonu ­(jak CPU, tak GPU­), tak si myslím, že by to bylo pro 99% lidí úplně v pohodě hratelné. Myslím, že by měli přidat druh předplatného, který zajistí, že hra běží na lepším hardwaru a je pro každého hráče vymezeno více výkonu. I kdyby to stálo 2x tolik, tak se to některým lidem stále vyplatí.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.